جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تولید فنس چمنی

تولید فنس چمنی چگونه است و اجرای آن چه مزایایی دارد؟

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای استفاده به‌جای فنس‌های فلزی، فنس‌ چمنی است. تولید فنس چمنی به این صورت است که یک فنس فلزی را با رشته‌های چمن مصنوعی می‌بافند و از این طریق یک دیوار زیبا ایجاد می‌شود. فنس‌های چمنی قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی را دارند و می‌توانند زیبایی منحصر به فردی را برای محیط ایجاد کنند. در این مطلب به صورت کامل همه نکات مربوط به تولید این فنس‌ها را توضیح داده‌ایم.

فهرست مطالب

    فنس چمنی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

    فنس چمنی یک جایگزین زیبا و البته دکوری برای دیوارها و فنس‌های فلزی معمولی است. این نوع فنس‌ها علاوه بر ایجاد امنیت مناسب، زیبایی و طرافت فوق‌العاده‌ای دارند و در تمام فصول سال رنگ سبز زیبای خود را حفظ خواهند کرد.

    فنس‌های چمنی در برابر رطوبت و زنگ زدن از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند و همین موضوع باعث شده است تا در انواع محیط‌ها و فضاهای خارجی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. اگر به دنبال خرید فنس آماده نیستید و می‌خواهید خودتان فنس چمنی دلخواه را تولید کنید، باید با نکات و مراحل مختلف آن آشنا باشید که در بخش‌های بعدی به آن‌ها پرداخته‌ایم.

    مهم‌ترین مزایای استفاده از فنس چمنی چیست؟

    فنس‌های چمنی دارای مزایای زیادی هستند که هرکدام باعث شده‌اند تا تقاضا برای استفاده از آن‌ها چند برابر شود. اگر قصد تولید فنس چمنی ارزان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی ابتدا با مزایای استفاده از آن‌ها آشنا باشید.

    مهم‌ترین مزایای استفاده از فنس چمنی چیست؟

    برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فنس‌های چمنی عبارتند از:

    • ماندگاری فوق‌العاده بالا: فنس‌های چمنی معمولا دارای استاندارد مشخصی هستند و می‌توانند تا سال‌های سال بدون هیچ‌گونه آسیبی پوشش دیواری مناسب را ایجاد کنند
    • ایجاد امنیت و فضای حریم شخصی مناسب: توری‌ها و فنس‌های معمولی به دلیل عدم برخورداری از بافت پوشش دهنده، شاید از نظر رفت و آمد امینت داشته باشند، اما از نظر مشخص بودن داخل فضا چندان کاربردی نیستند. در حالی که فنس‌های معمولی به خوبی می‌توانند فضای شخصی مناسبی را برای محیط مورد نظر شما ایجاد کنند
    • کمک به حفظ سلامت محیط زیست: یکی از وجه‌های مثبت استفاده از فنس چمنی، سازگاری آن با محیط زیست است. توجه داشته باشید که این فنس‌ها معمولا از چمن مصنوعی ساخته می‌شوند و به هیچ‌گونه آبیاری نیاز ندارند. همچنین بسیاری از این نوع چمن‌ها از الیاف بازیافتی و سازگار با طبیعت ساخته شده‌اند و به طبیعت باز خواهند گشت
    • مقرون به صرفه بودن: به لطف استفاده از چمن مصنوعی، دیگر نگرانی از بابت پرداخت هزینه آبیاری نخواهید داشت. همچنین این فنس‌ها در عین زیبایی منحصر به فرد، از برچسب قیمتی کاملا مناسبی نیز برخوردار هستند
    • قابلیت نصب آسان: نصب فنس چمنی بسیاری آسان‌تر از دیوارکشی است و در مدت چند ساعت می‌توانید یک مساحت بزرگ را دیوارکشی کنید

    انواع رایج فنس‌های چمنی در بازار

    اگر به دنبال تولید فنس چمنی هستید، باید قبل از هر اقدامی ابتدا با انواع این نوع فنس‌ها آشنا شوید. به طور کلی، می‌توان گفت که مهم‌ترین تفاوت‌های فنس‌های چمنی براساس ارتفاع آن‌ها تعیین می‌شود. البته برخی از مدل‌ها در بخش رنگ نیز با هم تفاوت‌هایی دارند.

