جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
روش های نظافت کردن کفپوش گرانولی

نحوه تمیز کردن و نظافت کفپوش گرانولی

هر کفپوشی برای آن که ماندگاری بیشتری داشته و البته همیشه تمیز بماند نیاز به نظافت و رسیدگی خواهد داشت. کفپوش‌های گرانولی نیز از این قائده مستثنی نیستند. کفپوش­‌ گرانولی معمولاً در محیط‌­هایی چون باشگاه‌­های ورزشی به کار برده می­‌شوند و طبیعی است که خیلی زود به زود نیاز به نظافت داشته باشند. این موضوع باعث شده افراد برای تمیز کردن و نظافت کفپوش گرانولی به دنبال راه چاره باشند تا به بهترین شکل این کفپوش را تمیز کرده و مراقبت خوبی را از آن به عمل آورند.

فهرست مطالب

    خوشبختانه شستشو و نظافت این نوع از کفپوش­‌ها کار چندان دشواری نیست و به راحتی توسط هر فردی قابل انجام است. اما برای آن که در حین تمیز کردن کفپوش بر اثر اشتباهی، آسیب نبیند نیاز است که برخی نکات را در حین نظافت کفپوش‌­های گرانولی در نظر داشت. در این مطلب با هم نحوه تمیز کردن و نظافت کفپوش گرانولی را موردبررسی قرار خواهیم داد:

     

    کفپوش گرانولی چیست؟

    کفپوش گرانولی یا لاستیکی به منظور پوشش کف محیط­‌های داخلی و بیرونی به کار برده می­شود. اگر چه این نوع کفپوش برای هر محیطی قابل استفاده است اما بیشترین استفاده از این نوع کفپوش برای پوشش کف محیط­‌هایی چون کفپوش پارک‌­ بازی، کفپوش باشگاه­‌ ورزشی، مسیرهای پیاده روی و دور استخرها برمی­گردد. این کفپوش نصب بسیار آسانی داشته و به دلیل جنس سرسختی که داشته بسیار مقاوم و بادوام است.

     

    اهمیت تمیز کردن و نظافت کفپوش گرانولی

    معمولاً کفپوش گرانولی یک کفپوش رایج برای محیط‌­های باشگاهی­ یا حیاط مدارس و مهدکودک‌­ها محسوب می­شود. برای همین سلامت این کفپوش نقش بسیار موثری در ایمنی دانش آموزان و ورزشکاران خواهد داشت. یک کفپوش خوب می­تواند به خوبی ضمن مراقبت از تجهیزات باشگاه­‌ها و نیز وسایل موجود در حیاط مدارس و مهدکودک­‌ها ظاهر زیبایی نیز به فضا ببخشد.

    تمیز کردن و نظافت کفپوش گرانولی

    برای همین با تمیز کردن مداوم و صحیح کفپوش گرانولی به خوبی می­توان دوام این کفپوش را بالا برد و کمک نمود تا همیشه ظاهر زیبایی داشته باشد. قطعاً ظاهر زیبایی فضای باشگاه یا حتی حیاط یک مدرسه و مهدکودک نقش موثری در جذب افراد خواهد داشت و این کار به حفظ و جذب سرمایه کمک بیشتری خواهد نمود. با نظافت مرتب کفپوش گرانولی فضایی به دور از آلودگی برای تمرین و ورزش ورزشکاران و همچنین بازی بچه­‌ها فراهم خواهد شد.

     

    چگونه کفپوش گرانولی را تمیز کنیم؟

    نظافت کفپوش گرانولی سخت و پیچیده نیست و شما به راحتی می­توانید به کمک مراحل زیر به بهترین شکل کفپوش گرانولی را تمیز کرده و به این شکل دوام و زیبایی آن را حفظ کنید:

     

    ۱. کفپوش را جاروکشی کنید

    در قدم اول در تمیز کردن کفپوش گرانولی، باید به کمک جاروبرقی به خوبی روی سطح کفپوش گرانولی را از گرد و غبار و ذرات زباله پاک کنید. توصیه می­شود برای این کار از برس نرم سری جاروبرقی مورداستفاده برای فرش و موکت کمک بگیرید. چرا که از این کار سرعت کار را بالاتر برده و همچنین از آسیب دیدگی کفپوش جلوگیری می­کند.

