جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Engineered Hardwood Floors

انواع قفل و کلیک پارکت لمینت

زیبایی و تنوع رنگ و طرح پارکت لمینت توجه بسیاری از خریداران را جلب کرده است. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان پارکت لمینت های جدید را روی کفپوش های قبلی نصب کرد؟ خریداران نگران چسب هایی هستند که برای نصب کفپوش استفاده می شود. این چسب ها موجب آسیب به سطوح و کف ساختمان می شود. جالب اینکه کفپوش های پارکت لمینت روی هم کلیک می شوند و نیازی به چسب ندارند! از هیچ نوع ملات و سیمان و … هم استفاده نمی شود. با انواع کلیک پارکت لمینت کار نصب در کمترین زمان و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد

پارکت لمینت ها به کف ساختمان چسبیده نمی شوند ولی از نظر یکپارچگی و ظاهر هیچ تفاوتی با سایر محصولات ندارند. بعد از قفل و کلیک پارکت لمینت، ظاهر چوب مانند آن خودش را نشان می دهد. حذف چسب در پروسه نصب و اجرای پارکت لمینت یک امتیاز بزرگ است که حتی بسیاری از هزینه های جانبی را نیز کاهش داده است.

click vs tongue groove

چگونه پارکت لمینت را نصب کنیم؟

برای نصب پارکت لمینت از سیستم قفل و کلیک استفاده می شود. به این ترتیب تایل ها به هم وصل می شوند و در کف ساختمان به صورت ثابت قرار می گیرند. پارکت لمینت ها را می توان نوعی کفپوش شناور نیز محسوب کرد زیرا هیچ نوع اتصالی ( میخ، چسب، ملات سیمان) بین تایل ها و سطح اتاق وجود ندارد. پارکت لمینت کلیک خور است و بر روی همه سطوح هموار قابل نصب است.

کلیک پارکت لمینت کار نصب را ساده تر کرده است. به طوری که یک اتاق در کمتر از یکی دو ساعت به طور کامل، کفپوش می شود. ابتدا تایل ها به صورت خطی به یکدیگر متصل می شوند. سپس هر ردیف به قطعات بعدی در ردیف بعدی وصل خواهد شد. وزن تایل ها موجب می شود که پارکت ها به روی زمین باقی بمانند.

تاثیر رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

پس از اتصال قطعات و اجرای قفل و کلیک پارکت لمینت نوبت به قرنیز است. این قرنیزها می توانند از پارکت با رنگ متضاد انتخاب شوند تا هارمونی بهتری ایجاد شود. نصب قرنیز از حرکت تایل ها در مرور زمان جلوگیری می کند.

tongue groove

قفل و کلیک پارکت لمینت چیست؟

انواع پارکت لمینت به صورت قطعات عموما مستطیل شکل، تولید می شود. این محصول رولی نیست و قطعات استاندارد با طول و عرض مشخص در یک باکس قرار دارد. در عرف رایج این قطعات به تایل معروف هستند. در هر چهار طرف تایل ها سیستم کلیک را می توانید ببینید. قفل و کلیک پارکت لمینت شامل زبانه و شیارهایی است که دورتادور تایل ها کار شده است. از اتصال زبانه ها و شیارها به تایل های کنار هم، کفپوش در کف اتاق نصب می شود.

با افزایش سطح کار، وزن کفپوش بیشتر می شود و همین موضوع اجازه حرکت به تایل ها را نمی دهد. به همین سادگی و بدون اینکه نیازی به چسب باشد، تایل ها به هم متصل می شوند. هر زبانه در شیار تایل دیگر، قفل خواهد شد و به همین ترتیب اتصال ها یک به یک اجرا می شود.

دانستنی هایی از پارکت لمینت شیاردار که فروشنده ها به شما نمی گویند

با توجه به اهمیت سیستم کلیک پارکت لمینت، شرکت های تولید کننده از انواع زبانه و شیار استفاده می کنند. کیفیت نصب و طول عمر کفپوش به همین قفل و کلیک ها بستگی دارند. در صورتی که زبانه ها و شیارها اصولی نباشند، نصب با اشکال مواجه می شود. کیلک ها همان نر و مادگی هستند که در برخی دیگر از محصولات هم دیده می شود و احتمالا نمونه هایی از آن را دیده باشید.

groove

انواع کلیک پارکت لمینت کدام است؟

یکی از علل لق زدن و صدا برداشتن تایل ها این است که تایل ها دارای زبانه ها و شیارهای خوبی نبوده اند. این می تواند به نوع و مدل پارکت و سیستم کلیکی آن مرتبط باشد و یا اینکه اجرای کار ضعیف انجام شود. در حال حاضر ۴ نمونه متفاوت از کلیک پارکت لمینت وجود دارد که هر کدام با اندکی تفاوت به همان سیستم یکپارچه قابل نصب هستند. انواع کلیک پارکت لمینت عبارتند از:

  • کلیک تکی single click
  • کلیک قوسی یا آرک کلیک arc clickr
  • یونی کلیک unilin click
  • کلیک جفت یا دوبل double click

قابلیت ارتجاعی بیشتر یکی از بزرگ ترین مزایای سیستم قفل و کلیک پارکت لمینت است. این ویزگی موجب فنری شدن زبانه و شیارها می شود که موقع نصب سهولت ایجاد می کند. در صورت خشک و شکننده بودن کلیک پارکت لمینت نصاب نمی تواند به راحتی اتصال تایل ها را انجام دهد. در ضمن امکان شکستن زبانه ها و آسیب به تایل هم وجود دارد.

کلیک یونیلین پارکت لمینت

بهترین نوع کلیک پارکت لمینت کدام است؟

کلیک ها توسط کارخانه هایی خاص تولید می شوند و در اختیار تولید کنندگان پارکت لمینت قرار می گیرند. شرکت ” اف ان اتریش” و ” یونیلین بلژیک” و “شرکت ولینگه “معروف ترین تولید کنندگان قفل و کلیک پارکت لمینت هستند. کلیک های یونی قابلیت ارتجاعی زیادی دارند و حتی برای نصب پارکت لمینت روی پله هم مناسب هستند. این نوع کلیک به نصب سریع شهرت دارد.

کلیک های ولینگه به صورت تکی و دوبل در سال ۱۹۹۴ تولید شده. برای نصب باید طبق یک زاویه خاص و دقیق، تایل ها در کنار یکدیگر قرار گیرد. این نوع محصولات نیاز به ناب حرفه ای دارند زیرا دقت و ظریف کاری بیشتر لازم است. اما مقاومت این نوع کلیک پارکت لمینت خیلی بیشتر است.

قفل و کلیک های جدید به راحتی و بدون نیاز به چکش هم قابل نصب هستند. به طور کلی نمی توان یک نوع کلیک پارکت لمینت را به دیگری برتر دانست. مهم ترین ویژگی که نشان دهنده مرغوبیت کلیک ها هم هست اندازه ان است. کلیک های کوچک و کوتاه نمی توانند اتصال خوبی ایجاد کنند و مناسب نیستند. موقع خرید به اندازه کلیک ها و قابلیت ارتجاعی آن توجه کنید.

  • افسانه رجب پور
  • مرداد 27, 1402
  • 2016 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!