جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
استاندارد موکت هتلی چیست

اندازه و دوام استاندارد موکت هتلی

در حال حاضر موکت ها از مهم ترین اجزای دکوراسیون های داخلی به شمار می روند. موکت هتلی از انواع موکت است که در بخش های مختلف هتل از جمله اتاق ها، آمفی تئاتر، رستوران، راهروها، راه پله ها، لابی و.. مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع موکت ها رایج ترین و پر استفاده ترین کفپوش هایی هستند که در قسمت های مختلف هتل ها به کار می روند.

اما دلیل استفاده از موکت در هتل ها چیست؟ هتل ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و هر یک از این بخش ها، دکوراسیون، طرح و رنگ متفاوتی دارند. از طرفی انواع موکت هتلی با طرح ها، رنگ ها و اندازه های متنوع تولید می شود که می توان به راحتی آنها را با دیگر بخش های دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد.

دلیل دیگر استفاده از موکت در هتل ها را می توان قیمت مناسب آن در مقایسه با دیگر انواع کفپوش دانست. اما استاندارد موکت هتلی چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از مهم ترین استانداردهای موکت هتلی بپردازیم.

اندازه استاندارد موکت هتلی

اندازه استاندارد موکت هتلی بستگی به نوع موکت دارد. موکت هتلی در دو مدل رولی و تایلی تولید می شود. موکت رولی ایرانی با عرض ۲، ۳ و ۴ متر تولید شده و با استفاده از کاتر به اندازه های مختلف برش زده می شود. عرض موکت رولی خارجی معمولا بیشتر بوده و تا ۵ یا ۶ متر هم می رسد.

اندازه استاندارد موکت هتلی تایلی ۴۸ در ۴۸، ۵۰ در ۵۰، ۶۰ در ۶۰ و ۹۶ در ۹۶ سانتی متر است. بهتر است از موکت هتلی رولی برای سالن های بزرگ و از موکت های تایلی برای فضاهای محدود مانند اتاق ها استفاده کرد. به طور کلی موکت هتلی تایل در مقایسه با موکت رولی، مقرون به صرفه تر بوده و دور ریز کمتری دارد.

دوام استاندارد موکت هتلی

دوام استاندارد موکت هتلی

هتل ها به عنوان فضاهای خدماتی و تفریحی، مکان های فوق العاده شلوغ و پر رفت و آمدی هستند و موکت قرار گرفته در این محل ها، در معرض سایش و فرسودگی زیادی قرار دارد.

به همین دلیل باید قبل از تهیه موکت، فاکتورهای مختلفی از جمله دوام، ماندگاری و طول عمر را مورد بررسی قرار داده و یک موکت با کیفیت و مقاوم برای هتل انتخاب کرد. برای تشخیص طول عمر استاندارد موکت هتلی، کافی است موارد زیر را بررسی کنید:

– تراکم: بالا بودن تراکم بافت موکت، به معنای باکیفیت بودن آن است. با اینکه تشخیص تراکم بافت موکت با دیدن آن هم ممکن است، توصیه می شود از فروشنده در این باره بپرسید. تراکم استاندارد موکت هتلی بین ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ است. طول عمر استاندارد موکت هتلی بین ۱۰ تا ۳۰ سال است.

– رنگ و طرح: بهتر است موکت هایی با رنگ های زیاد روشن یا زیاد تیره را برای هتل انتخاب نکنید. چون رنگ های روشن سریعتر آلودگی ها را نشان می دهند و رنگ های تیره باعث تاریک، دلگیر و کوچک دیده شدن محیط می شوند. در حال حاضر انواع موکت هتلی با رنگ ها و طرح های گوناگون در بازار موجود است و می توانید با در نظر گرفتن دیگر اجزای دکوراسیون داخلی هتل، یک موکت مناسب انتخاب کنید.

دیگر استانداردهای موکت هتلی

– مقاومت در برابر آتش سوزی: مقاومت در برابر آتش، دیگر استاندارد موکت هتلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هتل ها و مهمانخانه ها معمولا در معرض خطرات و سوانحی مثل آتش سوزی هستند. بهترین و موثر ترین اقدام برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی های عظیم در هتل، استفاده از وسایل نسوز مانند موکت های نسوز است. البته چیزی تحت عنوان موکت نسوز وجود ندارد و آنچه در بازار می بینید، صرفا موکت های کند سوز هستند. این نوع موکت ها جلوی گسترش آتش سوزی را گرفته و دود کمتری تولید می کنند.

– تمیز شدن آسان: دیگر استاندارد موکت هتلی را می توان امکان تمیز کردن آن دانست. به همین دلیل توصیه می شود از موکت هایی که دارای گل برجسته یا پرزهای بلند هستند خودداری کنید. چون گرد و غبار و آلودگی را به سرعت جذب می کنند و باید مدت زمان زیادی را صرف نظافت آنها کرد.

انواع استاندارد موکت های هتلی

قیمت موکت های هتلی

قیمت موکت هتلی به فاکتورهای متعددی از جمله ابعاد، جنس، تراکم بافت، طرح و.. دارد. تراکم بافت بالا، طرح های پیچیده و نقش دار و استفاده از نخ های باکیفیت برای تولید موکت، باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. با این حال می توان گفت از آنجا که خرید موکت هتلی معمولا به صورت عمده انجام می شود، قیمت مناسبی خواهد داشت.

برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، می توان موکت تایل هتلی را برای هتل ها تهیه کرد. جابجایی، نصب و شستشوی این نوع موکت ها بسیار آسان است. همچنین در صورت آسیب دیدن، سوختن یا پاره شدن بخشی از موکت، کافی است تنها تایل آسیب دیده را تعویض کنید و نیازی به تعویض کل موکت نخواهد بود.

  • پیام اسمی
  • بهمن 1, 1402
  • 205 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!