جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمای رومی ساختمان

شستشوی نمای رومی با طناب

نمای ساختمان در واقع اولین مشخصه یک ساختمان بوده و تا حد زیادی نمایانگر کاربری آن ساختمان است. به همین دلیل است که امروزه به نمای ساختمان توجه ویژه ای می شود و سالانه میلیون ها دلار برای طراحی، اجرا و شستشو و نگهداری از نمای ساختمان ها هزینه می شود. از این رو هر یک از فرایند های نام برده شده نیاز به تخصص در طرح ریزی و اجرا دارند. در این مقاله به شستشوی نما رومی با استفاده از طناب می پردازیم و از مزایا و امتیازات روش شستشو با طناب سخن می گوییم.

نمای رومی چیست؟

نمای رومی به نمایی گفته می شود که شامل المان های مختلف، از جمله قوس های عریض و گرد، ستون ها و قرنیز های با جزئیات بالا باشد. این نما در واقع برگرفته از معماری کلاسیک یونان و روم باستان است. با ورود این نوع از معماری به ایران، المان ها و فاکتور های معماری ایرانی نیز با ان امیخته شد و نوعی خاص از معماری رومی در ایران شکل گرفت.

نمای رومی به دلیل ظرافت و جزئیات بالای که دارد در واقع بسیار لوکس و گران قیمت در نظر گرفته می شود. حال آن که از این نوع نما به وفور در ساختمان های شهر استفاده می شود. معماری این طرح بسیار پیچیده بوده و نمونه تمام عیاری از طراحی مهندسی را با خود همراه دارد.

شستشوی نمای رومی با طناب

علت محبوبیت نمای رومی

در نمای رومی قوس ها به صورت عریض و گرد ایجاد می شوند و این قوس ها از ویژگی های اصلی نمای رومی هستند. دیوار ها در نمای ساختمان به عنوان ستون های با کاربری تزیینی عمل می کنند و ستون ها کاملا با متد نمای رومی اجرا می شوند. زیبایی بصری و ظاهری نمای رومی باعٍث می شود که به شدت مورد توجه قرار بگیرد. این نوع نما در ایران بسیار محبوب بوده و بسیار مورد استفاده سازندگان ایرانی قرار می گرفته است.

شست شوی نمای رومی

در شستشوی نمای رومی می توان از روش های مختلف استفاده کرد. انتخاب روش مورد نظر تا حد بسیار زیادی به وضعیت بنا دارد.می توان از واتر جت برای شستشوی نمای رومی استفاده کرد. در این روش به دلیل عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی احتمال اسیب رسیدن به نما شدیدا کاهش می یابد. اگر الودگی نمای رومی شدید نباشد استفاده از مواد شویینده ضرورتی نخواهد داشت.

یکی دیگر از روش های شستشوی نمای رومی، نانو شویی است. البته از نانو شویی بیشتر برای جلوگیری از الودگی نما استفاده می شود، در این روش سطح نمای رومی با لایه ای نازک احاطه شده و از ساختمان مقابل الودگی، گرد و غبار محافظت می کند. همچنین برای جلوگیری از خوردگی نمای رومی در برابر باران های اسیدی بسیار پر کاربرد بوده و مورد توجه احل فن قرار گرفته است.

شست شو با مواد شوینده و آب گرم نیز یکی دیگر از روش های شستشوی نمای رومی می باشد. در این روش، شخصی به وسیله طناب از ساختمان آویزان شده و با مواد شوینده مناسب و آب گرم، نمای رومی ساختمان را تمیز می کند. از این روش برای ساختمان هایی که در مناطق صنعتی قرار دارند و یا در مناطق الوده از نظر آلاینده های هوا هستند استفاده می شود. از این رو می توان روش شستشوی نما با آب گرم و مواد شوینده را از قویترین روش های شستشوی نمای رومی دانست.

شستشوی نما با طناب

شستشوی نمای رومی با استفاده از روش طناب

در روش شستشوی نما ها، ارزان بودن در عین حال کیفیت کار بالا سبب تمایز بعضی روش ها شده که استفاده از ان ها به طرز چشمگیری در حال افزایش است. یکی از به صرفه ترین روش های موجود برای شستشوی نما های مختلف، به ویژه نمای رومی، استفاده از روش شستشوی نما به وسیله طناب است.

استفاده از طناب سبب حذف آسانسور های کابین دار و داربست های پر هزینه شده و از نظر قیمت تمام شده کار، به سایر روش ها ارجعیت دارد. در این روش فقط از طناب و گیره برای نگهداشتن اپراتور در ارتفاع استفاده می شود.

از مزایای استفاده از طناب در شستشوی نما ها به ویژه نمای رومی، ازادی عمل اپراتور بوده و به شخص این امکان را می دهد که توان حرکتی ۳۶۰ درجه در هر ارتفاعی را دارا باشد. این امر باعث می شود که شخص بتواند با ایمنی کامل، حتی در بالا ترین ارتفاعات به سادگی بتواند خدمات تخصصی شستشو با مواد شوینده را انجام دهد.

نه تنها در ایران بلکه در شهر های بزرگ دنیا از روش طناب در شستشوی نماهای مختلف استفاده می شود. شرکت های خدماتی و مهندسی برای کاهش هزینه ها و جذب بیشتر مشتری، همواره دنبال راه های جدید هستند. روش طناب یکی از این ابتکار هاست که قبلا از ان در صخره نوردی استفاده می شده، اما اکنون به صنعت بزرگ شستشوی نما راه پیدا کرده و بسیار هم مقبول واقع شده است.

در کشور خودمان نیز تیم ها و شرکت هایی با در دست داشتن علم روز دنیا در زمینه شستشوی نما از نوین ترین روش های موجود استفاده می کنند. یکی از موفق ترین انها گروه آسمان خراش بوده که با استفاده از روش شستشوی با طناب، علاوه بر حفظ کیفیت بالای خدمات، هزینه تمام شده برای مشتری را نیز کاهش می دهد. تخصص و تجربه در فرایند تعمیر و نگهداری از نما که یک فرایند مهندسی است، از مهم ترین ارکان کیفیت خدمات ارایه شده بوده و هست.

در پایان

در این متن به اهمیت شستشوی نما های پرداخته و از روش های مختلف شستشوی بنا اعم از روش شستشو با مواد شوینده روش شستشو با آب و واتر جت ها سخن به میان اوردیم و به صورت تخصصی در مورد نمای رومی تاریخچه آن و تاثیرات معماری ایرانی بر آن صحبت کردیم و روش های شستشوی نمای رومی را شرح دادیم.

برای دریافت بهترین خدمات، شما نیاز به یک گروه قوی و متخصص دارید، گروه فنی مهندسی اسمان خراش به صورت تخصصی ارایه دهنده خدمات شستشوی انواع نما های اداری، تجاری و مسکونی بوده و شما را در زمینه شستشوی انواع نما ها یاری می کند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان آسمان خراش می توانید با شماره های ۰۲۱۸۶۰۵۱۴۷۹ و ۰۹۱۲۰۲۳۸۳۷۰ تماس برقرار کنید.

  • محمد مهدی
  • آبان 20, 1402
  • 605 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!