دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

طبق آنچه در علم روانشناسی آمده، فضای اطراف ما تاثیر مستقیمی بر روی اخلاق و رفتار ما دارد. در نتیجه باید برای زیباسازی آن تلاش کنیم تا بتوانیم تاثیر مثبتی از آن دریافت نماییم. از طرفی همواره مایلیم دکوراسیون فضای اطراف خود را به گونه‌ای تعیین کنیم که مورد تحسین دیگران قرار بگیریم. حال اگر این فضا، اتاق یک دختر خانم باشد قطعا حساسیت بیشتری دارد. اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هستید ما را همراهی کنید.

دخترها بسیار بیشتر از پسرها به دکوراسیون اتاق خود اهمیت می‌دهند. آنها دوست دارند چیدمان اتاق تحسین‌برانگیز و چشم‌نواز باشد. از طرفی فانتزی بودن را می‌پسندند و در توجه به جزئیات استاد هستند. برای داشتن یک دکور زیبا در اتاق دخترانه باید به موارد زیادی از جمله موکت، پارکت، کمد دیواری، رنگ‌ها و… توجه شود. پیشنهاد می‌شود تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس را نیز در نظر بگیرید و در اتاق خواب از آن استفاده کنید. استفاده از آباژورهای مدرن نیز جلوه فوق‌العاده‌ای برای اتاق خواب دارد.

اتاق خواب دخترانه

خرید بهترین کف پوش برای اتاق خواب دخترانه

اولین موردی که در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مطرح می‌شود کف پوش است. با توجه به معیارهای مختلفی می‌توان کف پوش اتاق خواب را تعیین کرد. اولین معیار احساس راحتی است. هر چه در موقع راه رفتن بر روی کف پوش احساس راحتی بیشتری داشته باشید کف پوش راحت‌تر است. معیار بعدی ظاهر کف پوش است. شما باید از نگاه کردن به آن لذت ببرید. معیار بعدی نحوه تمیز کردن است. کف پوش باید به گونه‌ای باشد که به راحتی تمیز شود، مخصوصا اگر چیزی مانند نوشیدنی بر روی آن ریخته شود.

لازم است بدانید نباید هر کف پوشی را برای اتاق خواب دخترانه انتخاب کنید. اگر انتخاب درستی داشته باشید می‌توانید زیبایی و آرامش را در کنار هم فراهم سازید. بهتر است رنگ کف پوش متناسب با رنگ دیوار انتخاب شود. همخوانی بین این دو جلوه زیبایی دارد. از آنجا که امروزه انواع و اقسام کف پوش‌ها در بازار موجود است دست شما برای انتخاب کف پوش در تعیین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باز است. شناخت انواع کف پوش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید بهترین کف پوش برای اتاق خواب دخترانه تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون دارد.

موکت اتاق خواب دخترانه

موکت یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان کف پوش اتاق خواب استفاده کرد. این گزینه بسیار محبوب و رایج است. مخصوصا در کشورهای اروپایی معمولا از موکت برای اتاق خواب استفاده می‌کنند. با توجه به تنوع زیادی که در موکت اتاق خواب وجود دارد می‌توان آن را با هر دکوراسیونی تطبیق داد. موکت کف پوشی کاملا نرم و راحت است. حتی به عنوان عایق صدا هم محسوب می‌شود. از طرفی نسبت به برخی دیگر از کف‌ پوش‌ها قیمت کمتری دارد. موکت به راحتی با جاروبرقی تمیز شده و قابل شستشو است. این ویژگی‌ها که همگی به عنوان مزایای موکت شناخته می‌شود موجب شده تا موکت یکی از محبوب‌ترین کف پوش‌ها باشد.

اگر سرامیک اتاقتان کهنه و قدیمی شده، اگر رنگ و طرح آن را نمی‌پسندید یا احساس می‌کنید هیچ هم‌خوانی بین کف و دیگر اجزای اتاق وجود ندارد، به راحتی می‌توانید با موکتی زیبا کف اتاق را بپوشانید. حتی اگر به دنبال نوسازی دکور اتاق هستید اما امکان تعویض سرامیک یا پارکت کف اتاق را ندارید می‌توانید از موکت تایل اتاق دخترانه استفاده کنید. انتخاب یک موکت با طرح و رنگی زیبا، دکور اتاق را به طور کامل تغییر داده و آن را به آنچه شما می‌خواهید تبدیل می‌کند.

تنها عیب بزرگی که موکت دارد این است که گرد و خاک را جذب می‌کند. این موضوع ممکن است باعث آلوده شدن هوای اتاق شود. اما با استفاده مرتب از جاروبرقی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه علاوه بر موکت می‌توانید از پارکت لمینت یا پارکت چوبی نیز برای اتاق خواب استفاده کنید. پارکت لمینت اتاق خواب کف پوش جدیدی است که چوب نیست. حال اگر به استفاده از چوب علاقه دارید می‌توانید از پارکت چوبی استفاده کنید تا حس و حالی طبیعی به اتاق ببخشید.

کمد دیواری اختصاصی

یکی دیگر از اجزای مهم اتاق خواب دخترانه کمد دیواری اختصاصی است. ایده‌های زیادی برای این منظور وجود دارد. مثلا می‌توان در پشت در کمد از آینه استفاده کرد. با استفاده از کمد دیواری، اتاق بسیار مرتب به نظر می‌رسد. زیرا دیگر مجبور نیستید برخی از لوازم را جلوی چشم قرار دهید. نکته مهمی که در مورد کمد باید رعایت شود جادار بودن آن است. در واقع کمد باید فضای کافی برای لباس‌ها و کیف و کفش‌های دختر خانم داشته باشد. البته ساماندهی کمد دیواری نیز مهم است.

نکته بعدی رنگ کمد است. رنگ روشن اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد. با این حال انتخاب رنگی که با دیگر اجزا مثلا کف پوش همخوانی دارد جلوه زیبایی خواهد داشت. البته رنگ می‌تواند با توجه به رده سنی دختر خانم انتخاب شود. مثلا رنگ‌های صورتی و بنفش و قرمز بیشتر برای بچه‌ها و رنگ‌های سفید و کرم و حتی مشکی برای جوانان انتخاب مناسب‌تری است. توجه به روانشناسی رنگ‌ها در دیزاین اتاق خواب دخترانه اهمیت زیادی دارد. بهترین رنگ برای اتاق خواب باید با توجه به سن و سلیقه دختر خانم تعیین شود.

چیدمان اتاق خواب دخترانه

تفکیک فضاها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تفکیک فضاها در اتاق خواب بسیار مهم است. مهم نیست اتاق مربوط به یک نفر یا بیشتر است. در هر صورت اگر سن دختر یا دختران کم است باید فضای بازی در آن لحاظ شود. حال اگر دختر در سن نوجوانی یا بیشتر به سر می‌برد آنچه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اهمیت دارد فضای مطالعه و چیدمان کتابها است.

اصول چیدمان اتاق خواب دختران

آخرین مطلبی که در مورد دکوراسیون اتاق دخترانه بیان می‌کنیم اصول چیدمان اتاق خواب دختران است. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون ساده و شیک و دوست داشتنی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سن دختر
  • تعداد دخترانی که قرار است از اتاق استفاده کنند
  • نیازهای فعلی دختر
  • بودجه شما
  • علایق دختر مثلا رنگ مورد علاقه وی

در کل بهتر است دکور اتاق را مطابق با سلیقه دختر انتخاب کنید تا بیشترین لذت را از آن ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...