فارسی بر کردن قرنیز

چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟ راهنمای 0 تا 100 + ویدیو

: قرنیزها نیز به‌عنوان یکی‌از عناصر معماری، از جنبه‌های کاربردی و جلوه‌های بصری خاصی برخوردار هستند. آنچه در نصب اصولی قرنیز مورد توجه قرار می‌گیرد، نحوه فارسی بر کردن این متریال و برش زاویه‌دار آن برای افزایش جنبه‌های زیبایی کار است. اینکه چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم و نصب آن را با زوایایی به‌غیر از ۹۰ درجه انجام دهیم، به تخصص، مهارت و البته ابزارآلات خاصی نیاز داریم. درصورتی‌که با نحوه برش فارسی یا زاویه‌دار قرنیزها آشنا شوید، به راحتی می‌توانید نصب این المان‌های معماری را انجام دهید.

تمام المان‌ها و عناصری که در معماری ساختمان، به‌خصوص فضای داخلی ساختمان به‌کار می‌روند، تاثیر قابل توجهی در جلوه بصری کار و زیباسازی دکور داخلی دارند. قرنیزها نیز به‌عنوان یکی‌از عناصر معماری، از جنبه‌های کاربردی و جلوه‌های بصری خاصی برخوردار هستند. آنچه در نصب اصولی قرنیز مورد توجه قرار می‌گیرد، نحوه فارسی بر کردن این متریال و برش زاویه‌دار آن برای افزایش جنبه‌های زیبایی کار است. اینکه چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم و نصب آن را با زوایایی به‌غیر از ۹۰ درجه انجام دهیم، به تخصص، مهارت و البته ابزارآلات خاصی نیاز داریم. درصورتی‌که با نحوه برش فارسی یا زاویه‌دار قرنیزها آشنا شوید، به راحتی می‌توانید نصب این المان‌های معماری را انجام دهید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم.

راهنمای برش فارسی قرنیز

قرنیزها به‌عنوان متریال تزیینی، علاوه‌بر افزایش جلوه‌های زیبایی در دکوراسیون داخلی، باعث پوشش درزها و نقص‌ها در گوشه‌های دیوار، حد فاصل دیوار و کف یا دیوار و سقف می‌شوند؛ بنابراین، برش دقیق و اصولی آن‌ها با زاویه ۴۵ درجه بسیار مهم است؛ چون در این صورت، گوشه‌های کار در محل تقاطع دو قرنیز، تمیز و بدون نقص اجرا می‌شوند.

فارسی بر کردن قرنیز کار چندان سختی نیست؛ اگرچه به کمی مهارت و دقت نیاز دارد، اما اگر تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز آن را فراهم کنید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. علاوه‌بر ابزارآلات لازم، باید یک الگوی برش اصولی را انتخاب کنید و براساس آن، مراحل فارسی بر کردن را پشت‌سر بگذارید. برش زاویه‌دار قرنیز با استفاده از ابزارآلات مخصوص، حتی برای افراد مبتدی و بدون تجربه نیز جذاب خواهد بود؛ تنها کافی‌ست به چند نکته توجه کنید تا به یک استادکار حرفه‌ای تبدیل شوید. در ادامه، راهنمای مرحله‌به‌مرحله برش فارسی قرنیز و نصب آن را بررسی می‌کنیم.

تهیه ابزارآلات لازم

قبل از اینکه بدانید چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم، بهتر است که لوازم مورد نیاز برای این کار را فراهم کنید تا بدون دغدغه به نحوه برش زاویه‌دار این عنصر معماری بپردازید. برای فارسی بر کردن قرنیز به ابزار مخصوصی به مانند فارسی بر، اره میزی، جعبه گونیا، گیره، متر و چند وسیله جزئی دیگر نیاز دارید. اصلی‌ترین ابزار مورد نیاز شما همان ابزار فارسی بر است که برای برش دقیق قرنیزها با زاویه ۴۵ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع اره در چند نوع دستی، چکشی و برقی وجود دارد.

اگرچه با اره فارسی بر می‌توانید به راحتی برش قرنیز را در زاویه دقیق انجام دهید، اما درصورتی‌که اندازه‌گیری شما خطا داشته باشد، اجرای این متریال بدون نقص نخواهد بود. برای این منظور باید از جعبه گونیا برای اندازه‌گیری زاویه ۴۵ درجه روی قرنیز و علامت‌گذاری آن استفاده کنید. بهتر است برای ثابت نگه داشتن قرنیز هنگام برش، از گیره استفاده کنید. سایر لوازم نیز شامل تجهیزات ایمنی مانند عینک و دستکش می‌شود که برای افزایش ایمنی و محافظت از اپراتور حین کار با اره فارسی بر لازم است.

