جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
از کجا موکت بخریم

از کجا موکت بخریم ؟!

خرید موکت خوب یکی از دغدغه های خریداران است. اغلب سوال می شود که از کجا موکت بخریم؟ در یک کلام می توان گفت موکت فروشی جایی است که می توانید انواع و اقسام موکت را از آن خریداری کنید. اما آیا همه موکت های تولید شده، ارزش خرید را دارند؟ به هر حال برای خرید موکت مبلغی هزینه می شود. خریدار حق دارد بداند پولش را صرف خرید چه محصولی کرده است.

موکت خوب دارای ویژگی هایی است که با در نظر گرفتن آن از خرید رضایت خواهید داشت. پس به جای پرسش” از کجا موکت بخریم” بهتر است پرسیده شود از “کجا موکت خوب بخرم! “

پر فروش ترین موکت ها

موکت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تا همین چند دهه پیش تنها موکت های تولید خارج از کشور، دارای استانداردهای لازم بودند. در واقع وقتی صحبت از موکت خوب بود منظور انواع موکت خارجی بود و بس. اما این روزها شرکت های تولید کننده داخلی نیز انواع موکت ایرانی با کیفیت بالا را تولید می کنند. موکت ظریف مصور و پالاز موکت نمونه هایی از تولید کنندگان موکت هستند که محصولاتی مرغوب و لوکس را به بازار عرضه کرده اند.

انواع موکت از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود. در ساخت موکت هایی با الیاف طبیعی از پشم استفاده می شوند. این موکت ها در موارد خاص و معمولا به صورت سفارشی تولید می شوند. به دلیل قیمت بالای موکت پشمی، در ساختمان های اداری و تجاری و مراکز عمومی از آن استفاده نمی شود.

الیاف مصنوعی شامل این موارد است:

  • موکت پلی آمید Polyamide
  • موکت پلی پروپیلن Polypropylene) P.P)
  • موکت پلی استر( Polyester)
  • اکریلیک Acrylic
  • موکت با الیاف تریکستا Triexta

صرف نظر از جنس مواد اولیه، نوع بافت موکت نیز در کیفیت آن تاثیر می گذارد. موکت هایی با بافت فشرده و متراکم دارای طول عمر بالاتری هستند. از کجا موکت بخریم؟ موکت های مرغوب از طریق نمایندگی های شرکت به فروش می رسند پس از فروشگاه معتبر خرید کنید.
در نهایت یک موکت خوب دارای ضخامت مناسب است زیرا یک لایه بکینگ محکم در آن کار شده است. این لایه نقش پشتیبان دارد و از الیاف موکت در برابر کوبیدگی و آسیب محافظت می کند. این نوع موکت ها با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

۷ نکته مهم در راهنمای خرید موکت

از کجا موکت خوب بخرم

چه نوع موکتی بخریم؟

از کجا موکت بخریم ؟ قبل از اینکه به سوال پاسخ داده شود باید بدانید که چه نوع موکتی مورد نظرتان است! موکت ها از لحاظ مواد اولیه در ساخت، نوع بافت، الیاف و طرح و رنگ دارای تنوع زیادی هستند. برخی از موکت فروشی ها به طور اختصاصی در یک زمینه فعال هستند.

برای مثال یک فروشگاه کوچک موکت شاید تنها موکت نمدی را عرضه کند. ممکن است که موکت های مدل جدید نظیر موکت پرز بلند و تافتینگ در این نوع موکت فروشی ها، به فروش نرسد. البته اغلب فروشگاه های بزرگ و معروف، لیست کامل مدل های موکت را برای فروش به مشتری عرضه می کنند. حتی فروشگاه های فرش و موکت نیز دیر است که علاوه بر فروش موکت، انواع فرش را نیز به فروش می رسانند.

از کجا موکت بخریم : برخی از پر فروش ترین موکت ها این ها هستند:

از کجا موکت بخریم؟ انواع موکت به دو صورت رولی و تایل تولید شده اند. برای خرید موکت، فروشگاهی را انتخاب کنید که نوع و مدل موکت مورد نظرتان را به فروش می رساند. موکت های رولی در عرض ۲ تا ۴ متر به صورت عمومی تولید می شوند اما موکت هایی با عرض بیشتر هم به طور محدودتری به فروش می رسد. عرض استاندارد موکت همین حدود ۲ تا ۴ متر است.

