جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خرید چمن مصنوعی برای‌ تراس

خرید چمن مصنوعی برای حیاط

در بسیاری از مناطق، چمن طبیعی به دلیل اقلیم و شرایط مختلف، نمی‌تواند به خوبی رشد کند و استفاده از چمن مصنوعی به عنوان جایگزینی برای آن، به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفته شده است. در اینجا، به بررسی کاربرد چمن مصنوعی در حیاط، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

با خرید چمن مصنوعی برای حیاط می‌توان همان ظاهر چمن‌های طبیعی را با نگهداری آسان‌تر در حیاط ایجاد کرد. چمن یکی از زیباترین عناصر موجود در طبیعت است که امکان کاشت آن در محیط‌های مختلف به سادگی وجود ندارد. اما بسیاری از افرادی که دارای خانه‌های ویلایی هستند، علاقه‌مند به اجرای چمن در حیاط و یا‌تراس خانه خودشان می‌باشند. واقعیت این است که با توجه به محدودیت ایجاد شده برای کاشت چمن‌های طبیعی، نمی‌توان این چمن‌ها را به راحتی برای‌تراس و حیاط مورد استفاده قرار داد، اما این اتمام کار نیست! 

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی یکی از انواع محصولاتی است که می‌تواند برای تکمیل دکوراسیون فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این چمن‌ها به واسطه داشتن الیاف مختلف، می‌توانند طول عمر متفاوتی نیز داشته باشند. اما از مزایای این چمن‌ها می‌توان به شستشوی آسان آن‌ها و امکان نگهداری آن‌ها با سهولت بیشتر اشاره کرد. واقعیت این است که چمن‌های مصنوعی به واسطه داشتن الیاف مصنوعی، دوام بیشتری نسبت به چمن‌های طبیعی دارند. به همین خاطر، اگر به دنبال یک روش برای اجرای فضای سبز در حیاط خودتان هستید، خرید چمن مصنوعی بهترین گزینه برای شماست.

اما حتما قبل از خرید چمن مصنوعی برای حیاط این سوال برای شما مطرح می‌شود که کدام یک از انوع چمن مصنوعی برای حیاط من مناسب‌تر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به طور مثال، میزان رفت و آمد در حیاط شما چقدر است و اصلا قرار است چمن مصنوعی در کدام بخش از حیاط منزل شما قرار بگیرد؟

چمن‌های مصنوعی موجود در بازار با تراکم‌های مختلف، جنس متنوع و ارتفاع‌های متفاوت به فروش می‌روند. هر کدام از این چمن‌های مصنوعی به غیر از تفاوت قیمتی که دارند، عملکردها، مزایا و معایب خاص خودشان را خواهند داشت. بنابراین، سعی کنید که قبل از خرید چمن مصنوعی برای حیاط شرایط حیاط باغ، ویلا و یا منزل خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد چمن مصنوعی در منزل

قیمت چمن مصنوعی

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط

خرید چمن مصنوعی برای حیاط؛ گوشه‌ای از طبیعت در حیاط شما

اگر به فضای سبز در حیاط باغ، ویلا و منزل خودتان علاقه دارید، می‌توانید اقدام به خرید چمن مصنوعی برای حیاط کنید. چمن‌های مصنوعی، می‌توانند در بخش‌های مختلف حیاط از جمله ورودی حیاط، بین سنگ فرش‌ها، کنار استخر و … مورد استفاده قرار گیرند. از مزایای این چمن‌های مصنوعی می‌توان به نحوه نگهداری ساده از آن‌ها اشاره کرد.

هر زمانی که احساس کردید چمن‌های مصنوعی حیاط کثیف شده‌اند، کافیست که آن‌ها را با آب بشویید. هیچ مشکلی برای چمن‌های مصنوعی به وجود نخواهد آمد. موضوعی که باید در هنگام خرید چمن مصنوعی به آن توجه داشته باشید، کیفیت چمن مصنوعی و متناسب بودن آن با هدف شماست.

در صورتی که قرار است چمن مصنوعی را در یک حیاط پر رفت و آمد قرار دهید، باید فکر خرید چمن مصنوعی برای حیاط ارزان قیمت را از ذهن خود دور کنید. هر چقدر تراکم چمن مصنوعی بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد؛ اما طبیعتا می‌تواند گزینه بهتری برای محیط‌های پر رفت و آمد محسوب شود. اما اگر قرار است چمن مصنوعی به عنوان یک وسیله تزئینی و دکوری در بخشی از حیاط مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان اقدام به خرید چمن‌های مصنوعی کم تراکم‌تر کرد.

خرید چمن مصنوعی برای حیاط

خرید چمن مصنوعی برای‌تراس و بالکن

خرید چمن مصنوعی برای‌تراس و بالکن

اگر خانه‌های آپارتمانی خلق شما را تنگ کرده‌اند و دیگر از بالکن‌های ساده و بدون طراوت خسته شده‌اید، می‌توانید اقدام به خرید چمن مصنوعی برای‌ تراس و بالکن کنید. چمن‌های مصنوعی با تراکم بالا و ارتفاع کم، می‌توانند گزینه خوبی برای فضای‌تراس و بالکن باشند. اگر به فضای طبیعی خارج از منزل علاقه دارید، می‌توانید به غیر از چمن مصنوعی از گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی نیز کمک بگیرید و‌تراس خود را به یک تکه از طبیعت تبدیل کنید.

