جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای خرید موکت

۷ نکته مهم در راهنمای خرید موکت

خرید موکت به نظر ساده می آید اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. برای اینکه پول تان را دور نریزید ۷ نکته مهم بررسی شده که برای انتخاب موکت خوب حتما به آن نیاز دارید. انواع موکت خانگی و اداری از پر فروش ترین کفپوش های ساختمانی است ولی خریداران همیشه از خرید خود رضایت ندارند. علت اینست که برخی موارد بدون توجه به راهنمای خرید موکت یک محصول را انتخاب کرده اید که اصلا مناسب سبک زندگی تان نیست. برای اینکه از بین ده ها مدل و نمونه موکت مدل جدید، بهترین محصول را انتخاب کنید حتما به یک راهنمایی در مورد نحوه خرید موکت، نیاز دارید.

برای خرید موکت کجا برم؟

بهترین رنگ برای موکت کدام است؟

کدام نوع موکت کیفیت بهتری دارد؟

نحوه محاسبه قیمت موکت چگونه است؟

لیست مراکز خرید موکت را از کجا پیدا کنم؟

راهنمای خرید موکت خوب دارای چه مواردی است؟

سوالاتی از این نوع نشان دهنده بخشی از نگرانی های خریداران است. البته نمی توان منکر محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد شد ولی همیشه راهی برای خرید موکت خوب وجود دارد. قبل از هر اقدامی در مورد علت انتخاب این نوع موکت، از خودتان سوال کنید. چرا محصولی خاص را به دیگری ترجیح می دهید؟

اگر در جایی هستید و نمی توانید مطالعه کنید پادکست زیر را گوش دهید:

کامل ترین راهنمای خرید موکت

بحث هزینه ها و بودجه در موقع تغییر دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. این موضوع باعث شده تا برخی از خریداران موکت ارزان را تهیه کنند. برای خرید موکت تنها توجه به یک یا دو مورد اصلا کافی نیست. بهتر است مجموعه ای از قابلیت ها و ویژگی ها را برای خرید در نظر بگیرید. برای مثال موکت های با کیفیت تر، در لیست موکت های ارزان نیستند ولی نمی توانید این محصولات را نادیده بگیرید.

توجه به شکل ظاهری نظیر رنگ، طرح، بافت، نرمی و مواردی از این قبیل هم از مولفه های مهم در خرید موکت است. اما هرگز روی این موارد، تصمیم گیری نکنید. هر چقدر موارد بیشتری را لحاظ کنید، رضایت بیشتری از خرید موکت خواهید داشت. سبک زندگی همه افراد یکسان نیست به همین علت وسایل منزل، مبلمان، کفپوش ها و دیگر عناصر دکوراتیو هم یکسان انتخاب نمی شود.

راهنمای خرید موکت را در ادامه مشاهده می کنید.

راهنمای خرید موکت دسته دو

راهنمای خرید موکت با رنگ مناسب

۱-راهنمای خرید موکت با رنگ مناسب

انتخاب رنگ موکت یک چالش مهم است اما هیجان خاص خود را هم دارد. رنگ ها احساس فضا را تغییر می دهند پس تنها روی جذابیت های بصری موکت تاکید نکنید. خبر خوب اینکه اصلا چیزی به نام بهترین رنگ برای موکت، وجود ندارد. اولین و مهم ترین نکته این است که به سلیقه تان توجه کنید. ۵ یا ۶ رنگ موکت را انتخاب کنید. این رنگ ها باید حس خوبی را برای تان تداعی کند. اگر به طیف رنگ های سرد و آبی علاقه دارید اصلا سراغ طیف رنگ های گرم و قرمز نروید. معیارهای دیگری هم برای انتخاب رنگ موکت وجود دارد که عبارتند از این موارد:

الف-  راهنمای خرید موکت با توجه به ابعاد فضا: موکت های رنگ روشن از هر طیف رنگی، مناسب اتاق های کوچک تر هستند. این نوع رنگ ها فضا را بزرگ تر نشان می دهند در صورتی که اتاق کوچک است روی این گزینه هم فکر کنید. البته برای فضای بزرگ تر مشکلی نیست و حتی می توانید با رنگ های پایه تیره تر، فضا را گرم و صمیمی نیز نشان دهید.

ب- راهنمای خرید موکت بر اساس تم رنگی دکوراسیون: در این مورد دو دیدگاه وجود دارید. اگر می خواهید موکت، به نقطه کانونی دکوراسیون داخلی تبدیل شود، رنگ موکت را متضاد تم رنگی غالب انتخاب کنید. در غیر این صورت توصیه می شود با توجه به رنگ دیوارها و سقف و … رنگ مناسب را از طیف رنگی هم خانواده انتخاب کنید.

