جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
از بین بردن پرز موکت

۷ راهکار طلایی برای از بین بردن پرز موکت و فرش

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از خرید موکت و فرش از پرز آن‌ها خسته شوید. اکثر موکت‌ها و فرش‌های نو، پرز زیادی دارند و زمانی که شما روی آن‌ها راه می‌روید، این پرزها به لباس‌های شما می‌چسبند. اگر لباس مشکی و تیره پوشیده باشید، قطعا نشستن و چسبیدن این پرزها روی لباس برای شما آزاردهنده خواهد بود. از بین بردن پرز موکت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت اصولی، موکت و فرش خود را تمیز و در عین حال زیبا کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه از بین بردن پرز فرش نو صحبت کنیم. بنابراین، در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید، حتما با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

پاک کردن لاک از روی موکت

پرز موکت را از بین ببریم

نحوه از بین بردن پرز موکت با چند نکته طلایی

اگر شما هم از چسبیدن پرز فرش به لباس‌های خودتان کلافه شده‌اید بد نیست که در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با نحوه از بین بردن پرز فرش نو آشنا شوید. در ادامه ۷ نکته طلایی برای از بین بردن پرز موکت و فرش نو را ذکر می‌کنیم.

نکته اول؛ از جارو برقی استفاده کنید

جاروبرقی یکی از ساده‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند برای تمیز کردن موکت و فرش نو مورد استفاده قرار گیرد. اگر مکش جارو برقی شما خوب باشد، به راحتی می‌تواند راهی موثر برای از بین بردن پرز موکت باشد. به همین خاطر، می‌توان از جارو برقی برای از بین بردن پرز فرش نو نیز استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که جارو برقی، به یک باره پرزها را از بین نمی‌برد، بلکه اگر به صورت منظم از آن استفاده کنید، احتمال کاهش پرز روی فرش نو افزایش پیدا می‌کند.

نکته دوم؛ از پارچه خیس برای گرفتن پرزها استفاده کنید

اگر به دنبال یک راه ساده برای از بین بردن پرز موکت و فرش نو هستید، همین حالا دست به کار شوید. یک پارچه تمیز را خیس کنید و به آرامی‌روی فرش بکشید. معمولا با کشیدن مرتب پارچه خیس روی موکت و فرش، پرزها جمع می‌شوند. شاید نیاز باشد که چندین بار این کار را انجام دهید تا شاهد کاهش پرزهای موکت باشید.

حلال چسب موکت

از بین بردن پرز موکت با چند نکته طلایی

نکته سوم؛ اگر پرزها انباشته شده اند، ریش‌تراش مردانه را امتحان کنید

گاهی اوقات پرزهای فرش روی هم انباشته می‌شوند و مثل یک لایه بزرگ از مو، روی فرش انباشته می‌شوند. اگر پرزهای روی فرش شما انباشته شده اند و زیبایی فرش شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند نگران نباشید. می‌توانید از یک ریش‌تراش یا همان ژیلتی که کند شده است را برای گرفتن پرزهای فرش استفاده کنید.

برای این کار بهتر است که کمی‌ریش‌تراش را مرطوب کنید. سپس به آرامی‌روی پرزهای فرش بکشید. دقت داشته باشید که به بافت فرش آسیبی وارد نکنید، به خصوص اگر ژیلت شما تند و تیز است. می‌توانید به آرامی‌این مراحل را انجام دهید. اگر فرش با کیفیت و گرانی خریده اید، توصیه می‌کنیم که این کار را برای از بین بردن پرز فرش استفاده نکنید.

نکته چهارم؛ فرش را بشویید

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن پرز موکت نو، شستن فرش است. اگر فرش به صورت اصولی تمیز شود، شاهد کاهش پرزهای روی آن هستیم. در بسیاری از موارد با یک بار شستشوی فرش، اکثر پرزهای روی فرش از بین می‌روند. اما ممکن است نیاز باشد تا چندین بار از شستشوی فرش برای از بین بردن پرز روی فرش نو استفاده کنید.

جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت

فرش یا فرچه خیس؟

نکته پنجم؛ از فرچه‌های خیس برای از بین بردن پرز موکت و فرش استفاده کنید

شاید تا به حال به ذهن شما خطور کرده است که یک فرچه سفت را روی موکت و فرش بکشید تا پرزهای روی موکت و فرش را از بین ببرید؛ اما آیا واقعا این کار دست است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرچه‌ها اگر به صورت خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند باعث آسیب رساندن به بافت فرش شوند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که فرچه‌ها را خیس و مرطوب کنید، سپس روی موکت و فرش بکشید.

با کشیدن فرچه‌های مرطوب روی فرش، شاهد از بین بردن پرز موکت و فرش هستید. ولی باز هم توجه داشته باشید که پرزها، باید به آرامی‌از روی فرش برداشته شوند. وارد کردن فشار زیاد روی فرش برای از بین بردن پرز از روی فرش و موکت، اصلا برای بافت فرش و موکت مفید نیست.

نکته ششم؛ پرزگیر فرش بخرید

این روزها دستگاه‌هایی در بازار وجود دارند که با نام پرزگیر فرش به فروش می‌روند. شما می‌توانید برای اینکه کار از بین بردن پرز موکت نو را به درستی انجام دهید، اقدام به خرید پرزگیر فرش کنید. پرزگیر فرش به صورت تخصصی برای این کار طراحی شده است و عمدتا بدون اینکه آسیب زیادی به فرش وارد کند، می‌تواند باعث کاهش پرزهای جمع شده روی فرش شود.

نکته هفتم؛ از شانه فرش برای از بین بردن پرز موکت و فرش کمک بگیرید

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن پرز موکت و فرش، استفاده از شانه فرش است. شانه‌های فرش به صورت اختصاصی طراحی و تولید شده اند. این شانه‌ها دارای موهای زیاد و نرمی‌اند که کنار هم قرار گرفته و می‌توانند پرز را از روی فرش جمع کنند.

بهتر است که برای افزایش عملکرد شانه فرش جهت از بین بردن پرز فرش و موکت، شانه فرش را کمی‌مرطوب کنید. با این کار شاهد نتیجه بهتر کار خودتان خواهید بود. چون معمولا پرزها به محیط‌های مرطوب بهتر می‌چسبند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم در مورد انواع روش‌های اصولی برای از بین بردن پرز فرش نو و موکت صحبت کنیم. چون می‌دانیم که وجود پرز روی موکت و فرش نو، بسیار برای شما ناخوشایند است و شما هم دوست دارید که خیلی زود از شر این پرزها رها شوید. در هر حال، اگر احساس می‌کنید که پرز موکت شما به شدت زیاد شده است، می‌توانید با افراد ماهر در این زمینه صحبت کنید.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 9, 1402
  • 1856 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!