جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Picture1 1

خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید (مرتب سازی در کوتاه ترین زمان)

اگر خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید، متوجه تفاوت های زیادی بین آنها می شوید. خانه تمیز معمولاً انرژی و حس خوب بیشتری دارد و برای ساکنین انرژی مثبت زیادی به همراه می آورد. یک خانه تمیز و شیک، حتی با ساده ترین وسایل نیز ساخته می شود. مثلاً شما با خرید انواع کابینت ارزان در مشهد می توانید جلوه ای شیک و مرتب به آشپزخانه تان ببخشید و نمایی عالی در آنجا به وجود آورید.

وقتی مبلمان یا تابلوهای نقاشی روی دیوار خاک گرفته باشند دیگر خانه تمیز نبوده و برای تمیز کردن آنها باید از دستمال های مرطوب مناسب استفاده کرد. اما فرق بین خانه تمیز و کثیف در چیست و چطور خانه را تمیزکاری کنیم که به وسایل آسیبی نرسد؟ چیدمان وسایل چگونه باشد تا حس نامنظم و بهم ریختگی از بین برود؟

چطور خانه تمیز با خانه کثیف مقایسه می شود؟

وسایل دکوراسیون یکی از عوامل تمیزی خانه است. با انواع ماربل شیت آشپزخانه، استفاده از رنگ بندی مناسب، دکوریجات شیک و … خانه تمیز و مرتب می شود، جلوه ای خاص و متفاوت می گیرد. شما باید روی تمام وسایل و اجزای خانه تمرکز داشته و آنها را به دقت انتخاب کنید تا همواره خانه تان تمیز و زیبا دیده شود.

در ادامه لیستی را طرح کرده که با آن به سادگی خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید و انواع تفاوت های آنها را بررسی می کنیم.

افزایش انرژی منفی

اصولاً دکوریجات مینیمال امروزی نه تنها خانه را تمیزتر نشان می دهند، بلکه جلوه ای شیک نیز به آنجا می بخشند. مثلاً اگر شما هزینه ای بابت پرداخت قیمت ماربل شیت پشت تلویزیون بپردازید، در نقطه مقابل می توانید این انتظار را داشته باشید که دکوراسیون خانه را شیکتر و خاصتر نشان می دهد.

یکی از ویژگی های خانه های کثیف افزایش انرژی منفی در آنهاست. در واقع در این خانه ها همواره احساسات منفی در جریان هستند و این موضوع روی خلق و خوی تان نیز تاثیر منفی می گذارد. حتماً برایتان پیش آمده که در محیط شلوغ و کثیف احساس ناخوشایند و راحت نبودن داشته اید، این همان انرژی منفی است که درباره آن صحبت می کنیم.

در محیط های کثیف به شدت عصبانی می شوید، احساسات منفی تان زودتر جریحه دار می شود و به طور کلی احساس خوبی نخواهید داشت. اما محیط های تمیز دقیقاً برعکس این خانه ها احساسات مثبتتان را افزایش می دهند.

از بین بردن زیبایی دکوراسیون

چیدمان دکوراسیون خانه از اهمیت زیادی برخوردار است، به علاوه این دیزاین باید بدون آلودگی، گرد وغبار باشد. اگر می خواهید خانه ای شیک و زیبا داشته باشید، به رنگ بندی دکوراسیون تان و نحوه چیدمان آنها دقت کنید. مثلا آباژور سلطنتی را کنار یک مبل مینیمال قرار ندهید.

کاهش ارزش خانه

فرض کنید قصد فروش خانه تان را دارید، اما درب و دیوارهای پر از آلودگی ها، لکه ها و کثیفی های مختلف هستند. قطعاً در این صورت هر کسی به سراغ خانه بیاید، فوراً نظر منفی در مورد آن می دهد و شما باید مدت ها منتظر مشتری باشید تا بالاخره خانه را بفروشید. این در مورد شما نیز صدق می کند، چون برای خانه جدید قطعاً به سراغ گزینه هایی می روید که مرتب و تمیز هستند و دکوراسیونی شیک و زیبا دارند.