ابزار فارسی بر کردن قرنیز

مراحل برش زاویه‌دار قرنیز

اینکه چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم، به اندازه‌گیری دقیق این متریال بستگی دارد. قبل از هر چیزی باید طول دقیق قرنیز را با استفاده از متر اندازه‌گیری کنید و محل برش‌ها را با مداد علامت بگذارید. پیشنهاد ما استفاده از بهترین برند متر لیزری برای بالا بردن دقت کار است. دقت کنید که نحوه علامت‌گذاری گوشه داخلی و گوشه‌های خارجی قرنیز با یکدیگر متفاوت است. برای علامت‌گذاری گوشه‌های داخلی، باید لبه صاف قرنیز را به دیوار بچسبانید و با استفاده از جعبه گونیا، زاویه ۴۵ درجه را روی لبه دیگر قرنیز علامت بزنید. برای گوشه‌های خارجی نیز باید لبه صاف قرنیز را به دیوار بچسبانید و زاویه ۱۳۵ درجه را روی لبه دیگر قرنیز علامت‌گذاری کنید. بعد از اینکه محل برش‌ها را مشخص کردید، می‌توانید با استفاده از اره فارسی بر، برش را انجام دهید.

همانطور که در رونیکس آمده است:

گام بعدی در آموزش نصب قرنیز اندازه‌گیری دیوار و مشخص کردن طول و عرض قرنیز است. باید در نظر داشت هنگام نصب و برش و آماده‌سازی قرنیز، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پِرتی، اتفاقی عادی است. پس حتما موقع خرید بیش‌تر از اندازه مشخص شده، قرنیز تهیه کنید.

سعی کنید که دقیقا برش را از روی خطوطی که علامت‌گذاری کرده‌اید، انجام دهید تا خروجی کار، ظریف و دقیق باشد. برای افزایش دقت خود، قرنیز را در گیره محکم کنید. بهتر است که برش را به آرامی و به‌صورت پیوسته انجام دهید و بعد از برش، لبه‌های قرنیز را با سنباده صاف کنید تا زبری و ناهمواری آن از بین برود. حال که متوجه شدید چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم، بیش از ۵۰ درصد پروسه نصب این عنصر معماری را نجام داده‌اید؛ پس از آن کافی‌ست که دیوار را آماده‌سازی کرده و با استفاده از چسب، قرنیزها را به دیوار بچسبانید. برای محکم‌کاری نیز می‌توانید ابتدا، انتها و مرکز قرنیز را با استفاده از میخ روی دیوار فیکس کنید.

نکات مهم در فارسی بر کردن قرنیز

قرنیزها براساس جنس به چند نوع قرنیز چوبی، سنگی، پی‌وی‌سی و … تقسیم می‌شوند. انتخاب نوع قرنیز به سلیقه، معماری دکوراسیون داخلی خانه و بودجه شما بستگی دارد؛ اما وقتی شما به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم و مراحل نصب آن را به‌راحتی پشت‌سر بگذاریم؟ باید به جنس قرنیز هم توجه داشته باشید. اگر از قرنیز پی‌وی‌سی، چوب یا ام‌دی‌اف استفاده می‌کنید، در صورت عدم دسترسی به اره فارسی بر، می‌توانید از دستگاه فرز انگشتی یا اره دستی برای برش قرنیز استفاده کنید؛ اما حتما سمباده‌کشی پس از برش را برای یکنواخت شدن لبه‌های قرنیز انجام دهید.

بیشتر افراد از قرنیز‌های پی‌وی‌سی استفاده می‌کنند؛ چون در کنار کیفیت و زیبایی، هزینه مناسب‌تری دارند و نصب آن‌ها نیز راحت‌تر است.

همانطور که در دکور چوب آمده است:

قرنیز پی وی سی همانطور که از نام آن پیداست از pvc  (چندلایه مواد مختلف پلاستیکی ) ساخته شده است. در سال های اخیر ابزارآلات پی وی سی ‌به دلیل دوام بالا و قیمت ارزان در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی دارند. بیشترین استفاده از این نوع قرنیز، در ساخت ساختمان های تجاری و پروژه‌هایی با بودجه اقتصادی محدود می باشد. پی وی سی در شرایط آب وهوایی مختلف، رطوب و دما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. امروزه در بازار از قرنیز پی وی سی به عنوان قرنیز ضدآب نیز یاد می کنند چرا که برای مناطق دارای رطوبت انتخاب بسیار مناسبی است.

برای داشتن برش‌های دقیق و ظریف، می‌توانید از شابلون فارسی بر قرنیز هم استفاده کنید. شابلون‌ها زوایای مختلفی دارند و اندازه‌گیری دقیقی ارائه می‌دهند. این ابزار اندازه‌گیری برای افراد مبتدی و کم‌تجربه مناسب‌تر به نظر می‌رسد. به همان اندازه که برای برش ظریف و زیبای قرنیز، دقت و وسواس به خرج می‌دهید، بهتر است که به حفظ ایمنی خود نیز توجه داشته باشید و حتما از عینک و دستکش استفاده کنید.