    اگر بخواهیم از نظر رنگی فنس‌های چمنی را دسته‌بندی کنیم، باید بگوییم که سه رنگ کلی سبز روشن، سبز تیره و ترکیبی سبز روشن و تیره در بازار وجود دارد. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود و شرایط محیطی، رنگ فنس مناسب را انتخاب کنید.

    انواع رایج فنس‌های چمنی در بازار

    از نظر ارتفاع، باید بگوییم که فنس‌های دارای بیش از ۶ نوع هستند که باید مطابق با نیاز و شرایط خود، فنس با ارتفاع دلخواه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای استفاده به عنوان دیوار خارجی، استفاده از فنس چمنی با بالاترین ارتفاع توصیه می‌شود. در حالی که برای مصارف تزئینی، ارتفاع‌های پایین‌تر گزینه معقول‌تری به نظر می‌رسند.

    از جمله ارتفاع‌های رایج برای فنس‌های چمنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ارتفاع ۱ متری
    • ارتفاع ۱.۲۰ متر
    • ارتفاع ۱.۳۰
    • ارتفاع ۱.۴۰
    • ارتفاع ۱.۵۰
    • ارتفاع ۲ متر

    از فنس چمنی برای چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

    فنس‌های چمنی برای انواع محیط‌های خارجی و حتی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله برخی از موارد استفاده از این نوع فنس‌ها می‌توان به بالکن، باغ، محل کار، حیاط و انواع دیوار اشاره کرد. چرا که این فنس‌ها شرایط نگهداری خاصی ندارند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین وجود ارتفاع‌های متعدد به شما امکان استفاده از این نوع فنس‌ها را برای کاربری‌های مختلف می‌شود.

    در ادامه با برخی از کاربرد‌های فنس‌های چمنی آشنا می‌شویم:

    • استفاده در بالکن: از فنس‌های چمنی می‌توان در فضای بالکن‌ها به عنوان یک دیوار زیبا استفاده کرد
    • استفاده در محیط باغ: گسترده‌ترین کاربرد فنس چمنی در فضای باغ است که می‌توانید از آن برای پوشش دکوری، دیوار و حتی پوشش دیوار خارجی فضای باغ نیز استفاده کنید
    • استفاده در محل کار: اگر صاحب یک کافی شاپ یا رستوران زیبا هستید و می‌خواهید محیطی زیبا و دلنواز داشته باشید، استفاده از این نوع فنس‌ها را پیشنهاد می‌کنید
    • استفاده فنس چمن مصنوعی در دکوراسیون: در فضای حیاط شخصی نیز می‌توان از فنس‌های چوبی به عنوان دکور استفاده کرد
    • استفاده به عنوان دیوار: به عنوان یک دیوار جداکننده زیبا و کاربردی، فنس‌های چمنی گزینه‌ای عالی خواهند بود

    مراحل تولید فنس چمنی

    برای تولید فنس چمنی باید این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع فنس‌ها دارای اصول خاصی هستند و در صورتی که این اصول رعایت نشوند، مشکلات زیادی را برایتان ایجاد خواهند کرد. در ادامه دو بخش اصلی تولید فنس چمنی را توضیح داده‌ایم.

    مراحل تولید فنس چمنی

    ساخت دیواره از متریال توری گالوانیزه

    اولین مرحله برای تولید فنس چمین، ساخت فنس فلزی معمولی است. در این مرحله، باید فنس را به گونه‌ای بسازید که بتوان چمن را روی آن بافت. این توری اولیه که باید از متریال گالوانیزه باشد، به عنوان پایه و اساس فنس چمنی خواهد بود. به همین خاطر، باید از بهترین متریال ساخته شود و نصب آن به گونه‌ای باشد که تحت هیچ‌شرایطی آسیب نبیند و از بین برود.