موکت تایل نیز در عرض متفاوت ساخته شده که هم در ادارات و هم منازل مورد استفاده دارد. در بین عموم خریداران این نوع محصولات به موکت تایل اداری معروف شده اند زیرا در اغلب ساختمان های اداری موکت تایل نصب شده است. برای دکوراسیون اتاق مدیریت می توان از ترکیب رنگی موکت تایل به زیبایی استفاده کرد.

موکت ورودی ساختمان

لیست موکت فروشی های تهران

بورس موکت در تهران کجاست؟

اگر ساکن تهران باشید حتما موکت فروشی های زیادی را دیده اید. مساحت کلانشهر تهران به اندازه چندین شهر و روستای کوچک و بزرگ است و این به معنای وجود فروشگاه های فرش و موکت متعدد در سطح شهر است. در جواب به این سوال که از کجا موکت بخریم شاید پیشنهادهای مختلفی وجود داشته باشد. در حال حاضر در مناطق شرق و غرب تهران موکت فروشی وجود دارد.

البته بورس موکت در تهران معمولا جای مشخصی است. به این صورت که یک راسته یا خیابان، چندین فروشگاه بزرگ و کوچک موکت فروشی دارد. همه شهرهای بزرگ همینطور هستند. حتی در مورد بقیه لوازم هم همینطور است. برای مثال بورس لوازم برقی منزل در تهران سه راه امین حضور است. بورس موکت در مشهد و یا بورس موکت در اصفهان و شیراز و دیگر شهرهای بزرگ هم قبلا راه اندازی شده است.

از کجا موکت بخریم؟ از بورس موکت در شهر خود می توانید راحت تر خرید کنید زیرا انتخاب های بیشتری دارید. بورس موکت تهران چهار راه مولوی و خیابان سهروردی است. شرکت گامان تزئین جاوید هم در همین خیابان سهروردی واقع شده و از موکت فروشی های شناخته شده در پایتخت است. هر نوع موکت با هر طرح و رنگی را که بخواهید می توانید در این فروشگاه، خریداری کنید. حتی انواع موکت های مدل جدید و فرش موکت ها نیز در این فروشگاه عرضه می شود.

در این مناطق موکت فروشی های زیادی وجود دارد. تقریبا فروشگاه ها همه نوع موکت را برای فروش ارائه می دهند. اما در موارد خاص مثل خرید موکت پرز بلند لازم است تا فروشگاه موکت بزرگ تری را پیدا کنید. در ادامه برای جواب این سوال با ما همراه باشید: از کجا موکت بخریم؟

موکت زیر فرشی چیست و چه کاربردی دارد؟

موکت فروشی آنلاین

برای خرید موکت کجا برم ؟

از کجا موکت بخریم؟ چه نوع موکتی بخریم؟ به چه قیمتی موکت بخریم؟ این سوالت ذهن خریداران را مشغول کرده است. ساده ترین راه برای انتخاب یک موکت خوب این است که به محل نصب توجه کنید. برخی از موکت ها برای منازل تولید شده اند و دارای تنوع رنگی و طرح زیادی هستند. الیاف این موکت ها نرم تر است و بافت یازتری دارند. موکت پرز بلند یکی از همین موکت های زیبا و محبوب خریداران خانگی است. با همه این ها موکت های پرز بلند برای ساختمان های تجاری، فروشگاهی، کارگاهی و اداری چندان توصیه نمی شوند.

بعد از انتخاب طرح و رنگ و جنس و نوع موکت، نوبت به خرید می رسد. به طور کلی ۲ راه برای خرید موکت وجود دارد.

  • الف- از کجا موکت بخریم : از موکت فروشی و به صورت حضوری
  • ب- از کجا موکت بخریم : از آنلاین شاپ و خرید آنلاین موکت

با توجه به محدودیت های موجود، علاقمندان به خرید اینترنتی موکت هر روز بیشتر می شوند. خرید آنلاین چندین مزیت دارد. اول اینکه خیلی راحت می توانید لیست موکت فروشی های شهرتان را از نت جستجو کنید و از چند فروشگاه در زمان کوتاهی دیدن کنید. در ضمن امکان مقایسه بین قیمت ها و موکت ها را خواهید داشت که در خرید موکت ارزان خیلی کمک می کند.

موقع خرید غیر حضوری به اعتبار فروشگاه و خدماتی که ارائه می دهد، دقت کنید. برای مثال روش پرداخت، خدمات حمل به محل و … را هم در نظر بگیرید.

این مطلب برای جواب به سوال ” از کجا موکت بخریم” تهیه شده، شما از کجا و چگونه موکت را خریداری می کنید؟

  • افسانه رجب پور
  • شهریور 2, 1402
  • 4931 بازدید

۲۰ دیدگاه برای “از کجا موکت بخریم ؟!”