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی در‌تراس و بالکن بسیار ساده است. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار روی آن را جارو بکشید و در صورت نیاز با آب آن را شستشو دهید. از طرفی امکان قرار دادن میز و صندلی برای صرف یک صبحانه دلچسب در فضای بالکن روی چمن مصنوعی وجود دارد.

برای خرید چمن مصنوعی برای‌ تراس و بالکن، در ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید. به دلیل اینکه فضای‌ تراس عمدتا فضای پرتراکمی‌نیست، می‌توان هزینه‌ها را برای خرید چمن‌های مصنوعی ارزان‌تر کاهش داد. اما اگر بودجه کافی دارید، توصیه می‌کنیم که چمن‌های مصنوعی باکیفیت‌تر را خریداری کنید تا بتوانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

مزایای چمن مصنوعی برای حیاط

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط، به دلایل متعددی که در ادامه بررسی می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای این نوع چمن، عدم نیاز به آبیاری و مراقبت دقیق است. در حالی که چمن طبیعی برای رشد به آبیاری و مراقبت مداوم نیاز دارد، چمن مصنوعی نیازی به آبیاری ندارد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچنین، چمن مصنوعی در حیاط، مانند چمن طبیعی، زیبایی حیاط را افزایش می‌دهد. با این حال، چمن مصنوعی همیشه سبز و تر و تازه به نظر می‌رسد و به دلیل عدم نیاز به آبیاری، هیچ گونه خشک شدگی و یا زردی در آن رخ نمی‌دهد.

از مزایای دیگر چمن مصنوعی، می‌توان به مقاومت بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین عدم نیاز به استفاده از سموم و کودهای شیمیایی اشاره کرد. با این حال، همانطور که به زودی خواهیم دید، چمن مصنوعی همچنین دارای معایبی نیز است.

معایب استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

از جمله معایب چمن مصنوعی در حیاط، می‌توان به هزینه‌ی بالای نصب و نگهداری آن اشاره کرد. هزینه نصب چمن مصنوعی در حالت کلی بیشتر از هزینه نصب چمن طبیعی است و علاوه بر آن، برای نگهداری آن نیز هزینه‌هایی مانند تعمیر و نگهداری پیش می‌آید.

علاوه بر هزینه‌های بالا، چمن مصنوعی همچنین به دلیل ساختار مصنوعی‌اش، ارتفاع کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد و ممکن است احساس نامطبوعی را برای برخی افراد به دنبال داشته باشد.

قیمت چمن‌های مصنوعی موجود در بازار چقدر است؟

قیمت چمن مصنوعی در بازار کشور ایران بسیار متنوع بوده و این موضوع به دلیل تنوع بالای چمن‌های مصنوعی موجود در بازار است. به طور کلی، هر چقدر کیفیت چمن مصنوعی و طول عمر آن بالاتر رود، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. نوع الیاف به کار رفته در چمن‌های مصنوعی نیز می‌توانند بر روی قیمت چمن مصنوعی برای حیاط تاثیر بگذارند.

تراکم عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری برای قیمت چمن مصنوعی محسوب می‌شود. هر چقدر تراکم چمن‌های مصنوعی بیشتر باشد، کیفیت بالاتر، طول عمر بیشتر و قیمت زیادتری دارد. ارتفاع هم می‌تواند بر روی قیمت چمن‌های مصنوعی برای حیاط تاثیر بگذارد. به طوری که هر چقدر ارتفاع چمن‌های مصنوعی بیشتر باشد، قیمت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.

سخن پایانی

اگر به دنبال ایجاد فضای سبز در حیاط منزل، باغ، ویلا و یا‌تراس آپارتمان مسکونی خودتان هستید، می‌توانید اقدام به خرید چمن مصنوعی برای حیاط و بالکن کنید. البته در هنگام خرید چمن مصنوعی برای حیاط و بالکن، به کیفیت و مدل آن‌ها توجه کنید. این چمن‌های مصنوعی به صورت متر مربع (مانند موکت) به فروش می‌روند و به راحتی در انواع فضاها قابل نصب می‌باشند. در نتیجه، استفاده از چمن مصنوعی در حیاط، با توجه به مزایا و معایبی که ذکر شد، به عنوان یک راه حل برای افرادی که به دنبال راهی برای کم کردن هزینه‌های نگهداری حیاط هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴ دیدگاه برای “خرید چمن مصنوعی برای حیاط”

  1. سعید حبیبی گفت:

    موضوع جالبی را انتخاب کرده‌ بودین.

    • پیام اسمی گفت:

      زنده باشید بله انتخاب چمن مصنوعی حیاط موضوع بسیار مهمیه.

  2. بهنوش بهمنی گفت:

    من از برخی از این موارد رو استفاده کردم و جواب داد.

    • پیام اسمی گفت:

      خیلیم عالی خانم بهمنی گرامی خوشحالم ازین بابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!