فنگ شویی در خانه

چجوری فنگ شویی در خانه انجام دهیم؟ [در 6 قدم]

فنگ شویی که از دو کلمه چینی «فنگ= باد» و «شوی= آب» تشکیل شده است، در اصل یک علم مربوط به چین باستان است. علم فنگ شویی در خانه به شما کمک می‌کند که بتوانید و بدانید چگونه انرژی اطراف و انرژی محیط خود را به تعادل برسانید. زیرا از قدیم چینی‌ها بر این باور بودند که هر فضا و محیطی انرژی خاص خود را دارد؛ حال اگر بتوانید بین انرژی محیط و اشیا، تعادل و هماهنگی ایجاد کنید، برآیند مثبت این انرژی‌ها زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احتمالا خود شما نیز به این نکته برخورد کرده‌اید که برای مثال در یک نقطه از منزل احساس بهتری دارید، در حالی که در گوشه دیگر این حس شما کاملا از بین می‌رود. این رویداد ناشی از تاثیر انرژی آن نقطه و وسایل اطراف آن بر شماست. این اثر تنها وابسته به درون ما نیست بلکه به محیط و وسایل آن، چینش آنها و هارمونی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی نیز بستگی دارد که باید با علم فنگ شویی به آن رسید.

تاثیر فنگ شویی در خانه بر زندگی

 تاثیر فنگ شویی در خانه بر زندگی ساکنان آن

در علوم باستانی چین، پنج عنصر آب، چوب، آتش، فلز و خاک به عنوان پنج اصل که جهان بر آن بنا نهاده شده است، معرفی گردیده است. در کنار این پنج عنصر، عامل دیگری به نام انرژی چی وجود دارد که حالت اتری دارد.

زمانی که شما به درستی استفاده از عناصر طبیعی در محیط خود را مد نظر قرار دهید و بچینید، این انرژی با ایجاد ارتباط بین این عناصر، انرژی مثبت طبیعی را در همه ابعاد زندگی ساکنان وارد می‌کند.پس می‌تواند موفقیت اجتماعی، ثروت، سلامتی، روابط عاطفی مورد پسند و… را به ارمغان آورد. این‌ها همان اصولی هستند که در انواع فنگ شویی مانند فنگ شویی ثروت در خانه و فنگ شویی در خانه می‌توان به آنها اشاره کرد.

استفاده از فنگ شویی در طراحی دکوراسیون

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که به محض ورود به یک محیط، انرژی آنجا شما را سریعا به خود جذب کند و حس و حال خوبی را به شما منتقل نماید. این حس و حال خوب ناشی از تاثیر انرژی مثبت محیط است که با فنگ شویی به دست می‌آید. برای رسیدن به این سطح از انرژی در منزل خود، تنها کافی است وسایل منزل را کمی جابه‌جا کنید و مطابق اصول فنگ شویی بچینید.

این تغییرات با خود انواع انرژی مثبت و آرامش را به خانه می‌آورند و کم‌کم افراد ساکن منزل نیز تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند. اما برای اینکه بتوانید این اصول را به درستی پیاده کنید، نیاز است که آموزش ببینید. زیرا برای مثال، شناخت جهات خانه در فنگ شویی اهمیت دارد یا اینکه در این علم، هر اتاق چینش خاص خود را دارد. پس نیاز است شما این اصول را به صورت علمی یاد بگیرید تا بتوانید آنها را به صورت اصولی اجرا نمایید.

۱. اجرای فنگ شویی در ورودی خانه

ورودی خانه اولین نقطه‌ای است که هر فرد به محض ورود، با آن برخورد می‌کند. بنابراین نیاز است که برای اجرای صحیح فنگ شویی در ورودی خانه  یکسری اصول و قواعد را رعایت کرد. اول اینکه این قسمت باید از لحاظ رنگ و سبک چینش با سایر قسمت‌ها هماهنگ باشد. در این قسمت حتما  استفاده از عناصر طبیعی را مد نظر داشته باشد. سعی کنید روبروی درب ورودی و راهرو از آینه استفاده نکنید و وجود سرویس بهداشتی در این قسمت نیز ممنوع است. برای رعایت فنگ شویی در خانه و جلوگیری از شلوغی در این ناحیه، می‌توانید از جا کفشی و کمد دیواری استفاده کنید.

فنگ شویی در سالن پذیرایی

۲. فنگ شویی در خانه؛ سالن پذیرایی

سالن پذیرایی معمولا مکانی است که افراد خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند و زمان خود را با دور هم بودن به هر طریقی می‌گذرانند. پس وجود انرژی، دکوراسیون و فنگ شویی سالن پذیرایی بسیار اهمیت دارد. زیرا در این اوقات باید افراد از کنار هم بودن لذت ببرند و حس راحتی و آرامش کل وجود آنها را فرا بگیرد.

برای همین امر، بهتر است این گوشه از خانه زیاد شلوغ نباشد و از وسایلی مانند تلویزیون، مبل راحتی، چند عدد تابلو و گل و گیاه در دکوراسیون آن استفاده کنید. فقط یادتان باشد این اتاق آنقدر شلوغ نشود که رفت و آمد هم به مشکل بخورد. نورپردازی این فضا بسیار اهمیت دارد و باید از نور کافی و رنگ‌های شاد در آن استفاده شود.

