جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین نوع موکت برای مناطق پررفت و آمد

بهترین نوع موکت برای مناطق پررفت و آمد چیست؟

شاید یکی از چالش های شما پیدا کردن بهترین موکت برای خانه خودتان باشد و این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا میکند که شما چند بچه کوچک داشته باشید ویا حیوانات خانگی دارید که دایم در حال چنگ زدن وخراشیدن فرش ها و موکت های منزلتان هستند. با این وجود نگران نباشید! ما موکت های بادوامی را به شما معرفی می کنیم که امتحان خود را حتی در شلوغ ترین خانه ها و در جاهای پر تردد منازل مانند اتاق های نیشیمن، پله ها، راهروها و جاهایی که روزانه با تردد زیادی روبرو است پس داده اند.

خوشبختانه، یک خبر خوب دیگر هم وجود دارد وآن هم این است که اکثر موکت های سبک مدرن به جز چند مورد خاص، برای مناطق پر رفت وآمد منزل شما مناسبت هستند واین بدان معناست که شما فقط باید تصمیم خود را درباره سبک مورد علاقه تان، نوع تمیز کردن و شیوه نگهداری که مایل به انجام هستید بگیرید و دیگر نگران کیفیت و طول عمر موکت ها نباشید.

برای اینکه شما بتوانید بهترین تصمیم را در مورد انتخاب موکت منزل خود بگیرید، ما در ادامه چند نوع از موکت های متدوال موجود در بازار را باهم مقایسه می کنیم، از جمله موکت های نایلونی، موکت های پشمی و موکت های پلی استر.

فهرست مطالب

    انواع الیاف موکت

     هر موکت از هزاران الیاف ساخته شده است که این الیاف توسط ماشین آلات صنعتی به یک پشتی محکم وصل می‌شوند. این الیاف را می‌توان به صورت حلقه های بسته شده به پشتی دوخت که این موکت ها به موکت های حلقه ای معروف هستند و دربرخی انواع آن در انتها یک برش از روی سطح موکت برای ایجاد زیبایی وظرافت بیشتر به موکت ایجاد می‌کنند. موکت های کم پرز صافتر، محکم تر و مسطح تر هستند در حالی که موکت های پرزدار دارای پرز بلندتر، بافت شل‌تر و دارای پف بیشتر هستند.

    اصطلاحاتی مانند پرز و حلقه با وجود اینکه توصیفاتی از شکل و تراکم الیاف موکت را برای ما شرح می‌دهند،  اما در مورد اینکه این الیاف از چه چیزی ساخته شده اند توضیحی به ما نمی‌دهند.مهم است بدانید که موکتی که خریداری می‌کنید ازچه الیافی ساخته شده است و دانستن این موارد در نحوه مراقبت و نگهداری از موکت برای شما در آینده الزامی است. چهار نوع الیاف اصلی برای انتخاب وجوددارد که عبارتند از:

    • نایلون
    • الفین یا پلی پروپیلن
    • پلی استر
    • پشم

    بیایید با نگاهی دقیق تر به انواع این موکت ها بیندازیم و در ادامه برخی از مزایا ومعایب این موکت ها که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید را به شما یادآور می‌شویم:

    الیاف موکت نایلونی

    انواع الیاف موکت

    امروزه نایلون یکی از محبوب ترین و بادوام ترین الیاف موکت در بازار است. این نوع موکت یک الیاف مصنوعی است که انعطاف‌پذیر، مقاوم در برابر لکه است و در انواع تقریباً نامحدودی از الگوها، رنگ‌ها و سبک‌ها عرضه می‌شود. الیاف نایلون نه تنها شکل و بافت خود را حتی در سنگین ترین رفت و آمد ها در منازل از دست نمی دهد بلکه در برابر انواع لکه های ناشی از خرابکاری حیوانات یا بچه ها و سایر نشتی های منازل شکل و بافت خود را از دست نمی‌دهد.

    الیاف موکت الفین یا پلی پروپیلن

    الیاف موکت الفین یا پلی پروپیلن

    اولفین نام دیگر پلی پروپیلن است. الفین به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و لکه، انتخاب محبوبی برای موکت های داخلی و خارجی است. موکت هایی که با این مواد تولید می شوند به سرعت خشک می شود و برای خانه هایی در آنها بچه و حیوانات خانگی نگهداری می شود عالی است. عیب اصلی موکت الفین این است که برای مناطق پر رفت و آمد خانه شما گزینه ای با دوام به حساب نمی آید و دوام آن کمتر است. جایی که می‌توانید این موکت را پیدا کنید در زیر زمین مادرشوهرتان یا تراس همسایه تان می‌باشد.

