جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چمن مصنوعی زمین فوتبال

خرید و بهترین قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

چمن مصنوعی فوتبال یکی از محصولات محبوب در بازار ورزشی است که برای ساخت زمین های ورزشی استفاده می شود. این نوع چمن، به دلیل خصوصیات ویژه اش مانند پایداری و دوام بالا، قابلیت پذیرش فشار و حفظ شکل در برابر فشارهای متعدد، انتخاب اول بسیاری از باشگاه ها و سازمان های ورزشی در سراسر جهان شده است.

در این روزها، بازار چمن مصنوعی فوتبال پر رقابت و پر فشار است و به دنبال یافتن چمن مصنوعی با کیفیت و قیمتی مناسب برای زمین فوتبال خود ممکن است چالش برانگیز باشد. در گامان تزئین جاوید، مجموعه ای از بهترین چمن های مصنوعی فوتبال با کیفیت بالا و قیمتی مناسب قرار دارند. این چمن ها با استفاده از فناوری های پیشرفته تولید شده اند و دارای خصوصیات ویژه ای همچون نگهداری آسان و مقاومت در برابر آب و هوای سخت هستند.

چمن مصنوعی فوتبال در سال ۱۹۶۰ تولید شد و پس از المپیک مونترال در سطح گسترده ای مورد توجه قرار گرفت. نصب آزمایشی چمن مصنوعی در مدرسه فوتبال، با موفقیت زیادی روبرو شد و از آن زمان به بعد استقبال عمومی از چمن مصنوعی ورزشی به طرز شگفت انگیزی بیشتر شد. علت اصلی خرید چمن مصنوعی برای نصب در زمین های آزاد فوتبال، مقاومت فوق العاده این محصول در شرایط آب و هوایی نامساعد است.

چمن مصنوعی فوتبال چیست؟

 کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه ها و زمین های فوتبال، از دیرباز رایج بوده است. چمن های کاشته شده، بهترین متریال برای کف زمین های بازی و زمین های ورزشی هستند. خشکسالی های پیاپی در اغلب کشورهای جهان، دشواری هایی را برای نگهداری از چمن در زمین های فوتبال به وجود آورده است. تعطیلی باشگاه ها به دلیل جایگزین کردن چمن ها از دیگر مشکلاتی است که موجب شد تا تولید چمن مصنوعی برای زمین فوتبال مورد توجه قرار گیرد. 

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که شباهت زیادی به چمن کاشته شده دارد. این محصول ویژه زمین فوتبال طراحی و تولید شده است. در زمین هایی که امکان کاشت یا نگهداری از چمن طبیعی وجود ندارد می توان کفپوش های چمنی را جایگزین کرد. انواع چمن مصنوعی فوتبالی نوعی کفپوش همیشه سبز و منسجم است که در برابر تردد زیاد بازیکنان، دچار آسیب نمی شود. مزایای محصولات چمنی به حدی زیاد است که  نصب چمن مصنوعی در زمین فوتبال به شدت رو به افزایش است. 

مزایای نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال

در مقایسه با چمن کاشته شده، محصولات تولید شده چمن مصنوعی، مزایای زیادی دارند. این چمن ها توسط ماشین های پیشرفته و تحت شرایط دما و فشار، تولید شده اند. بنابراین ساختار این محصولات با گیاه کاشته شده، تفاوت دارد. چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، کوددهی، سم پاشی، هرس و …. به طور کلی نگهداری خاصی ندارد. با توجه به شرایط نگهداری آسان، بهترین گزینه برای پوشش کف زمین فوتبال، همین چمن های تولیدی است. 

حذف کودهای شیمیایی، آفت کش ها و … در زمین های فوتبال می تواند به حفظ محیط زیست و سلامت زندگی، کمک کند. از این رو چمن های مصنوعی را می توان از محصولات دوست دار محیط زیست دانست. برخی دیگر از مزایای نصب چمن زمین فوتبال اینها هستند:

  • عدم نیاز به مراقبت و رسیدگی خاص مشابه چمن طبیعی
  • پایداری در برابر اشعه UV نور خورشید و عدم رنگ پریدگی چمن
  • مقاومت بالا در برابر گرما و دمای بالا در تابستان
  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوای نامساعد زمستان و بارش برف
  • مقاوم بودن چمن مصنوعی فوتبال در برابر حریق
  • تراکم بالا و استحکام در برابر سایش و فرسایش
  • قابل نصب روی همه سطوح پس از زیرسازی
  • قابلیت استفاده در همه ساعات روز ، بدون نیاز به استراحت زمین
  • جلوگیری از آسیب های ورزشی ناشی از ضربه و افتادن
  • قیمت ارزان و اقتصادی
  • طول عمر بالا، حداقل ۱۰ سال

نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال

ویژگی های چمن مصنوعی فوتبال 

چمن مصنوعی ورزشی موجب کاهش هزینه های جانبی شده و به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از چمن طبیعی است. این محصول مورد تایید فیفا بوده و هم اکنون در بسیاری از زمین های فوتبال استاندارد دنیا و داخل کشور نصب شده است. ورزشگاه قیانوری و شهید فهمیده اولین زمین فوتبال داخل کشور هستند که از سال ۱۳۸۲ با چمن مصنوعی پوشیده شده اند. پس از تست اولیه و نتایج درخشانی که چمن ورزشی در زمین های ذکر شده، نشان داد تقاضا برای نصب محصولات چمن مصنوعی باشگاه ورزشی افزایش یافت. 

امروزه اغلب زمین های فوتبال بزرگ و مطرح با کفپوش همیشه سبز، چمن مصنوعی پوشیده شده اند. با توجه به بحران خشکسالی و عدم امکان نگهداری از چمن طبیعی، تقاضا برای نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال همواره بیشتر می شود. بحران آب یک معضل جهانی است ولی در داخل کشور، وخامت اوضاع کم آبی بسیار بیشتر است. صرفه جویی در سفره های آب زیر زمینی، امر مهمی است که به مدد نصب چمن مصنوعی فوتبالی، امکان پذیر است. برخی از ویژگی های ساخت چمن های فوتبالی اینها هستند:

الیاف چمن مصنوعی مناسب فوتبال

ساختار الیاف چمن مصنوعی بسیار متنوع است این تنوع موجب تولید محصولاتی با کاربری مختلف می شود. برای مثال شکل ظاهری الیاف چمن مصنوعی تزئینی با آنچه که در زمین های مناسب فوتبال مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. همه محصولاتی که در بازار موجود است از هر برند و تولید کننده ای که باشد دارای یکی از این الیاف است:

  • چمن مصنوعی با الیاف بیضوی شکل Oval Fiber
  • چمن‌هایی با الیافی به شکل الماس یا دایموند Diamond De-Lustered Fiber
  • چمن های مصنوعی V شکل Vista Fiber
  • چمن های سه بعدی پرقدرت ۳D “W” Fiber
  • چمن مصنوعی، دارای بافتی شبیه به چمن طبیعی Flattened Oval with Spine Fiber
  • الیاف امگایی Omega Fiber
  • الیاف پرانتزی یا «C» شکل Mini “C” Shaped Fiber
  • چمن های مصنوعی «دبلیویی» Mini “W” Shaped Fiber
  • الیافی به شکل «ام»، M” Shaped Fiber

الیاف چمن ورزشی برای زمین فوتبال بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر است. این محصول در تراکم ۸ تا ۱۰ هزار کوک بر متر مربع و ردیف هایی با فواصل معمولاً ۸/۵ اینچ تولید می شود. قبل از نصب به نظر می رسد که تراکم چمن تا حدی کم و تُنُک است اما پس از نصب و استفاده از شن سیلیس اصلا فضای خالی در بین الیاف قابل رویت نیست. مهم ترین ویژگی مربوط به لایه زیره چمن مصنوعی است که روی کیفیت محصول تاثیر می گذارد. چمن ورزشی الیاف دبلیویی بیش از سایر موارد در زمین فوتبال نصب می شود.

لایه زیره چمن مصنوعی زمین فوتبال

لایه زیره (بَکینگ) در برندهای مختلف از ۲، ۳ و یا ۴ لایه مجزّا  به صورت بافته یا نبافته تشکیل می‌شود ‏این لایه از نخ پروپیلن و به صورت شبکه ای و  نِت ماتریکس متقارن می باشد که در ظاهر شبیه به گونی های پلاستیکی موجود در بازر است. همه لایه های بافته و نبافته در پروسه تولید تحت حرارت و فشار به هم متصل می شوند و با پلی اتیلن یا پلی اورتان شکل نهایی را ایجاد می کنند. لایه زیره به سیستم مدیریت خروج آب کمک می کند و سطح چمن پس از بارندگی کاملا خشک خواهد بود. فیفا استانداردهای سخت گیرانه ای را برای مدیریت آب در سطح چمن زمین فوتبال در نظر گرفته است. این محصول از نظر خروج آب به دو گروه تقسیم شده اند:

  1. چمن مصنوعی با توانایی خروج آب
  2. چمن مصنوعی غیر قابل نفوذ

محصول دوم قبل از نصب برای خروج آب به دو شیوه اجرا می شود:

  • استفاده از منافذ (سوراخ) ایجاد شده در لایه زیره
  • استفاده از لایه‌های بکینگ با توانایی عبور دهی آب از سراسر سطح خود

برای عبور آب از سطح چمن لازم است تا قبل از نصب، عملیات زیرسازی در زمین فوتبال به درستی انجام شود. زیرسازی با توجه به خاک منطقه و میزان بارندگی و دیگر شرایط آب و هوایی، به طرف مختلف انجام می شود. هدف از زیرسازی هدایت آب ناشی از شستشو یا بارندگی به مجرای فاضلاب است. همه آب های سطحی باید به درستی از زمین فوتبال خارج شود. به این ترتیب همیشه سطح زمین فوتبال خشک و قابل استفاده است.

از دیگر مزایای لایه زیره چمن مصنوعی اینست که لایه های مقاوم و مستحکم، ماندگاری و دوام محصول را افزایش می دهند. به این ترتیب االیاف چمن مصنوعی در برابر ضربه، فشار و سایش، مقاومت بالاتری پیدا می کند. در مجموع محصولات استاندارد با زیره خوب، طول عمر بیشتری از اجناس فیک و نامرغوب دارند.

فروش چمن مصنوعی زمین فوتبال

انواع چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی از لحاظ نخ به کار رفته در تولید، به دو دسته تقسیم می شود:

  • نخ فیبریلیت

محصولات اولیه تولید شده با تکنولوژی نخ فیبریلیت کار شده اند. نخ به کار رفته در چمن مصنوعی دارای شیارهای و بریدگی هایی در طول است. به این ترتیب که اگر یک نخ را باز کنید، اشکالی شیه به لوزی های کوچک و بزرگ را در طول نخ می توانید مشاهده کنید. میزان باز شدن نخ، عرض و پهنای آن را شکل می دهد. این میزان در همه محصولات یکسان نیست. برای تشخیص محصولاتی که با نخ فیبریلیت کار شده اند، شاخص میزان پهنای نخ ملاک است. 

هر چه میزان باز شدن نخ و قدرت مانور آن در عرض، بیشتر باشد، محصول مورد نظر با کیفیت تر است. یک رابطه مستقیم بین میزان پهنای نخ بعد از باز شدن و کیفیت چمن مصنوعی وجود دارد. با تولید چمن مصنوعی مونوفیلامنت، اغلب زمین های فوتبال چمن های قدیمی را جایگزین کردند. به طور کلی نصب این نوع چمن ها در زمین فوتبال از کیفیت و استانداردهای زمین، کم می کند.

  • نخ مونوفیلامنت

نخ های مونوفیلامنت از رشته نخ های جامد، تشکیل شده اند. این محصولات برای زمین فوتبال ایده آل هستند چون انعطاف بهتری دارند و موجب تغییر جهت توپ نمی شوند. نخ به کار رفته در پروسه تولید و نحوه اجرای کار تفاوت زیادی با محصولات اولیه دارد. پس از سخت گیری های فدراسیون فوتبال اروپا (‏UEFA‏) و فدراسیون بین المللی فوتبال (‏FIFA‏)، استفاده از چمن های با کیفیت تر در زمین فوتبال مورد توجه قرار گرفت. هدف از تولید این محصولات، کاهش میزان آسیب به بازیکنان و عدم تاثیرگذاری الیاف روی انعکاس توپ است. محصولات مونوفیلامنت در زمین های فوتبال حرفه ای نصب می شوند.

نصب چمن در زمین فوتبال

حتی بهترین برندهای چمن مصنوعی موجود در دنیا، در صورت نصب غیر اصولی کارایی خوبی ندارند. برای اینکه زمین فوتبال دارای استانداردهای لازم باشد عملیات نصب و آماده سازی اهمیت زیادی دارد. پس از خرید چمن مصنوعی با کیفیت، عملیات نصب با تسطیح زمین شروع می شود. سطح زمین فوتبال می بایست کاملا صاف و همتراز باشد تا توپ حرکت یکنواخت داشته باشد. در این مورد الیاف چمن و طول ان تاثیرگذار است اما این موضوع نمی تواند جایگزین هموار سازی زمین شود. برای توقف رشد علف های هرز روی چمن مصنوعی، از قبل عملیات زیرسازی انجام می شود.

