جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تزیین تراس با چمن مصنوعی

تزیین تراس با چمن مصنوعی | روش نصب این کفپوش محبوب در تراس

چمن مصنوعی کفپوشی محبوب برای نصب در تراس است

یکی از ایده‌های محبوب در دکوراسیون آپارتمان‌ها و محیط‌های اداری، استفاده از آیتم‌های طبیعی است؛ اما استفاده از این آیتم‌ها محدودیت‌های زیادی دارد. چمن مصنوعی یکی از کفپوش‌های محبوب است که جلوه‌ای طبیعی به محیط می‌بخشد و محدودیت‌های چمن واقعی را ندارد. نصب اصولی چمن مصنوعی اهمیت زیادی دارد و با اجرای درست می‌توان از آن در تزیین تراس استفاده کرد. این کفپوش کاربردهای زیادی دارد و در اشکال‌ و ابعاد گوناگون به‌فروش می‌رسد. علاوه بر افزایش زیبایی در دکوراسیون با این کفپوش، چمن مصنوعی مرغوب با اجرای اصولی، دوام زیادی نیز دارد. در این مطلب با نکات مهم درباره تزیین تراس با چمن مصنوعی آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

    مزایای تزیین تراس با چمن مصنوعی

    زیبایی تراس بر زیبایی آپارتمان تاثیر زیادی می‌گذارد و متریال‌های متنوعی برای تزیین این بخش آپارتمان در دسترس هستند. یکی از بهترین کفپوش‌ها برای تزیین تراس، چمن مصنوعی است. پرورش و مراقبت از چمن طبیعی با نقشه و معماری آپارتمان‌های امروزی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. چمن مصنوعی محصولی مناسب برای استفاده از رنگ طبیعت در دکوراسیون تراس است. این محصول، کفپوشی نرم است و به مراقبت مداوم نیازی ندارد و به‌طور کلی در محیط‌هایی که امکان تزیین با چمن طبیعی وجود ندارد، چمن مصنوعی جایگزینی عالی است.

    تراس تنها بخش آپارتمان است که تزیین آن همزمان بر زیبایی دکوراسیون داخلی و بیرونی تاثیر می‌گذارد. با انتخاب کفپوش مناسب و اجرای اصولی، می‌توان فضایی زیبا و چشمگیر در تراس را ایجاد کرد و چمن مصنوعی یکی از بهترین متریال‌ها برای تزیین تراس در قالب کفپوش، دیوارپوش، فنس چمنی و … است. تزیین تراس با چمن مصنوعی مزایای دیگری نیز دارد. همان‌طور که گفته شد، چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته ندارد و شما با انتخاب این کفپوش، تراس یا بالکن آپارتمان خود را در برابر بسیاری از شرایط محیطی مقاوم می‌کنید.

    در ادامه با برخی از مزایای دیگر تزیین تراس با چمن مصنوعی آشنا می‌شویم:

    • همان‌طور که می‌دانید از چمن مصنوعی برای پوشش زمین‌های فوتبال نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین این محصول در برابر نور خورشید، شرایط آب‌وهوایی، رطوبت و … مقاومت مطلوبی دارد
    • با تزیین تراس با چمن مصنوعی می‌توانید در خانه فضایی بانشاط برای ورزش ایجاد کنید
    • چمن مصنوعی بسیار نرم است
    • این کفپوش آسیبی به طبیعت نمی‌رساند
    • چمن مصنوعی باعث بروز هیچ گونه حساسیت پوستی، تنفسی و … نمی‌شود
    • نیازی به نگهداری یا آبیاری ندارد
    • هزینه خرید چمن مصنوعی و نصب آن در تراس نسبت به بسیاری از متریال‌ها ارزان‌تر است
    • دوام و طول عمر زیاد
    • امکان شست‌وشوی چمن مصنوعی وجود دارد
    مزایای تزیین تراس با چمن مصنوعی

