جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چمن مصنوعی در مناطق کویری

استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری | راهکار ایجاد فضای سبز در مناطق گرم و خشک

بخش اعظم جغرافیای ایران شامل آب‌وهوای گرم و خشک است. در این مناطق متوسط دمای هوا بیش از ۳۵ درجه است و گاهی تا ۵۰ درجه نیز می‌رسد. در چنین آب‌وهوایی کاشت و پرورش چمن طبیعی و نگهداری از آن کار دشواری است و در بعضی مناطق حتی ناممکن است. یک راهکار جایگزین برای چنین شرایطی استفاده از چمن مصنوعی است. در این مطلب از سایت گامان با مزایای استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری و کاربردهای آن آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

    دلایل استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری

    محوطه‌سازی در شهرهای کویری کشور دارای چالش‌های بسیاری است. شاید شما بتوانید از برخی گیاهان و درختچه‌های مقاوم در برابر نور مستقیم خورشید، گرما و خشکسالی استفاده کنید اما در مورد چمن چنین امکانی وجود ندارد. در چنین مواقعی است که چمن مصنوعی به‌عنوان راه حلی کاربردی مطرح می‌شود. برای مثال زاهدان یکی از گرم‌ترین شهرهای کشور است و بارش برف حتی در زمستان به یک معجزه می‌ماند. بنابراین با خرید چمن مصنوعی در زاهدان و نصب آن در محیط کار یا زندگی می‌توانید زیباترین محوطه را ایجاد کنید. در ادامه با برخی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری آشنا می‌شویم.

    دلایل استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری

    چمن مصنوعی پایدار است

    چمن طبیعی نیاز به نگهداری و آبیاری مداوم دارد. اما اقدامات لازم و هزینه‌ها برای نگهداری از آن در مناطق کویری بسیار زیاد هستند. این در حالی است که چمن مصنوعی نه نیاز به آبیاری مداوم و نه نیاز به کوددهی دارد. برای مثال با خرید چمن مصنوعی در کرمان و نصب آن در باغچه‌های مقابل فروشگاه و یا محوطه هتل می‌توانید در هزینه‌های نگهداری از محوطه نیز صرفه‌جویی کنید. همچنین با نصب چمن مصنوعی روی خاک دیگر به اقداماتی مانند چمن‌زنی نیز نیازی ندارید.

    چمن مصنوعی در برابر باران‌های سیل‌آسا مقاوم است

    یکی از ویژگی‌های شهرهای گرم و خشک مانند سمنان، این است که این شهرها در کنار روزهایی با درجه حرارت بالا، باران‌هایی سیل‌آسا را نیز تجربه می‌کنند. چمن طبیعی در برابر این‌گونه از باران‌ها مقاوم نیست و معمولا بخشی از چمن در این باران‌ها از بین می‌رود. اما تشک‌های چمن مصنوعی دارای سوراخ‌های زهکشی هستند می‌توانند در هر دقیقه چیزی در حدود ۶۰ لیتر آب را از یک متر مربع از مساحت خود عبور دهند. بنابراین با خرید چمن مصنوعی و نصب آن، پوششی ایجاد می‌کنید که در برابر این باران‌های موسمی و سیل‌آسا مقاوم است.

    مقاومت چمن مصنوعی در مناطق کویری در برابر نور آفتاب

    مقاومت چمن مصنوعی در مناطق کویری در برابر نور آفتاب

    چمن‌های مصنوعی از متریال‌هایی ساخته می‌شوند که در برابر نور مستقیم خورشید در شهرهای کویری مقاوم هستند. به‌همین دلیل هم خرید چمن مصنوعی در طبس، گزینه‌ای محبوب برای محوطه‌سازی است. این پوشش‌های مصنوعی در برابر اشعه UV نیز مقاوم هستند و برخی از شرکت‌ها حداقل تا ۸ سال عدم تغییر چمن را در این زمینه تضمین می‌کنند. البته توجه داشته باشید که چمن هم مانند دیگر اشیای محیط گرم می‌شود و اگر به‌دنبال محیطی برای نشستن هستید می‌توانید از چترهای بزرگ آفتابی استفاده کنید.

    شوری خاک تاثیری روی چمن مصنوعی ندارد

    حتما نام پسته دامغان را شنیده‌اید؛ درختان پسته از معدود درختان و گیاهانی هستند که در برابر شوری خاک مقاومت بالایی دارند. اما چمن طبیعی چنین مقاومتی را در برابر شوری آب و خاک ندارد و به‌شدت آسیب می‌بیند. خرید چمن مصنوعی در دامغان یکی از راه حل‌های جایگزین برای ایجاد این محیطی سبز و زیبا در محیط‌های بیرونی منزل و سطح شهر است.

    چمن مصنوعی در شهرهای کویری زیبایی بیشتری دارد

    در شهرهای کویری مانند زابل، منظره‌های سبز محدود به درختان نخل و برخی از گیاهان مقاوم هستند. به‌همین دلیل نیز خرید چمن مصنوعی در زابل و نصب آن در محوطه کسب‌وکار عاملی برای جذب بیشتر مشتریان است. زیرا این منظره سبز، در شهرهای کویری جذابیت بیشتری نسبت به شهرهای خوش‌آب‌وهوای شمال و شمال غربی کشور دارد.

