جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف

راهنمای نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف

کفپوش ها در مقابل گرما واکنش های متفاوتی نشان می دهند و هر کفپوش مقاومت حرارتی مشخصی دارد. هدایت گرمایی و انتقال دما از کف موجب آسیب جدی به کفپوش های چوبی می شود. پارکت لمینت بافت مناسب و مقاوم تری نسبت به چوب طبیعی دارد و بهترین انتخاب برای اجرا روی سیستم گرمایش از کف است. نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف می بایست با در نظر گرفتن شرایطی انجام شود.

ضخامت مناسب لمینت برای سیستم گرمایش از کف

توجه به انتقال دما و هدایت گرمایی برای نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف بسیار مهم است. هرچه ضخامت پارکت لمینت کمتر و چگالی آن بیشتر باشد برای اجرا روی سطوحی که مجهز به سیستم گرمایش از کف هستند، بهتر عمل می کند. استفاده از لمینت با ضخامت بیش از ۱۸ میلیمتر می تواند مانع انتقال گرما باشد. با در نظر گرفتن چگالی و ضخامت مناسب می توان انتقال گرمایی بهتری را در محیط ایجاد کرد.

دمای مناسب برای نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف

floor Heating Laminate

درجه حرارت پارکت لمینت بهتر است از ۲۷ درجه سانتی گراد بالاتر نباشد. چنانچه این دما برای محیط مورد نظر کافی است می توانید از لمینت استفاده کنید. لذا استفاده از پارکت لمینت روی سیستم های گرمایش از کف در مناطق بسیار سردسیر توصیه نمی شود. خوشبختانه لمینت برای آب و هوای ایران بسیار مناسب است و قابل نصب در همه مناطق می باشد. استفاده از فوم ۳ تا ۶ میلی متر برای نصب پارکت لمینت روی سیستم گرمایشی کف ضروری است و منجر به حفظ کیفیت کفپوش می شود. خاموش کردن سیستم گرمایش از کف قبل از کار الزامی است و می بایست تا ۲۴ ساعت پس از نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف، منابع گرمایی خاموش باشد.

نصب پارکت لمینت روی سیستم گرمایشی کف

حتما در کنار دیوارها، ستون ها و همه گوشه ها به اندازه ۸ تا ۱۰ میلیمتر را برای درز انبساطی در نظر بگیرید تا به مرور مان مشکلی ایجاد نشود. پس از ۲۴ ساعت می توان سیستم گرمایش از کف را روشن کرده و دما را به تدریج بالا برد. افزایش ناگهانی دما مناسب نیست و موجب شکاف بین تایل ها در اثر انبساط و انقباض سریع خواهد شد. تا رسیدن به دمای حداکثری می توان دما را روزانه ۵ درجه سانتی گراد افزایش داد. به این ترتیب بافت لمینت می تواند با شرایط دمای محیط انطباق پیدا کند. بهتر است همواره کم و زیاد کردن دما تدریجی باشد.

سیستم گرمایشی کف با جریان آب

اگر سیستم گرمایش از کف با جریان آب گرم کار می کند، لوله های آب گرم عایق بندی شده و به طور مستقیم با لمینت در تماس تیستند. در این صورت می توان دمای آب گرم را حداکثر روی ۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرد. قبل از نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف با بازدید از محل می توان، متریال مناسب را به کار گرفت. برای خرید پارکت لمینت با چگالی مناسب از فروشنده راهنمایی بگیرید. در هنگام خرید علاوه بر طرح و رنگ مورد نظر، چگالی، ضخامت و کیفیت لمینت را نیز در نظر بگیرید. انواع لمینت با کیفیت و استاندارد مناسب نصب روی سطوح سیستم گرمایش از کف هستند.

اگر میخواهید بدانید مناسب ترین کفپوش برای سیستم گرمایش از کف چیست کلیک کنید

 

۲ دیدگاه برای “راهنمای نصب لمینت روی سیستم گرمایشی کف”

  1. بهزاد مومنی گفت:

    عرض ادب، با دقت این مطلب رو خوندم، بسیار زیبا و آموزنده بود.

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقت بخیر. تشکر از شما خوشحالم آموزنده بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!