     

    ۲. کفپوش را لیسه کشی کنید

    بعد از جاروکشی احتمالاً متوجه اشیائی که به کفپوش گرانولی چسبیده­‌اند خواهید شد. برای پاک کردن این اشیاء از روی سطح کفپوش کافی است از یک لیسه فلزی یا کاردک استفاده کنید و تمامی آلودگی­‌های این چنینی را از روی سطح کفپوش تمیز نمایید. البته در این مرحله باید مراقب باشید که کاردک روی سطح کفپوش فشار مستقیمی وارد نکند چرا که باعث شده روی سطح کفپوش خراش ایجاد شود. برای همین توصیه می­شود این کار را با دقت انجام دهید.

     

    ۳. سطح کفپوش را ضدعفونی کنید

    برای ضدعفونی کردن سطح کفپوش باید یک چهارم لیوان محصول تمیزکننده با PH خنثی را با ۴ لیتر آب گرم ترکیب کنید. به کمک این محلول می­توانید به سادگی سطح کفپوش گرانولی را ضدعفونی کنید. باید در نظر داشته باشید که بر روی بسته­‌بندی موادشوینده نظیر مایع ظرفشویی عبارت Neutral PH و یا خنثی قید شده باشد.

    بهترین کفپوش ورزشی برای باشگاه و استادیوم کدام است؟

    شما می­توانید همچنین برای بخشیدن رایحه­‌ای عالی به این محلول ضدعفونی کننده، به آن چند قطره اکالیپتوس یا خوشبوکننده اضافه کنید. با توجه به آن که استفاده طولانی مدت از مواد شوینده باعث آسیب دیدگی کفپوش خواهد شد بایستی در استفاده از آن دقت نمود و در شستشوی کفپوش گرانولی از نسبت بیشتری از این مواد استفاده نکنید.

     

    ۴. با تی و برس کفپوش گرانولی را بشویید

    برای شستشوی کفپوش گرانولی نیاز به شلنگ آب نیست و کافی است از یک تی زمین شوی نایلون و میکروفیبر سطح زمین را تمیز کنید. این تی مانع از پرز دادن بر روی کفپوش خواهد شد. در صورتی که روی کفپوش لکه­‌هایی ناشی از ریختن مواد ایجاد شده است می­توانید به راحتی این لکه‌­ها را با یک برس نرم پاک کنید. در صورت بزرگ بودن فضای موردنظر توصیه می­شود در حین تمیزکاری و نظافت کف، محتوای ضدعفونی کننده را تعویض کنید.

     

    ۵. اجازه دهید سطح کفپوش به خوبی خشک شود

    در این مرحله از تمیز کردن کفپوش گرانولی باید اجازه دهید سطح کفپوش چند ساعتی به حال خود رها شده و خود به خوبی خشک شود. باید پروسه تمیزکاری کفپوش را زمانی انجام دهید که بعد از شستشو هیچ رفت و آمدی انجام نشده و سطح کفپوش به خوبی خشک شود. البته در صورتی که برای مرحله آخر عجله دارید می­توانید با یک تی نرم و خشک، سطح کار را خود به صورت دستی خشک نمایید.

     

    ۶. سطح کفپوش را واکس بزنید

    در آخرین مرحله از نظافت و تمیز کردن این نوع از کفپوش­‌ها می­توانید برای جلا پیدا کردن سطح کفپوش از واکس کفپوش گرانول استفاده کنید. به کمک این واکس کفپوش مقاومت بیشتری پیدا نموده و البته ظاهری زیبا و نو به خود خواهد گرفت.

    چگونه کفپوش گرانولی خود را تمیز کنیم

     

    حرف آخر

    در این مطلب از مجله گامان تزیین جاوید سعی شد به طور کامل به موضوع نحوه تمیز کردن کفپوش گرانولی پرداخته شود. کفپوش­‌های گرانولی دوام بسیار بالایی داشته و به همین دلیل زیاد نیازی نیست که برای نگهداری از آن­ها خود را به زحمت بیندازید. اما تمیز کردن و نظافت به موقع این کفپوش راهی بسیار ساده برای حفظ دوام و زیبایی این کفپوش محسوب می­شود.

    شما می­توانید کفپوش‌‌­های گرانولی را با قیمتی بسیار عالی از فروشگاه گامان تزیین جاوید خریداری نمایید. 

    • پیام اسمی
    • شهریور 17, 1402
    • 1525 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!