در مناطق سرد که بارش برف زمستانی بسیار بیشتر است توصیه شده تا از تجهیزات گرمایش از کف در زیرسازی چمن مصنوعی استفاده شود. برای مراقبت از چمن مصنوعی در برف راهکارهای ساده ای وجود دارد و در صورت یخ زدن سطح چمن نیز، آسیبی به الیاف وارد نمی شود. پروسه نصب چمن مصنوعی بسیار سریع و ساده است و به طور معمول این موارد انجام می شود:

  • هم سطح سازی زمین قبل از نصب
  • زیرسازی مستحکم و پایدار
  • زیرسازی برای عبور آب فاضلاب

قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

ابعاد زمین چمن مصنوعی فوتبال

Artificial turf به صورت رول تولید می شود. با توجه به نوع کاربری می توان این محصول را برای زمین فوتبال آماده کرد. ابعاد استاندارد چمن مصنوعی فوتسال و فوتبال متفاوت است. زمین فوتبال به صورت چهارگوش و مستطیل بوده و دارای ابعاد مشخصی است روی همین اصل چمن مصنوعی به کار رفته در این مکان می بایست تابع شرایط و ابعاد استاندارد نصب شود. اندازه های زمین چمن مصنوعی فوتبال به این قرار است:

  • طول زمین: حداکثر ۱۲۰ متر ـ حداقل ۹۵ متر
  • شعاع دایره: ۱۵/۹ متر
  • عرض زمین: حداکثر ۹۵ متر ـ حداقل ۶۴ متر
  • فاصله پنالتی از خط دروازه: ۱۱ متر
  • فاصله بین دو تیردروازه: ۳۲/۷ متر
  • قطر خطوط اطراف و داخل زمین: ۱۲ سانتی متر
  • ارتفاع دروازه: ۴۴/۲ متر

تفاوت چمن مصنوعی مناسب فوتبال با چمن تزئینی

انواع چمن مصنوعی روف گاردن، چمن مصنوعی محوطه، چمن مصنوعی مهد کودک و …. برای تزیین و زیباسازی فضای داخلی و بیرونی تولید شده است. این محصولات با آنچه در زمین های فوتبال نصب می شود، تفاوت دارد. عمده ترین تفاوت در نوع کاربری این محصول است. چمن مصنوعی تزئینی به جهت زیباسازی و جلوه های بصری به کار می رود ولی چمن مصنوعی فوتبال به خاطر دوام و مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه، نصب می شود.

چمن مصنوعی تزیینی از الیاف لطیف و نرم تر  پلی پروپیلن، پلی اتیلن و پلی آمید تولید می شود. طول الیاف این محصول بین ۸ تا ۴۰ میلیمتر و دارای تراکم بیشتری از چمن فوتبالی است. سازندگان چمن تزیینی با استفاده از مواد شیمیایی و رنگ ها ظاهر محصول را طبیعی تر جلوه می دهند ترکیبات رنگی سبز، زرد و قهوه ای در محصولاتی که برای تزیین استفاده می شوند به کار می رود.

نگهداری از زمین فوتبال در زمستان

از زمانی که این کفپوش ها تولید شده اند سبک و سیاق نگهداری از زمین چمن هم تغییر کرده است. از مشخصات بارز کفپوش های زمین فوتبال اینست که الیاف چمن در اثر فشار و ضربه، کوبیده نمی شوند. در واقع پس از ساعت ها بازی پیاپی در زمین فوتبال، نیازی به استراحت دادن چمن ها نیست. این امر کاربری زمین فوتبال را افزایش داده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. با نصب چمن مصنوعی فوتبالی، درآمد باشگاه ها از محل اجاره زمین در همه ایام سال، بیشتر شده است.

زمین چمن معمولا در فصل زمستان و به هنگام بارش های فصلی، قابل استفاده نیست. علت اینست که چمن طبیعی در اثر سرما و یخبندان، آسیب می بیند. در مورد چمن مصنوعی این مشکل اصلا وجود ندارد. سرمای هوا هیچ آسیبی به الیاف چمن وارد نمی کند. حتی بارش برف سنگین روی سطح چمن نیز نمی تواند به چمن آسیب برساند.

