جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی

دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی | بررسی ۶ مزیت دیوار سبز مصنوعی

تزئین، طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل، همیشه از عواملی هستند که در زیباسازی یک مکان، نقش بسزایی دارند. امروزه از ابزار و وسایل گوناگونی برای تزئین و جلوه دادن به یک مکان، استفاده می‌شود ولی باید در نظر داشت که همیشه تماشای یک باغچه پر از گل و برگ، سبب افزایش روحیه و ایجاد شادابی و نشاط می‌شود و دیر زمانی است که مردم، در سراسر دنیا از گل و گیاه برای تزئین خانه‌هاشان استفاده می‌کنند. یکی از این مواردی که امروزه کاربرد فراوانی پیدا کرده است، استفاده از دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی است.

فهرست مطالب

    همچنین استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون نیز بسیار رایج شده است. در ادامه این مقاله، قصد داریم اطلاعاتی در مورد دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی، تفاوت آن‌ها باهم، و نقش آن‌ها در طراحی دکوراسیون، ارائه دهیم تا شما بتوانید با دیدی بازتر، بهترین انتخاب را با توجه به مکان و فضای مورد نظرتان، داشته باشید.

    دیوار سبز طبیعی چیست؟ 

                باغ‌های عمودی که به عنوان دیوارهای سبز و دیوارهای زنده نیز شناخته می‌شوند، سازه‌های کاشته‌شده مستقلی هستند که در طراحی دکوراسیون و معماری یک ساختمان، چه در داخل و چه در خارج آن، کاربرد دارند. در واقع به عبارت دیگر می‌توان گفت که از این دیوارهای سبز، به عنوان روکش برای دیوارها استفاده می‌شود. سوال متداولی که از طرف متقاضیان این دیوارها می‌شود، این است که برای اجرای دیوار سبز در منزل از کدامیک از دیوارهای سبز استفاده کنند. در واقع انتخاب کدامیک بهتر است، دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی؟

    دیوار سبز طبیعی چیست؟ 

    دیوار سبز مصنوعی چیست؟

                این دیوار سبز نیز دقیقا از نظر ظاهری شبیه به دیوار سبز طبیعی است با این تفاوت که در ساخت دیوارهای مصنوعی از گل و برگ‌های مصنوعی استفاده شده است. از این دیوارهای سبز مصنوعی در ابتدا بیشتر در مراکز اداری و تجاری استفاده می‌شد ولی امروزه این دیوارهای سبز، پای خود را به منازل نیز باز کرده‌اند و بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. حتی استفاده از دیوار سبز مصنوعی در سالن زیبایی نیز به فراوانی مشاهده می‌شود و رایج شده است. شرکت گامان تزئین جاوید، یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش و نصب انواع چمن مصنوعی است. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی؟

                انتخاب هرکدام از این دیوارها به نظر و ایده خریدار بستگی دارد، به عنوان مثال، برخی از متقاضیان، استفاده از دیوارهای مصنوعی را نمی‌پسندند و انواع طبیعی آن را بیشتر دوست دارند. با این همه، لازم به ذکر است که استفاده از دیوارهای سبز مصنوعی مزایای بسیار زیادی نسبت به استفاده از انواع طبیعی آن دارد. برخی از مزایای استفاده از دیوارهای سبز مصنوعی را در زیر بیان کردیم تا شما بتوانید در انتخاب دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی موفق‌تر عمل کنید.

    1. از نظر هزینه، نسبت به انواع طبیعی، مقرون به صرفه‌تر هستند.
    2. غیرسمی هستند، بنابراین برای حیوانات خانگی و کودکان، خطری ندارند.
    3. نسبت به دیوارهای سبز طبیعی، گزینه سالم‌تری هستند، زیرا حساسیت‌زا نیستند.
    4. قابلیت جابه‌جایی آسان دارد، بنابراین، می‌توان آن‌ها را در هر نقطه از اتاق قرار داد.
    5. احتیاج به نگهداری ندارند، زیرا برای زنده ماندن نیازی به هوا، آب، خاک یا نور خورشید ندارند.
    6. می‌توان از آن‌ها حتی در نقاط تاریک یا در ارتفاعات استفاده کرد.

