جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
موکت تایل کودک

موکت تایل کودک | راهنمای کامل انتخاب این کفپوش برای اتاق کودکان

عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد
عدد

انتخاب کفپوش اتاق کودک به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد؛ زیرا برای خرید موکت اتاق کودک باید به معیارهای خاصی توجه کرد. کودکان جنب‌وجوش بیشتری دارند و شرایط پوستی آن‌ها با برخی از الیاف کفپوش‌ها سازگاری ندارد. به همین دلیل در زمان خرید موکت‌های مناسب باید بر اساس ویژگی‌های جسمانی و شرایط رفتاری کودکان، بهترین آیتم خریداری شود. با توجه به طراحی خاص تولید موکت‌های تایل و مزایای فوق‌العاده آن‌ها برای نصب و تمیز کردن موکت، استفاده از موکت تایل کودک به انتخاب اول والدین برای پوشش کف اتاق کودکان تبدیل شده است.

موکت‌های تایل اتاق کودکان؛ آیتم‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد

موکت‌های تایل نوعی از انواع کفپوش‌های اتاق کودک هستند که بر خلاف موکت‌های رولی در ابعادی کوچک‌تر و به‌صورت تایل‌های مربعی شکل تولید می‌شوند. این محصولات بر اساس نیازهای اتاق کودکان ساخته شده‌اند و دارای الیاف نرم و باکیفیت هستند. موکت‌های تایل کودک در طول زمان کیفیت خود را حفظ می‌کنند و با تنوع بالا در رنگ‌بندی در انواع سبک‌های مختلف دکوراسیون به کار می‌روند.

موکت رول یا موکت تایل؛ کدام آیتم برای اتاق کودکان بهتر است؟

برای کفپوش اتاق کودکان دو راهکار اصلی پیش روی والدین وجود دارند. استفاده از موکت رول یا موکت تایل رایج‌ترین گزینه‌هایی است که آن‌ها می‌توانند برای اتاق کودکان خود استفاده کنند. بین این دو نوع محصول، موکت‌های تایل مزایای بیشتری نسبت به موکت تایل دارند.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای استفاده از موکت تایل کودک عبارت‌اند از:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: نصب آسان‌تر و جایگزینی بهتر
  • طول عمر بالا: برخورداری از طراحی خاص تولید و استفاده از لایه‌های مقاوم برای ماندگاری بالای موکت
  • سازگاری با ابعاد مختلف اتاق‌ها: در دسترس بودن ابعاد مختلف تایل‌ها برای اتاق‌های مختلف
  • نگهداری آسان: مقاومت بالا در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها، گردوغبار و امکان جابه‌جایی آسان تایل‌های آسیب‌دیده
  • تنوع بالا: در دسترس بودن انواعی از مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های متفاوت برای طراحی اتاق کودک



مهم‌ترین نکات برای انتخاب کفپوش اتاق کودک

الیاف، رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی از موکت‌ها برای پوشش اتاق کودک در دسترس والدین قرار دارند. برای انتخاب بهترین آیتم‌ باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین نکات خرید مناسب‌ترین موکت تایل کودک اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب کفپوش اتاق کودک

توجه به نظافت آسان موکت

چه در اتاق خواب و چه در اتاق بازی، کودکان همیشه عامل کثیف کردن موکت‌ها هستند. نقاشی‌های انگشتی و مواد غذایی مهم‌ترین عواملی به‌شمار می‌آیند که می‌توانند اتاق کودکان را کثیف کنند. انتخاب موکت تایل مناسبی که به سادگی تمیز شود، فاکتور مهمی در زمان خرید است. این موکت‌ها نباید در زمان استفاده از مواد تمیزکننده فرسوده شوند. از‌آنجایی‌که کثیفی‌ها به سادگی قابل مشاهده هستند، بهتر است موکتی مقاوم در برابر لکه و انتخاب کنید.

انتخاب موکت تایل کودک بر اساس طیف رنگی متوسط روشن

فرش‌های رنگ روشن شاید زیبا به نظر برسند؛ اما در اتاق کودکان کاربردی نیستند. رنگ‌های روشن نسبت به رنگ‌های تیره آلودگی را راحت‌تر نشان می‌دهند. از سوی دیگر کثیفی موکت و ذرات پرز و گردوغبار بر روی رنگ‌های تیره نمایان‌تر هستند. به همین دلیل موکت‌هایی با رنگ متوسط انتخابی ایده‌آل برای اتاق کودکان به‌شمار می‌آیند.