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای تزیین تراس

    راز ماندگاری، زیبایی و مقاومت چمن مصنوعی، در خرید جنس مرغوب و نصب اصولی است. بنابراین در خرید چمن مصنوعی مناسب باید برخی نکات مهم را رعایت کرده و سپس بهترین محصول در ابعاد و رنگ مناسب را انتخاب کنید. به‌طور کلی محصولات چمن مصنوعی که در بازار به‌فروش می‌رسند به دو شکل چمن مصنوعی ورزشی و فانتزی تقسیم‌بندی می‌شوند. معمولا برای تزیین تراس از چمن مصنوعی فانتزی استفاده می‌شود؛ چرا که چمن مصنوعی ورزشی خاصیت تزیینی کمتری دارد و برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌ است. بنابراین ابتدا باید مکان نصب چمن مصنوعی را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. در ادامه با برخی از انواع چمن‌ مصنوعی تراس آشنا می‌شویم.

    چمن مصنوعی ماهونیا

    از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های چمن مصنوعی، می‌توان به چمن مصنوعی ماهونیا اشاره کرد. چمن مصنوعی ماهونیا برای تداعی کردن شادابی و رنگ سبز طبیعت بهترین محصول به‌شمار می‌آید. منظور از دو عدد ۱۵ و ۲۵ در مدل ماهونیا، قطر محصولات است. چمن مصنوعی ماهونیا گزینه‌ای مناسب برای کفپوش تراس، روف‌گاردن و بالکن شناخته می‌شود. طبیعتا ماهونیا ۲۵ قطر بیشتری دارد و از مقاومت و ضربه‌گیری زیادی برخوردار است. به‌طور کلی هنگام قدم زدن با پای برهنه روی ماهونیا ۲۵، احساس خواهید کرد که روی چمن‌های نرم و بلند طبیعی قدم می‌زنید؛ اما ماهونیا ۱۵ به‌د‌لیل الیاف‌های کوتاه‌تر، هنگام قدم زدن کمتر احساس طبیعی بودن را تداعی می‌کند. قطر ماهونیا ۱۵ کمتر است اما تمیز کردن آن آسان‌تر می‌باشد.

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای تزیین تراس

    چمن مصنوعی رویال ۲۵ میلی‌متر؛ از مناسب‌ترین محصولات برای تزیین تراس با چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی رویال با قطر ۲۵ میلی‌متر یکی دیگر از مدل‌های چمن مصنوعی است که برای تزیین تراس کاربرد دارد. این مدل از نظر شکل و ظاهر با چمن مصنوعی ماهونیا متفاوت است. اگر علاقه‌مند به جلوه و دکوراسیون‌های طبیعی هستید، چمن مصنوعی رویال ۲۵ بهترین گزینه از نظر زیبایی و دوام به‌شمار می‌رود. جنس الیاف و زیرسازی ۳ لایه این محصول باعث افزایش مقاومت و ماندگاری آن شده است و برای افرادی که در کنار زیبایی تراس، مقاومت متریال را در اولویت قرار می‌دهند، انتخابی ایده‌آل است. جنس الیاف ۳ لایه چمن مصنوعی رویال ۲۵ میلی‌متری مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و شما می‌توانید با خیال راحت اثاثیه را روی آن جابه‌جا کنید و بدون محدودیت روی آن تردد کنید.

    چمن مصنوعی ملانژ

    چمن مصنوعی ملانژ یکی دیگر از متریال‌های مناسب برای تزیین تراس با چمن مصنوعی است. این محصول شباهت زیادی به چمن مصنوعی ماهونیا دارد؛ تنها با این تفاوت که این محصول، با ترکیب رنگ‌های سبز تیره و روشن طراحی و به بازار عرضه می‌شود. می‌توان گفت که چمن مصنوعی ملانژ از نظر ظاهری شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد و همین مساله باعث محبوبیت آن شده است. الیاف این چمن مصنوعی از جنس مونوفیلامنت ساخته شده‌اند که متریالی ایده‌آل برای ایجاد کردن فضایی شاداب در محیط‌های آپارتمانی به‌شمار می‌آید. این محصول نیز در دو قطر رایج ۱۵ و ۲۵ میلی‌متر به‌فروش می‌رسد.

