جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای خرید چمن مصنوعی

جامع ترین راهنمای خرید چمن مصنوعی

هزینه خرید چمن مصنوعی، زیرسازی و نصب، مبلغ کمی نیست پس باید بدایند پول تان را صرف چه چیزی کرده اید. انواع محصولات چمن مصنوعی به بازار عرضه شده که از نظر شکل ظاهری و قیمت با هم تفاوت دارند. موقع خرید اگر اطلاعات کافی نداشته باشید نمی توانید چمن مصنوعی مرغوب و نامرغوب را تشخیص دهید. با داشتن راهنمای خرید چمن مصنوعی یک عیار مشخص در دست دارید که کار خرید را ساده می کند.

فهرست مطالب

    با فرض اینکه به یک فروشگاه خوب رفته و قصد خرید چمن مصنوعی خوب را داشته باشید. حتی در این صورت هم باید بدانید که کدام محصول و با چه مشخصاتی برای تان مناسب است. برای مثال چمن مصنوعی زمین فوتبال و چمن مصنوعی برای محوطه سازی از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند اما هر دو در لیست بهترین نوع چمن مصنوعی قرار دارند. مهم ترین اصل در خرید توجه به مکان نصب چمن مصنوعی است. بهتر است چمن ها را بر اساس آب و هوای منطقه خریداری کنید.

    نحوه خرید چمن مصنوعی

     

     

    چرا به راهنمای خرید چمن مصنوعی نیاز داریم؟

    در نحوه انتخاب چمن مصنوعی حتما لازم است تا در مورد کیفیت محصول مطمئن شوید. حالا سوال اینجاست که کیفیت به چه چیزی بستگی دارد؟

    اغلب خریداران تنها به زیبایی و رنگ و روی محصول توجه می کنند تا اینجای کار ایرادی ندارد. اما وقتی جنس مواد اولیه مرغوب نباشد قطعا خیلی زودتر از چیزی که تصورش را می کنید، مجبورید چمن ها را تعویض کنید.

    مورد دیگر اینکه همه خریداران دوست دارند، چمن مصنوعی خریداری شده تا سال های سال، به همان شکل و شمایل اولیه باقی بماند و زیبایی خود را حفظ کند. محصولات بی کیفیت و نامرغوب نه تنها دوام زیادی ندارند بلکه حتی احتمال بروز مشکلاتی هم هست. آلرژی های پوستی یا تنفس می تواند ناشی از رنگ های غیر استاندارد چمن مصنوعی باشد.

    مزایای چمن مصنوعی در محوطه سازی

    چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی

     

     

    چمن مصنوعی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

    زمانی که چمن مصنوعی در دهه ۱۹۶۰ اختراع شد، تنها یک برند و یک محصول( AstroTurf ) وجود داشت. اما این روزها ده ها شرکت در صنعت تولید چمن مصنوعی فعالیت دارند. تعداد برندهای عرضه کننده هر روز بیشتر می کند و حتی محصولات تقلبی و غیر استاندارد نیز به بازار عرضه می شود. موقع خرید چمن مصنوعی با انبوهی از اصطلاحات مواجه می شوید که گاهی مفهوم آن را نمی دانید.

    نحوه انتخاب چمن مصنوعی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا محصولات زیادی برای انتخاب وجود دارد. در اینجا یک راهنمای گام گام برای آن تهیه شده است موقع خرید به این موارد توجه کنید تا بعد از خرید چمن مصنوعی پشیمان نشوید.

    فروش چمن مصنوعی

     

     

    -جنس چمن مصنوعی

    تنها از سه نوع نخ در  تولید چمن مصنوعی استفاده می شود: پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون.

