جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دیوار سبز چمن مصنوعی

مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی Green wall و کاربرد آن

دیوارهای سبز در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های طراحی فضا تبدیل شده‌اند. دیوار سبز شامل نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار است که با طرح و رنگ‌های مختلف در داخل و خارج از ساختمان‌ها به کار می‌رود. دیوار سبز با استفاده از روشی سبک به عنوان یک روش زیبا و جذاب برای تزئین داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. مزایای فراوانی که دیوار سبز دارد، شامل فضاسازی عمودی چشم‌نواز و طراحی زیبایی است. یکی از مزایای دیوار سبز این است که از فاصله چند متری به سختی می‌توان تشخیص داد که گیاهان روی دیوار، طبیعی یا مصنوعی هستند.

این طرح برای فضای داخلی و خارجی ساختمان قابل اجراست و نوسازی دیوارهای قدیمی با این روش ارزان و مقرون به صرفه است. علاوه بر این،  دیوار سبز مصنوعی نسبت به دیوارهای ساخته شده از مصالح ساختمانی، نرمی و لطافت بیشتری دارد و به فضای داخلی و خارجی ساختمان زیبایی و شادابی می بخشند.

کاربرد دیوار سبز چمن مصنوعی چیست؟

طراحی و نصب دیوار سبز Green wall با گیاهان طبیعی با توجه به هزینه زیاد و دشواری نگهداری، این روزها چندان رایج نیست. نگهداری از چمن مصنوعی هیچ زحمتی ندارد و با هزینه ای اندک می توان سازه ای مقاوم را برای تزیین نمای خارجی و یا زیباسازی داخل ساختمان نصب کرد. سهولت نصب، قیمت مناسب و نگهداری آسان ۳ مزیت مهم در چمن مصنوعی هستند که معماران و طراحان را تشویق به استفاده از این متریال می کند و کاربرد چمن مصنوعی هر روز گسترده می شود.

نصب چمن مصنوعی روف گاردن ، محوطه سازی، چمن مصنوعی مهد کودک، زمین های ورزشی و … تنها موارد استفاده از این محصول نیست. امروزه به کارگیری دیوار سبز چمن مصنوعی در اغلب ساختمان های عمومی، اداری، تجاری و حتی مجتمع های مسکونی رایج شده است. مناسب ترین اماکن برای نصب چمن مصنوعی عمودی اینها هستند:

  • در طراحی فضای سبز رستوران ، سفره خانه، کافی شاپ و …
  • دکوراسیون تالارها، هتل ها و …
  • طراحی محوطه بیرونی مراکز تجاری-اداری
  • اماکن عمومی نظیر بیمارستان ها

مزایای چمن مصنوعی در محوطه سازی

باغ عمودی چمن مصنوعی

دیوار سبز چمن مصنوعی از چه موادی ساخته می شود؟

پلیمرها همان مواد پلاستیک مانندی هستند که کاربرد گسترده ای در صنایع ساخت و ساز دارند. پلی اتیلن از پر کاربردترین مواد پلیمری است که در ساخت و اجرای دیوار سبز چمن مصنوعی نیز از آن استفاده می شود. پلی اتیلن قابلیت رنگ پردازی و شکل گیری فوق العاده ای دارد. این محصول در ساخت و تولید چمن مصنوعی نیز به کار می رود از این رو برای اجرای دیوار عمودی نیز انتخاب مناسبی است.

انواع دیوار سبز را می توان در فضای داخلی ساختمان و یا محوطه بیرونی اجرا کرد. به طور معمول در مکان های عمومی برای زیباسازی فضای بیرونی از طراحی خلاقانه دیوار سبز چمن مصنوعی استفاده می شود. با افزودن مواد پایدار کننده به پلی اتیلن، مقاومت آن در برابر اشعه مضر خورشید افزایش خواهد داشت. این ترفند موجب ثبات رنگ چمن مصنوعی شده و طول عمر آن را نیز افزایش می دهد.

شکل ظاهری چمن مصنوعی روی دیوار عمودی تنوع زیادی دارد. این به دلیل قالب گیری ترکیبات گرانول پلی اتیلن در هنگام ذوب مواد است. طراحان برای افزودن جلوه های بصری دست به ابتکار جالبی زده اند و این سازه با شکل گیاهان طبیعی قابل ساخت و طراحی است.

فنس چمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی

مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی

دیوار سبز چمن مصنوعی، یکی از بهترین راه حل های دکوراسیون داخلی و خارجی است که همچنین مزایای فراوانی دارد. با نصب چمن مصنوعی بر روی دیوارهای قدیمی می توانید فضایی سبز و روح‌نواز ایجاد کنید که نیاز به آبیاری و کوددهی ندارد. این دکوراسیون نه تنها زیبا و شیک است، بلکه علاوه بر آن، عایق حرارتی و صوتی خوبی است. با نصب این سازه در اماکن پر رفت‌وآمد می‌توان تا حدود زیادی صدای مزاحم را کاهش داد و در فضای داخلی و لابی ساختمان نیز برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل از این طراحی استفاده می‌شود.