    چمن مصنوعی ملانژ

    نکات مهم اجرای چمن مصنوعی در تراس

    چمن مصنوعی محصولی پرکاربرد است و شما می‌توانید از آن برای اغلب بخش‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی استفاده کنید. این محصول علاوه بر کاربردهای تزیینی، با نصب اصولی و دقیق، مقاومت و ماندگاری بالایی نیز از خود نشان می‌دهد. پیش از اقدام به خرید، باید به برخی نکات توجه کنید تا باعث افزایش ماندگاری این متریال شود.

    در ادامه برخی از این نکات را مرور می‌کنیم:

    • بررسی سطح کف تراس و بالکن: امکان نصب چمن مصنوعی روی هر نوع متریال، از بتن تا آجر وجود دارد. فقط در صورت چوبی بودن کفپوش و دیوارپوش، دقت کنید که فاصله استاندارد بین متریال زیرین و چمن مصنوعی رعایت شود تا رطوبت جزئی چمن مصنوعی باعث پوسیده شدن چوب نشود و فرصت خشک شدن رطوبت وجود داشته باشد
    • شیب کف تراس: پیش از نصب چمن مصنوعی میزان شیب کف تراس را به‌شکل دقیق در نظر داشته باشید. اگر سطح کف تراس نامیزان باشد، احتمال ضعیف شدن چسب مخصوص این محصول وجود دارد. در صورتی که باعث خرابی هم نشود، ممکن است پس از نصب، ظاهری نامطلوب داشته باشد. توصیه می‌کنیم که برای تراس‌هایی با کف ناهمسطح از فوم‌های ۶ میلی‌متری استفاده کنید
    • ابعاد تراس: اگر ابعاد تراس‌تان بزرگ است، توصیه می‌کنیم که تزیین تراس با چمن مصنوعی را فقط به بخشی از تراس اختصاص دهید. چرا که زیاده‌روی در استفاده از چمن مصنوعی باعث می‌شود که تراس کوچک‌تر از حالت عادی به‌نظر برسد
    • نحوه صحیح نصب: برای نصب چمن مصنوعی از یک چسب خاص دوطرفه استفاده می‌شود. همچنین مقداری جزئی از چسب مایع نیز برای محکم‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید در استفاده زیاد از چسب خودداری کرد. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم که برای افزایش ماندگاری چمن مصنوعی، نصب آن را به نصابان حرفه‌ای بسپارید
    خرید بهترین و مرغوب‌ترین چمن مصنوعی از مجموعه گامان

    خرید بهترین و مرغوب‌ترین چمن مصنوعی از مجموعه گامان

    چمن مصنوعی یک متریال محبوب و پرطرفدار برای تزیین دکوراسیون داخلی و بیرونی منازل و محیط‌های اداری است. استفاده از این محصول برای تداعی کردن شادابی و نشاط طبیعی کاربرد دارد. بنابراین برای ایجاد فضایی طبیعی در دکوراسیون، استفاده از چمن مصنوعی در کنار گیاهان آپارتمانی گزینه‌ای ایده‌آل است. مجموعه گامان عرضه‌کننده بهترین و مرغوب‌ترین انواع چمن مصنوعی است. شما همین الان می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه ما سفارش خود را برای خرید بهترین محصول و تزیین تراس با چمن مصنوعی ثبت کنید.

    سوالات متداول تزئین تراس با چمن مصنوعی

    هزینه تزیین تراس با چمن مصنوعی به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه نصب چمن مصنوعی در تراس به ابعاد تراس، مدل محصول، قطر محصول، شیب کف و دیوار، نوع اجرا و … بستگی دارد.

    برای زیبایی تراس بهتر است چگونه از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

    ایده تزیین ۵۰-۵۰ یکی از ایده‌های جذاب برای افزایش زیبایی تراس است. به این شکل که شما ۵۰ درصد دکوراسیون تراس را به چمن مصنوعی و ۵۰ درصد دیگر را به متریال‌های دیگر مانند چوب، سرامیک، حصیر و … اختصاص دهید.

    در صورت نصب اصولی و مرغوب بودن محصول، ماندگاری چمن مصنوعی در تراس به چند سال می‌رسد؟

    در صورت نگهداری و نصب اصولی، ممکن است دوام چمن مصنوعی به ۱۵سال هم برسد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!