در صورتی که نخ های چمن مصنوعی دچار یخ زدگی بشود، بدون نیاز به کا خاصی خود به خود، با تابش خورشید یخ ها باز می شوند. در زمین های بزرگ از دستگاه های برف روب برای پاک کردن سطح چمن مصنوعی در زمستان استفاده می شوند. این دستگاه ها می توانند با حرارت، برف های روی چمن را آب کنند. 

نگهداری از چمن زمین فوتبال در تابستان

نگرانی هایی بابت تابش اشعه UV بر سطح چمن مصنوعی و داغ شدن بیش از حد چمن های مصنوعی وجود دارد. محصولات جدیدتر در برابر حرارت و دما، مقاومت بالاتری دارند. در هنگام تولید با افزودن برخی مواد می توان مقاومت دمایی چمن مصنوعی را افزایش داد. حتی در شهرهای گرمسیری نیز، محدودیتی در اجرای چمن مصنوعی فوتبال وجود ندارد.نخ به کار رفته در تولید چمن فوتبالی، الیاف پروپیلن و پلی اتیلن است که به صورت مذاب و روان بوده است. در پروسه تولید فرایند جامد سازی و سخت شدن الیاف صورت گرفته است.

قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

گرمای شدید هوا و تابش نور مستقیم خورشید موجب ذوب شدن یا شل شدن تارهای چمن مصنوعی نمی شود. اساسا این محصول برای فضای بیرون از ساختمان طراحی شده و همه ویژگی هایی مورد نیاز برای زمین های باز را دارا است. جنس مواد به کار رفته و نحوه تولید کفپوش فوتبالی طوری است که حداکثر کارایی محصول در زمین باز فوتبال، در نظر گرفته شده است.

در مقایسه با گیاه کاشته شده، میزان دمای زمین چمن در تابستان اندکی بیشتر است. اما مشکل خشک شدن چمن طبیعی و از بین رفتن آن در تابستان های گرم نیز وجود دارد. به نظر می آید با در نظر گرفتن جمیع جهات، زمین فوتبال را می توان با چمن مصنوعی، پوشش داد. به این ترتیب تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی مانع، استفاده از زمین باشگاه نخواهد شد.

طریقه نظافت چمن زمین فوتبال

چمن مصنوعی از الیاف پلیمری و شبه پلاستیک تولید شده است. تارهای چمن همه خواص پلاستیک ها را دارند. این محصول در برابر آب و رطوبت دچار آسیب نمی شود. چمن زمین فوتبال هرگز خشک نمی شود و نمی پوسد. اما لازم است تا سطح چمن به طور مرتب تمیز شود. نظافت ساده ترین راه برای نگهداری از چمن مصنوعی فوتبال است.

به خصوص در استادیوم های بزرگ ورزشی همیشه مقدار زیادی زباله و آشغال روی زمین فوتبال دیده می شود که باید بلافاصله تمیز شود. باقیماندن برگ درختان و برخی مواد در زمین فوتبال، موجب می شود تا قارچ و کپک در زیر برگ های پوسیده و …. رشد کنند. برای حفظ بهداشت و سلامت بازیکنان لازم است تا این موارد حذف شود.

یکی دیگر از موارد، ادرار و فضولات حیوانات است. با توجه به اینکه چمن زمین فوتبال در محوطه باز قرار دارد نمی توان مانع ورود حیوانات در خارج از زمان بازی شد. ورود و خروج برخی حیوانات به این مکان، باید به دقت کنترل شود و در صورت مشاهده فضولات و مدفوع حیوانات سریعا نسبت به پاکسازی محل اقدام شود.

نحوه پاک کردن مدفوع حیوانات از چمن زمین فوتبال

ابتدا مدفوع را برداشته و محل را با دستمال تمیز کنید. سپس برای حذف کامل لکه باقیمانده و بوی نامطبوع، از آب و شوینده برای تمیز کردن سطح چمن مصنوعی استفاده کنید. شستشوی با آب و شوینده های عمومی، موجب آسیب به نخ و ساختار چمن زمین فوتبال نمی شود. استفاده از محصولات سفید کننده، لکه بر، مواد شیمیایی قوی و اسیدی برای تمیز کردن چمن زمین فوتبال اصلا توصیه نمی شود. این محصولات می توانند باعث آسیب جدی به الیاف چمن بشوند.