دیوار سبز چمن مصنوعی، در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است و تابش نور خورشید موجب تغییر رنگ و کیفیت آن نمی‌شود. با خرید چمن مصنوعی گرین وال یکبار هزینه می‌کنید ولی در همه فصول سرد و گرم، فضایی دانشین و مطلوب در اختیار دارید. علاوه بر این، حشرات نیز چندان علاقه‌ای به نفوذ در این سازه ندارند. بنابراین، دیوار سبز چمن مصنوعی، بی‌نیاز از هرگونه نگهداری و نیازهای گیاهان طبیعی است.دیوار سبز چمن مصنوعی نمایی مدرن و شیک محسوب می شود. با این دکوراسیون فضایی همیشه سبز و روح نواز خواهید داشت که هرگز نیاز به آبیاری و کوددهی ندارد. اجرای این طراحی روی دیوارهای قدیمی ایده خوبی برای زنده کردن فضایی مرده است. سبزی و لطافت این سازه وصف ناشدنی است.

گرین وال علاوه بر زیبایی مزایای زیادی دارد از جمله اینکه دیوارهای سبز ساخته شده با چمن مصنوعی عایق حرارتی و صوتی خیلی خوبی نیز به حساب می آیند. با نصب این سازه در اماکن پر رفت و آمد می توان تا حدود زیادی صدای مزاحم را کاهش داد. در فضای داخلی و لابی ساختمان نیز برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل از این طراحی استفاده می شود.

یکی دیگر از مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی اینست که این سازه در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است. تابش نور خورشید موجب تغییر رنگ و کیفیت چمن مصنوعی نمی شود. با خرید چمن مصنوعی گرین وال یکبار هزینه می کنید ولی در همه فصول سرد و گرم، فضایی دانشین و مطلوب در اختیار دارید. جالب اینجاست که بر خلاف گیاهان طبیعی، حشرات چندان علاقه ای به نفوذ در این سازه ندارند.

برخی از مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی این ها هستند:

  • نیاز به نور ندارد و در هر مکانی حتی سایه یا فضای داخلی قابل راه اندازی است
  • به آبیاری، لوله کشی و پمپاژ آب مشابه دیوار سبز طبیعی نیاز ندارد
  • در همه شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و همواره سر سبز باقی می ماند
  • به نگهداری خاص نظیر کوددهی، سمپاشی و …. نیازی ندارد
  • دیوار سبز چمن مصنوعی، بی نیاز از هرس و کنترل رشد گیاهان است
  •  عدم نیاز به صرف هزینه زیاد برای عایق کاری بستر از مزایای دیوار سبز عمودی است
  • بی نیاز از مقاوم سازی و انجام عملیات ویژه برای سازه است
  • در همه فصول، زیبایی و شادابی خاصی دارد و مانند گیاه طبیعی خزان نمی کند
  • سبک و کم وزن است و در زمان بسیار کوتاهی نصب و اجرا می شود
  • نظافت و نگهداری از این سازه شکیل کار ساده ای است
  • قیمت دیوار سبز عمودی با چمن مصنوعی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است

ایده های طراحی با چمن مصنوعی دیواری

دیوار سبز چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی در باغ عمودی

برای ساخت این نمای زیبا و شکیل از قواره بندی و طراحی اختصاصی استفاده می شود. چسب مخصوص برای این کار وجود دارد و کل سازه توسط سیم، پیچ و رولپلاک، میخ و ….. کاملا فیکس شده است. این طراحی همه تصورات قبلی در مورد کاربرد چمن مصنوعی روی سطوح صاف را تغییر داده است.

 ابزار و تجهیزات مناسب برای نصب دیوار سبز چمنی استفاده می شود. با توجه به شرایط محل نصب گاهی نیاز به چسب کاری نیز می باشد اما این در همه موارد صدق نمی کند. به طور معمول ابتدا محل دقیق اتصالات علامت گذاری می شود و سپس بر روی نقاط مورد نظر، میخ کوبیده می شود. در این مورد نصاب حرفه ای تصمیم گیرنده نهایی است.

بیشتر بدانید: ۹ مکان برای نصب دیوار سبز مصنوعی

با توجه به بزرگی و ابعاد سازه و همچنین وزن آن می توان در مورد استفاده از قیمت و روش نصب، تصمیم گیری کرد. در صورت نیاز به پیچ و رولپلاک، باید از قبل محل مناسب با درل سوراخ و آماده شود.

جهت مشاهده جدیدترین محصولات چمن مصنوعی کلیک کنید که در آنجا لیست کامل محصولات و قیمت چمن مصنوعی ارائه شده است.

نتیجه گیری

نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار، در نگاه اول ممکن است به نظر کمی عجیب و غریب بیاید، اما این یکی از روش‌های پرکاربرد در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌هاست. به دلیل مزایای دیوار سبز، این روش به یکی از محبوب‌ترین روش‌های طراحی فضا تبدیل شده است. نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار، نه تنها زیبایی و جذابیت بیشتری به فضا اضافه می‌کند، بلکه مزایایی مانند عایق بودن در برابر صدا، کمک به جذب دود و ذرات معلق در هوا و کاهش هزینه‌های انرژی را نیز داراست. در کل، نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار، یکی از بهترین راه‌حل‌های دکوراسیون داخلی و خارجی است. این روش به دلیل کمتر بودن نیاز به آبیاری و نگهداری نسبت به گیاهان طبیعی، بسیار محبوب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!