    کاربردهای چمن مصنوعی در مناطق کویری

    چمن مصنوعی کاربردهای فراوانی در همه شهرهای ایران به‌ویژه در شهرهای کویری دارد. برای مثال با خرید چمن مصنوعی در بیرجند و دیگر شهرهای کویری در کشور می‌توانید یک پوشش سبز و ایمن برای زمین‌های ورزشی ایجاد کنید. برای مثال خرید چمن مصنوعی در یزد و استفاده از آن در باشگاه‌های ورزشی و زمین‌های فوتبال محبوبیت فراوانی دارد.

    کاربردهای چمن مصنوعی در مناطق کویری

    در ادامه برخی از کاربردهای دیگر این پوشش همیشه‌سبز را با هم مرور می‌کنیم:

    • پوشاندن محیط زندگی حیوانات خانگی مانند سگ‌ها
    • پوشاندن حیاط پشتی و جلویی با استفاده از چمن مصنوعی
    • استفاده از چمن مصنوعی برای ایجاد محیطی ایمن برای بازی کودکان در خانه
    • استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه‌سازی پارک‌ها در سطح شهر
    • پوشاندن زمین خصوصی تنیس در خانه ویلایی و مجتمع‌های آپارتمانی با چمن مصنوعی
    • ایجاد زمین بازی گلف با استفاده از چمن مصنوعی
    • محوطه‌سازی در محیط کارخانه در شهرهای کویری
    • محوطه‌سازی ویلا با استفاده از چمن مصنوعی
    • پوشاندن زمین‌های اطراف استخر با چمن مصنوعی
    • پوشاندن محیط اطراف درختان و گل‌ها در حیاط با چمن مصنوعی
    • پوشاندن پیاده‌روها در محوطه باغ و ویلا
    • استفاده از چمن مصنوعی در فضای بالکن
    • استفاده از چمن مصنوعی در پاسیو
    • استفاده از چمن مصنوعی در زمین‌های شیبدار برای جلوگیری از فرسایش خاک

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای آب‌وهوای گرم و خشک

    چمن‌های مصنوعی عموما از الیاف پلیمری با ویژگی‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اکثر این متریال‌ها در برابر گرمای هوا و نور مستقیم خورشید مقاوم هستند. برای مثال چمن مصنوعی پلی اتیلن چمنی بادوام و قادر به تحمل دمای بالا بدون ذوب یا تخریب است. این چمن همچنین ظاهری طبیعی دارد. بنابراین با خرید چمن مصنوعی در قم و دیگر شهرهای خشک و گرم کشور می‌توانید از آن برای محوطه‌سازی و ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کنید.

    انواع چمن مصنوعی در مناطق کویری

    یکی دیگر از انواع چمن مصنوعی، چمن مصنوعی با نخ نایلون است. متریال نایلون نیز می‌تواند در دمای بالا در برابر عبور و مرور زیاد مقاوم باشد، بدون این‌که آسیب زیادی به آن وارد شود. بنابراین این نوع از چمن گزینه‌ای عالی برای پیاده‌روی باغ‌ها، محوطه مقابل ورودی فروشگاه‌ها و پیاده‌روی محوطه هتل‌ها است.

    در کنار گزینه جنس، نکات دیگری نیز وجود دارند که در زمان خرید چمن مصنوعی برای مناطق کویری باید به آن‌ها دقت کنید. برای مثال این امکان وجود دارد که شما چمن‌های مصنوعی با رنگ روشن‌تر را انتخاب کنید که نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند. یک نکته دیگر هم خرید چمن مصنوعی با چگالی بالا است. وقتی ساقه‌ها یا همان نخ‌های چمن مصنوعی تراکم بیشتری داشته باشند، امکان آسیب‌ دیدن آن‌ها نیز در این محیط‌ها کاهش می‌یابد.

    انواع چمن مصنوعی مناسب برای آب‌وهوای گرم و خشک

    خرید انواع چمن مصنوعی مناسب شهرهای کویری از مجموعه گامان

    چمن مصنوعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آب‌وهوای گرم و مناطق کویری کشور است. شما می‌توانید از این پوشش در شهرهای گرم و خشک مانند کرمان، زاهدان، یزد، دامغان، سمنان، زابل، بیرجند، یاسوج و … برای محوطه‌سازی استفاده کنید. از کاربردهای این پوشش‌ها نیز می‌توان به استفاده در پیاده‌روها در محوطه باغ، هتل و ویلا، ایجاد فضای سبز در حیاط خانه، استفاده به‌عنوان پوشش در زمین بازی کودکان و بسیاری از کاربردهای دیگر اشاره کرد.

    ما در مجموعه گامان انواع گوناگونی از پوشش‌های کف از جمله چمن مصنوعی، دیوار سبز مصنوعی و فنس چمنی را با بالاترین کیفیت برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای دریافت مشاوره و خرید این محصولات می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!