جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نحوه شستشوی موکت با شامپو فرش

نحوه شستن موکت با شامپو فرش

با توجه به اینکه موکت‌ها با تنوع در رنگ، طرح و مدل یکی از پوشش‌های قدیمی و کاربردی برای استفاده در منازل، ادارات و هتل‌ها محسوب می‌شوند، شستشوی آن‌ها باید بسیار دقیق انجام گردد. طراحان دکوراسیون داخلی از تنوع موکت‌ها جهت ایجاد هارمونی با هر نوع مبلمان و وسایل تزیینی استفاده می‌کنند تا فضای دلنشین‌تری را ایجاد نمایند. اگر کف منزل خود را با موکت پوشانده‌اید، احتمالا تمیز کردن آن برایتان دغدغه بزرگی است؛ بخصوص اگر موکت به کف زمین چسبیده باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم به نحوه شستن موکت با شامپو فرش بپردازیم.

فهرست مطالب

    پیشنهاد می کنیم : نحوه شستن انواع موکت

    استفاده از شامپو فرش برای موکت در منزل

    برای تمیز کردن موکت ابتدا باید نوع کثیفی آن را بررسی کرد که برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. ممکن است تمایل داشته باشید موکت را خودتان تمیز کنید و لکه‌های آن را با استفاده از تمیزکننده‌های خانگی یا شامپو فرش برای موکت از بین ببرید. در غیر این صورت می‌توانید به دنبال یک قالیشویی برای رفع نیازهای خود باشید یا از خدمات شستشوی موکت در محل استفاده نمایید.

    اگر تصمیم گرفتید خودتان موکت‌ها را تمیز کنید، ابتدا باید با جارو برقی خرده آشغال و گرد و غبار را از روی سطح موکت جمع‌آوری نمایید. معمولا در گوشه‌های دیوار گرد و غبار بیشتری جمع می‌شود بنابراین سعی کنید این قسمت‌ها را با دقت بیشتری جارو بکشید.

    زیر مبل‌ها را نیز فراموش نکنید. اگر جابجا کردن مبل‌ها برایتان دشوار است، از سری‌های مخصوص جارو برقی برای تمیز کردن مکان‌های دور از دسترس استفاده کنید. جارو را در همه جهت روی موکت بکشید تا مطمئن شوید که آشغال‌های ریز و گرد و غبارها جمع شده‌اند و سطح موکت تمیز شده است.

    نحوه شستن موکت با شامپو فرش در منزل

    در این مرحله، می‌توانید از شامپو فرش برای موکت استفاده کنید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با نحوه شستن موکت با شامپو فرش بیشتر آشنا شوید.

    موکت‌ها از الیاف گوناگونی تهیه می‌شوند، بنابراین ابتدا بهتر است مطمئن شوید که شامپو فرش انتخابی شما، با الیاف موکت‌ها سازگار بوده و صدمه‌ای به آن‌ها وارد نمی‌کند. شامپوهایی که در فرمولاسیون آن‌ها کمترین میزان مواد شیمیایی به کار رفته است، مناسب‌تر هستند. پیش از استفاده از شامپو فرش برای موکت، توضیحات و دستورالعمل استفاده از آن را بخوانید تا به رنگ و الیاف موکت مسکونی آسیبی نرسد و در نهایت موکتی زیبا با پرزهایی نرم داشته باشید.

    مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کرده و سپس اسفنج تمیزی را به کف حاصل از مخلوط آب و شامپو آغشته نمایید و آن را روی سطح موکت بکشید تا لکه‌ها و کثیفی‌ها از بین بروند. پس از آن، با یک دستمال پارچه‌ای از جنس کتان، نم و آلودگی روی موکت را پاک کنید. بهتر است دستمال را هر از گاهی با یک دستمال جدید و خشک تعویض نمایید.

    پس از اینکه کل سطح را با شامپو فرش تمیز کردید، اجازه دهید موکت خشک شود. برای جلوگیری از لکه‌دار شدن موکت، بهتر است از راه رفتن و نشستن روی آن پیش از آنکه خشک شود، خودداری کنید.

    موکت را با شامپو فرش بشوریم

    نکات مهم در مورد نحوه شستن موکت با شامپو فرش

    • بهترین نحوه شستن موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از شامپو (طبق دستورالعمل) با آب و تمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به چنین محلولی می‌باشد. پس از انجام این کار، باید با استفاده از یک دستمال نم‌دار سطح موکت را از مواد شوینده و چرک‌های حل‌شده در آن پاک کنید.
    • بعضی از موکت‌ها دارای پرزهایی نرم و زیبا هستند که هنگام شستن آن‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد. بدین منظور، بهتر است مقداری آب را با مقدار کافی از شامپو فرش مخلوط کنید و با ملایمت روی پرزهای موکت بکشید.
    • توصیه می‌شود که موکت‌ها را سالی یک بار یا هر ۱۸ ماه یک بار شستشو دهید.
    • موکت‌هایی که در نقاط پرتردد مانند ورودی موکت آشپزخانه یا دستشویی قرار گرفته‌اند، در معرض آلودگی بیشتری هستند در نتیجه در این موارد مراقبت از موکت باید با دقت انجام شود.
    • استفاده از شامپو فرش برای موکت به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن، چندان توصیه نمی‌شود بنابراین تهیه شامپو فرش به روش خانگی نیز روشی مناسب است. بدین منظور، می‌توانید دو فنجان آب گرم، دو قاشق چایخوری نمک، ۱۵ قطره از یک روغن گیاهی دلخواه را ترکیب کرده و استفاده نمایید.
    • استفاده بیش از حد از آب و شامپو فرش برای شستشوی موکت، موجب پوسیدگی بافت و از بین رفتن زودهنگام آن می‌شود. استفاده افراطی از شامپو فرش به آب‌کشی بیشتری نیاز دارد در نتیجه ممکن است برای از بین بردن کف حاصل از شامپو سه الی چهار بار آب‌کشی نیاز باشد که به نوبه خود بافت موکت را فرسوده می‌کند.

    چگونه چسب موکت را پاک کنیم؟ 

    سخن پایانی

    استفاده از موکت در مکان‌هایی همچون اتاق کودکان، اتاق خواب، فضای اداری، سالن نمایش و هتل‌ها کاربرد بسیاری دارد. اگر شما هم از جمله طرفداران موکت هستید و دغدغه شستشوی آن را دارید، می‌توانید از نحوه شستن موکت با شامپو فرش که در این مقاله ذکر شده است استفاده کنید.

    • پیام اسمی
    • مرداد 25, 1402
    • 2269 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!