نحوه پاک کردن آدامس از چمن زمین فوتبال

چسبیدن آدامس جویده شده به الیاف چمن یکی از بزرگترین مشکلات در میادین ورزشی است. تماشاگرها بدون توجه، آدامس های جویده شده را روی زمین رها می کنند. پاک کردن این آدامس ها کار دشواری است به خصوص اگر در اثر گرما، آدامس به داخل الیاف چمن، نفوذ کرده باشد. نظافتچی ها بلافاصله پس از هر بازی نسبت به تمیز کردن زمین فوتبال و برداشتن آشغال ها و آدامس ها و … اقدام می کنند. در صورتی که با آدامس چسبیده روبرو شدید می توانید با استفاده از تکه ای یخ، آدامس را منجمد کنید تا به سادگی از روی چمن، جدا شود.

تعمیر انواع چمن مصنوعی زمین فوتبال

طول عمر و ماندگاری چمن فوتبالی بسیار زیاد است. این محصولات در اثر تردد زیاد بازیکنان و فشار و ضربه دچار آسیب نمی شوند. در اثر استفاده مداوم، سطح چمن مصنوعی در برخی قسمت های حساس زمین فوتبال، دچار اندکی ساییدگی می شود. برای مثال نزدیک دروازه ها همیشه زودتر از میانه زمین، ساییدگی دیده می شود. برای تعمیر این بخش ها می توان قسمت های آسیب دیده را با رول های تازه، جایگزین کرد.

چمن مصنوعی فوتبال به صورت رول تولید می شود و همیشه امکان ترمیم بخش های آسیب دیده وجود دارد. به این ترتیب نیازی به تعویض کامل، چمن باشگاه نیست و تنها بخش های فرسوده، عوض می شوند. در ضمن حتی پس از سال ها استفاده و فرسوده شدن چمن مصنوعی نیز، چمن مصنوعی دست دوم خریدارانی دارد. پس از پایان عمر چمن مصنوعی در زمین فوتبال، این چمن ها برای فضای سبز شهری و محوطه سازی در بلوارها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

مقایسه کیفیت بازی فوتبالیست ها روی زمین چمن مصنوعی و طبیعی

دو فوتبالیست را در نظر بگیرید که اولی همیشه در زمین چمن مصنوعی فوتبال و دیگری در زمین چمن طبیعی بازی کرده باشد. بدون تردید این بازیکنان در اولین بازی روی زمین دیگری دچار مشکل می شوند. لازم است از قبل بازیکنان نسبت به شرایط زمین آمادگی داشته باشند. نورپردازی، جایگاه تماشاچیان و …. همگی روی کیفیت بازی بازیکنان تاثیر می گذارد. در مورد سطح چمن هم حتما قضیه خیلی جدی است. سطح زمین فوتبال باید صاف و یک دست بوده و دارای ناهمواری نباشد. عملیات زیرسازی قبل از نصب چمن مصنوعی برای از بین بردن مشکلات و ایرادهای زمین انجام می شود. شیب ملایم زمین برای عبور آب اضافی الزامی است. نکته مهم در مورد خود چمن است. چمن طبیعی یک گیاه با رشد همیشگی است. تضمینی برای یکسان بودن رشد گیاه در همه دانه ها وجود ندارد.

طراحی زمین چمن مصنوعی فوتبال

حتی کوچکترین پستی و بلندی در زمین فوتبال روی روان بودن بازی و حرکت توپ تاثیر می گذارد. الیاف انواع چمن مصنوعی زمین فوتبال در همه قسمت ها یک سدت بوده و دارای تراکم و بلندی یکسان است. تجمع غیر عادی در هیچ قسمت از سطح چمن وجود ندارد. این محصول به صورت رول در اندازه های متفاوت تولید می شود. اگر در هنگام نصب، دقت لازم انجام شود رول ها بدون فاصله و تمیز در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

این موارد روی قیمت ها تاثیر می گذارد:

  • جنس الیاف
  • تراکم الیاف
  • جنس لایه زیر
  • بلندی تارها
  • نوع بافت و تکنولوژی تولید

نحوه خرید چمن مصنوعی فوتبال

جهت خرید چمن مصنوعی برای زمین فوتبال کافیه مدل هارو ببینید( چه به صورت حضوری و چه داخل سایت) و مدل مد نظر خودتون رو انتخاب کنید. میتونید برای انتخاب از مشاوران ما راهنمایی بگیرید و بعد از هماهنگی با ما نصاب کار برای اندازه گیری دقیق به محل شما خواهد آمد و بعد از اعلام متراژ و پیش روی مراحل پرداخت اکیپ نصاب به محل نصب اعزام شده و کار شما را به بهترین نحو انجام خواهند داد.

