جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شستن موکت در منزل

شستن موکت در منزل | چگونه بدون آسیب موکت خود را بشوییم؟

شستن موکت در منزل بسیار آسان است

بسیاری از افراد برای پوشاندن کف خانه خود از موکت استفاده می‌کنند. طی سال‌های اخیر با عرضه موکت‌های جذاب و زیبا، این کفپوش به پایه ثابت بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی نیز تبدیل شده است. به همین خاطر افراد به دنبال آموزش شستن موکت در منزل هستند تا بتوانند بدون پرداخت هزینه، موکت‌های خود را به‌صورت کامل تمیز کنند. البته که شستن موکت در خانه اصول خاص خود را دارد و باید طی یک فرایند مشخص انجام شود تا آسیبی به آن نرسد. به همین خاطر، در این مطلب با ما همراه باشید تا فرایند شستن موکت در منزل را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

فهرست مطالب

    برای شست‌وشوی انواع موکت در منزل به چه لوازم و موادی نیاز داریم؟

    به‌طور کلی موکت‌ها مستعد جذب انواع آلودگی‌ها مانند گردوغبار و لکه‌های ناشی از ریختن نوشیدنی یا غذا هستند. به همین خاطر باید به‌صورت منظم و دوره‌ای تمیز شوند. استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن موکت کافی نیست و شما باید هر ۲ سال یک بار، موکت‌های خود را بشویید. البته باید اشاره کرد که این مقدار می‌تواند بسته به رفت‌وآمد روی موکت متفاوت باشد. برای مثال، موکت‌های ادارات باید در تعداد دفعات بیشتری شسته شوند. اما برای شستن انواع موکت در منزل شما به چه وسایل و مواد شوینده‌ای نیاز دارید؟

    در ابتدا باید لوازم مورد نیاز برای شستن انواع موکت نمدی، پرز بلند، پالاز و … را بررسی کرد. برای این کار شما به یک فرچه مخصوص نیاز دارید که موهای آن سفت و بلند باشند. چرا که فرچه‌های نرم و کوتاه نمی‌توانند به‌خوبی بافت سفت موکت را تمیز کنند. یکی دیگر از وسایل بسیار مهم در این زمینه، پارو یا تی است که برای جمع کردن آب درون موکت استفاده می‌شود. با استفاده از این وسایل، شما می‌توانید موکت‌های خود را به‌صورت دستی و کاملا حرفه‌ای بشویید.

    شستن انواع موکت در منزل

    از جمله مواد شوینده مورد نیاز برای شستن موکت در منزل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • پودر لباسشویی دستی: بهترین ماده شوینده برای تمیز کردن موکت در منزل، پودر لباسشویی دستی یا به‌اصطلاح تاید است. این ماده کف زیادی تولید می‌کند و به‌خوبی می‌تواند لکه‌ها و آلودگی‌های روی موکت را از بین ببرد. فراموش نکنید که باید از پودر لباسشویی دستی استفاده کنید و پودر ماشینی برای این کار اصلا مناسب نیست
    • سرکه سفید: اگر می‌خواهید موکت شما شفافیت روزهای اول خود را به دست آورد، استفاده از سرکه سفید را در مراحل آخر شستن موکت در منزل پیشنهاد می‌کنیم. فقط فراموش نکنید که بعد از استفاده از سرکه سفید، باید موکت را به‌صورت کامل آبکشی کنید

    آموزش جامع شستن موکت در منزل

    بعد از آشنایی با مواد شوینده و وسایل مورد نیاز برای شستن موکت در منزل، نوبت آن است که شست‌وشو را آغاز کنیم. برای این کار در ابتدا باید موکت را در محیط مناسب پهن کنید. اگر موکت شما کوچک است، می‌توانید آن را در تراس یا حمام بشویید. در غیر این صورت پارکینگ یا پشت بام بهترین گزینه برای شما است. در مرحله اول به‌خوبی موکت را خیس کنید. سپس مقداری از پودر لباسشویی دستی را روی تمام موکت ریخته و کمی منتظر بمانید تا پودر خیس بخورد. سپس فرچه را حسابی روی موکت کشیده تا تمیز شود. فرچه‌کشی موکت باید حداقل دو بار در هر مرحله انجام شود.