    الیاف موکت پلی استر

    الیاف پلی استر مواد مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات (PET) هستند.موکت هایی که با این الیاف تولید می شود مخصوص افرادی هست که هم قیمت و هم ظاهر و کاربری موکت برایشان مهم است. موکت های پلی استر ظاهر لوکس و زیبایی دارند و در عوض هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید کمتر از قیمت موکت های لوکس دیگر است. موکت پلی استر برای مناطقی ازمنزل که زیاد در آنجا تردد نمی‌کنید مانند اتاق خواب، اتاق بازی و برای اتاق کودکان و نوجوانان مناسب است.

    الیاف موکت های پشمی

    الیاف موکت پشمی

    پشم انتخابی مناسب  برای مکان های پرتردد منزل شما مانند: موکت برای پله ها، راهروها یا اتاق نشیمن است. پشم یک ماده طبیعی است که برای هزاران سال مورد علاقه بشر بوده است. موکت پشمی به دلیل دوام، مقاومت در برابر رطوبت و ضد لک یکی از بهترین گزینه ها برای برای مناطق پرتردد و رفت وآمد منازل می‌باشد. همچنین برای گرم نگه داشتن پاهای شما در ماه های سرد زمستان عالی است!

    بهترین انواع موکت برای مناطق پر تردد

    موکت برای مناطق پر تردد

    هنگام  نصب موکت های جدید در مکان های پر رفت و آمد خانه، مهم است که به دنبال موادی بدون لغزش و بدون گیر باشید که این قابلیت را داشته باشنددر طول زمان شکل خود را حفظ کنند. اکثر موکت هایی که امروزه تولید می شوند این قابلیت را دارند که سالهای سال برای مناطق پر تردد منازل مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین نیازی نیست که هنگام خرید انواع موکت نگرانی برای طول عمر آنها داشته باشید. بنابراین بهتر است بگوییم بهترین نوع موکت برای مناطق پر رفت و آمد منزل موکتی است که بتواند در مرحله اول شکل خود را در برابر رفت و آمدهای زیاد حفظ کند و از طرف دیگر در برابر لکه ، رطوبت، خاک، روغن و تغییر رنگ مقاوم باشد.فناوری های جدید که باعث تحول در تولید انواع موکت ها شده است موجب تولید انواع عایق رطوبتی در موکت ها وهمچنین تولید موکت های مقاوم در برابر لغزش شده است. حتی ارزان ترین موکت ها نیز پایه محکمی برای تضمین کیفیت وراحتی برای استفاده در بخش‌ مختلف منزل ازجمله اتاق نشیمن، اتاق خواب یا هر فضای دیگری در خانه شما ارائه می دهند.همانطور که گفته شد، انواع مختلف موکت با سبک و الیاف متفاوت و متناسب با سلیقه شما برای مناطق پرتردد منازل موجود است که به برخی از انواع آن اشاره می کنیم:

    • موکت‌های کم پرز که می توان از انواع الیاف تهیه کرد
    • موکت های با تراکم بالا که می تواند در برابر کثیفی و زباله مقاومت کند
    • موکت های نایلونی
    • موکت های پشمی

    روش های نگهداری و مراقبت از انواع موکت

    روشهای نگهدای و مراقبت از انواع موکت

     تمیز کردن و نگهداری انواع موکت آسان است و فرقی نمی کند موکت شما پلی استر، نایلون و یا انواع دیگر باشد. موکت های ضد ضربه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر بدترین لکه‌های خانگی از جانب بچه‌ها و حیوانات خانگی مقاومت کنند، حتی می‌توانند در برابر پر رفت و آمد ترین مناطق منزل مقاومت کنند. شما علاوه بر اینکه هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار فرش خود را به طور حرفه ای تمیز می کنید، می توانید با پیروی از این مراحل ساده، موکت خود را برای سال های آینده کاملاً جدید نگه دارید:

    • موکت ها را مرتباً جاروبرقی بکشید تا کثیفی ها و زباله ها پاک شوند.
    • سالی یک بار موکت های خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید.
    • از مواد شوینده با کیفیت بالا برای تمیز کردن موکت خود استفاده کنید و همیشه قبل از استفاده از هرگونه شوینده شیمیایی، گارانتی موکت خود را دوباره بررسی کنید، زیرا برخی از مواد شیمیایی می توانند به الیاف موکت شما آسیب برسانند.

    همه موکت ها یکسان ساخته نمی‌شوند، اما مهم نیست که چه سبک موکتی را دوست دارید، ظاهر مناسب را با قیمت مناسب در گامان تزئین جاوید پیدا خواهید کرد! ما به شما کمک می‌کنیم بهترین موکت های بادوام را برای هر مکان پر تردد در خانه‌تان انتخاب کنید، نکات مراقبت و نگهداری از فرش را به شما آموزش می دهیم و حتی با نصب حرفه ای موکت، شما را از دردسر نصب نجات می دهیم.

    • محدثه شریفی
    • فروردین 8, 1403
    • 66 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!