جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی کدام است؟ چگونه می توانیم رنگ مناسب پارکت برای پذیرایی را انتخاب کنیم؟ انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی می‌تواند یکی از دشوارترین کار ها در تعیین دکوراسیون داخلی منزل باشد. زیاد بودن تنوع رنگ پارکت ها می‌تواند بر دشوارتر کردن این انتخاب بیفزاید. پارکت ها از متداول‌ترین کفپوش هایی هستند که امروزه در بسیاری از دکوراسیون ساختمان‌ها مشاهده می‌شوند. انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی تأثیر زیادی در زیباتر و شیک تر دیده شدن فضای منزلتان باشد. پس باید در انتخاب آن به موارد بسیار زیادی توجه کنید. در ادامه می‌خواهیم به انواع رنگ‌های پارکت و انتخاب بهترین آن‌ها بپردازیم.

تاثیر رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

چگونه بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی را انتخاب کنیم؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید. پارکت را دارند در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی بسیار مردد هستند. زیرا رنگ‌های زیادی از پارکت ها در بازار موجود می‌باشند و این باعث می‌شود که افراد به شدت سردرگم شوند. اما نیازی به سردرگم شدن نیست. زیرا اگر سلیقه خود را بشناسید می‌توانید به راحتی بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی منزلتان را انتخاب کنید. برای این کار باید به آلمان‌های بسیار زیادی در این زمینه توجه داشته باشید و بی گدار به آب نزنید. زیرا پارکت ها جز کفپوش های گران قیمت می‌باشند و تعویض آن‌ها کار آسانی نیست. اولین موردی که باید در انتخاب رنگ پارکت در نظر داشته باشید، علاقه و سلیقه خودتان است.

اگر رنگ پارکت بیشترین هماهنگی را با سالن شما داشته باشد اما شما آن رنگ را دوست نداشته باشید دیگر فایده ای نخواهد داشت. زیرا با هر بار نگاه کردن به کف سالن احساس ناراحتی به شما دست می دهد. پس حتماً سلیقه خود را در انتخاب رنگ پارکت به کار بگیرید. انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی بر اساس المان و پارامترهای زیر صورت می‌گیرد؛

  • متراژ سالن پذیرایی
  • ارتفاع سقف سالن پذیرایی
  • میزان نورگیر بودن سالن
  • رنگ مبلمان و دیگر وسایل تزئینی سالن
  • رنگ و طرح دیوارها

در ادامه به هر یک از این پارامترها به صورت جداگانه می‌پردازیم.

انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی بر اساس متراژ سالن

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی بر اساس متراژ سالن

متراژ سالن تأثیر زیادی در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی دارد. اگر متراژ سالن شما کم است، می‌توانید با انتخاب رنگ روشن به متراژ بصری آن بیفزایید. رنگ روشن باعث باز تر نشان دادن فضا می‌شود و سالن پذیرایی را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می دهد. رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری و عسلی بهترین انتخاب می‌باشند. اگر سالن پذیرایی شما دارای متراژ زیادی است دست شما برای انتخاب رنگ‌های متنوع باز تر است. می‌توانید برای دنج تر نشان دادن سالن از رنگ‌های گرم و تیره نیز استفاده کنید. رنگ‌های چوب طبیعی، آلبالویی، قهوه ای سوخته و مشکی برای این سالن ها بهتر هستند.

تأثیر ارتفاع سقف در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

یکی از آلمان‌های مهم در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی، ارتفاع سقف سالن است. اگر ارتفاع سقف سالن کم است برای بلندتر نشان دادن آن باید از کفپوش روشن و رنگ دیوار تیره تر استفاده کنید. این گونه تمرکز بصری بر حالت عمودی سالن متمرکز می‌شود و سقف سالن بلندتر دیده می‌شود. اگر ارتفاع سقف بلند است می‌توانید از رنگ‌های تیره برای کفپوش استفاده کنید.

میزان نورگیری سالن پذیرایی برای انتخاب رنگ پارکت

میزان نورگیر بودن و تعداد پنجره ها تأثیر زیادی در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی دارد. اگر سالن شما دارای پنجره های فراوان است و به اندازه کافی نور دارد، می‌توانید از رنگ‌های گرم و تیره استفاده کنید. زیرا رنگ‌های گرم باعث صمیمی تر و دنج تر نشان دادن سالن می‌شوند. اگر پذیرایی شما نورگیری مناسبی ندارد بهتر است از رنگ‌های روشن همانند خاکستری و سفید استفاده کنید. زیرا این رنگ ها به خوبی نور را منعکس می‌کنند و باعث روشن تر شدن فضا می‌شوند.

مهم ترین دلایل خرابی پارکت لمینت چیست؟

رنگ مبلمان چه تاثیری در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی دارد؟

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

مبل ها بیشتر از هر چیز دیگری در سالن پذیرایی نمایان هستند. در نتیجه برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی بهتر است توجه ویژه ای به مبل ها داشته باشید. اگر قصد تعویض مبلمان منزلتان را ندارید، بهتر است به ست کردن پارکت با مبلمان فکر کنید. اگر دارای مبل هایی با رنگ تیره هستید، پارکت هایی به رنگ روشن انتخاب کنید. همچنین اگر رنگ مبل ها خنثی و روشن است، پارکتی با رنگ گرم انتخاب کنید.

انتخاب رنگ پارکت بر اساس طرح و رنگ دیوارهای سالن پذیرایی

امروزه بیشتر خانه ها دارای دیوارهایی به رنگ ها و طرح های مختلف هستند. انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی باید بر اساس رنگ و طرح دیوارها صورت گیرد. اگر دیوارهای منزلتان طرح دار هستند بهتر است از پارکت های بدون طرح و رنگ خنثی استفاده کنید. زیرا طرح دار بودن هر دو باعث شلوغ شدن بیش از حد فضا می‌شود. اگر رنگ دیوارها روشن است از رنگ‌های گرم و تیره تر برای پارکت استفاده کنید. زیرا رنگ دیوار و پارکت باید هارمونی زیبایی با هم ایجاد کنند. دیوارهای روشن و پارکت روشن باعث کسل کننده شدن فضا می‌شوند. پارکت تیره و دیوار تیره با هم می توانند خانه را به یک زیرزمین تاریک تبدیل کنند.

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی کدام است؟

جواب این سوال که بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی کدام است، کاملا بستگی به سلیقه فرد و پارامترهایی که ذکر کردیم دارد. در چند سال اخیر پارکت ها در رنگ‌های متنوعی تولید شده اند. در پایان می‌خواهیم به زیبا ترین و مدرن ترین رنگ‌هایی برای پارکت بپردازیم که در سال های اخیر بسیار پرطرفدار بوده اند؛

۱) رنگ عسلی: این رنگ نه خیلی تیره و نه زیاد روشن است. این رنگ را می توان برای اکثر سالن های پذیرایی به کار برد.

۲) رنگ قهوه ای: این رنگ جز رنگ‌های گرم و نسبتا تیره است. رنگ قهوه ای طیف های زیادی دارد.

۳) پارکت طوسی: از این رنگ جز رنگ‌های سرد و روشن است در دکوراسیون های مدرن و مینیمال بیشترین استفاده را می‌کنند.

۴) پارکت سفید: این پارکت جز رنگ‌های بسیار روشن و سرد است که می‌تواند خانه را به طرز چشمگیری روشن کند.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 9, 1402
  • 1929 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!