    آموزش جامع شستن موکت در منزل

    بعد از فرچه‌کشی، نوبت به آبکشی کف‌ها است. برای این کار می‌توانید از تی یا پارو استفاده کنید. به‌طور کلی برای موکت‌های کثیف، این فرایند باید دو بار تکرار شود. اگر موکت شما کثیف نیست، می‌توانید فرایند شست‌وشو را تنها یک بار انجام دهید. باید اشاره کرد که برخی موکت‌ها مانند موکت پرزبلند، باید سه بار شسته شوند. در نهایت نیز اگر همچنان لکه‌ای روی موکت باقی‌ مانده بود، به سراغ سفیدکننده رفته و با استفاده از آن اقدام به لکه‌گیری موکت خود کنید. در نهایت به‌صورت منظم موکت را لوله کرده و آن را برای حداقل ۲ ساعت در گوشه‌ای قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس موکت را پهن کرده و در معرض تابش خورشید قرار دهید تا به سرعت خشک شود.

    خرید باکیفیت‌ترین موکت‌های بازار از مجموعه گامان

    خرید باکیفیت‌ترین موکت‌های بازار از مجموعه گامان

    در کنار روش‌ عنوان شده برای شستن موکت در منزل، شما می‌توانید از بخارشوی نیز برای این کار استفاده کنید. هرچند که روش عنوان شده، بهترین گزینه برای شست‌وشوی موکت‌ها است. استفاده از اسپری محلول آب، سرکه و جوش شیرین نیز یکی دیگر از روش‌های شستن موکت در خانه به‌شمار می‌آید که به جمع کردن موکت‌ها نیازی ندارد.

    اگر قصد خرید موکت باکیفیت و زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به فروشگاه گامان تزئین جاوید بزنید. ما در گامان زیباترین و باکیفیت‌ترین موکت‌ها و انواع دیگر کفپوش را عرضه می‌کنیم. تمامی موکت‌های موجود در فروشگاه ما کیفیت تضمین شده دارند و از نظر رنگ و طراحی نیز کاملا مدرن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره نیز می‌توانید با کارشناسان ما در گامان تماس بگیرید.

    سوالات متداول شستن موکت در منزل

    آیا تمیز کردن موکت بدون شستن آن ممکن است؟

    شما برای پاک کردن گردوغبار، خاک و لکه‌های خشک از روی موکت، به شستن آن نیازی ندارید. اما اگر موکت شما دارای لکه‌های ناشی از ریختن نوشیدنی یا غذاست و طی حداقل ۲ سال اخیر شسته نشده است، باید برای تمیز شدن آن را بشویید.

    قیمت شستشوی موکت در منزل چقدر است؟

    تعیین هزینه شستن موکت در منزل بسته به متراژ موکت، بافت آن، نوع مواد شوینده مورد استفاده بستگی دارد. البته باید اشاره کرد که قالیشویی‌ها خدمات شست‌وشوی موکت در منزل را نیز ارائه می‌دهند. این کار با استفاده از یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود.

    آیا شستن موکت در قالیشویی مناسب است؟

    اگر متراژ موکت شما زیاد است و لکه‌های زیادی روی آن قرار دارد، بهتر است به‌جای شستن موکت در منزل، شست‌وشوی آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

    بهترین محیط برای شستن موکت در منزل چیست؟

    اگر متراژ موکت شما زیاد نیست، بهتر است آن را در حمام بشویید. در غیر این صورت پشت بام و حیاط بهترین گزینه برای این کار هستند.

    آیا شستشوی موکت در منزل با دستگاه مناسب است؟

    قطعا شست‌و‌شوی موکت در قالیشویی یا منزل با استفاده از فرچه و پارو گزینه بهتری است. اما اگر حوصله جمع‌آوری موکت‌های خود را ندارید، این گزینه نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!