جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تزیین موکت برای پادری

چگونه با موکت پادری درست کنیم؟

زمانی که اسم قیمت موکت و فرش را می‌شنویم، به یاد فرش کهنه یا موکت کارکرده و بلااستفاده که سال‌هاست در انباری منزل خاک می‌خورد، می‌افتیم. هر یک از ما قطعا زمانی در منزل خود از موکت یا فرش استفاده کرده‌ایم و بنا بر تغییر مد روز و موجود شدن مدل‌های جدید موکت، فرش و موکت‌های جدیدی را برای منزلمان خریداری کرده‌ایم.

فهرست مطالب

    برخی از افراد نیز موکت‌های منزل خود را به طور کامل جمع‌آوری کرده و کف منزل را با سنگ، لمینت، سرامیک، کفپوش و … پوشانده‌اند. در چنین حالتی، ممکن است موکت کارکرده خود را در جایی انبار کرده باشیم. اکنون می‌توانیم از همان موکت‌های مستعمل در جاهای مختلفی استفاده کنیم و با آن‌ها لوازمی زیبا و کاربردی بسازیم. به جای دور انداختن فرش کهنه یا موکت کارکرده، توصیه ما به شما این است که با روش‌هایی که در این مقاله بازگو خواهیم کرد، از آن‌ها دوباره استفاده کنید. با ما همراه باشید تا بیاموزیم چگونه با موکت پادری درست کنیم.

    چگونه می‌توان از فرش و موکت کارکرده استفاده کرد؟

    زمانی که با چنین سوالی روبرو می‌شوید، باید خلاقیت خود را به کار بگیرید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه، با موکت کارکرده یا فرش کهنه یک وسیله کاربردی بسازید و دوباره از آن استفاده کنید. در این بخش به شما آموزش ساخت پادری با موکت اضافه و دیگر وسایلی که می‌توان با موکت ساخت را می‌دهیم.

    پیشنهاد: در این مطلب انواع موکت خانگی را ببینید.

    چگونه با موکت پادری درست کنیم

    قطعا در منزل شما نیز تکه‌های موکت اضافه یا مستعملی که برخی از قسمت‌های آن پاره شده یا قابل استفاده نیست، پیدا می‌شود. جهت تزئین موکت برای پادری، طرح دلخواه خود را روی موکت بکشید و با تیغ موکت‌بُر، دور تا دور آن را ببُرید. نکته مهم این است که این کار را نباید روی فرش یا موکت منزل انجام دهید زیرا ممکن است سطح زیرین آن نیز بریده شود.

    اکنون چگونه با موکت پادری درست کنیم؟ می‌توانید دور موکت را نوارهای تزئینی بچسبانید یا نوار را به آن بدوزید. همچنین می‌توانید دور آن را با کاموا یا نخ کلفت، کوک‌های درشت تزئینی بزنید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر دور موکت را بدوزید، ابتدا جای دوخت را با کمک میخ، با فواصل منظم سوراخ کرده و بعد بدوزید تا سوزن راحت‌تر از موکت رد شود.

    تزیین موکت برای پادری به شکل هندوانه

    چگونه با موکت پادری درست کنیم که طرح هندوانه داشته باشد؟ گاهی در منزل پادری سالم و نو دارید اما سادگی آن پس از مدتی دلتان را می‌زند. اما برای ایجاد تنوع نیازی نیست پادری جدید بخرید. با چند تکه اسفنج، مقداری رنگ و یک ایده ساده می‌توانید پادری خود را جذاب و خوش آب و رنگ کنید.

    برای مشاهده و خرید موکت در شیراز به لینک مراجعه کنید

    برای این آموزش پادری با موکت اضافه، به پادری حصیری یا موکت ضخیم، رنگ پلاستیک و اسفنج ساده نیاز دارید. اسفنج را به دو قسمت برش بزنید؛ یکی به شکل بخش قرمز برش هندوانه و دیگری به شکل بخش سبز آن باشد. رنگ پلاستیک قرمز و سبز را داخل بشقاب‌های جداگانه بریزید و با چند قطره آب آن‌ها را حل کنید تا کمی رقیق شوند. سپس ابر را داخل رنگ بزنید و با آن روی پادری طرح هندوانه را چاپ کنید. با رنگ مشکلی و قلمو دانه‌های هندوانه را ترسیم کرده و بگذارید رنگ‌ها خشک شوند.

    آموزش ساخت پادری با موکت اضافه

    پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل های موکت طرح دار را ببینید.

    آموزش پادری با موکت اضافه و کاموا به شکل گل

    چگونه با موکت پادری درست کنیم که به شکل گل باشد؟ ابتدا طرح گل را با ماژیک یا گچ به اندازه دلخواه روی موکت کشیده، دور آن را با قیچی برش می‌زنیم. سپس می‌توانیم با کمک درفش به فواصل منظم دور طرح را سوراخ کنیم و با قلاب و مقداری کاموا، دور آن را کوک بزنیم.

    تبدیل موکت کارکرده به زیرانداز

    اگر موکت کارکرده شما دچار سوختگی یا پارگی شده است، می‌توانید قسمت‌های سوخته یا پاره را ببرید و سپس خودتان دوردوزی کنید یا جهت انجام این امر، آن را نزد کارشناس مربوطه ببرید. می‌توانید از این تکه دور دوزی موکت شده به عنوان زیرانداز برای کودکان استفاده کنید. کودکان معمولا هنگامی که کوچک هستند و به دوره چهار دست و پا راه رفتن می‌رسند، تمایل دارند به همه جا سرک بکشند. می‌توان از زیرانداز استفاده کرد تا هنگام چهار دست و پا حرکت کردن، دچار مشکل نشوند.

    این نکته نیز قابل ذکر است که حتی هنگامی که به پارک یا جنگ می‌روید، می‌توانید از فرش یا موکت بلااستفاده خود به عنوان زیراندازی گرم و نرم استفاده کنید.

    سخن پایانی

    همانطور که اشاره کردیم، می‌توانید بدون هزینه اضافی و با به کار گیری کمی خلاقیت و فعالیت، از کفپوش‌ها و موکت مستعمل خود مجددا استفاده کنید و از این فرایند لذت ببرید. در این مقاله به این امر پرداختیم که چگونه با موکت پادری درست کنیم و تزیین موکت برای پادری با انواع طرح‌ها و شکل‌های زیبا را بررسی کردیم. امیدواریم شما نیز از موکت یا فرش کارکرده خود استفاده کرده و آن را به یک پادری زیبا تبدیل نمایید.

    • پیام اسمی
    • مرداد 28, 1402
    • 2383 بازدید

    ۲ دیدگاه برای “چگونه با موکت پادری درست کنیم؟”

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!