جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
استفاده از موکت در زمستان

۶ مزیت استفاده از موکت در زمستان

همه ساله با شروع فصل سرما، نگران سردتر شدن هوا هستیم و گرم نگه داشتن محیط خانه و محل کار، در این فصل با هزینه‌های گزافی همراه است. با وجود بیماری ‌هایی نظیر کرونا، این نگرانی‌ها نیز دو برابر هم شده است چرا که سازمان‌هایی نظیر سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده اند که باز کردن پنجره‌ها برای ورود هوای تازه، می تواند میزان سرایت بیماری‌های واگیردار را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. بنابراین، روش‌های عایق کاری برای گرم نگه داشتن محل کار و منزل و در عین حال صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از شیوع چنین بیماری‌هایی، مهم‌تر از همیشه شده‌ است.

باید بدانید که هر کفپوشی مزایای خود را دارد، اما استفاده از موکت و فرش به ویژه در ماه‌های سرد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله به توضیح فواید استفاده از موکت در زمستان سال خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

۱. صرفه جویی در هزینه

استفاده از موکت به عنوان کفپوش می‌تواند در فصل زمستان به طور قابل توجهی به کاهش هزینه های گرمایشی شما کمک کند. اما اگر به دنبال یک کفپوش مقرون به صرفه هستید، موکت تایل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نصب موکت تایل خیلی راحت بوده و حتی اگر خودتان کمی تجربه داشته باشید، می توانید چنین کاری را انجام دهید! علاوه بر این، اگر یک قسمت از آن پاره یا کثیف شود، می توانید به سادگی یک تایل جدید خریده و جایگزین قطعه خراب موکت کنید. برای یاد گرفتن نصب این نوع از کفپوش کافیست مقاله نصب موکت تایل را مطالعه کنید.

۲. کاهش سر و صدا

کاهش صدا با استفاده از موکت در زمستان

موکت دارای قابلیت آکوستیک شگفت انگیزی است و به گفته می تواند صدای محیط را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. لذا استفاده از موکت برای محیط های شلوغ و پرهیاهو به شدت توصیه میشود. کاهش نویز در محیط خانه به افزایش کیفیت خواب شما کمک شایانی میکند.

۳. ایجاد گرما

ما اغلب به این موضوع توجه نمی کنیم که یکی از مؤثرترین اشکال عایق، در زیر پای ما قرار دارد!

موکت یک عایق حرارتی بسیار خوب است، زیرا الیاف موکت گرما را در خود نگه می دارد و اتاق برای مدت طولانی‌تری گرم‌ مانده و خروج گرما تقریبا به صفر می رسد. موکت، عایق بسیار بهتری نسبت به کفپوشهای چوبی یا لمینت است، زیرا گرم کردن موکت انرژی کمی نیاز دارد. یعنی حتی اگر دمای اتاق پایین باشد، باز هم راه رفتن روی موکت یا فرش احساس گرما را به ما منتقل می کند.

۴. نرمی و القای آرامش

وقتی هوای بیرون سرد است، همه ما خواهان خانه‌ای آرامش بخش و گرم هستیم تا تضادی با فضای بیرون ایجاد کند. گرم و نرم بودن موکت از نظر روانی این تفاوت را ایجاد می کند و راه رفتن روی آن می تواند خستگی را از تن شما بیرون کند.

۵. اضافه کردن رنگ به دکوراسیون داخلی

در طول زمستان، بسیاری از ما تا شب سرکار هستیم و وقتی هوا تاریک می‌شود به خانه برمی‌گردیم. اینجاست که یک کفپوش اداری رنگارنگ می تواند معجزه کند! به گفته کارن هالر، که یک روانشناس رنگ برجسته است:

استفاده از رنگ ها راهکاری عالی برای افزایش روحیه و تقویت خلق و خوی ماست.

 این بدان معناست که استفاده از موکت رنگ‌ روشن، می‌تواند راه‌کاری عالی برای القای حس شادی و افزایش بهره‌وری در محل کار در فصول سردتر باشد.

۶. ایمنی

استفاده از موکت نه تنها در زیر پا حس آرمش را به ما القا میکند، بلکه از آسیب های احتمالی ناشی از لغزنده بودن کف زمین نیز جلوگیری می کند. باید بدانید که لغزندگی و آسیبهای ناشی از آن در قسمت ورودی ساختمان بسیار بیشتر است. استفاده از موکت های مناسب در ورودی ساختمان علاوه بر حس زیبایی و تمیزی، امنیت محیط را هم افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر در زمستان امسال به دنبال ایده‌ای برای تغییر و نوسازی منزل  و یا محل کار خود هستید، خرید موکت بهترین راهکار است!

سوالات متداول در مورد استفاده از موکت در زمستان

آیا موکت به گرم شدن اتاق کمک می کند؟

گرم نگه داشتن محل کار، مدرسه و خانه در طول زمستان یک ضرورت است. استفاده از موکت به عنوان کفپوش، یک عایق حرارتی عالی برای گرم کردن محیط است و می تواند هزینه های مربوط به گرمایش را کاهش دهد.

آیا استفاده از موکت در زمستان خوب است؟

استفاده از موکت یک گزینه عالی برای ماه های زمستان است و می تواند باعث ایجاد احساس گرما در اتاق شود و همچنین در هوای سرد راحتی بیشتری القا می‌کند.

استفاده از موکت چه مزایایی دارد؟

استفاده از موکت مزایای زیادی از جمله ایمنی، احساس گرما، کاهش سروصدا و صرفه جویی در هزینه ها به خصوص در ماه های سرد سال دارد.

برگرفته از: paragon-carpets.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!