بهترین کفپوش کافه و رستوران

راهنمای صفر تا 100 انتخاب بهترین کفپوش کافه و رستوران

کفپوش کافه و رستوران، بخش قابل توجهی از دکوراسیون داخلی آن را تشکیل می‌دهد. یک کفپوش علاوه‌بر زیبایی باید مطابق استانداردهای بهداشتی یک کافه یا رستوران نیز باشد، به طوریکه نظافت و بهداشت کف رستوران به طور کامل انجام شود. همچنین دوام و استحکام لازم برای یک محیط پر‌تردد را داشته باشد. در اینجا قصد داریم با انواع کفپوش‌های مناسب برای کافه و رستوران آشنا شویم و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به دنبال خرید یک کفپوش مناسب و کاربردی برای کافه و رستوران خود هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مهمترین ویژگی کفپوش کافه

مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش کافه و رستوران چیست؟

هنگام انتخاب و خرید یک کفپوش باید به ویژگی‌های مختلفی توجه کنید تا انتخاب سنجیده‌تری داشته باشید. پارامترهای انتخاب کفپوش کافه بسیار زیاد است اما در ادامه به برخی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب کفپوش کافه اشاره می‌کنیم:

۱. زیبایی طرح و رنگ کفپوش کافه و رستوران

هر مشتری پس از ورود به یک کافه یا رستوران در نگاه اول به دکوراسیون داخلی آن توجه می‌کند. بنابراین اولین ویژگی که باید به آن توجه کرد، زیبایی یک کفپوش است. کفپوش باید رنگ و طرح جذاب و چشمگیری داشته باشد تا موجب جذب مشتری شود.

۲. جنس کفپوش

پس از زیبایی باید به جنس کفپوش توجه کرد؛ کفپوش باید به طور دائم، تمیز شود. بنابراین باید جنس آن به گونه‌ای باشد که در اثر نظافت، خراب نشود و در برابر سایش نیز مقاوم باشد. نکته مهم دیگر در جنس کفپوش، لغزنده نبودن سطح آن است. کفپوش‌های لغزنده ممکن است موجب لیز خوردن افراد شوند و خاطره بدی را در ذهن آن‌ها ثبت کنند.

۳. نوع کاربری کفپوش

یکی از ویژگی‌های کفپوش کافه و رستوران که باید به آن توجه کرد، نوع کاربری کفپوش است. کاربری کفپوش آشپزخانه رستوران با کفپوش سالن غذاخوری کاملا متفاوت است. بهترین کفپوش آشپزخانه رستوران کفپوشی است که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد. به دلیل اینکه کف آشپزخانه و فضای سرو غذا دائم باید شسته شود، اما کفپوش سالن غذاخوری به شستشوی کمتری نیاز دارد.

۴. میزان سر و صدای کفپوش

میزان سر و صدای کفپوش نیز ویژگی دیگری است باید به آن توجه شود. بهتر است کفپوشی انتخاب شود که عایق صدا باشد و هنگام رفت و آمد، سر و صدایی ایجاد نکند.

انواع کفپوش کافه و رستوران چیست؟

انواع کفپوش کافه و رستوران چیست؟

کفپوش‌های کافه و رستوران در طرح‌های مختلف و جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. برخی از مهم‌ترین انواع کفپوش‌های کافه و رستوران شامل موارد زیر می‌شود:

۱. کفپوش پارکت لمینت

کفپوش‌های پارکت لمینت نوعی کفپوش به شکل چوب هستند که مقاومت بالایی در برابر آب، رطوبت و سایش دارند. برخی افراد کفپوش پارکت لمینت را به عنوان بهترین کفپوش آشپزخانه رستوران می‌شناسند. به دلیل اینکه در مجاورت با آب، کمتر دچار آسیب می‌شود. تنوع طرح و رنگ در پارکت‌های لمینت بالا است. علاوه‌بر‌این، نصب آن نیز بسیار آسان است.

۲. کفپوش کافه و رستوران: کفپوش چوبی

کفپوش چوبی نوع دیگری از کفپوش‌های مورد استفاده در کافه و رستوران است. کفپوش چوبی، زیبایی و جذابیت بسیار زیادی به دکوراسیون داخلی کافه و رستوران می‌بخشد. قیمت کفپوش‌های چوبی نسبتا بالا است اما کیفیت و دوام آن خوب است. این کفپوش در سه نوع با نام‌های ترموود، پارکت چوبی و بامبو تولید می‌شود که هر کدام برای کف سازی مدرن کافی شاپ، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

۳. کفپوش وینیل

یکی دیگر از انواع کفپوش کافه و رستوران، کفپوش وینیل است. کفپوش وینیل برای محیط‌های مرطوب، انتخاب مناسبی است و در مجاورت با آب، دوام نسبتا خوبی دارد. نظافت و نگهداری از این کفپوش چندان سخت نیست. به همین دلیل یکی از کفپوش‌های پرطرفدار برای کف سازی مدرن کافی شاپ محسوب می‌شود. این کفپوش مناسب کافه در سه نوع کفپوش تایل، وینیل رول و وینیل پروفیل تولید می‌شود.  