    پلی اتیلن به دلیل تطبیق پذیری و تعادل بین دوام، زیبایی و نرمی، بیشترین استفاده را دارد. چمن مصنوعی از الیاف پلی اتیلن ارزان بوده و به نسبت صرفه اقتصادی بیشتری دارد. برای حفظ کیفیت چمن پلی اتیلنی و مراقبت از آن لازم است تا مراقبت از چمن مصنوعی به درستی انجام شود به خصوص چنگک کشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    پلی پروپیلن معمولا به صورت ترکیبی و برای افزودن ظاهر طبیعی و سایه استفاده می شود. این محصول بیشتر جنبه دکوری دارد. برای ساخت چمن مصنوعی تزئینی معمولا از الیاف پلی پروپیلن استفاده می شود و برای فضاهای شلوغ مناسب نیست. شگفت انگیز اینکه قیمت چمن های تولید شده با الیاف پلی پروپیلن از همه مدل های دیگر ارزان تر است. البته از نظر کیفیت نیز این محصولات به نسبت، پایین تر هستند.

    نایلون گران‌ترین و بادوام‌ترین نخ است اما نرم نیست. این محصول از فیبر پلاستیک تولید می شود و برای پوشش کف فضاهای پر رفت و امد، مناسب است. چمن مصنوعی نایلونی بسیار مقاوم بوده و استحکام زیادتری دارد بنابراین در مکان هایی که مزان پاخور چمن زیاد است این محصول گزینه مناسبی است. حتی در اثر عبور ماشین هم نخ ها حالت کوبیدگی و له شدگی نمی گیرند.

    مقاومت چمن مصنوعی

     

     

    -نظرات چمن مصنوعی با تراکم بالا چگونه است

    چگالی تعداد گره ها در هر اینچ مربع یکی از نشانه های مرغوب بودن چمن مصنوعی است. این گره ها موقع تولید ایجاد می شوند و تعداد نخ در واحد سطح را مشخص می کنند. در واقع اینها همان تعداد دوخت هستند که هر چه متراکم تر باشند، کیفیت و نظرات چمن مصنوعی هم بالاتر است. به دو دلیل:

    دوام محصول بیشتر می شود

    چمن مصنوعی حالت طبیعی تری دارد

     

     

    -اندازه تیغه های چمن مصنوعی

    اگر برای یک زمین ورزشی، محوطه بازی حیوانات یا سایر مناطق پرترافیک به چمن نیاز دارید، به دنبال الیاف کوتاه تر بین ⅜ تا ⅝ اینچ باشید.

    محصولاتی با ارتفاع تیغه های بلندتر، بین ۱ ¼ تا ۲ ½ اینچ بیشتر جنبه تزئینی دارند و برای زیباسازی محوطه حیاط پیشنهاد می شوند.

    اندازه تیغه های چمن

     

     

    -راهنمای تهیه چمن مصنوعی با وزن بالا

    وزن چمن مصنوعی یکی از مولفه های اصلی در تعیین مرغوبیت و کیفیت محصول است. وزن به صورت متر مربع سنجیده می شود و با توجه به نوع چمن متفاوت است. چمن مصنوعی با تراکم بالا به مراتب سنگین تر از محصولات کم تراکم است. این به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر در هنگام تولید است و روی قیمت هم تاثیر می گذارد.

    لایه پشتیبان اولیه و ثانویه با هم وزن نهایی چمن را تشکیل می دهند. بنابراین محصولاتی که وزن بالاتری دارند کیفیت بهتری خواهند داشت. این ویژگی از نظر مکان نصب و به خصوص تحمل کوبیدگی و فشار تیغه ها در ترافیک سنگین اهمیت زیادی دارد.

     

     

    -نقش سایه ها در انتخاب چمن مصنوعی 

    برای ایجاد سایه روشن ها از فیبرهای اضافی استفاده می شود. این الیاف با توجه به رنگ، وزن و بافت محصول دارای تنوع زیادی است. در واقع این فیبرها به تقلید از چمن طبیعی و ایجاد ناهماهنگی به محصول افزوده می شوند. بدون وجود این نخ های اضافی، چمن مصنوعی حالت غیر طبیعی و تصنعی به خود می گیرد.

    این الیاف قهوه ای است و  لایه زیرین چمن را در حال مرگ نشان می دهد. به این ترتیب سر سبزی و رویش چمن های سبز بیشتر به چشم می آید. اگر به دنبال یک محصول چمن مصنوعی برای حیاط خانه یا تراس و بالکن هستید، این نوع چمن ها حالت طبیعی تری دارند.

