بهترین کفپوش برای آلرژی

بهترین کفپوش برای آلرژی | 5 کفپوش مناسب افراد مبتلا به آسم

برای افراد دچار آلرژی و حساسیت، حتی کف‌پوش خانه نیز می‌تواند آزاردهنده باشد. پرزها و الیاف به‌‌کاررفته در برخی از کف‌پوش‌ها، باعث افزایش شدت آلرژی می‌شوند و به همین جهت، انتخاب کف‌پوشی که باعث تشدید حساسیت نشود حائز اهمیت است. در این مطلب به بررسی بهترین کفپوش برای آلرژی می‌پردازیم و 5 مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بهترین کفپوش برای آلرژی کف_پوش لمینت

بهترین کفپوش برای آلرژی: کف‌پوش لمینت

لمینت جزو جدیدترین کف‌پوش‌های عرضه شده در صنعت کف‌پوش است که برای ساخت آن، از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز استفاده شده است. مزایا و معایب کفپوش لمینت را در ادامه، بررسی می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب این کف‌پوش، کمک کنیم.

مزایای کف‌پوش لمینت

  1. مقاومت بالا: استفاده از 4 لایه متراکم و فشرده در ساخت این پارکت، لمینت را در برابر هرگونه ضربه یا فشار مقاوم ساخته‌است. لمینت برخلاف پارکت‌های معمولی، به‌آسانی خط‌وخش نمی‌پذیرد و درمقابل نور خورشید، رنگ خود را از دست نمی‌دهد.
  2. مقرون‌به‌صرفه بودن: لمینت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد و دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع دیگر پارکت‌ها است.
  3. نگهداری راحت: پارکت لمینت به‌آسانی تمیز می‌شود و امکان طی کشیدن روی آن به همراه انواع شوینده‌ها وجود دارد. همچنین لمینت، بو و لکه را جذب نمی‌کند و به همین دلیل، لکه به‌راحتی پاک می‌شود.
  4. نصب آسان: لمینت به علت داشتن شیارهایی در تایل‌های خود، نیازی به چسب‌ کاری ندارد و به‌آسانی می‌توان آن را در خانه نصب کرد.
  5. ضد آلرژی و حساسیت: کف‌پوش لمینت برای افرادی که دچار آسم، آلرژی و حساسیت‌های فصلی هستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. لمینت بر اساس استانداردهایی ساخته می‌شود که مواد آلرژی‌زا، گردوغبار و آلودگی را به خود جذب نکند.

معایب کف‌پوش لمینت

  1. طبیعی نبودن لمینت: برای برخی از افراد، به‌کاررفتن مواد سازنده طبیعی در پارکت حائز اهمیت است؛ اما لمینت طبیعی نیست، چراکه از چوب ساخته نمی‌شود و فقط دارای طرح چوب است.
  2. لغزندگی: درست است که جذب‌نشدن گردوغبار توسط لمینت، آن را به یکی از انتخاب‌های بهترین کفپوش برای آلرژی تبدیل کرده است؛ اما برای این کار، در لمینت‌ها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که باعث ایجاد لغزندگی روی سطح پارکت می‌شوند.
  3. ایجاد آلودگی صوتی: راه‌رفتن روی کف‌پوش لمینت باعث ایجاد سروصدای زیاد می‌شود که برای بسیاری از افراد آزاردهنده است.

کف‌پوش چوبی

یکی دیگر از کف‌پوش‌های ضد حساسیت، پارکت چوبی است که از چوب و مواد طبیعی ساخته‌شده است. در ادامه مزایا و معایب پارکتهای چوبی را بیان می‌کنیم.

مزایای کف_پوش چوبی

مزایای کف‌پوش چوبی

  1. ساخته‌شدن از چوب: این پارکت از مواد طبیعی ساخته می‌شود که حس شادابی و سرزندگی را در محیط خانه فراهم می‌کند. همچنین کف‌پوش چوبی، سازگار با محیط‌زیست بوده و حساسیت‌زا نیست.
  2. عایق حرارتی و صوتی: کف‌پوش چوبی عایق بسیار خوبی برای گرما و صدا است.
  3. قابلیت تعمیر: در صورت آسیب‌دیدن، می‌توان این کف‌پوش را به‌راحتی جدا کرد و به بازسازی و تعمیر آن پرداخت.
  4. وزن سبک: وزن سبک، یکی دیگر از مزایای کف‌پوش چوبی است که مانع از تحمیل وزن اضافه به ساختمان می‌شود.
  5. نرمی زیاد: کف‌پوش چوبی به دلیل نرمی بالا، حس بسیار خوبی را هنگام راه‌رفتن القا می‌کند.