    توجه داشته باشید که برای نصب توری گالوانیزه پایه، حتما باید از یک فرد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. افرادی که در نصب این توری‌ها از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند، به راحتی می‌توانند نصب توری گالوانیزه را انجام دهند.

    بافتن توری چمنی به دیواره توری اصلی

    دومین مرحله از تولید فنس چمنی، نصب چمن روی فنس است. توجه داشت هباشید که در این مرحله تنها از چمن‌های مصنوعی استفاده می‌شود که نیازی به نگهداری خاصی ندارند و در تمام فصول سال رنگ خاص خود را حفظ می‌کنند.

    فنس چمنی از بافت مفتول گالوانیزه است که روی نوار پی وی سی تولید می‌شود. چمن‌ها برای ایجاد بافت روی مفتول باید به آن گره بخورند که این کار معمولا توسط ماشین‌های خودکار انجام می‌شود. به همین خاطر، اگر بخواهید به صورت دستی این نوع فنس‌ها را تولید کنید، مدت زمان بسیار طولانی درگیر آن‌ها خواهید بود.

    فنس چمنی5

    بعد از اینکه فنس‌های چمنی ساخته شدند، نوبت به اتصال آن‌ها به فنس اصلی می‌رسد. توجه داشت هباشید که این فنس در وسط بافت فنس چمنی قرار می‌گیرد تا در عین برخورداری از زیبایی منحصر به فرد در هر دو طرف، استحکام مناسبی را نیز ایجاد کند.

    نصب فنس چمنی به چه صورت است؟

    پس از اینکه تولید فنس چمنی انجام شد، نوبت به نصب و اجرای فنس‌کشی می‌رسد. در این مرحله باید پایه فنس را ایجاد کنید که حتما باید ۱ متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. بعد از اینجام این کار، باید فنس چمنی با مفتول به فنس اصلی متصل شود. اما به دلیل سختی‌ها و تکنیک‌های خاص انجام این کار، توصیه می‌کنیم نصب فنس چمنی را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

    عواملی که بر تعیین قیمت فنس چمنی تاثیرگذار هستند

    برای تولید فنس چمنی، باید هزینه‌های مربوط به ساخت آن را در نظر داشته باشید. از جمله این عوامل می‌توان به میزان ارتفاع چمن درخواستی، نوسانات ارزی، روش نصب، فضای مورد نظر برای نصب، نوع پایه فنس مورد نظر برای نصب و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کرد.

    در رابطه با ارتفاع فنس مورد نظر برای نصب باید به این نکته اشاره کنیم که هرچقدر ارتفاع فنس بالاتری را در نظر داشته باشید، به همین نسبت هزینه تولید نیز برایتان افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر، حتما باید این نکته را در حین برآورد هزینه در نظر داشت باشید.

    قیمت فنس چمنی

    در کنار ارتفاع مورد نظر، نوسانات ارزی نیز می‌تواند به نوبه خود در برآورد هزینه نصب توری چمنی تاثیرگذار باشد. به دلیل وارداتی بودن برخی از متریال مورد نظر برای ساخت این نوع فنس‌ها، کوچک‌ترین نوسان ارزی می‌تواند هزینه‌های برآورد شده را تغییر دهد.

    سفارش تولید فنس چمنی را به مجموعه‌های معتبر بسپارید

    با در نظر گرفتن همه مزایا و معایب فنس چمنی اگر قصد تولید این نوع فنس را دارید، باید حتما هزینه‌های مربوط به آن را به صورت کامل برآورد کنید. در کنار هزینه، باید با مراحل تولید و نصب این فنس‌ها نیز آشنا باشید. با توجه به روش‌های خاص در نظر گرفته شده برای انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم تولید فنس چمنی در اصفهان یا هر شهر دیگر را به مجموعه‌هایی بسپارید که در این حوزه از دانش و تخصص کافی برخوردار هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!