آموزش نحوه اندازه گیری محیط برای نصب موکت (مبتدی)

راهنمای خرید موکت خانگی

۲- راهنمای خرید موکت براساس تعداد خانوار

اگر تعداد افراد خانواده زیاد است باید محصولاتی با کیفیت تر و با رنگ های تیره یا خنثی را خریداری کنید. به خصوص اگر صاحب فرزند کوچکی هستید، اهمیت این قضیه بیشتر است. انواع موکت ضد لک یا مقاوم به لکه نیز تولید شده. این نوع موکت ها در برابر یک شدن مقاومت زیادی دارند و برای خانواده های بچه دار، انتخاب بهتری هستند.

به طور کلی در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد موکت هایی با ضخامت بیشتر، متراکم تر و با نخ مستحکم، گزینه بهتری هستند. هر چقدر کیفیت موکت بالاتر باشد، دوام بیشتری دارد و در برابر پا خوردن دچار آسیب نمی شود. حداقل موکت اتاق کودک را از موکت متراکم تر انتخاب کنید. موکت ضد لک و ضد آب نیز انتخاب بهتری است که می تواند خیال تان را راحت کند.

برای مثال شاید در یک خانواده دو نفری، ضد لک بودن موکت زیاد مهم نباشد ولی قطعا در یک خانواده با چند فرزند باید به موارد جزئی هم توجه کرد. در راهنمای خرید موکت توصیه نشده که همه خریدران از موکت های خاص و با قابلیت های بیشتر استفاده کنند، این کاملا بستگی به سبک زندگی و تعداد خانوار دارد.

موکت عروسکی در دکوراسیون اتاق کودک

موکت مناسب حیوانات خانگی

۳- راهنمای خرید موکت برای دوست داران حیوانات خانگی

نگهداری از سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی، بسیار لذتبخش است. اتا جایی که می شود فضا را برای این دوست مهربان، مناسب تر کنید تا هر دو حس بهتری داشته باشید. سگ ها و گربه ها دائم در حال دویدن و بازیگوشی هستند. اگر الیاف موکت اتاق پذیرایی خیلی بلند باشد، پنجه حیوان در نخ موکت گیر می کند و این اصلا خوب نیست. علاوه بر امکان پارگی موکت، پنجه های حیوان نیز آسیب می بیند.

موکت پرز بلند برای خانه هایی که در آن، سگ و گربه نگهداری می شود، مناسب نیست. موکت با پرز کوتاه و متوسط انتخاب بهتری است و کمتر دچار دردسر می شوید. انواع موکت نمدی و موکت کبریتی دارای الیاف کوتاه تری هستند. این محصولات در طرح و رنگ متنوعی تولید می شوند.

علاوه بر اندازه الیاف موکت، قابلیت جذب آلودگی ها و لک پذیری موکت را نیز در نظر بگیرید. انواع موکت ضد لک دارای ویژگی هایی هستند که آلودگی ها را در خود نگه نمی دارند. این برای صاحبان پت اهمیت زیادی دارد. با همه مراقبت هایی که می کنید همیشه احتمال کثیف شدن موکت در اثر ادرار حیوان خانگی هست. راهنمای خرید موکت شامل جزئی ترین موارد است.

مقایسه موکت نمدی و موکت تافتینگ

راهنمای خرید موکت نمدی

۴- تشخیص موکت خوب و مرغوب

موکت خوب همانی است که جنس بهتری دارد. در حال حاضر انواع موکت با الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود. موکت های پشمی تنها محصولاتی هستند که با نخ طبیعی کار شده اند. اگر یکی از افراد خانواده دچار آلرژی است موکت پشمی را انتخاب کنید. قیمت این موکت ها کمی بالاتر است اما الیاف پشمی، هوا را تحت تاثیر قرار نمی دهند و واکنش های آلرژیک را افزایش نمی دهند.

انواع موکت با جنس نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن،اکرلیک و تریکستا با الیاف مصنوعی تهیه می شوند. جنس موکت روی قیمت، دوام و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. برای اتاق پذیرایی از موکت های لوکس و با کیفیت بالاتر، خریداری کنید. در مورد اتاق کودکان، موکت هایی با الیاف با دوام و مستحکم تر مزیت دارند.

مهم ترین نکته در راهنمای خرید موکت توجه به جنس نخ است. اما یک موکت خوب اگر بافت مناسبی نداشته باشد خیلی زود دچار آسیب می شود. نوع بافت و برش نخ موکت از مهم ترین موارد در کیفیت و دوام موکت است.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب موکت هتلی

راهنمای خرید موکت تایل و رول

۵- راهنمای خرید موکت تایل و رول

موکت تایل با ابعاد کوچک تر را می توانید در هر مکانی نصب کنید. دور ریز این موکت ها خیلی کمتر از موکت های رولی است و تنوع رنگی بالایی هم دارند. همین موضوع محبوبیت موکت تایل را بیشتر کرده است. اگر تصور می کنید موکت تایل تنها برای ساختمان های اداری است سخت در اشتباهید. این روزها بسیاری از خانه ها هم با موکت تایلی پوشیده شده و طرفداران زیادی دارد.