    انواع دیوار سبز مصنوعی:

                به طور کلی، دو نوع از دیوارهای سبز مصنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها پنلی و دیگری ریسه‌ای است. در دیوارهای پنلی، گل و برگ‌ها بر روی یک پنل مشبک که معمولا جنس پلاستیکی یا فلزی دارد، سوار می‌شوند. دیوار سبز پنلی به این صورت است که با کنار هم قرار گرفتن پنل‌ها، دیوار مورد نظر پوشش داده می‌شود. و اما در مدل ریسه‌ای، گل و برگ‌ها بر روی یک طناب سوار شده‌اند که با کنار هم قرار گرفتن این ریسه‌ها به صورت موازی، دیوار را می‌پوشانند. شما می‌توانید با استفاده از دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی، فضای خانه یا محل کار خود را نشاط ببخشید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد قیمت دیوار سبز با کارشناسان شرکت گامان تزئین جاوید در ارتباط باشید.

    انتخاب دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی

    دیوار سبز مصنوعی چقدر دوام دارد؟

                یکی دیگر از مزایایی که دیوار سبز مصنوعی نسبت به انواع طبیعی دارد، دوام بیشتر آن است. اگر از دیوار سبز مصنوعی در داخل خانه استفاده می‌کنید، این دیوار حداقل ۱۰ سال دوام دارد. همچنین اگر دیوار سبز مصنوعی را در بیرون از خانه قرار دهید، عواملی مانند آفتاب، باد، باران و سایر شرایط آب و هوایی بر روی آن تاثیر گذاشته و سبب کاهش دوام و طول عمر آن می‌شود. به طور معمول دیوارهای سبز مصنوعی که در بیرون از خانه به کار گرفته می‌شوند، حداقل ۳ سال دوام دارند. البته لازم به ذکر است که برخی از دیوارهای سبز مصنوعی با استفاده از مواد اولیه آنتی UV ساخته شده‌اند، بنابراین، می‌توان از آن‌ها در محیط باز (بیرون از خانه) استفاده کرد.

    دیوار سبز مصنوعی در چه ابعادی تولید می‌شوند؟

                دیوارهای سبز پنلی از پنل‌هایی با ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. ابعادی که به عنوان استاندارد برای پنل‌ها در نظر گرفته می‌شود، معمولا ۵۰ در ۵۰ است ولی همانطور که گفته شد، پنل‌هایی با ابعاد مختلف وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها با توجه به نیازتان، انتخاب کنید. دیوارهای سبز ریسه‌ای نیز در طول‌های مختلفی تولید می‌شوند.

    نحوه نصب پنل‌ها به یکدیگر

                برای نصب پنل‌ها به یکدیگر، مادگی‌ها و نرینگی‌هایی  بر روی پنل‌ها تعبیه شده است که امکان اتصال آسان پنل‌ها به یکدیگر را فراهم می‌کند.

    نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی به بستر

                ادوات و ابزاری که برای نصب دیوارهای سبز مصنوعی به بستر (دیواری که قرار است با دیوار سبز پوشش داده شود.) احتیاج دارید، به جنس بستر بستگی دارد. به عنوان مثال اگر بستر، جنس سستی دارد (مثل کناف، گچ وچوب)، می‌توان از منگنه یا میخ برای اتصال پنل‌ها به دیوار استفاده کرد، ولی اگر جنس بستر سخت باشد (مثل بتن و سنگ)، می‌بایست از پیچ برای اتصال پنل‌ها به دیوار بستر، استفاده کرد.

    دیوار سبز مصنوعی را چگونه نظافت کنیم؟

                کثیف شدن و نشستن گرد و خاک بر روی گل و برگ‌های دیوار سبز مصنوعی، امری طبیعی است. اگر اتصال پنل‌هایتان به دیوار بستر به صورت محکم است و نمی‌توان به راحتی پنل‌ها را از دیوار زیر جدا کرد، شما می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب، آن را تمیز کنید؛ ولی اگر پنل‌ها به راحتی از دیوار بستر جدا می‌شوند، شست‌و‌شوی پنل‌ها با آب، پیشنهاد می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!