دیزاین خوب اتاق پذیرایی باعث می‌شود که افراد تمایل داشته باشند تا ساعات بیشتری در آن وقت بگذرانند. از نکات مهمی که در دکوراسیون این اتاق اهمیت دارد، استفاده از کفپوش مناسب است. در سالن پذیرایی، طراحی فضا با پارکت لمینت و یا پارکت چوبی ایده خوبی است. زیرا می‌توانند حس گرمی و صمیمیت طبیعت را با خود به این فضا منتقل کنند.

۳. فنگ شویی در خانه؛  اتاق خواب

یکی از فضاهای بسیار مهم خانه که باید به آرامش آن خیلی اهمیت داد، اتاق خواب است. زیرا همه افراد در طول شبانه روز به خواب باکیفیت احتیاج دارند. در این اتاق، توجه بیشتری به چینش وسایل داشته باشید و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی را مد نظر قرار دهید. پس بهتر است که المان‌های اضافی را حذف کنید. برای اجرای اصول فنگ شویی در خانه، سرویس خواب را به درستی بچینید و تخت خود را به هیچ عنوان نزدیک درب یا پنجره قرار ندهید.

 آینه را نیز روبروی تخت‌خواب نگذارید، زیرا براساس فنگ شویی آینه در اتاق خواب، این وسیله با انعکاس انرژی، خواب آرام را به خوابی آشفته تبدیل می‌کند. هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب بسیار اهمیت دارد و بهتر است بین وسایل و محیط تناسب رنگ وجود داشته باشد. از رنگ‌های پر انرژی استفاده نکنید، زیرا بر روی خواب شما اثر می‌گذارد. استفاده از رنگ‌های خنثی و پاستیلی برای اتاق خواب، پیشنهاد خوب و منطقی است.

۴. آشپزخانه

آشپزخانه یکی از قسمت‌های بسیار مهم خانه است که فنگ شویی خاص خود را دارد و باید در این مورد مطمئن شوید که انرژی چی در آن قسمت به صورت آزاد و فراوان جریان دارد. در فنگ شویی آشپزخانه، چندین عنصر وجود دارد که موقع چینش باید به آنها توجه کرد. از نکات مهم این است که ظروف شکسته و ترک خورده را از این فضا دور کنید.

در صورتی که وسایل آشپزخانه فرسوده و خراب شده باشند، اگر قابل تعمیر باشند تعمیر نمایید، در غیر این صورت بهتر است که آنها را تعویض کنید. یکی از وسایل مهم در آشپزخانه، اجاق گاز است که باید همیشه تمیز باشد. بهتر است که هر روز از همه شعله‌ها استفاده کنید تا جریان چی را در آنجا افزایش یابد. در فضای آشپزخانه، وسایل مرتبط با هم را کنار هم قرار دهید. دقت کنید که آشپزخانه روبروی درب ورودی و جلوی خانه، روبروی اتاق خواب و وسط خانه نباشد. نکته آخر اینکه، بهتر است آن را به شکل مستطیل بچینید و از چینش گرد خودداری کنید.

سرویس بهداشتی و فنگ شویی

۵. سرویس بهداشتی

برای اجرای اصول فنگ شویی در خانه با دیدگاه سرویس بهداشتی، چند نکته وجود دارد. اولین نکته این است که از گذاشتن وسایلی مانند مسواک در این فضا جدا خودداری کنید و درب آن را همیشه در حالت بسته قرار دهیدتا انرژی منفی وارد فضای منزل شما نشود. در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی حتما از آینه استفاده کنید، زیرا باعث زیبایی فضا می‌شود. استفاده از عود، شمع و مواد خوشبو کننده در این فضا ضروری است، چرا که این وسایل انرژی بالایی با خود حمل می‌کنند.

۶. فنگ شویی جهات خانه

همان‌طور که قبلا نیز گفتیم، شناخت جهات خانه در فنگ شویی بسیار اهمیت دارد. معمولا قسمت شمالی خانه برای تقویت تمرکز، تفکر، خلاقیت و مراقبه خوب است. پس می‌توان گفت بخش شمالی خانه مکان مناسب برای کتابخانه خانگی است. قسمت جنوبی خانه به عنصر آتش اختصاص دارد، پس بهتر است در این قسمت از رنگ‌های گرم استفاده کنید تا انرژی را به خوبی منتقل شود.

 شرق خانه مربوط به عنصر چوب است و شما می‌توانید در این قسمت از وسایلی که طراوت، تازگی و برکت را با خود حمل می‌کنند به کار ببرید. قسمت غرب خانه مربوط به عنصر فلز است که در زاد و ولد و فرزندآوری نقش مهمی دارد. بهتر است در این قسمت از وسایل حاوی فلز استفاده کنید. برای مثال میز تلویزیون، وسایل صوتی یا موارد دیگر را آنجا قرار دهید. اگر امکان این امر وجود ندارد، می‌توانید از وسایل سفالی و سرامیکی استفاده کنید. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی شد تا برخی اصول فنگ شویی را به صورت خلاصه با شما در میان بگذاریم. شما نیز می‌توانید برای اجرای اصول فنگ شویی در خانه اقدام کنید و آرامش و حال خوب را به خانه خود ببرید. در آخر از شما تقاضا داریم، تجربیات و سوالات خود در زمینه فنگ شویی را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...