    راهنمای خرید چمن مصنوعی ارزان

     

     

    -نقش بکینگ در انتخاب چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی دارای دو قسمت زیره و رویه است. رویه همین سطح چمن با الیاف و تیغه های بلند و کوتاه است. قسمت زیره خودش شامل دو قسمت مجزا می شود. در موقع تولید ابتدا تیغه های چمن روی یک لایه زیره اجرا می شوند و سپس یک بکینگ و لایه ضخیم تر برای افزودن مقاومت محصول به ان اضافه می شود. به تصویر زیر نگاه کنید این لایه معمولا سیاه رنگ و یک نوع لاستیک ضخیم تر است که دارای سوراخ هایی برای عبور آب است.

    لایه اولیه از پارچه های پلی پروپیلن بافته شده تشکیل شده است و به الیاف چمن مصنوعی اجازه می دهد تا به صورت ردیفی در  پانل های ویژه قرار بگیرند. در واقع ایغه ها و الیاف چمن به این ماده دوخته شده اند. این قسمت باید در برابر کشش مقاومت خوبی داشته باشد.

    چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

    راهنمای خرید چمن مصنوعی خوب

     

     

    -راهنمای خرید چمن مصنوعی و اهمیت زیرسازی

    اگر بخواهید چمن مصنوعی را مستقیماً روی خاک نصب کنید توجه به زیرسازی اهمیت بیشتری دارد. در صورتی که زیرسازی به درستی انجام نشود، با انبساط و انقباض خاک در فصول مرطوب و خشک، سطح چمن مصنوعی دچار فرورفتگی و چین و چروک می شوید.

     داشتن یک زیرسازی خوب برای نصب چمن با کیفیت بسیار مهم است. البته این بخشی ارتباطی با کیفیت محصول خریداری شده ندارد ولی قطعا نحوه خرید چمن مصنوعی بدون در نظر گرفتن این نکته، کامل نیست. برای زیرسازی از لایه ای از ماسه فشرده، گرانیت تجزیه شده، سنگ های رودخانه ای و شن اجرا می شود.

     برای اطمینان از زهکشی مناسب باید سیستم دفع فاضلاب نیز از قبل در نظر گرفته شود. بهتر است در این مورد از فروشنده مشورت بگیرید تا محصولی مناسب با محل نصب را معرفی کند.

     

     

    -راهنمای خرید چمن مصنوعی با رنگ مناسب

    همانطور که چمن طبیعی رنگ های متنوعی دارد، چمن مصنوعی نیز دارای یک رنگ ثابت نیست. چمن مصنوعی با کیفیت بالا شامل تعدادی رنگ می شود تا ظاهر چمن واقعی را منعکس کند. برای دکوراسیون محوطه و طراحی حیاط ویلا، رنگی را انتخاب کنید که بیشتر به گونه های چمن طبیعی منطقه شما نزدیک باشد.

    در انواع چمن مصنوعی تزئینی علاوه بر نخ اصلی، یک نخ با رنگ متضاد کار شده که به طبیعی بودن رنگ چمن کمک می کند. برخی از این الیاف به رنگ قهوه ای هستند و در ترکیب با رنگ سبز سیر و روشن به زیبایی هر چه تمام تر دیده می شوند.

    چمن مصنوعی باغ تالار چه ویژگی هایی دارد؟

    رنگ چمن مصنوعی

     

     

    کامل ترین راهنمای نحوه خرید چمن مصنوعی

    بهترین چمن مصنوعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ یک محصول خوب باید هم از لحاظ ظاهری و هم کیفیت در سطح قابل قبولی باشد. تاکید زیاد روی زیبایی و شکل ظاهری نظیر رنگ و تیغه ها و …. به تنهایی کافی نیست. توجه به جنس مواد اولیه و دوام و … نیز نمی تواند سلیقه خریداران را راضی نگه دارد. به طور کلی یک چمن مصنوعی خوب باید این مشخصات را داشته باشد:

    1. سر سبز و کامل به نظر برسد
    2. دارای رنگ های واقعی و طبیعی باشد
    3. در برابر ترافیک بالا، مقاومت کند
    4. انعطاف پذیری و حالت فنری داشته باشد
    5. دارای طول عمر و ماندگاری زیادی باشد
    6. سیستم زهکشی خوبی در آن اجرا شود
    7. نصب کنندگان چمن معتبر و قابل اعتماد باشند

    ۱۲ دیدگاه برای “جامع ترین راهنمای خرید چمن مصنوعی”

    1. سردار فتحی گفت:

      سلام. من با راهنمایی های کارشناسانه تیم گامان برای تراس و قسمتی از حیاط چمن مصنوعی خریداری کردم. واقعا کارتون حرف نداره. ممنونم از سرعت ارسال و نصب.

      • پیام اسمی گفت:

        سلام جناب فتحی گرامی ممنون بابت ثبت نظر ارزشمندتون خوشحالیم که از تیم ما برای راهنمای خرید چمن مصنوعی راضی بودید

    2. یلدا آسیایی گفت:

      سلام. من ازتون می خوام بهترین چمن مصنوعی که در بازار ایران وجود دارد رو معرفی کنید.
      اگر ممکنه ۳ تا از بهترینها رو بگید که من بین اونا انتخابم رو انجام بدم. ممنونم میشم لطف کنید و جواب پیام من رو بدید.

      • پیام اسمی گفت:

        سلام خانم آسیایی بدون شک گامان تزئین جاوید یکی از بهترین عرضه کننده های چمن مصنوعی داخل بازار هست که چمن های انحصاری خودش رو داره و جنس نخ های اون صد در صد پلی اتیلن هست. شما میتونید از نوع ده میل، ۱۵ میل و ۲۵ میل انتخاب کنید.

    3. سعید مقدادی گفت:

      روز بخیر. من برای ترمیم چمن مصنوعی احتیاج به ۴ تکه ۵۰*۵۰ چمن مصنوعی دارم. آیا امکان ثبت سفارش در این ابعاد در سایت شما وجود دارد؟ آیا شما کار تعمیر و ترمیم هم انجام می دهید. بهم جواب بدید اگر لازمه عکس بفرستم که راهنمائیم کنید. سپاس

      • پیام اسمی گفت:

        سلام وقتتون بخیر باشه چمن های ما عرضشون ۲ هست و کمترین متراژ قابل سفارش ۱ در ۲ هست. شما میتونید همین ۱ در ۲ رو با کاتر به ابعاد مد نظرتون در بیارید و خیلی کار ساده ای هست.

    4. سلام برای حفظ سلامتی و ایمنی کودکان شما استفاده از چمن مصنوعی رو پیشنهاد می کنید یا کفپوش های پازلی؟

      • پیام اسمی گفت:

        برای فضای داخل خونه اگر باشه کفپوش کودک و برای فضای خارج خانه از چمن مصنوعی میتونید استفاده کنید.

    5. احسانی راد گفت:

      سلام وقت بخیر. من برای تراس خانه ام چمن مصنوعی خریداری کردم، ولی متاسفانه چند وقتی میشه که حشره توش جمع شده و اصلا نمیشه از فضای تراس استفاده کرد. برای از بین بردن کامل این حشرات میشه کاری کرد؟

      • پیام اسمی گفت:

        سلام وقتتون بخیر باشه. خود چمن مصنوعی عامل ایجاد حشره نیست اصلا. شما سمپاشی رو انجام بدید و بعد چمنتون رو بشورید و اون رو در فضای بالکنتون پهن کنید

    6. خیلی ممنون از توضیحات کاملتون در مورد نحوه انتخاب چمن مصنوعی و اینکه برای سفارش باید به کجا مراجعه کنم و مراحلش چیه؟

      • پیام اسمی گفت:

        سلامت باشید خواهش میکنم برای سفارش میتونید داخل سایت در منو بخش چمن و یا با واتس اپ ۰۹۳۶۱۸۴۳۸۶۴ درتماس باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!