پلی یورتان

۴. کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان بر پایه مواد رزین پلی اورتان تولید می‌شود و فرمولاسیون منحصر به فردی دارد. بر اساس این فرمولاسیون، مقاومت و انعطاف‌پذیری کفپوش پلی یورتان افزایش پیدا کرده است. بنابراین در برابر سایش، ضربه و مواد شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. تمامی این موارد موجب شده است این کفپوش به عنوان یک کفپوش مناسب کافه شناخته شود.

۵. کفپوش بتنی

کفپوش بتنی نوعی از کفپوش است که بیشتر در محوطه‌سازی کاربرد دارد. معمولا برای محیط‌های پرتردد و فضای بیرونی یک کافه یا رستوران از این نوع کفپوش استفاده می‌شود. با این حال برخی افراد ترجیح می‌دهند برای محیط داخلی کافه نیز از این کفپوش استفاده نمایند. مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، ضربه و حرارت از جمله دلایل استفاده از کفپوش بتنی در کافه یا رستوران است.

۶. کفپوش pvc

کفپوش pvc قیمت کاملا مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و برای افرادی که بودجه کمی در اختیار دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. نگهداری کفپوش پی وی سی چندان سخت نیست. این کفپوش به راحتی تمیز می‌شود. با این حال اگر در نگهداری کفپوش پی وی سی، دقت لازم را داشته باشید، می‌توانید عمر مفید آن را چند سال افزایش دهید.

۷. کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی نوعی کفپوش است که با استفاده از لایه اپوکسی ساخته می‌شود. این کفپوش با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، استاندارد کفپوش کافه و رستوران را دارد. لایه اپوکسی به صورت مایع روی سطح قرار می‌گیرد و پس از مدتی، کاملا سفت می‌شود.

لایه اپوکسی سطحی کاملا یکنواخت را به وجود می‌آورد که تمیز کردن کف را آسان می‌کند. میزان مقاومت کفپوش اپوکسی در برابر عوامل مخرب محیطی، بسیار بالا است. همچنین در برابر حرارت، سایش و مواد شیمیایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

۸. استفاده از چمن مصنوعی برای رستوران

برخی افراد ترجیح می‌دهند از چمن مصنوعی برای رستوران و کافه استفاده نمایند. این کار باعث می‌شود حسی از طبیعت و سرسبزی برای افراد تداعی شود. چمن‌های مصنوعی در انواع مختلف تولید می‌شوند و در متراژهای سفارشی برش داده می‌شوند.

کافیست متراژ کف کافه یا رستوران را اندازه‌گیری کنید و متناسب با آن، چمن مصنوعی را سفارش دهید. چمن‌های مصنوعی یکی از زیباترین و ارزان‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار هستند. از معایب چمن مصنوعی می‌توان به عمر مفید کوتاه آن اشاره کرد. علاوه‌بر‌این باید گفت شستشوی عمقی چمن‌های مصنوعی کمی دشوار است.

resturant flooring

۹. استفاده از موکت مخصوص رستوران

کفپوش دیگری که می‌توان برای کف رستوران یا کافه استفاده کرد، موکت است. موکت مخصوص رستوران می‌تواند به زیبایی دکوراسیون داخلی آن کمک کند. موکت‌های رستورانی مانع لغزش افراد حین راه رفتن می‌شوند. علاوه‌بر‌این دوام بالایی دارند و مانع ایجاد سرو صدا می‌شوند.

یکی از مزیت‌های موکت‌های رستورانی، تنوع بالای آن‌ها است. این موکت‌ها را می‌توانید در طرح و رنگی تهیه کنید که با سایر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگی لازم را داشته باشد. از معایب موکت مخصوص رستوران می‌توان به تمیز کردن آن اشاره کرد. برای تمیز کردن این نوع موکت باید آن را به طور عمقی شستشو داد و معمولا این کار باید توسط قالیشویی‌ها انجام ‌شود.

کلام آخر در مورد کفپوش‌ کافه و رستوران

در این مطلب با صفر تا صد کفپوش‌های کافه و رستوران آشنا شدیم. توصیه می‌شود هنگام خرید، استاندارد کفپوش کافه و رستوران را مورد توجه قرار دهید و طبق استانداردهای مورد نظر خرید خود را انجام دهید. همچنیین ویژگی‌های هر کفپوش را به دقت بررسی کنید.

با بررسی ویژگی‌های هر یک از کفپوش‌های فوق می‌توانید کفپوش مناسب خود را پیدا نمایید. تجربه شما در مورد خرید کفپوش‌های کافه یا رستوران چیست؟ شما کدامیک از کفپوش را پیشنهاد می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

  • محدثه شریفی
  • 12 خرداد 1403
  • 178 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...