جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
محاسبه قیمت موکت به صورت فنی

عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت موکت

شاید تا به حال به فکر خرید موکت برای اتاق و یا سالن پذیرایی خودتان بوده‌اید، اما با نحوه محاسبه قیمت موکت آشنایی ندارید. به طور کلی، برای محاسبه قیمت موکت نیازی به ابزار خاصی ندارید و می‌تواند با یک سری جمع و ضرب ساده، این کار را انجام دهید. اما برخی از شما دغدغه زیادی در مورد این موضوع دارید. به همین خاطر، قصد داریم که در این مقاله در مورد نحوه محاسبه قیمت موکت با شما صحبت کنیم.

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

محاسبه قیمت موکت

قیمت موکت چطور حساب میشه؟

هزینه موکت در بازار کشور ایران

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه محاسبه قیمت موکت صحبت کنیم، باید در مورد اینکه هزینه خرید موکت در بازار کشور ایران چقدر است، صحبت کنیم. به طور کلی، هزینه موکت بسته به نوع موکت، کیفیت و مدل آن متفاوت است. به همین خاطر، برای اینکه ابتدا با قیمت خرید موکت در بازار کشور ایران آشنا شوید، باید مدل موکت و برند موکت خود را تعیین کنید.

موکت‌های نمدی در گروه موکت‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرند که در برندهای مختلفی تولید می‌شوند. بدیهی است که قیمت هر یک از این موکت‌ها در برندهای مختلف متفاوت است. این در حالی است که موکت‌های پرزدار، قیمت بالاتری نسبت به موکت نمدی دارند. اما باز هم برند تولیدکننده موکت‌های پرزدار بر روی قیمت این موکت‌ها تاثیر می‌گذارند.

روش و نحوه محاسبه قیمت موکت

روش و نحوه محاسبه قیمت موکت

نحوه محاسبه قیمت موکت

اگر قصد خرید موکت را دارید، باید در ابتدا بدانید که نحوه محاسبه قیمت موکت چگونه است؟ به طور کلی، برای اینکه قیمت خرید موکت را محاسبه کنید، کار سختی را در پیش ندارید. اما اگر قرار است یک اتاق دارای قناسی زیاد را موکت کنید،  باید کمی‌صبورتر باشید.

در ابتدا برای محاسبه قیمت موکت تمام شده، باید بدانید که طول و عرض اتاق مد نظر شما چقدر است. به طور مثال، اگر اتاق مد نظر شما دارای طول ۳ متر و عرض ۳ متر می‌باشد، شما به ۹ متر مربع موکت نیاز دارید. پس تا اینجا متوجه شدیم که قیمت موکت بر اساس متر مربع‌ اندازه‌گیری می‌شود، نه متر!

دومین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، عرض موکت مد نظرتان است. اکثر موکت‌های موجود در بازار دارای عرض ۳ متر می‌باشند. بنابراین، اگر به ۹ متر موکت نیاز داشته باشید، می‌توانید یک موکت ۳ در ۳ متری را خریداری کنید.

برای محاسبه قیمت این موکت ۹ متری، کافیست که عدد ۹ را در قیمت یک متر مربع موکت ضرب کنید. به طور مثال، اگر موکت مد نظر شما متری ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد، کافیست که عدد ۹ را در ۲۰۰ هزار تومان ضرب کنید. میزان بودجه‌ای که برای موکت کردن یک فضای ۹ متری با موکت ۲۰۰ هزار تومانی نیاز دارید، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه‌های جانبی خرید موکت

به غیر از اینکه شما می‌بایست برای خرید موکت یک هزینه مشخصی را بر اساس متر مربع پرداخت کنید، یک سری هزینه‌های جانبی نیز با خرید موکت به همراه خواهند آمد. یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها، هزینه نصاب است که بر اساس میزان کار، میزان چسب به کار رفته برای نصب موکت و … تعیین می‌شود. واقعیت این است که هزینه نصب موکت نرخ مشخصی ندارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که حتما در مورد این موضوع از فرد نصاب سوال کنید تا پس از اتمام کار متحمل هزینه زیادی نشوید.

هزینه‌های جانبی دیگری نیز مانند قیمت چسب،‌ترمز موکت و یا حتی کف سازی قبل از اجرای موکت در محل، می‌توانند بر روی هزینه نهایی شما جهت نصب موکت تاثیرگذار باشند.

 عوامل موثر بر روی قیمت انواع موکت

قیمت موکت بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد هزینه‌های مختلفی را در پایان خرید موکت خودشان پرداخت نمایند. به طور کلی، عوامل مختلف زیر می‌توانند بر روی قیمت انواع موکت تاثیرگذار باشند.

  • کیفیت موکت. کیفیت موکت یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر روی قیمت هر متر مربع موکت تاثیر می‌گذارد. هر چقدر کیفیت موکت بهتر باشد، طول عمر موکت نیز بالاتر می‌رود. بنابراین، اگر به دنبال خرید یک موکت عمری هستید، بهتر است که بیشتر از قیمت، به کیفیت موکت توجه داشته باشید.
  • برند موکت. برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع موکت فعال هستند. بدیهی است که هر چقدر برند موکت معروف‌تر باشد و موکت‌های با کیفیتی را تولید کند، قیمت موکت آن برند نیز بالاتر می‌رود.
  • نوع موکت. نوع موکت تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت موکت بر اساس متر مربع دارد. موکت‌های موجود در بازار به دو صورت نمدی و پرزدار به فروش می‌روند. موکت‌های نمدی گزینه‌های ارزان‌تر و موکت‌های پرزدار گزینه‌های گران‌تری هستند. البته‌اندازه پرز و کیفیت پرز و الیاف به کار رفته در قیمت انواع موکت موثر می‌باشند.

جمع بندی: چگونه می‌توانیم قیمت نهایی خرید موکت را پایین بیاوریم؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که برای مشتریان موکت پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانند هزینه خرید موکت را پایین بیاورند؟ طبق توضیحات داده شده در مورد محاسبه قیمت موکت، باید توجه داشته باشید که کمتر از نیاز و یا بیشتر از نیاز خودتان، موکت خریداری نکنید.

به طور مثال، اگر اتاق شما ۲ در ۳ متر است، قطعا به یک موکت ۶ متری نیاز دارید، یا اگر اتاق شما ۴ در ۵ متر است اما چون عرض موکت ۳ متر است، نمی‌توانید اقدام به خرید یک موکت ۴ در ۵ متری کنید. شما مجبور هستید که موکت خود را در عرض ۳ متر و طول ۷ متر انتخاب کنید و بخشی از موکت را برش بزنید و در یک جای دیگر قرار دهید.

اما گاهی قناسی اتاق و محل مد نظر بسیار زیاد است. به همین خاطر، حتی می‌توان با خرید یک موکت ۳ در ۶ متری، کار نصب موکت را انجام داد. البته این نکته را یادآوری کنیم که هر چقدر برش زده شده روی موکت در هنگام نصب بیشتر باشد، زیبایی موکت نیز کمتر می‌شود. بنابراین، اگر بودجه کافی دارید، سعی کنید که بیشترین‌اندازه موکت را برای اتاق خود خریداری کنید تا میزان برش کاهش پیدا کند.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 12, 1402
  • 1393 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!