جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چند نکته مهم برای مراقبت و افزایش طول عمر کفپوش لمینت

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

پارکت لمینت، یکی از انواع کفپوش‌های زیبا و بادوام است. این پارکت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های بزرگ و پرتردد محسوب شود. اگرچه پارکت لمینت، دارای ظاهر چوب مانندی است؛ اما قیمت نسبتا ارزان‌تری نسبت به نمونه‌های چوبی کفپوش‌ها دارد. لمینت‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها ضد آب هستند و می‌توانند گزینه خوبی برای حمام و سرویس بهداشتی محسوب شوند. یکی از دغدغه‌های افراد برای استفاده از این پارکت‌ها، طول عمر پارکت لمینت است.

شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که طول عمر پارکت لمینت چقدر است و چگونه می‌توان طول عمر پارکت لمینت را افزایش داد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد هر آن چیزی که باید درباره طول عمر پارکت لمینت بدانید، صحبت کنیم.

تشخیص ضدآب بودن پارکت لمینیت

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟ 1

مدت طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

به طور کلی، طول عمر پارکت لمینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما معمولا این پارکت‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۵ سال دوام می‌آورند و می‌توانند به خوبی خانه‌ها و ساختمان‌های مورد نظر شما را زیبا کنند. اگر بتوانید از پارکت لمینت به درستی مراقبت کنید، به راحتی می‌توانید شاهد افزایش طول عمر این پارکت‌ها به اندازه ۳۰ سال باشید.

عامل اصلی که باید در مورد پیش بینی طول عمر پارکت لمینت به آن توجه داشت، کیفیت خود کفپوش است. شما باید این کفپوش‌ها را با کیفیت بالا خریداری کنید تا بتوانید شاهد افزایش طول عمر این پارکت‌ها باشید. پارکت لمینت فوق‌العاده ارزان، می‌تواند باعث شود که شما پول خود را دور بیندازید!

پارکت‌های لمینت بی کیفیت، بیشتر از پارکت‌های دیگر موجود در بازار، در برابر آسیب حساس هستند. این پارکت‌ها به راحتی در برابر رطوبت و آب آسیب می‌بینند. ممکن است آن‌ها در اثر یک ضربه کوتاه، خراشیده یا فرورفته شوند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که برای بهره‌مندی از بیشترین طول عمر پارکت لمینت، از همان ابتدا یک پارکت لمینت باکیفیت را خریداری کنید.

عوامل تاثیرگذار بر روی طول عمر پارکت لمینت

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند روی مدت زمان ماندگاری کفپوش لمینت شما تاثیر بگذارند. یکی از این عوامل، کیفیت پارکت لمینت است که باید از ابتدا به آن توجه زیادی داشته باشید. عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که بر روی طول عمر پارکت لمینت تاثیر می‌گذارند که عبارتند از:

  • میزان‌تردد بر روی پارکت لمینت

یکی از عواملی که بر روی طول عمر پارکت لمینت تاثیر می‌گذارد، میزان‌ترددی است که بر روی این پارکت‌ها وجود دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر افرادی که بر روی پارکت لمینت تاثیر بگذارند، بیشتر باشند؛ طول عمر کفپوش نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر، ممکن است طول عمر پارکت لمینت نصب شده در اتاق خواب، بیشتر از طول عمر پارکت لمینت نصب شده در سالن پذیرایی باشد.

  • نصب اصولی پارکت لمینت

یکی دیگر از عواملی که بر روی طول عمر پارکت لمینت تاثیر می‌گذارد، نصب این کفپوش‌ها است. اگرچه نصب پارکت لمینت، کار پیچیده‌ای نیست؛ اما انجام صحیح این کار بسیار حائز اهمیت است. اگر کفپوش به درستی نصب نشده باشد، پس از گذشت زمان ممکن است تاب بردارد و یا ناهموار شود.

