تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس

تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس | تجربه‌ای از آرامش با این سازه‌های گیاهی

رشد زندگی شهرنشینی انسان را در معرض انواع آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی قرار می‌دهد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در بلندمدت بر روان افراد تاثیرات مخربی داشته باشند. از سوی دیگر انسان مدرن در معرض انواع چالش‌ها و دغدغه‌هایی است که این مشکلات، استرس را در او افزایش می‌دهند. بر همین اساس در این مطلب از سایت گامان به تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس می‌پردازیم.

فهرست مطالب

    دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال که به‌عنوان دیوار گیاهی نیز شناخته می‌شود، سازه‌های عمودی هستند که با نصب در آپارتمان‌ها و محل کار افراد، استرس ناشی از زندگی در محیط شهری را کم‌تر می‌کنند. این سازه‌های گیاهی با تاثیر مستقیم در سلول‌های مغزی، کاربرد ضد استرس و آرامش‌بخش دارند.

    گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی؛ سازه‌ای برای زیبایی و آرامش روان شما

    پیش از پرداختن به تاثیر دیوار سبز مصنوعی در کاهش استرس باید شناختی کلی از این سازه داشته باشید. دیوار سبز مصنوعی، بخش‌هایی عمودی هستند که انواعی از گیاهان مختلف بر روی آن نصب شده‌اند. این دیوارها را می‌توان در هر بخش از فضای خانه یا محل کار نصب کرد؛ چرا که نسل جدید این سازه‌ها، سیستم آبیاری داخلی دارند. دیوارهای سبز معمولا نیازی به رشد ندارند و پس از رشد کافی در محل مورد نظر نصب می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای دیوار سبز مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قابل نصب بر روی انواع پوشش‌ها مانند کاشی، سنگ و دیوارکوب
    • پارتیشن‌بندی و جداسازی فضاهای داخلی و خارجی اتاق
    • صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا عایق حرارتی
    • کاهش استرس و تضمین سلامت روان
    • مقاومت در برابر ضربه و فشار
    • تصفیه‌ی هوای محیط
    • مقاومت در برابر کشش
    • دارای اثر بیوفیلیک
    • المان بصری جذاب
    • عایق صوتی
    • کمک به ایمنی ساختمان

    تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس چگونه است؟

    تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس موضوعی است که کم‌تر به آن پرداخته شده است. طراحان دکوراسیون داخلی خانه‌های مدرن، استفاده از گرین وال مصنوعی را یکی از المان‌های مهم برای طراحی‌های خود در نظر می‌گیرند تا فضایی صمیمی، گرم و آرامش‌بخش را بعد از یک روز کاری سخت برای افراد به وجود بیاورند. این افراد با شناخت ویژگی‌های گیاهان مختلف و عملکرد آن‌ها در کاهش استرس و اضطراب‌های ناشی از زندگی شهری، با خلق این فضا به کاهش استرس افراد کمک می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین تاثیرات دیوار سبز مصنوعی در کاهش استرس اشاره می‌کنیم.

    گرین وال مصنوعی چگونه استرس را کاهش می‌دهد؟

    رنگ سبز و خاصیت آرامش‌بخش آن

    در روانشناسی رنگ‌ها، سبز از جمله رنگ‌هایی است که برای آرامش و کاهش اضطراب کاربردهای فراوانی دارد. تجمع رنگ سبز گیاهان در یک محیط، ذهن شما را از روزمرگی‌ها دور می‌کند و با کمک به ترشح هورمون اندورفین، علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در بدن شما، استرس‌های ناشی از یک روز سخت را از بین می‌برد. به همین دلیل بسیاری از بیمارستان‌ها برای اتاق عمل از رنگ‌ سبز استفاده می‌کنند.

    کاهش افسردگی

    اگر فرد افسرده‌ای هستید یا تحت درمان پزشک قرار گرفته‌اید، تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس را دست کم نگیرید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که در روستاها یا در مجاورت طبیعت زندگی می‌کنند، روان آرام‌تر و زندگی شاداب‌تری دارند. گیاهان با تاثیر مستقیم بر عملکرد ذهن در کاهش استرس، بهبود افسردگی و کم‌تر شدن دغدغه‌ها نقش موثری را بر عهده دارند.

    بهبود تمرکز

    تمرکز زمانی ایجاد می‌شود که در هنگام انجام کار احساس راحتی داشته باشیم. گیاهان با ایجاد فضایی صمیمی، تمرکز ما را برای کارهایمان افزایش می‌دهند. بهبود تمرکز ناشی از راحتی در محیط و عدم پرتی حواس به دلیل مشغله‌ها و دغدغه‌های فراوان است.

    دیوار سبز مصنوعی حافظه را تقویت می‌کند

    ذهن انسان سرشار از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که ممکن است به دلیل فراموشی موقت یا تضعیف حافظه کوتاه‌مدت باشد. طبق تحقیقات دانشمندان، زندگی در یک فضای سبز و در مجاورت گیاهان، حافظه را تا 20 درصد تقویت می‌کند. از آنجایی که در زندگی شهری افراد دائما بر روی بخشی از زندگی و مشکلاتشان تمرکز می‌کنند، تقویت حافظه با کمک دیوار سبز مصنوعی می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای کاهش استرس باشد.

