جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تأثیر رنگ دیوارها و مبلمان انتخاب فرش مناسب برای پارکت

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای پارکت

انتخاب فرش مناسب برای پارکت می‌تواند زیبایی دکوراسیون منزل را دوچندان کند و باعث شود که پارکت ها جلوه زیباتری داشته باشند. برخی فکر می‌کنند که فرش زیبایی پارکت را پنهان می‌کند. اما اگر فرش به صورت مناسبی انتخاب شود، نه تنها زیبایی پارکت را کم نمی‌کند بلکه به آن نیز می‌افزاید. جهت انتخاب فرش مناسب برای پارکت لازم است به دکوراسیون کلی خانه توجه داشته باشید. زیرا فرش باید به گونه ای باشد که با تمام اجزای خانه هماهنگ باشد. در ادامه می‌خواهیم به اهمیت انتخاب فرش مناسب برای پارکت و چگونگی انتخاب آن بپردازیم.

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت

اهمیت انتخاب فرش مناسب برای پارکت

فرش مناسب برای پارکت

انتخاب فرش مناسب برای پارکت می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. برخی از افراد وجود فرش روی پارکت را غیر ضروری می‌دانند. اما باید بگوییم که وجود فرش روی پارکت مزایای زیادی دارد. در نتیجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پارکت ها کفپوش هایی از جنس چوب طبیعی هستند. چوب ماده ای جامد و محکم است. در نتیجه می‌تواند در برابر رویدادهای مختلف مقاومت نشان دهد. اما این به این معنا نیست که پارکت امکان خراب شدن ندارد. پارکت نیز همانند هر کفپوش دیگری بعد از چندین سال استفاده مداوم امکان خرابی دارد. خرابی پارکت بیشتر در قسمت هایی رخ می‌دهد که رفت و آمد زیاد است. مانند راهرو ها.

استفاده از یک فرش مناسب برای این قسمت ها می‌تواند از خراب شدن پارکت جلوگیری کند. استفاده دیگر فرش روی پارکت گرم کردن فضا است. در زمستان ممکن است سطح پارکت سرد باشد. یک فرش خوب می‌تواند باعث گرم شدن کف شود. انتخاب فرش مناسب برای پارکت می‌تواند محیط کم خطرتری را برای کودکان ایجاد کند. زیرا فرش از پارکت نرم تر بوده و در صورت زمین خوردن کودک، صدمه ای به او وارد نمی‌شود. به همان اندازه که وجود فرش روی پارکت مهم است، انتخاب مناسب فرش نیز اهمیت بسیاری دارد. زیرا اگر فرش اشتباهی را برای پارکت انتخاب کنید می‌تواند تأثیر منفی بر دکوراسیون داشته باشد.

هزینه نصب پارکت لمینت

انتخاب فرش مناسب برای پارکت

برای انتخاب فرش مناسب برای پارکت باید تمام زوایای خانه را در نظر بگیرید. زیرا فرش باید کاملاً با اجزای خانه هماهنگی داشته باشد تا بتواند زیبایی بصری قابل توجهی را ایجاد کند. انتخاب فرش مناسب برای پارکت بیشتر انتخابی سلیقه‌ای است. افراد با توجه به سلیقه خود و رنگ‌های مورد علاقه شان اقدام به خرید فرش می‌کنند. اما یک سری برای انتخاب بهتر و درست تر فرش وجود دارند. این پارامترها عبارتند از:

۱) ویژگی‌های پارکت

۲) مساحت فضا

۳) رنگ مبلمان و دیوارها

۴) نوع بهره برداری از فضا

تأثیر ویژگی‌های پارکت در انتخاب فرش مناسب برای پارکت

جهت انتخاب فرش مناسب برای پارکت مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید رنگ و طرح پارکت است. پارکت و فرش باید با هم مکمل باشند و هارمونی بسیار زیبایی در فضا به وجود بیاورند. مکمل بودن به معنای همرنگ بودن یا متضاد بودن نیست. رنگ فرش باید باعث زیباتر دیده شدن پارکت شود. رنگ تیره برای فرش روی پارکت لمینت بهتر است یا رنگ روشن؟ مسئله اصلی این است. در جواب این سؤال باید بگوییم که فرش های به رنگ روشن و سرد برای پارکت هایی با رنگ‌های گرم بسیار مناسب می‌باشند. فرش روشن روی پارکت روشن باعث یکنواختی رنگ کف می‌شود. همچنین اگر پارکت شما رنگی روشن دارد باید از فرش هایی با رنگ گرم استفاده کنید.