انتخاب نوع رنگ موکت تایل کودک باید بر اساس ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی کودکان و تناسب آیتم‌های مختلف دکوراتیو اتاق آن‌ها انجام شود. بااین‌حال رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای، خاکستری و کرم با انواع رنگ دیوار و سبک دکوراسیون داخلی تناسب دارند. همچنین این رنگ‌ها در پوشش کثیفی و لکه‌ها بسیار تاثیرگذار هستند.

انتخاب موکت اتاق کودک بر اساس نوع پرز

دو نوع موکت پرز بلند و پرز کوتاه برای اتاق کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. موکت‌های تافتینگ یا پرز بلند الیاف‌ بلندتری دارند و احتمال گم کردن وسایل بازی کودکان و تجمع خرده‌های خوراکی آن‌ها در این موکت‌ها بیشتر است.

به همین دلیل انتخاب موکت تایل اتاق کودک بر اساس پرز آن باید بر اساس شرایط سنی کودکان و میزان جنب‌وجوش آن‌ها باشد. بااین‌حال با توجه به کنده شدن پرزهای موکت‌های بلند و تهدید مواد شیمیایی موجود در آن‌ها برای سلامت کودکان، انتخاب موکت‌های تایل کودک با پرز کوتاه انتخاب مناسب‌تری است.

انتخاب موکت اتاق کودک بر اساس نوع پرز

توجه به سلامتی کودک؛ عاملی مهم در انتخاب بهترین موکت تایل اتاق‌ کودکان

یکی از نگرانی‌های اصلی والدین در زمان خرید موکت مناسب برای اتاق کودکان، تاثیر مواد شیمیایی به‌کاررفته در ساختار موکت و آسیب به سلامتی کودکان است. در زمان خرید موکت تایل کودک باید به سن کودکان توجه کرد. این موضوع زمانی اهمیت دارد که کودکان عادت دارند هر چیزی از روی زمین را وارد دهانشان کنند. به همین دلیل خرید موکت‌های ساخته شده از الیاف طبیعی و سازگار با محیط زیست، مانع از آسیب رساندن به کودکان می‌شود.

راحتی و گرما برای کفپوش اتاق کودک

کودکان زمان زیادی را در اتاق خود می‌گذرانند و بیشتر اوقات بر روی زمین بازی می‌کنند. موکت تایل انتخابی برای اتاق‌های آن‌ها باید گرما و راحتی مناسبی داشته باشد تا کودک در فضای راحت‌تری به انجام بازی بپردازد.

راحتی و گرما برای کفپوش اتاق کودک |موکت تایل کودک

ویژگی‌های رفتاری کودک خود را در زمان خرید موکت تایل در نظر بگیرید

توجه به میزان جنب‌وجوش، حرکات، بازیگوشی و ویژگی‌های رفتاری کودک، مهم‌ترین عامل در زمان خرید موکت تایل کودک است. این موکت‌ها تنوع بالایی دارند و دست والدین برای انتخاب آیتم مناسب کاملا باز است. به همین دلیل بیشترین تمرکز باید بر روی تضمین سلامت کودکان و نظافت موکت‌ها باشد. از سوی دیگر سن کودک نیز در انتخاب موکت تاثیرگذار است. خرید موکت‌های با الیاف طبیعی و پرزهای کوتاه که سلامت کودکان را تهدید نکند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

سوالات متداول موکت تایل اتاق کودک

چه نوع موکتی برای اتاق کودکان مناسب است؟

موکت‌های اتاق کودکان باید مقاومت بالا در برابر لکه، پایداری در برابر رفت‌وآمد زیاد، قابلیت تمیز کردن آسان و عدم آسیب‌رسانی به سلامت کودکان داشته باشند.

بهترین رنگ‌ها برای موکت‌های تایل کودکان چه رنگ‌هایی هستند؟

با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری کودکان و با توجه به نظافت آسان‌تر، رنگ‌های خنثی و با تونالیته رنگی متوسط تیره و روشن بهترین گزینه در این زمینه به‌شمار می‌آیند.

کدام نوع پرز موکت تایل کودک را انتخاب کنیم؟

موکت‌های دارای پرز کوتاه به دلیل نظافت سخت‌تر و عدم احتمال کنده شدن ریشه‌ها و پرزها بهترین کفپوش اتاق کودک هستند.
  • محدثه شریفی
  • آذر 30, 1402
  • 748 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...