جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی

سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی (pvc)

تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی منزل، همیشه دغدغه تعویض کفپوش را برای افراد به دنبال داشته است. با توجه به تنوع کفپوش‌های موجود در بازار کشور ایران، انتخاب کفپوش مناسب کار آسانی نیست. به خصوص اینکه کیفیت کفپوش‌ها در یک طرف و تنوع این کفپوش‌ها در یک طرف دیگر، باعث ایجاد‌تردید در هنگام انتخاب ما می‌شوند. سرامیک و کفپوش پی وی سی دو نمونه از انواع کفپوش‌های پرفروش در بازار کشور ایران محسوب می‌شوند؛ اما آیا می‌دانید که سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی؟

در ادامه این مقاله قصد داریم یک مقایسه کلی در مورد سرامیک و کفپوش پی وی سی داشته باشیم. پس اگر شما هم با این سوال مواجه هستید که سرامیک بهتر است یا کفپوش pvc، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی؟

اگر می‌خواهید بدانید که سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی، باید اطلاعات دقیقی در مورد هر کدام از این کفپوش‌ها کسب کنید. کفپوش‌های پی وی سی نوع خاصی از کفپوش‌های موجود در بازارند که با جنس پلاستیک پی وی سی تهیه شده‌اند. اما سرامیک‌ها از جنس متریال‌های متفاوتی‌اند و نحوه نصب و شکل ظاهری آن‌ها به کفپوش‌های پی وی سی متفاوت است. در ادامه قصد داریم با بررسی دقیق ویژگی‌های سرامیک و کفپوش پی وی سی، به سوال «سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی؟» پاسخ دهیم.

مقایسه دقیق سرامیک و کفپوش pvc

اگر قصد خرید کفپوش مناسب برای منزل، محل کار و یا هر مکان دیگری را دارید و بین انتخاب سرامیک و کفپوش pvc مردد هستید، با ما همراه باشید تا از چند جنبه مختلف این دو محصول را با هم مقایسه کنیم.

۱.   مقایسه طول‌عمر کفپوش پی وی سی و سرامیک

برای اینکه متوجه شویم سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی، باید طول‌عمر هر دوی این محصولات را با هم مقایسه کنیم. به طور کلی، طول‌عمر این دو محصول بستگی به کیفیت و نحوه مراقبت از آن‌ها دارد؛ اما معمولا سرامیک‌ها به دلیل داشتن متریال‌های مقاوم در برابر ضربه، فشار و خط و خش طول‌عمر بیشتری نسبت به کفپوش پی وی سی دارند.

البته قیمت خرید کفپوش پی وی سی نیز ارزان‌تر از قیمت خرید سرامیک برای یک ساختمان است. بنابراین، می‌توان به راحتی طول‌عمر پایین کفپوش پی وی سی نسبت به سرامیک را با توجه به این موضوع توجیه کرد. البته اگر به درستی از کفپوش پی وی سی مراقبت کنید، می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

خرید کفپوش آشپزخانه

2 1

سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی (pvc)

2.   مقایسه زمان و راحتی نصب کفپوش پی وی سی و سرامیک

کفپوش پی وی سی به دلیل اینکه با سهولت بسیار زیادی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل نصب است، می‌تواند برای اجرا در ساختمان‌های بزرگ بسیار ایده آل باشد. اما برای اجرای سرامیک‌ها و نصب آن‌ها، قطعا زمان زیادی لازم است.

به همین خاطر، یکی از برتری‌های کفپوش پی وی سی نسبت به سرامیک این است که در زمان کوتاه‌تری نصب می‌شود. از طرفی نصب آن نیاز به کثیف‌کاری ندارد. فقط با کمک برچسب‌هایی که در زیر کفپوش پی وی سی متصل شده‌اند، کفپوش به زمین متصل می‌شود.

۳.   مقایسه قیمت کفپوش pvc و سرامیک

قطعا یکی از معیارهای شما برای خرید کفپوش و اجرای آن در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری، قیمت کفپوش‌هاست. اگر بخواهیم در مورد قیمت سرامیک و کفپوش پی وی سی صحبت کنیم، قطعا کفپوش پی وی سی محبوبیت بیشتری در ذهن شما پیدا خواهد کرد. به هر حال مواد اولیه‌ای که برای تولید کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارزان قیمت‌تر از مواد اولیه‌ای‌اند که برای سرامیک استفاده می‌شوند.

بنابراین، قیمت کفپوش pvc نسبت به قیمت سرامیک ارزان‌تر است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال خرید کفپوش‌های ارزان قیمت باشند، به خرید کفپوش پی وی سی روی بیاورند.

خرید کفپوش طرح چوب

1 2

مقایسه سرامیک و کفپوش پی وی سی

۴.   مقایسه ظاهر و تنوع کفپوش‌های پی وی سی با سرامیک‌ها

خوشبختانه در این بند سرامیک‌ها و کفپوش‌های پی وی سی با هم برابری می‌کنند. کفپوش‌های پی وی سی دارای تنوع بسیار زیادی‌اند و در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی به فروش می‌روند. این کفپوش‌ها معمولا با ظاهر چوب در بازار کفپوش تهران عرضه می‌شوند که زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی یک فضا می‌دهند.

سرامیک‌ها نیز دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و مدل هستند. سرامیک‌های برجسته، پتینه‌کاری و سرامیک‌های ساده و طرح‌دار از جمله انواع سرامیک‌های موجود در بازارند. بدیهی است که می‌توان سرامیک‌ها را با رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار پیدا کرد.

۵.   مقایسه مقاومت کفپوش پی وی سی با سرامیک

سرامیک و سنگ‌های ساختمانی مقاومت بیشتری در برابر تغییر حرارت، ضربه و فشارهای زیاد دارند. معمولا به ندرت می‌توان شاهد خط و خش روی سرامیک‌ها بود. اما کفپوش‌های پی وی سی از جنس یک نوع پلاستیک انعطاف پذیرند که به راحتی در معرض خط و خش قرار می‌گیرند. بنابراین، مقاومت سرامیک در مقایسه با کفپوش‌های پی وی سی بالاتر است. اما به‌هرحال، با توجه به قیمت و مزایای دیگر کفپوش پی وی سی، باز هم این کفپوش نسبت به سرامیک مزایای بیشتری دارد.

کفپوش رولی چیست

4

سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی

جمع بندی؛ بالاخره سرامیک بهتر است یا کفپوش PVC؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌های مختلف سرامیک و کفپوش پی وی سی آشنا کنیم. طبق توضیحات این مقاله، می‌توان متوجه شد که پاسخ دقیقی در مورد اینکه سرامیک بهتر است یا کفپوش pvc وجود ندارد. شما باید بر اساس شرایط خانه، بودجه و در نهایت سلیقه خودتان، یکی از انواع کفپوش‌های پی وی سی و یا سرامیک‌ها را انتخاب کنید.به عنوان جمع‌بندی باید این موضوع را به شما ذکر کنیم که کفپوش‌های پی وی سی، می‌توانند کف زمین را گرم‌تر نگه دارند و میزان لغزیدن روی آن‌ها کمتر است. اما معمولا سرامیک‌ها در روزهای سرد زمستان سردتر و یخ‌تر از حد معمول‌اند و سطح آن‌ها لیز و لغزنده است. بنابراین، اگر فرد مسن یا کودک در منزل خود دارید، پاسخ به سوال شما در مورد اینکه سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی، کفپوش پی وی سی است.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 13, 1402
  • 1841 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!