در صورتی که بخواهید فضایی بزرگ را به طور کامل با موکت، بپوشانید قطعا موکت رولی انتخاب بهتری است. قیمت موکت رول در مقایسه با موکت تایل ارزان تر است و این می تواند در متراژ زبالا، تفاوت زیادی ایجاد کند. بهترین راهنمای خرید موکت این است که از قبل در مورد تایل یا رول بودن موکت، تصمیم بگیرید. هر کدام از این محصولات در انواع مختلف با رنگ و طراحی زیبایی تولید شده اند.

موکت ارزان از کجا بخریم؟

۶-راهنمای خرید موکت بر اساس قابلیت نظافت

 اغلب خریداران اصلا به نحوه نظافت و شستشوی موکت توجه نمی کنند و این در آینده مشکل ساز می شود. تمیز کردن موکت می تواند خیلی مشکل باشد به خصوص اگر یک موکت نامناسب در مکانی نامناسب نصب شده باشد. یکی از مباحث مهم در راهنمای خرید موکت توجه به همین مورد است.

برای مثال اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، موکت تافتینگ یا پرز بلند انتخاب خوبی نیست. تمیز کردن این موکت ها نسبت به موکت نمدی سخت تر است در ضمن نمی توانید دائم موکت لوکس اتاق پذیرایی را شستشو دهید. این کار دوام موکت را کاهش می دهد. اگر کودکی دارید یا از سگ و گربه نگهداری می کنید موکتی را انتخاب کنید که در برابر آلودگی و لکه مقاوم باشد.

همه موکت ها قابلیت شستشو با آب را دارند اما مقاومت الیاف موکت با توجه به جنس و بافت آن متفاوت است. موکت های پرز بلند با تراکم پایین را نباید به طور مرتب شستشو دهید. این کار موجب کاهش طول عمر موکت می شود.

۷- با توجه به قیمت

مهم ترین مورد در آموزش خرید موکت مربوط به قیمت است. هزینه ای که برای خریدن یک نوع موکت پرداخت می کنید کاملا متغیر است. بزرگی و کوچکی فضا به طور مستقیم روی هزینه ها تاثیر دارد. ابعاد یک اتاق خواب کوچک خیلی کمتر از طول و عرض اتاق پذیرایی است به طبع قیمت ها هم در این دو مورد فرق دارد.

در موارد مشابه، جنس موکت، ضخامت و بافت، نوع چاپ و رنگ، طراحی و …. همگی قیمت ها را بالا و پایین می کند. لیست قیمت خرید موکت را نگاه کنید و محصولی متناسب با بودجه تان را تهیه کنید. به طور کلی موکت های پشمی گران تر از الیاف مصنوعی هستند. موکت هایی با تراکم بالا و ضخامت بیشتر، به قیمت بالاتری به فروش می رسند.

موکت های ضد لک، ضد حریق و ضد آب نیز کیفیت بالاتری دارند و با مبلغ بیشتری در اختیار خریداران قرار می گیرند. این به دلیل افزودن برخی مواد در ترکیبات موکت است که منجر به افزایش کیفیت محصول نهایی می شود. به طور کلی اگر بخواهید موکت هایی با کیفیت و قابلیت های بیشتری خریداری کنید، مبالغ بیشتری را در نظر بگیرید.

مورد دیگر مربوط به فروشگاهی است که از آن اقدام به خرید موکت می کنید. نمایندگی ها قطعا محصولاتی با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر را عرضه می کنند.

پس از آشنایی به موارد مهم در راهنمای خرید موکت، به راحتی می توانید محصولی مناسب را خریداری کنید. بورس فروش موکت در هر شهری، بهترین مکان برای خرید موکت است. در کلانشهر تهران به دلیل وسعت زیاد، چند مرکز فروش موکت در شرق و غرب و مناطق دیگر، وجود دارد. البته این روزها خرید حضوری و مراجعه به بورس موکت در تهران، جای خود را به خرید آنلاین داده است.

چه در تهران زندگی می کنید و یا شهرستان های دیگر، همیشه می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین از طریق سایت گامان تزئین جاوید ثبت کنید. برای مشاهده انواع موکت به صفجه مربوطه مراجعه کنید.