    دیوار سبز مصنوعی حافظه را تقویت می‌کند

    افزایش شادی؛ تاثیر گرین وال مصنوعی در رشد ترشح هورمون دوپامین

    زندگی در یک فضای آرامش‌بخش و پر از مکمل رنگ سبز، روحیه شما را تقویت کرده و از عصبانیت و دغدغه‌های شما کم می‌کند. باتکیه‌بر مطالعات دانشمندان افرادی که ارتباط صمیمی‌تری با طبیعت دارند، فرایند رشد ترشح هورمون دوپامین به‌عنوان اصلی‌ترین هورمون برای شادی، در بدن آن‌ها با سرعت بیشتری تولید می‌شود. این افراد معمولا زندگی شادتر و روحیه قوی‌تری برای پذیرش مشکلات دارند. به همین دلیل کمک به ترشح هورمون شادی را می‌توان مهم‌ترین تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس افراد دانست.

    نصب دیوار سبز مصنوعی شما را با طبیعت آشتی می‌دهد

    برای این که بدانید گرین وال مصنوعی چگونه استرس افراد را کاهش می‌دهد، جواب را باید در تغییر عادت‌های زندگی افراد جست‌وجو کنید. با نصب دیوار سبز مصنوعی، طبیعت بخشی از زندگی روزمره افراد می‌شود و لذت زندگی در فضای ارگانیک و طبیعی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. افرادی که با طبعیت پیوند عمیق‌تری دارند؛ در زمان بحران‌ها استرس کم‌تری بر آن‌ها غالب می‌شود.

    تجربه‌ای از زندگی روستایی در یک فضای شهری با نصب دیوار سبز مصنوعی

    بسیاری از افراد عاشق زندگی در فضاهای روستایی هستند. تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس افراد به اندازه‌ای بالا است که نصب این سازه‌های گیاهی در محل کار یا اتاق مورد نظر تاثیر مستقیمی بر بخش آمیگدال مغز دارد. این بخش از مغز با نقش اساسی در پردازش استرس افراد، در محیط‌های روستایی و در مجاورت طبیعت، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

    گرین وال مصنوعی سرزندگی افراد را افزایش می‌دهد

    گرین وال مصنوعی سرزندگی افراد را افزایش می‌دهد

    زندگی در یک فضای طبیعی خواص خاص خود را دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایای آن رشد هورمون‌هایی مانند اوکسی‌توسین است که با افزایش هیجان افراد، ادامه زندگی را برای آن‌ها هدفمند می‌کند. نصب گرین وال مصنوعی در محیط کار یا فضاهایی از منازل مسکونی، سطح انرژی را بیشتر می‌کند.

    نصب دیوار سبز مصنوعی فضایی مناسب برای مدیتیشن و استراحت در یک محیط کاملا ساکت و آرام در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس افراد به‌ قدری زیاد است که بسیاری از پزشکان برای کاهش دغدغه‌ها و استرس‌های ناشی از زندگی شهری یا مشکلات شخصی، برنامه‌های درمانی خود را بر اساس فواید حضور در یک محیط طبیعی خلق شده در زندگی شهری تنظیم می‌کنند.

    تنظیم ساعت خواب

    خوابیدن درست و به اندازه در افزایش طول عمر و انرژی افراد نقش موثری دارد. گرین وال مصنوعی با ایجاد شرایطی مناسب برای استراحت در یک فضای آرام، به تنظیم برنامه خواب افراد کمک می‌کند و به این وسیله میزان انرژی آن‌ها را افزایش می‌دهد. هر چه افراد انرژی بیشتری برای برنامه‌های کاری خود داشته باشند، استرس آن‌ها برای به نتیجه رسیدن دغدغه‌ها کاهش می‌یابد.

    مجموعه گامان؛ ارائه‌دهنده بهترین گرین وال‌های مصنوعی

    مجموعه گامان؛ ارائه‌دهنده بهترین گرین وال‌های مصنوعی

    شرکت گامان تزئین جاوید یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه نصب انواع چمن‌ مصنوعی، فنس چمنی، دیوار سبز مصنوعی، گیاه مصنوعی و فروش موکت، کفپوش و پارکت لمینت است که تجربه زندگی در دل طبیعت را به شما هدیه می‌دهد.

    مجموعه ما با ارائه مشاوره‌های رایگان پیش از ثبت سفارش، به شما در انتخاب بهترین محصول کمک می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات متنوع و ثبت سفارش آنلاین از سایت ما کمک بگیرید.

    2 دیدگاه برای “تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس | تجربه‌ای از آرامش با این سازه‌های گیاهی”

      • پیام اسمی گفت:

        ممنون از شما جناب بختیاری عزیز بسیار لطف کردین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...