معایب کف‌پوش چوبی

  1. حساسیت به رطوبت و خط‌وخش: چوب در برابر نفوذ آب مقاومتی ندارد و در صورت مرطوب بودن محیط، تغییر شکل می‌دهد. همچنین کف‌پوش چوبی به‌سرعت دارای خراش و خط‌وخش می‌شود.
  2. تغییر شکل: این پارکت تحت‌تأثیر رطوبت و حرارت می‌تواند دچار انقباض شده و تغییر شکل دهد.
  3. امکان موریانه زدن: این کف‌پوش‌ها به دلیل ساخته‌شدن از چوب، ممکن است موریانه بزنند.

موکت ضد حساسیت، بهترین کفپوش برای آلرژی

اگر دچار آلرژی و حساسیت هستید و به دنبال بهترین کفپوش برای آلرژی می‌گردید، حتماً با این سؤال مواجه شده‌اید که: موکت یا پارکت کدوم مناسبه برام؟ پارکت‌ها نسبت به موکت‌ها کمتر دچار پرز و آلودگی می‌شوند؛ اما چنانچه به استفاده از موکت در خانه تمایل دارید، می‌توانید از موکت ضد حساسیت استفاده کنید. در ادامه مزایا و معایب موکت ضد حساسیت را بررسی می‌کنیم.

مزایای بهترین کفپوش برای آلرژی: موکت ضد حساسیت

  1. الیاف مقاوم: موکت‌ها از الیاف بسیار مقاومی ساخته‌شده‌اند که در اثر راه‌رفتن زیاد نیز، از هم باز نمی‌شوند؛ همچنین مقاومت خوبی در برابر ساییدگی دارند.
  2. نظافت آسان: می‌توانید به‌جای خرید موکت‌های معمولی با رنگ تیره، موکت‌های روشن ضد حساسیت را خریداری کنید که به‌آسانی قابل‌شست‌وشو هستند.
  3. انعطاف‌پذیری: یکی از تفاوتهای موکت ضد آلرژی و موکت معمولی، خاصیت ارتجاعی موکت ضد آلرژی است. به دلیل انعطاف‌پذیری بالای این موکت، پوشش‌دهی آن به حداکثر می‌رسد و شما می‌توانید در هر محیطی از آن استفاده نمایید.

معایب موکت ضد حساسیت

  1. مقاوم نبودن در برابر رطوبت: موکت‌ها به دلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت، برای استفاده در حمام یا آشپزخانه گزینه مناسبی نیستند.
  2. لکه‌پذیری بالا: موکت‌ها به‌راحتی دچار لکه و کثیفی می‌شوند.

کف‌پوش سنگ

یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای پوشاندن کف خانه، می‌تواند کفپوش سنگ باشد. این کف‌پوش، ضد حساسیت بوده و ظاهر بسیار زیبایی دارد. مزایا و معایب کفپوش سنگ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مزایای کف‌پوش سنگمعایب کف‌پوش سنگ
جذب نوربالا و روشن‌سازی محیطلیز بودن
انتقال گرما و خنک‌سازیجذب سرمای زیاد
مقاومت بالا در برابر ضربهآسیب‌دیدگی به دلیل سختی بالا
تنوع بالای طرح و رنگقیمت زیاد

کف‌پوش PVC، بهترین کفپوش برای آلرژی

کفپوش وینیل یا کف‌پوش PVC، از پلیمر PVC ساخته شده است که باتوجه‌به ویژگی‌های خوبی که دارد، در بسیاری از مکان‌ها قابل‌استفاده است. برای اینکه بتوانید بهترین کفپوش برای آلرژی را پیدا کنید، مزایا و معایب کفپوش پی‌وی‌سی را بررسی می‌کنیم.

مزایای کف_پوش PVC

مزایای کف‌پوش PVC

  1. ضدآب بودن: این کف‌پوش خاصیت ضدآبی دارد و برای استفاده در محیط‌های مرطوب نیز مناسب است.
  2. ماندگاری بالا: کفپوش PVC طول عمر بالایی دارد.
  3. مقاومت در برابر اشعه UV: رنگ این کف‌پوش با قرارگرفتن مقابل خورشید، تغییر نمی‌کند.
  4. این کف‌پوش، ضدلغزش و ضدحریق است.

معایب کف‌پوش PVC

از معایب این کف‌پوش می‌توان به تجزیه‌پذیر نبودن، استفاده از مواد شیمیایی در ساختار کف‌پوش، احتمال انتشار گازهای سمی و تعمیر سخت آن اشاره نمود.

کلام پایانی

انتخاب کف‌پوش مناسب برای اشخاصی که دچار آسم، حساسیت و آلرژی‌های فصلی هستند مسئله مهمی است؛ چراکه کف‌پوش‌ها در صورت مناسب نبودن می‌توانند عامل تشدید حساسیت باشند. در این متن به بحث بهترین کفپوش برای افراد دارای آلرژی پرداختیم؛ 5 نمونه از کف‌پوش‌های ضد حساسیت را معرفی کرده و مزایا و معایب هریک را بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...