  • رنگ پارکت تیره و گرم: قهوه ای، مشکی، بلوطی تیره
  • رنگ پارکت روشن و سرد: خاکستری، کرم، سفید، طوسی، صدفی
  • رنگ فرش تیره و گرم: قهوه ای، مشکی، نارنجی، قرمز، جگری، آبی، سبز لجنی، سبز کله غازی
  • رنگ فرش به رنگ روشن و سرد: خاکستری، طوسی، صدفی، دودی، سفید، کرم

اگر پارکت طرح دار است بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا از فرشی با طرح ساده استفاده کنید. اگر پارکت طرحی ساده دارد می‌توانید از فرش هایی با طرح های زیبا جهت هیجان دادن به دکوراسیون بهره ببرید. اگر ضخامت پارکت شما زیاد است باید از فرش های نازک با تراکم و شانه بالا استفاده کنید. اما اگر پارکت ضخامت کمی دارد و در فصل زمستان سرد است باید از فرش های با ضخامت بالا استفاده کنید. فرش های ماشینی و پشمی بهترین گزینه هستند.

تاثیر پارکت لمینت روشن در دکوراسیون داخلی

مساحت فضا چه تاثیری در انتخاب فرش مناسب برای پارکت دارد؟

رنگ دیوارها و مبلمان در انتخاب فرش مناسب

متراژ محیط پارکت تأثیر زیادی در نحوه انتخاب فرش مناسب برای پارکت دارد. اگر متراژ پارکت و محیط اتاق کم است، باید از فرش هایی با اندازه کوچک تر استفاده کنید. این گونه پارکت ها جلوه بیشتری خواهند داشت. همچنین مجبور نیستید نصف فرش را زیر پایه مبل ها ببرید. اگر متراژ فضا زیاد است و جا برای دیده شدن پارکت دارد، از فرش های بزرگ تر نیز می‌توانید بهره ببرید.

تأثیر رنگ دیوارها و مبلمان در انتخاب فرش مناسب

اگر رنگ دیوارها و مبلمانتان را مکمل با رنگ پارکت انتخاب کرده اید بهتر است انتخاب فرش مناسب برای پارکت را هماهنگ با رنگ مبل ها و دیوارها انجام دهید. زیرا در این مواقع شما ست کردن پارکت با مبلمان با رنگ های متضاد انجام دادید. در نتیجه رنگ فرش باید هماهنگ با رنگ مبل ها و دیوارها باشد. اگر دیوارها طرح دار هستند بهتر است از طرح های ملایم تری برای فرش استفاده کنید. زیرا طرح دار بودن دیوار و فرش می‌تواند مقداری فضا را شلوغ جلوه دهد.

تأثیر نوع بهره برداری فضا در انتخاب فرش مناسب برای پارکت

نوع بهره برداری از بخش‌های مختلف خانه یکی از اصلی ترین پارامترها برای انتخاب فرش مناسب برای پارکت است. زیرا فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می‌شود با موکت پذیرایی بسیار متفاوت است. در نتیجه فرش را باید با توجه به استفاده آن انتخاب کنید. برای اتاق خواب ها استفاده از فرش های نرم و ضخیم ماشینی بیشتر توصیه می‌شود. برای اتاق های غذاخوری فرش های نازک تر و ارزان قیمت تر پیشنهاد می‌شود. زیرا این فرش ها در صورت کثیف شدن توسط غذا بسیار راحت شستشو داده می‌شود. برای سالن های پذیرایی استفاده از فرش هایی با تراکم و شانه بالا پیشنهاد می‌شود. زیرا این فرش ها به مجلل نشان دادن پذیرایی کمک می‌کنند.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 9, 1402
  • 2073 بازدید

یک دیدگاه برای “راهنمای انتخاب فرش مناسب برای پارکت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!