اره فارسی بر

انتخاب درست اره فارسی بر

مهم‌ترین ابزاری که در برش زاویه‌دار قرنیزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان اره فارسی بر است؛ به همین خاطر، انتخاب درست این تجهیز در سهولت کار شما نقش مهمی دارد. این نوع اره، انواع مختلفی دارد و شما باید براساس نیاز خود، ویژگی‌های آن را بررسی کنید تا به انتخاب مناسبی برسید. یک اره فارسی بر باکیفیت، باید برش تمیز، بدون لب پریدگی و بدون پلیسه را ارائه دهد. اگرچه خروجی کار به کیفیت اره بستگی دارد، اما باید در نظر داشته باشید که برای برش هر نوع قرنیز، باید از تیغ اره مناسب استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال، تیغ اره‌ای که برای برش چوب روی دستگاه نصب می‌شود، برای برش قطعات ام‌دی‌اف مناسب نیست.

در صورت انتخاب تیغ مناسب برای اره فارسی بر، یک برش تمیز و زیبا خواهید داشت. سایز تیغ اره، قابلیت تنظیم تیغه فارسی بر، تنظیم زاویه، توان و قدرت موتور اره از دیگر فاکتورهایی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. انتخاب درست این چند معیار به نوع استفاده و حجم کار شما بستگی دارد. اگر هدف شما در رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟ افزایش دقت اندازه‌گیری و علامت‌گذاری است، توصیه می‌کنیم که از ابزارها و فارسی‌برهای باکیفیت از برندهای برتر استفاده کنید. اره‌های باکیفیت از به‌روزترین تکنولوژی‌ها بهره‌مندند، ضمن ارائه توان و قدرت بهینه موتور، مصرف انرژی را به حداقل ممکن می‌رساند، با تنظیم زاویه دقیق و برش‌های بدون نقص، نصب قرنیزها را بسیار راحت می‌کنند.

مزایای فارسی بر کردن قرنیز

اگرچه ممکن است قرنیزها به اندازه سایر المان‌های دکوراتیو و عناصر معماری به چشم نیایند، اما نصب آن‌ها تاثیر چشمگیری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. قرنیز به‌عنوان یک نوع مصالح ساختمانی، به تنهایی نمی‌تواند این جنبه‌های زیبایی را به وجود آورد. آنچه این عنصر را به یک مصالح تزیینی تبدیل ساخته، نحوه فارسی بر کردن آن است. وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟ حتما با اهمیت برش اصولی این مصالح در زیبایی و ظرافت کار آشنا هستید. مهم‌ترین مزایای فارسی بر کردن قرنیز، افزایش طول عمر این متریال، نصب آسان، ظرافت و زیبایی دکوراسیون داخلی است. برای درک این ویژگی‌ها می‌توانید یک‌بار قرنیزها را بدون فارسی بر کردن نصب کنید تا متوجه نقص‌ها و درزهای موجود در محل اتصال آن‌ها شوید. قرنیزهایی که فارسی بر شده‌اند، به راحتی نصب می‌شوند و عیب و ایراد دیوارهایی که دارای ناهمواری، ترک‌خوردگی و … هستند را می‌پوشانند.

kkk

جمع‌بندی

در این مطلب، به سوال شما که چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟ پاسخ دادیم و نکاتی را که در فرآیند برش زاویه‌دار قرنیزها برای نصب اصولی و بدون نقص این عناصر معماری مهم هستند، بررسی کردیم. قرنیزها به‌عنوان مصالح تزیینی در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ضمن پوشش درزها، مخفی کردن سیم‌ها، لوله‌ها و ایرادات گوشه‌های دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و حیوانات موذی بر جنبه‌های زیبایی دکور داخلی می‌افزایند. برای اینکه بتوانید از مزایای استفاده از قرنیز‌ها بهره‌مند شوید، باید نحوه فارسی بر کردن آن‌ها را بیاموزید و به‌صورت دقیق اجرا کنید.

برای این کار نیز به چند ابزار، به‌خصوص اره فارسی بر رونیکس احتیاج دارید تا بتوانید برش‌های دقیق و زیبا روی قرنیز‌های مختلف ایجاد کنید. برش و نصب قرنیزها کار چندان سختی نیست؛ اما برای اینکه بتوانید این پروسه معماری را با دقت و کیفیت بالا انجام دهید، بهتر است که در انتخاب و خرید اره فارسی بر و سایر تجهیزات لازم، دقت کافی داشته باشید و این ابزارآلات را از برند معتبر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...