پس از آشنایی به موارد مهم در راهنمای خرید موکت، به راحتی می توانید محصولی مناسب را خریداری کنید. بورس فروش موکت در هر شهری، بهترین مکان برای خرید موکت است. در کلانشهر تهران به دلیل وسعت زیاد، چند مرکز فروش موکت در شرق و غرب و مناطق دیگر، وجود دارد. البته این روزها خرید حضوری و مراجعه به بورس موکت در تهران، جای خود را به خرید آنلاین داده است.

چه در تهران زندگی می کنید و یا شهرستان های دیگر، همیشه می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین از طریق سایت گامان تزئین جاوید ثبت کنید. 

اگر نیاز به اندازه گیری دارید می توانید با ما در تماس باشید. اگر چه با نحوه خرید موکت در این متن با کاملا آشنا شدید اما حتما لازم است اندازه گیری شما نیز به درستی انجام بگیرد. برای اینکار یا خودتان می توانید از پهن ترین قسمت فضای خود طول و عرض را بگیرید و یا اگر متراژتان زیاد است این کار را به تیم ما بسپارید.

مشاوره خرید موکت به صورت غیر حضوری در همه شهرهای ایران به صورت واتس اپی و به صورت حضوری در مناطق تهران به همراه اندازه گیری امکان پذیر است. اگر به دنبال راهنمای خرید موکت خوب هستید حتما از مشاوره های گامان تزئین با شماره ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر در حال نصب موکت تایل هستید حتما از نصاب کمک بگیرید اما برای موکت رولی می توانید خودتون نیز این کار را انجام دهید.

  • افسانه رجب پور
  • شهریور 3, 1402
  • 3251 بازدید

۱۰ دیدگاه برای “۷ نکته مهم در راهنمای خرید موکت”

  1. فروش موکت مترمربعی نیست و مثل پرده فروش میره یعنی عرض طاقه ثابت هست و اصولا سه یا چهار متر هست و شما طول رو میگید و از طاقه میبرن و همونقدر هم ماشین حساب میزنن یعنی وقتی میگید پنج متر موکت بده و متری صد تومن هست شما پانصد پرداخت میکنید و موکت فروش یک قطعه موکت پنج در سه به شما تحویل میده

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب عسگری بزرگوار
      برای پرده رو اطلاعی ندارم اما موکت اینطور نیست. تمامی کارخانه ها و فروشگاه ها موکت رو به صورت مترمربعی میفروشن و به صورت متری فروش نمیره و با پارچه کاملا متفاوت هست.

  2. زهره احدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. یه سوالی داشتم از خدمتتون، اتاق من مربعی نیست و خیلی زاویه و سرکجی داره. میخوام برای این فضا موکت پرز بلند بخرم. شما سردوزی این کار رو انجام میدید؟
    میخوام حاشیه کار بسیار تمیز باشد و کاملا فیت باشه. لطفا برای اندازه گیری و نصب راهنمائیم کنید. خیلی ممنون.

    • پیام اسمی گفت:

      سلام خانم احدی یک نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینه که اگر کل فضای اتاق رو بخواید موکت کنید لازم به دور دوزی نداره بلکه اینکار ممکنه موکت شما رو خراب کنه بخاطر اینکه دوردوزی با نخی غیر از نخ موکت اصلی در کارگاه های دیگه انجام میشه. برای اینکه کارتون تمیز در بیاد باید از نصاب حرفه ای استفاده کنید.

  3. صالحی مقدم گفت:

    سلام، امکانش هست مناسب ترین موکت برای دفتر کار رو معرفی کنید؟

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب صالحی مقدم گرامی
      برای دفتر کار لازم هست که شما از موکت با نخ پلی آمید استفاده کنید. ما هم مدل های رولی و هم تایلی داریم در بخش موکت و بعد قسمت موکت اداری در منو فروشگاه گامان تزئین میتونید ببینید.

  4. سلام وقت بخیر. آیا برای جلو گیری از جابجا شدن موکتها میشه از ترمز فرش استفاده کرد؟ کف اتاق سرامیکه و نمیشه از چسب استفاده کرد. اگر راه حل بهتری داره خوشحال میشم بهم بگید.

    • پیام اسمی گفت:

      خانم صفریان ترمز فرش برای زمانی هست که میخواید فرش تکون نخوره معمولا اینکار رو به جای چسب انجام نمیدن. شما میتونید از چسب های دوطرفه استفاده کنید و یک بخش هایی رو چسب بزنید که بعدا بتونید موکت را آزاد کنید.

  5. سلام. اگر کف اتاقی سیمانی باشه امکان نصب موکت بر روی آن وجود دارد؟ تقریبا سطح صافی داره. اگر برای زیرکاری باید کاری رو انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • پیام اسمی گفت:

      سلام عرض ادب کفتون سیمان لیسه ای تراز باشه خیلی خوب هست. به راحتی میتونید از راهنمای خرید و نصب موکت ما استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!