جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پوشاندن دیوار سیمانی

پوشاندن دیوار سیمانی | کدام آیتم برای تزئین دیوار سیمانی بهتر است؟

پوشاندن دیوار سیمانی از جمله مهم‌ترین مراحل ساخت این دیوار کاربردی در سازه است. دیوارهای سیمانی اغلب برای فضاهای باز و به عنوان دیوار خارجی و نما شناخته می‌شوند. اما مشکلی که در این بین وجود دارد این است که این دیوارها به علت رنگی که دارند ممکن است مطلوب به نظر نرسند. به همین خاطر در بسیاری از موارد تصمیم به تزئین آن‌ها گرفته می‎‌شود. اگر برای شما هم این پرسش پیش آمده که از چه ایده‌هایی می‌توان برای پوشش دیوار سیمانی استفاده کرد، این مطلب از سایت گامان تزئین جاوید را از دست ندهید.

فهرست مطالب

    اقداماتی که باید قبل از پوشش دیوار سیمانی انجام شود

    قبل از اینکه بخواهیم ایده‌های پوشاندن دیوار سیمانی را بیان کنیم و در خصوص آن‌ها توضیح بدهیم، بهتر است ابتدا به شما کمی اطلاعات در خصوص اقدامات مورد نیاز برای آماده‌سازی دیوار بدهیم. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید پیش از پوشش دیوارهای بتنی با هر متریالی صورت بگیرد، از بین بردن رطوبت دیوار است. چرا که در واقع بدترین کار در این زمینه است که رطوبت دیوار با پوشش به دام بیفتد.

    آب‌بندی دیوار سیمانی باید قبل از پوشاندن آن انجام شود

    در این شرایط ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید:

    • کپک زدن دیوار
    • خرابی پوشش
    • اتلاف وقت و هزینه

    آب‌بندی دیوار سیمانی باید قبل از پوشاندن آن انجام شود

    یکی دیگر از کارهایی که قبل از پوشش دیوار باید صورت بگیرد، آب بندی آن است. منظور ما از آب بندی پر کردن تمامی اجزای ساختار متخلخل سیمان است. در صورتی که دیوار سیمانی در فضای باز قرار گرفته باشد احتمال می‌رود رطوبت به آن نفوذ کرده و دیوار را خراب کند. در نتیجه بهتر است پیش از اینکه پوششی را برای دیوار ایجاد کنید، با مواد مختلف که اغلب نانو هستند ترک‌ها و قسمت‌های فرسوده آن را پر کنید تا از خرابی و کاور استفاده شده برای آن در سال‌های آتی جلوگیری کنید‌.

    از چه روش‌هایی برای پوشاندن دیوار سیمانی استفاده می‌شود؟

    بعد از اینکه مراحل ساخت و عایق‌بندی رطوبتی دیوار سیمانی به پایان رسید، چند سوال بسیار مهم به وجود می‌آید و آن هم این است که چگونه دیوار سیمانی را زیبا کنیم؟ و آیا کاغذ دیواری روی سیمان مناسب است؟ معمولا ایده‌ها و متریال‎‌های مختلفی برای پوشش دیوار سیمانی معرفی می‌شوند اما تنها یکی از آن‌ها مزایای برجسته‌ای به منظور پوشش دیوار سیمانی وجود دارد که در ادامه این مطلب شما معرفی می‌کنیم.

    از چه روش‌هایی برای پوشاندن دیوار سیمانی استفاده می‌شود؟

    برای پوشاندن دیوار سیمانی گزینه‌های زیر پیش روی شما قرار دارد:

    • پوشش دیوار سیمانی با درای وال یا دیوار خشک
    • رنگ‌آمیزی مستقیم دیوار سیمانی
    • استفاده از پانل‌های روکش آجری
    • پوشاندن دیوار سیمانی با کاشی‌های سرامیکی
    • ترموود برای پوشش دیوارهای سیمانی
    • استفاده از گرین وال یا فنس چمنی برای پوشاندن دیوار سیمانی

    پوشاندن دیوار سیمانی با گرین وال اقدامی هوشمندانه است

    چرا باید از المان‌هایی مثل دیوارپوش برگ مصنوعی و گرین وال مصنوعی برای پوشش دیوار سیمانی استفاده کنیم و چه دلایلی باعث شده‌اند تا این آیتم‌ها در مقایسه با مواردی که در بخش قبلی معرفی کردیم، ترجیح داده شوند؟ گرین وال یا دیوار سبز مجموعه‌ای از گیاهان هستند که به شکل عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته و با روش آب کشت روی سازه‌هایی که آزادانه به دیوار متصل می‌‌شوند، رشد می‌کنند. در ادامه این بخش اطلاعات بیشتری از پوشاندن دیوار سیمانی با گرین وال را به شما می‌دهیم.

