جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع موکت تایل هتلی

معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن

موکت تایل یا مدولار (Carpet Tile) از جدیدترین انواع موکت صنعتی است که این روزها رواج زیادی پیدا کرده است. این نوع موکت همانطور که از نامش پیداست در قطعاتی با اندازه های یکسان و مشابه تولید می شود. به طوری که با قرار دادن این قطعات پازل مانند در کنار یکدیگر، یک سطح جذاب و بی نظیر از موکت ایجاد می شود.

با اینکه موکت تایل اغلب به شکل مربع و با اندازه های ۵۰ در ۵۰ سانتی متری تولید می شود، اما انواع دیگری از این موکت هم وجود دارد که به شکل لوزی، مستطیل یا مثلث هستند. از آنجا که موکت تایل از یک طراحی مدرن برخوردار است، از آن بیشتر برای محیط هایی استفاده می شود که طراحی مدرن دارند. موکت تایل دارای انواع مختلفی است که در محیط های اداری، مسکونی و.. مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی موکت تایل هتلی

موکت تایل هتلی از انواع موکت صنعتی اداری است که برای پوشاندن قسمت کف سالن های مختلف، راهروها، اتاق ها، ورودی ها و دیگر بخش های هتل مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه موکت تایل هتلی با موکت های رولی که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند، می توان گفت انواع موکت تایل مزایای بسیاری دارند. همین مسئله باعث شده است روز به روز به محبوبیت آنها در صنعت هتل داری افزوده شود.

در راستای همین موضوع، قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین و بارزترین مشخصات و ویژگی های موکت تایل هتلی، انواع موکت تایل هتلی و همچنین قیمت این نوع موکت بپردازیم.

مهم ترین ویژگی های موکت تایل هتلی

مهم ترین ویژگی های موکت تایل هتلی

موکت تایل هتلی به عنوان بهترین و باکیفیت ترین موکت هتلی موجود در بازار، از ویژگی های زیر برخوردار است:

– شستشو و پاکسازی آسان: هتل ها به دلیل تردد افراد مختلف، محیط های شلوغی هستند و موکت قرار گرفته در هتل، در فواصل زمانی مشخص به نظافت و شستشو نیاز خواهد داشت. از آنجا که موکت های تایلی در قطعات کوچک تولید می شوند، جابجایی و شستشوی آنها کار راحتی است.

– از بین بردن آلودگی صوتی: موکت تایل در هتل به عنوان یک عایق قوی صدا عمل کرده و آلودگی های صوتی هتل که ممکن است باعث ناراحتی مراجعین شود را به حداقل می رساند.

– دوام و طول عمر زیاد: برای ساخت موکت تایل هتلی از الیاف فوق العاده مقاوم و محکم استفاده می شود که طول عمر و ماندگاری موکت را افزایش می دهد.

– مقاومت بالا در برابر ساییدگی و ضربات: موکت تایل هتلی مقاومت بالایی در برابر ضربات، سایش و آتش سوزی دارد.

– کاهش هزینه های نگهداری و تعویض: در صورت سوختن یا خراب شدن قسمتی از موکت، کافی است فقط تایل آسیب دیده را تعویض کنید و نیازی به تعویض کل موکت نخواهد بود.

– عایق انرژی: موکت تایل هتلی به عنوان یک عایق انرژی عمل کرده و جلوی هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی را می گیرد.

از دیگر ویژگی های موکت تایل هتلی، می توان به تنوع بالای قیمت و جنس و همچنین قابلیت حمل و نصب آسان آن اشاره کرد.

انواع موکت تایل هتلی بر اساس جنس

انواع موکت تایل هتلی با توجه به جنس الیاف آنها، موارد زیر را شامل می شوند:

– پشمی: موکت تایل هتلی پشمی در مقایسه با دیگر انواع موکت از قیمت بالاتری برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های موکت تایل پشمی، می توان به نرمی، لطافت و مقاومت بالا در برابر ضربات، سایش و آلودگی اشاره کرد.

– پلی آمیدی: موکت تایل پلی آمیدی می تواند توقعات شما از یک موکت با کیفیت را مرتفع کند. مقاومت بالا در برابر ضربات، آلودگی و سایش، امکان شستشو و پاکسازی آسان، پرزدهی کم، انعطاف پذیری بالا و دوام و طول عمر زیاد، از ویژگی های این موکت به شمار می رود.

– پلی پروپیلنی: این نوع موکت کلیه ویژگی های موکت پلی آمید را دارد. اما انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی پایین، باعث شده است قیمت کمتری داشته باشد.

– پلی آستری: موکت های تایلی پلی استری به دلیل قیمت مناسب خود، مشتریان زیادی دارند. مهم ترین ویژگی های این نوع موکت را می توان انعطاف پذیری مناسب و دوام و استحکام بالا در مقابل رطوبت، بید زدگی یا کپک زدگی دانست.

طرح و رنگ موکت های تایل هتلی

طرح و رنگ موکت های تایل هتلی

انواع موکت تایل هتلی دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند که می توانند در ترکیب با یکدیگر به کار روند. می توان کلیه تایل ها را به صورت ساده و تنها با یک رنگ در کنار هم قرار داد. همچنین می توان از تایل هایی با طرح ها و رنگ های مختلف در کنار هم استفاده کرد و طرحی جذاب، پیچیده و منحصر به فرد ایجاد کرد.

البته بهتر است از رنگ های نزدیک به هم برای این کار استفاده کنید. علاوه بر این هنگام استفاده از موکت تایل در هتل، باید دیگر اجزای دکوراسیون محل قرارگیری موکت از جمله مبلمان، سرویس خواب، رنگ دیوارها و.. مورد توجه قرار گیرد.

قیمت موکت تایل هتلی

قیمت موکت تایل هتلی متغیر بوده و به فاکتورهای مختلفی از جمله اندازه و جنس تایل ها، ضخامت و میزان تراکم بافت، نوع موکت و همچنین متراژ محل قرارگیری موکت بستگی دارد. به طور کلی موکت تایل هتلی در مقایسه با موکت های رولی قیمت بالاتری دارد.

با این حال ویژگی های منحصر به فرد موکت تایل از جمله قابلیت شستشو، تعویض و جابجایی، هزینه های نگهداری پایین و.. این موکت ها را به گزینه ای مقرون به صرفه و اقتصادی تبدیل کرده است. موکت های تایل معمولا همراه با پشتی عرضه می شوند. این پشتی ها از جنس لاتکس یا پی وی سی هستند که در این میان، پشتی های لاتکس قیمت بالاتری دارند.

سخن پایانی

همانطور که میدانید دکوراسیون هتل در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد. موکت را می توان یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون اتاق ها، سالن ها و دیگر بخش های هتل دانست. انتخاب و خرید موکت تایل هتلی مناسب، باعث می شود فضای داخلی هتل شما لوکس و اشرافی دیده شود.

با این اوصاف استفاده از موکت تایل در هتل، می تواند نوعی سرمایه گذاری جهت بهبود تجربه مراجعین هتل به شمار رود. ایجاد احساس راحتی و رضایت در مسافران، از مهم ترین مزایای استفاده از موکت تایل هتلی به شمار می رود.

  • پیام اسمی
  • دی 20, 1402
  • 313 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!