  • ضخامت پارکت لمینت

یکی دیگر از عواملی که بر روی طول عمر پارکت لمینت تاثیر می‌گذارد، ضخامت این پارکت‌هاست. حتما تا به حال شنیده اید که هر چقدر ضخامت پارکت لمینت افزایش پیدا کند، طول عمر آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید که طول عمر پارکت لمینت خود را افزایش دهید، بهتر است که یک نوع ضخیم این پارکت‌ها را انتخاب کنید.

آموزش نصب پارکت لمینت

عوامل تاثیرگذار بر روی طول عمر پارکت لمینت

عوامل تاثیرگذار بر روی طول عمر پارکت لمینت

چه زمانی نیاز به تعویض کفپوش لمینت است؟

تا به اینجای مقاله سعی کردیم در مورد طول عمر پارکت لمینت توضیحات مختلفی را به شما ارائه کنیم. در حال حاضر، شما می‌دانید که به طور معمول یک کفپوش لمینت می‌تواند به مدت ۲۵ سال طول عمر مفید داشته باشد؛ اما آیا می‌دانید که چه زمانی نیاز به تعویض پارکت لمینت است؟ ممکن است پارکت لمینت شما در اثر راه رفتن حیوانات خانگی، قرار دادن وسایل مختلف، ریختن مواد غذایی و … دچار آسیب شود. در این زمان، بسیار مهم است که بدانید بهتر است چه زمانی اقدام به تعویض پارکت لمینت کنید.

به طور کلی، علامت‌های مختلفی وجود دارند که نشان می‌دهند پارکت لمینت باید تعویض شود. اگر لبه‌های کفپوش شروع به کنده شدن کردن، کردند؛ نیاز است که این پارکت‌ها را تعویض کنید. لایه لایه شدن کفپوش نیز می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که طول عمر پارکت لمینت شما رو به اتمام است و باید آن را تعویض کنید.

بهترین برند پارکت لمینت کدام است؟

چند نکته مهم برای مراقبت و افزایش طول عمر کفپوش لمینت

مراقبت از کفپوش لمینت

چند نکته مهم برای مراقبت و افزایش طول عمر کفپوش لمینت

برای اینکه بتوانید طول عمر پارکت لمینت را افزایش دهید، بسیار مهم است که بدانید چگونه می‌توانید از این پارکت‌ها مراقبت کنید. در ادامه چند نکته مهم برای مراقبت و افزایش طول عمر و نحوه شستشوی پارکت لمینت را ذکر می‌کنیم.

  • از مواد اسیدی مانند آمونیاک و یا سرکه برای شستشوی پارکت لمینت استفاده نکنید. این مواد می‌توانند لایه محافظ پارکت لمینت را از بین ببرند.
  • اگر از فرچه برای تمیز کردن پارکت لمینت خودتان استفاده کنید، حتما آن را خشک نگه دارید.
  • برای شستشوی پارکت لمینت، از آب کمی‌استفاده کنید و پس از آن مطمئن شوید که پارکت خشک شده است. اگر آب به مدت زیادی روی پارکت بماند، می‌تواند باعث آسیب به آن شود.
  • اگر از جارو برقی و یا جارو برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده می‌کنید، می‌توانید با قرار دادن یک پد نرم روی جاروبرقی مطمئن شوید که هیچ آسیبی به پارکت لمینت شما وارد نمی‌شود.
  • از کشیدن برس‌های سفت و محکم برای تمیز کردن پارکت لمینت خودداری کنید. این برس‌ها می‌توانند باعث خراشیدگی و آسیب به پارکت لمینت شوند.

خرید بهترین پارکت لمینت از گامان تزئین

همانطور که اشاره کردیم، یکی از عوامل موثر بر روی طول عمر پارکت لمینت، کیفیت این پارکت‌هاست. گامان تزئین به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین پارکت لمینت‌ها را خریداری کنید و در خانه خودتان مورد استفاده قرار دهید. این یعنی اینکه دیگر دغدغه کیفیت پارکت لمینت برای شما وجود ندارد. پس فقط می‌توانید با نکات ذکر شده، از این پارکت‌ها مراقبت کنید و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری نمایید.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 10, 1402
  • 1442 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!