    انواع دیوار سبز برای پوشش دیوارهای سیمانی

    انواع دیوار سبز برای پوشش دیوارهای سیمانی

    یکی از انواع دیوار سبز، دیوار سبز شبکه‌ای است. این نوع از گرین وال‌ها بسیار سبک هستند و برای گیاهانی که بالا رونده هستند می‌توانند تکیه‎‌گاهی فولادی ایجاد کنند. این تکیه‌گاه معمولا بین دیوار و سازه قرار گرفته و در اغلب موارد برای گیاهانی استفاده می‌شود که رشد آن‌ها آهسته‌تر است.

    از دیگر انواع دیوار سبز برای پوشاندن دیوار سیمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • در دیوار سبز مدولار، داربست‌های فلزی با وزن پایین که از جنس استیل گالوانیزه هستند و قابلیت قرارگیری روی دیوار و اجرای مستقل را دارند، قرار می‌گیرند. این نوع دیوارهای سبز استقامت بسیار بالایی دارند
    • در گرین وال کابلی از سیستم کابل به منظور نگهداری گیاهان پرشاخ و برگ استفاده می‌شود
    • نمد پلیمری در مقایسه با سایر سیستم‌های دیوار سبز مدرن‌تر است و تهویه مناسب در این سبک از گرین وال بیشتر به چشم می‌خورد. در این دیوارها از پارچه‌های قابل زهکشی نمدی استفاده می‌کنند
    • در دیوار سبز هیدروپونیک خاک از چرخه رشد گیاه حذف شده و تمامی مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان درون آب قرار می‌گیرد

    مزایای استفاده از گرین وال برای پوشاندن دیوار سیمانی

    گرین وال‌ها باعث به وجود آمدن نوعی تعادل رطوبتی در ساختمان‌ها می‌شوند. این دیوارها در حقیقت مانند یک فیلتر تهویه هوای طبیعی عمل کرده و در شهرهای بزرگی که میزان مونوکسید کربن بالایی در هوا وجود دارد، می‌تواند به تنفس راحت‌تر ساکنین کمک کند. از طرفی استفاده از گرین وال برای دیوار سیمانی باعث می‌شود تا نور خورشید به شکل مستقیم به دیوارهای ساختمان نتابد و همین امر نیز منجر به کاهش دمای کلی سازه می‌شود.

    در ضمن وجود دیوار سبز سبب می‌شود فضای بیرونی محیط بسیار زیبا و شکیل شود و تاثیر فراوانی بر روحیه افراد آن ساختمان بگذارد. در کلانشهرهایی مانند تهران، سر و صدا یک عامل مخرب برای بر هم زدن آرمش است. به همین خاطر به‌کارگیری دیوار سبز باعث جذب صدا شده و در نتیجه می‌تواند یک عایق صوتی بسیار مناسب را ایجاد کند.

    دیوار سیمانی۵ 1

    پوشش دیوار سیمانی با دیوار سبز را به گامان تزئین جاوید بسپارید

    از جمله مزایای استفاده از گرین وال برای پوشاندن دیوار سیمانی می‌توانیم به ایجاد دید بصری جذاب برای ساکنان، ارزش افزوده برای واحدهای مسکونی ،افزایش قابل توجه سرانه فضای سبز، رعایت اصول مهم توسعه پایدار، کاهش دما در فضاهای داخلی طی فصول گرم و همینطور افزایش نشاط و شادابی در محیط اشاره کنیم. مجموعه گامان تزئین جاوید یکی از مراکز معتبر در زمینه اجرای پروژه‌های مرتبط با طراحی انواع دیوار سبز مصنوعی است. به منظور اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره فنی و تخصصی به صورت رایگان بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    از چه گیاهانی معمولا برای دیوار سبز استفاده می‌شود؟

    سرخس لانه پرنده‌ای، عروس چمن، سرخش شمشیری، پاپیتال، اسفناج، مریم گلی یاسمن، انواع ساکولنت‌ها و لیزوماکیا از جمله گیاهانی هستند که برای پوشاندن دیوار سیمانی با دیوار سبز استفاده می‌شوند.

    پنل‌های رشد دیوار سبز معمولا چقدر دوام دارند؟

    پنل‌های مخصوص رشد دیوار سبز تا ۲۵ سال دوام دارند. البته باید اشاره کنیم که نگهداری گیاهان بر روی دیوار مهم‌ترین نقش را در بحث افزایش طول عمر آن‌ها ایفا می‌کند.

    هزینه طراحی دیوار سبز برای پوشش دیوار سیمانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

    نوع گیاه مورد استفاده، پنل‌های گیاهی دیوار گل و گیاه، قالب‌های مورد استفاده، نوع خاک مصرفی و طبیعی یا مصنوعی بودن گل‌ها و گیاهان دیوار سبز نقش مهمی در تعیین قیمت اجرای دیوارهای سبز دارند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!