۳۰ دیدگاه برای “خرید و بهترین قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال”

  1. سید امین رضوی گفت:

    سلام و درود به تیم حرفه ای گامان. من تقریبا ۳ ماه پیش از شما چمن مصنوعی فوتبالی خریداری کردم. از سرعت و دقت تیمتون واقعا راضی بودم و خروجی کار بسیار عالی شده . بسیار ممنونم از شما. امیدوارم هر روز موفق تر از دیروز باشید. یا علی

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب رضوی عزیز. خوشحالیم که بعد از پیگیری های بسیار این پروژه بزرگ به ثمر نشست و راضی بودید. انشالله در پروژه های بعدی هم بتونیم همکاری های خوبی داشته باشیم. موفق باشید

  2. نیما مظاهری گفت:

    سلام من میخواهم در بخش هایی از زمین چمن مصنوعی فوتبالم میخواهم ترمیم و تعمیر انجام دهم. آیا تیم شما این کار رو برایم لنجام می دهد؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام و عرض ادب جناب مظاهری.
      خیر کار ترمیم و تعمیر انجام نمیدیم فقط نصب کار جدید

  3. سلام. من یک زمین فوتبال رو راه اندازی کردم و می خواهم چمن مصنوعی فوتبالی خریداری کنم. شما ۳ نمونه رو در بالا قرار دادید. پیشنهاد شما برای یک زمین رو باز کدام مورد است؟ هزینه هر متر مربع با نصب چقدر میشود؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما می تونید از هر سه مورد از چمن مصنوعی های فوتبالی ما استفاده کنید اما بهترین مدل امگا هست. برای نصب و… بستگی به متراژ داره. با شماره های ما در تماس باشید

  4. میلاد کریمی گفت:

    سلام من می خواهم یک کافه راه اندازی کنم. مطالب سایت شما رو مطالعه کردم. برایم یک سوال پیش آمد با توجه به اینکه چمن مصنوعی فوتبالی مقاوم تر است بهتر نیست از این نمونه برای کف کافه استفاده کنم؟ لطفا در این زمینه من رو راهنمائی کنید.

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب کریمی وقتتون بخیر باشه. چمن مصنوعی های مخصوص زمین فوتبال ویژگی های خاص خودشون رو دارن و بینشون فضای خالی هست برای پرکردن سیلیس و گرانول و برای فضاهای دیگه اصلا مناسب نیستن. برای کافه باید از چمن مصنوعی تزئینی استفاده کنید

  5. سجاد رفیعی گفت:

    سلام. ازتون یه سوالی داشتم، رنگ چمن مصنوعی فوتبال در اثر دویدن از بین نمی رود؟
    آیا راه حلی وجود دارد که بتوان عمر آن را افزایش داد؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام و عرض ادب جناب رفیعی. خیر البته کاملا به جنس چمن فوتبالی شما مرتبط هست اما اگر جنسش خوب باشه هیچ مشکلی براش پیش نمیاد

  6. بهرام پور گفت:

    سلام شبتون بخیر باشه
    آیا می توان از کفش های چمن روی چمن مصنوعی استفاده کرد؟

    • پیام اسمی گفت:

      چمن مصنوعی با کیفیت در برابر کوبیدگی و له شدگی مقاوم است. چمن مصنوعی زمین فوتبال حدود ۱۰ سال کارایی دارد. بنابر این راه رفتن و فشار کفش هیچ آسیبی به سطح چمن مصنوعی وارد نمی کند. در نظر داشته باشید که اشیا تیز و برنده می توانند آسیب های دائمی روی چمن های مصنوعی ایجاد کنند. البته در حالت معمول کفش دارای سطوح برنده نیست.