Picture2 1

تمیزکاری راحت در کوتاه ترین زمان

در بازه های زمانی کوتاه، همواره خانه تان را تمیز و مرتب کنید، با این کار دیگر نیازی نیست زمان زیادی را برای از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها بگذارید. در واقع با انباشته شدن آلودگی ها محیط خانه، تمیز کاری بسیار سخت می شود و همین موضوع باعث خواهد شد که هیچ وقت برای تمیزکاری زمان نگذارید. اما اگر به طور مرتب تمیز کاری را انجام دهید، آلودگی ها کمتر بوده و در کمترین زمان و با چند اقدام ساده محیط خانه به طور کامل تمیز می شود.

ایجاد تغییرات در دکوراسیون

اگر خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید، متوجه می شوید که تغییر دکوراسیون در منازل تمیز و آراسته نسبت به خانه های کثیف و آلوده بسیار راحت‌تر است. در واقع شما می توانید مبلمان و سایر وسایلتان را در هر بخشی از محیط این خانه ها بگذارید و دکوری شیک و زیبا را در آنجا به وجود بیاورید.

در محیط های کثیف برای پوشاندن لکه و آسیب های روی دیوار و … باید وسایل را به نحوی نامناسب در خانه بچینید که این قطعاً روی دکور کلی منزلتان تاثیر منفی می گذارد.

چگونه خانه تمیزی داشته باشیم؟

وقتی که خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید، قطعا این سوال برایتان پیش می آید که با درک تفاوت ها، حالا چطور برای تمیز کاری خانه اقدام کنیم؟ برای انجام این کار چندین راه حل مختلف پیش رو دارید که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

تهیه وسایل تمیزکاری

از جاروبرقی گرفته تا دستمال مناسب و … را تهیه کنید تا در زمان بروز کوچکترین آلودگی بتوانید آن را به صورت کلی در محیط خانه از بین ببرید. وقتی که تمام وسایل تمیزکاری مهیا باشد، معمولاً رغبت بیشتری برای تمیز کردن محیط خانه خواهید داشت.

صحبت با کارشناسان حرفه ای

با دکوراتورهای طراح داخلی خانه صحبت کنید و از آنها بخواهید که ایده هایی برای تغییر دکوراسیون و از بین بردن آلودگی ها در اختیارتان بگذارند. معمولاً آنها پیشنهاد می دهند که از ماربل شیت ها و دکوریجات جدید استفاده کنید و تا جای ممکن رنگ بندی هایتان را تغییر دهید، چون رنگ های روشن خیلی زود آلودگی ها و کثیفی ها را نشان می دهند.

تمیزکاری سریع بعد از هر مهمانی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث کثیفی خانه می شود، برگزاری مجالس و مهمانی های مختلف است؛ بنابراین اگر می خواهید خانه ای تمیز و آراسته داشته باشید، بلافاصله بعد از مهمانی اقدام به تمیزکاری نمایید.

مداومت در نظافت

یکی از راه های تمیز بودن خانه ها نظافت مداوم آنهاست؛ یعنی به محض اینکه کوچکترین اثری از آلودگی را بر روی دیوارها، کف خانه یا آشپزخانه و … دیدید، فوراً آن را تمیز کنید و تمام لکه ها را از بین ببرید. به تعویق انداختن این کار باعث می شود تا در آینده نیز رغبتی برای تمیز کردن آلودگی ها نداشته باشید. این موضوع سبب افزایش بهم ریختگی در خانه تان می شود.

Picture3 1

تمیزکاری خانه، راز اصلی دکوری جذاب

خانه تمیز را با خانه کثیف مقایسه کنید، منظور از خانه کثیف خانه ای نیست که در آن پر از زباله است، بلکه این جمله به معنای وجود بهم ریختگی در بخش های مختلف محیط و عدم وجود نظم در وسایل است. حتی اگر زیباترین دکوراسیون ها را در محیط خانه تان استفاده کنید، در صورت بهم ریختگی و آلوده بودن آنجا به هیچ عنوان جذابیت و زیبایی دکوراسیونتان به چشم نمی آید!

بنابراین توصیه می کنیم که حتماً قبل از هر اقدامی چیدمان و نظافت محیط منزلتان را در اولویت قرار دهید، چون با انجام این کار حتی در صورت استفاده از ساده ترین دکوریجات محیط جلوه و زیبایی بیشتری پیدا خواهد کرد.

  • محمد مهدی
  • بهمن 25, 1402
  • 209 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!