  1. سلام وقتتون بخیر.
    من برای آشپرخانه خونمون موکت میخوام بگیرم. نمیدونم چه مدلی بگیرم که هم خیلی سفت نباشه و موقع سرپا ایستادن و آشپزی کردن پاش درد نگیره ، هم با دوام باشه و بر اثر رفتو آمد و وایسادن کوبیده نشه‌.
    ممنون میشم یه موکت خوب از ظریف مصور یا پالاز پیشنهاد کنید‌
    ممنونم از سایت خوبتون

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه جناب سعید
      بسیاری از مدل های ظریف مصور و پالاز و حتی انحصار تولید خود شرکت گامان تزیین نرم و لطیف هستن اما همه موکت های مسکونی بعد از مدتی کوبیده میشه پیشنهاد میکنم اگر میخواید کوبیده نشه از موکت تایل های مسکونی تولیدی ما استفاده کنید که پارچه مخمل قابل شستشو هم دارن

  2. سلام
    من قصد خرید موکتهای طرحدار رو دارم. شما با توجه به تجربه ای که دارید، چه برندی رو پیشنهاد می کنید؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام و وقتو بخیر برای خرید موکت طرح دار حتما به لینک مربوطه مراجعه کنید و مدل های الیت، بیستون، موج، مرمر، تلی و دینا رو ببینید که امیدوارم بتونید انتخابی که در ذهنتون هست رو بین این ها انجام بدید.

  3. ریاحی پور گفت:

    سلام من از همدان از شرکت شما موکت خریداری کردم.
    خیلی از انتخاب شما و خریدم راضی هستم. ممنون ازتون

    • پیام اسمی گفت:

      سلام ممنونم از نظر ارزشمند شما خانم ریاحی پور خیلی لطف کردین امیدوارم بتونیم در پروژه های بعدی هم کمکتون کنیم

  4. وقتتون بخیر. یه سوال ازتون داشتم. بین نمونه موکت های پالاز و ظریف مصور کدامیک از نظر کیفیت مقبول تر هستند؟
    برای منزل می خوام. مرسی از شما

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه هر دو کارخانه خوب هستن و مدل های مختلفی از موکت دارن. پیشنهاد میکنم مدل های ظریف مصور رو در منو ببینید.

  5. با سلام
    برای محیط اداری چند مدل موکت رو معرفی می کنید؟
    آیا نصب در محل هم دارید؟

  6. سروش زیدآبادی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    برای یک واحد ۴۵ متری ارزان ترین موکتی رو که می تونم تهیه کنم، چه مدل و برندی هست؟
    ممنون می شم که راهنمائی کنید.

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه واقعیتش ما موکت ارزان و بی کیفیت کار نمیکنیم اما موکت قیمت مناسب موکت ظریف مصور طرح رها رو پیشنهاد میدم

  7. سیف آبادی گفت:

    سلام من از یکی از روستاهای زنجان ازتون موکت خریدم. واقعا برام خرید حضوری خیلی مشکل بود و یکی از دوستانم شما رو بهم معرفی کرد.
    از خریدم خیلی راضیم.

    • پیام اسمی گفت:

      جناب سیف آبادی عزیز ممنونیم از پیغامتون خیلی لطف کردید و خوشحالیم که راضی بودین

  8. سلام واقعا ممنونم که امکان خرید اینترنتی موکت رو برای سراسر ایران با این کیفیت فراهم کردید. من موکتی که مد نظرم بود رو در سایت شما پیدا کردم و کلی در وقتم صرفه جویی شد. ممنونم از شما، برقرار باشید.

    • پیام اسمی گفت:

      خانم سروری ممنونم از پیام الهام بخش شما خیلی لطف دارید به ما. خوشحالیم که در وقتتون صرف جویی شد.

  9. یوسف الهامی گفت:

    سلام من ازتون موکت خریداری کردم. بسیار از نحوه ارسال و سرعت نصب و دقت شما راضی بودم. موفق باشید

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب الهامی عزیز خیلی خوشحالم که راضی بودید امیدواریم موفق باشید و مجدد بتونیم در تهیه موکت کمکتون کنیم.

  10. گلبهار رضایی گفت:

    سلام شما امکان خرید حضوری هم دارید؟
    آیا در شهرستان ها شعبه دارید؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام وقت بخیر بله خرید حضوری هم داریم که ادرس در بخش تماس با ما هست بعضی از شهرستان ها هم نمایندگی داریم برای موکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!