  7. سعید محتشم گفت:

    سلام خسته نباشید یک زمین فوتبال دارم کرمانشاه حدود ۸۰۰ متر هست اجرا برای بعد از عید میخواستم انجام بشه فقط قیمت خود کار با اجرا رو به من بگید بی زحمت.
    هر دو سه نوع چمن مصنوعی فوتبالی که دارید رو بیزحمت برای ۸۰۰ متر با اجرا حساب کنید برام و تماس بگیرید باهام ببینم چطوری میشه. با تشکر محتشم هستم ۰۹۱۸۵۴۴۳۱۴۴

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر برای بعد از عید میخواستین لازم هست که همون موقع استعلام قیمت گرفته بشه اما مدل های موجود فوتبالی رو خدمتتون میفرستم

  8. صادق جهانشاهی گفت:

    سلام آیا شما به صورت سفارشی با گره های متفاوت و ارتفاع متفاوت هم از مدل امگا تولید میکنید؟ هزینه انواع چمن مصنوعی فوتبال به جز مدل امگا چقدر میشه و اینکه کدوم کارتون دارای تاییدیه فیفا هست؟ اگر امکانش رو دارید یک شماره به ایمیل sadegh.jahanshahi@yahoo.com بفرستید که اطلاعات لازمه رو براتون ایمیل کنم. تشکر

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب جهانشاهی بله این کار رو انجام میدیم شما میتونید موارد خودتون رو به ما بگید که روی چمن فوتبالیتون به اجرا در بیاریم. بله حتما ایمیل میفرستیم

  9. قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال شما از چه حدودی شروع میشه؟ آیا تخفیف هم داره برای زمین ۷۰۰۰ مترمربعی میخواستم که نصب هم شامل بشه منطقه هشتگرد

    • پیام اسمی گفت:

      سلام دوست عزیزم قیمت چمن مصنوعی برای زمین فوتبال رو میتونید تلفنی ازمون استعلام بگیرین تا بطور دقیق راهنماییتون کنیم یا شماره تماستون رو بدید باهاتون تماس بگیریم.

  10. علی مرتضایی گفت:

    عذر میخوام خودتون نصاب هم دارید ؟ و خط کشی های سفید و گرانول و سیلیس و همه ایناروهم انجام میدن درسته؟

    • پیام اسمی گفت:

      بله نصاب میتونیم بفرستیم خدمتتون تمامی کارها رو انجام بدن فقط قبلش نقشه زمین فوتبال رو برامون ارسال بفرمایید که بتونیم طبق استاندارد تولید کنیم

  11. من قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال رو برای یک فضای حدودا ۷۰ در ۵۰ متر میخواستم برام محاسبه کنید و برای هفته بعد آیا امکان نصب وجود داره؟چند روزه میتونید نصب رو انجام بدید کارفرما عجله دارن

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقت بخیر جناب رئوف بله مشکلی نداره مدل مد نظرتون رو انتخاب بفرمایید موجودی رو بررسی میکنیم و هماهنگی باقی کارهارو برای نصب انجام میدیم

  12. علی مدنی گفت:

    من دنبال خرید چمن مصنوعی فوتبال هستم اما قیمت ها خیلی متغیر هست و واقعا آدم گیج میشه این چمن های شما چطور هستن؟؟ آیا اکیپ برای نصب دارید ؟ من حتما برای ۲۰ روز دیگه میخوام

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقت بخیر ما کیفیت خیلی برامون مهم تر هست تا جنس ارزان برای نصب هم اکیپ داریم درخدمتتون هستیم

  13. محسن کشاورز گفت:

    اگر ممکنه عکس از بهترین چمن مصنوعی زمین فوتبال خودتون برای من ایمیل بفرمایید ممنون میشم. برای نصب تیم دارید؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب کشاورز تمامی عکس ها و طرح ها در این صفحه قرار داره. بله تیم حرفه ای و کاربلد داریم

  14. مجتبی رزمجو گفت:

    چمن مصنوعی فوتبال دست دوم هم میشه استفاده کرد؟؟ اگر قبلا جایی استفاده شده باشه امکان این که دوباره بشه ازش استفاده کرد هست؟

    • پیام اسمی گفت:

      اصلا پیشنهاد نمی کنیم که برای زمین فوتبال از دست دوم استفاده کنید.

  15. محمد بخشایش گفت:

    سلام عذرخواهی میکنم چمن مصنوعی فوتبال متری چند دارید شما ؟ و چند وقته آماده میشه کارهای زهکشی و نصب و …؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام و عرض ادب قیمت ها در بالای صفحه قرار داده شده اند و بر اساس متر مربع هستند. برای اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های ما تماس بگیرید و یا شماره تلفن خود را برای ما بفرستید تا بتونیم با شما تماس بگیریم برای توضیحات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!