جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دیتیل درب فریم لس

دیتیل درب‌های فریم لس

این روزها و با ترند شدن سبک دکوراسیون مدرن، سازه‌های درون ساختمانی نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده است. یکی از این تغییرات استفاده از درب فریم لس یا درب چهارچوب مخفی به‌جای درب‌های کلاسیک و پرکار است. همان‌طور که از نام این درب‌ها مشخص است، فریم‌ها آن‌ها مخفی و توکار است. در ادامه مقاله نکات بیشتری را در رابطه با انواع درب‌های چارچوب مخفی و ویژگی آن‌ها بیان می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

درب فریم لس یا درب چهارچوب مخفی چیست؟

درب frameless به درب‌هایی گفته می‌شود که به ظاهر فاقد چهارچوب هستند و با سطوح دیوار در یک خط قرار می‌گیرند. البته باید به این نکته توجه داشت که اصطلاح درب بدون چهارچوب صحیح نیست؛ چراکه این درب‌ها در واقع چهارچوب مخصوص به خود را دارند. جالب است که بدانید نحوه طراحی آن‌ها به شکلی انجام شده است که چهارچوب به‌طور کامل درون دیوار قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نیست. لازم به ذکر است که چهارچوب درب به‌صورت توکار و یا مخفی اجرا می شود؛ به‌همین‌‌دلیل کاملاً با دیوار یکدست هستند. این ظاهر مدرن، متفاوت و زیبا درب‌‌های چهارچوب مخفی آن‌ها را به یک انتخاب ایدئال برای دکوراسیون مدرن تبدیل کرده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های درب چارچوب مخفی

همان‌طور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، درب‌‌های فریم لس دارای چهارچوب‌های مخفی توکار هستند. جالب است که بدانید جنس این چهارچوب‌ها عمدتاً از فلز و چوب ساخته می‌شود؛ بنابراین می‌توان از دوام و مقاومت آن‌ها مطمئن بود. از دیگر ویژگی‌های درب فریم لس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• به‌ دلیل سبک طراحی ویژه درب‌های چهارچوب مخفی مناسب استفاده در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال هستند.
• بااینکه قاب درب چهارچوب مخفی با چشم قابل رؤیت نیست؛ اما خود درب‌ها برخلاف سبک کلاسیک، ظاهری ساده و شیک دارند.
• درب‌های فریم لس به‌خوبی با دیوار همباد می‌شوند و در یک صفحه قرار می‌گیرند.
• در اجرای این کار تنها یک درز ۳ میلیمتری بین درب، دیوار، کف و سقف وجود دارد.
• به‌ دلیل جنس درب‌ها که عمدتاً از چوب ساخته می‌شوند، عایق‌های ضد حرارت و صوت خوبی هستند.
• طراحی متفاوت اما ساده درب‌های فریم لس آن‌ها را برای استفاده در انواع ساختمان‌ها مناسب می‌کند.
• به‌دلیل عدم طراحی چهارچوب رو کار، نگهداری و تمیزکاری این درها معمولاً آسان‌تر است.

انواع درب‌های چهارچوب مخفی

در‌حال‌حاضر انواع مختلفی از درب فریم لس یا در چارچوب مخفی در ایران تولید می‌شود که با توجه به جنس، طرح، نوع چهارچوب و سایر متریال نصب که از طریق دیتیل درب (نقشه) می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. چوب (روسی، راش و بلوط)، روکش چوب (راش، بلوط، گردو و ملچ)، MDF خام (با ضخامت‌ ۸، ۱۲، ۱۶میل)، پلی وود، آلومینیوم و شیشه نشکن ازجمله مهم‌ترین متریالی هستند که در ساخت درب کاربرد دارند.

Picture2 7

دیتیل درب فریم لس و مراحل اجرای آن

اگر برای شما هم جالب است که بدانید منظور از دیتیل درب چارچوب مخفی چیست؟ باید بگوییم که دیتیل درواقع همان نقشه ساخت و اجرای درب است که برای هر پروژه به‌طور جداگانه طراحی می‌شود؛ اما به‌طور‌کلی مراحل اجرای کار به شرح زیر است:
نصب و اجرای درب فریم لس معمولاً در چهار مرحله و در زمان نازک کاری ساختمان انجام می‌شود. دقت داشته باشید که برای اجرای این پروژه‌ها ضخامت دیوار باید حداقل ۹ سانت و درز بین دیوارها، کف و سقف حداقل حداکثر ۴ میلی‌متر باشد. در گام اول و بعد از اتمام کار کف ساختمان و دیوارها، ساب فریم‌ها نصب می‌شوند. شاید بتوان این مرحله را مهم‌ترین گام در نصب درب‌ها دانست؛ چراکه اگر نصب ساب فریم‌ها به‌خوبی صورت نگیرد، امکان شکست و ترک خوردگی دیوار وجود دارد.
در مرحله دوم، فریم روی ساب فریم نصب می‌شود. بعد از قرار گرفتن و تکمیل این مرحله دوباره با گچ یا سایر مصالح روی آن پوشانده می‌شود.
در مرحله‌ی بعد درب روی فریم نصب و اجرا خواهد شد. ازطریق دو یا سه لولا مخفی که روی درب قرار دارد، آن را تنظیم می‌کنند. بعضی از مدل‌های درب‌ فریم لس دارای روکش هستند که روکش آن‌ها هم در این مرحله نصب می‌شوند. چنانچه بخواهید درب با دیوارهای ساختمان هماهنگ باشد، باید از رنگ‌های پلی استر یا پلی اورتان به‌منظور رنگ‌کردن درب استفاده کنید.

Picture3 7

آیا می‌توان دیتیل و اجرای درب های چهارچوب توکار را به تنهایی اجرا کرد؟

یکی از سؤالات مهم و پرتکرار متقاضیان، امکان اجرای این سبک درب‌ها، طراحی و اجرای آن‌ها به تنهایی و بدون نیاز به استخدام تکنسین ماهر است. اگر برای شما هم این سؤال مطرح است، باید بدانید که اجرای این کار به‌دقت، تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد؛ در‌غیر‌ این صورت خسارات زیادی به دیوار و لولا‌ها وارد خواهد شد. چنانچه که به خوبی با روند اجرای کار آشنایی داشته و تمام ابزارهای لازم را دارید، خود می‌توانید درب فریم لس ساختمان را نصب کنید؛ اما اگر هیچ آشنایی ندارید، بهتر است که از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید. نظر شما چیست؟ آیا واقعاً نصب درب‌ها به تخصص نیاز دارد؟!
منبع: https://doornab.com/product-category/frameless-door/

  • محمد مهدی
  • آذر 22, 1402
  • 322 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!