جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین محصولات پاک کننده برای پارکت لمینت

نحوه شستشوی پارکت لمینت

پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع پارکت‌هایی است که بر روی انواع خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری و حتی اداری نصب می‌شود. این پارکت از کامپوزیت‌های چوبی ساخته شده است و ظاهری شبیه به چوب دارد. اما ویژگی‌های مکانیکی پارکت لمینت، مانند یک پارکت چوبی طبیعی نیست. به همین خاطر، هزینه خرید پارکت لمینت، پایین‌تر از کفپوش‌های چوبی است. افرادی که اقدام به خرید پارکت لمینت می‌کنند، باید با نحوه شستشوی پارکت لمینت نیز آشنایی داشته باشند.

پارکت لمینت دارای ظاهر چوب مانند است و همچنین به راحتی نصب می‌گردد. این پارکت‌ها دارای یک لایه محافظ نیز در بالای خودشان هستند که با بدون رنگ و شفاف است. اگرچه این پارکت‌ها دارای طول‌عمر بالایی‌اند؛ اما بسیار مهم است که درباره نحوه شستشوی پارکت لمینت و مراقبت از آن اطلاعات کافی کسب کرده باشید.

تاثیر رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

نحوه شستشوی پارکت لمینت

نحوه شستشوی پارکت لمینت

نحوه شستشوی پارکت لمینت

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پارکت لمینت، آشنایی با نحوه شستشوی این پارکت است. پارکت‌های لمینت را باید به صورت اصولی تمیز کنید تا بتوانید شاهد افزایش طول‌عمر آن‌ها باشید. برای تمیز کردن پارکت لمینت، لازم است که به طور مرتب روی آن را جارو بکشید. اجازه دهید تا تمامی زباله‌ها و کثیفی‌ها از‌ترک‌ها و شکاف‌های پارکت لمینت پاک شوند. اگر جاروبرقی شما دارای برس سفت و زبر است، می‌توانید آن را خارج کنید. چون این برس‌ها باعث خراشیده شدن پارکت لمینت شما می‌شوند. در این صورت باید با روشهای پاک کردن خراش لمینت آشنا باشید.

هر یک ماه یک بار، لازم است که پارکت لمینت را به طور عمیق‌تر تمیز کنید. برای این کار می‌توانید کف را مرطوب کنید. آشپزخانه‌ها و فضاهایی که رفت و آمد زیادی دارند، ممکن است بیشتر به مرطوب شدن نیاز داشته باشند. برای تمیز کردن پارکت لمینت، می‌توانید از یک دستمال میکروفایبر قابل شستشوی و یا پدهای یک بار مصرف کمک بگیرید. سعی کنید که کف پارکت لمینت را خیس و مرطوب نکنید. می‌توانید از اسپری‌های تمیز کننده برای پاشیدن مقداری تمیز کننده استفاده کنید و سپس با تی اقدام به تمیز کردن پارکت لمینت نمایید.

برای اینکه پارکت لمینت شما آسیب نبیند، باید در نظر داشته باشید که پارکت لمینت را با فرچه‌های ضخیم و سفت تمیز نکنید. همچنین، از پاک کننده‌های ساینده مانند پودرهای شستشو برای تمیز کردن پاکت لمینت استفاده نکنید. این مواد و وسیله‌ها می‌توانند باعث خراشیدن شدن بافت روی پارکت لمینت شوند و زیبایی و طول عمر آن را تحت تاثیر قرار دهند.

بهترین محصولات پاک کننده برای پارکت لمینت

حال که با نحوه شستشوی پارکت لمینت آشنا شدیم، شاید برای شما این سوال مطرح شود که بهترین محصولات پاک کننده برای پارکت لمینت چیست؟ به طور کلی، می‌توان از متریال‌های مختلفی برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده کرد؛ اما باید در نظر داشته باشید که این مواد شوینده نباید ساینده و اسیدی باشند. اسپری‌های تمیز کننده چوب، می‌توانند گزینه خوبی برای نحوه شستشوی پارکت لمینت محسوب شوند.

همچنین، شما می‌بایست از یک دستمال و یا یک تی نرم برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده کنید. از کشیدن هر گونه جسم سفت و زبر بر روی پارکت لمینت خودداری کنید.

روغن پارکت چیست و چه کاربردی دارد؟

نظافت حرفه‌ای پارکت لمینت

نظافت حرفه‌ای پارکت لمینت

نکات بسیار مهم برای شستشوی کفپوش لمینت

اگر قصد تمیز کردن و شستشوی کفپوش لمینت را دارید، بسیار مهم است که به یک سری نکات مهم و اصولی توجه داشته باشید.

  • عطرهای اضافی یا روغن را به مواد شوینده پارکت لمینت اضافه نکنید. این مواد می‌توانند به پوشش محافظ روی پارکت لمینت آسیب وارد کنند.
  • پارکت لمینت، ضد آب نیست. پس نباید آن را خیلی مرطوب کنید! استفاده از آب و رطوبت بسیار زیاد برای تمیز کردن پارکت لمینت باعث تاب برداشتن پارکت لمینت خواهد شد.
  • شما می‌توانید از‌ترکیب آب و سرکه برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده کنید. یک فنجان سرکه خانگی را در یک گالن آب گرم مخلوط کنید.
  • از یک تی مرطوب (البته کمی‌مرطوب) برای شستشوی پارکت لمینت استفاده کنید. مطمئن شوید که کف پارکت لمینت بیش از حد خیس نشده است.

نحوه شستشوی پارکت لمینت در مواردی که پارکت زیاد کثیف نیست

از یک دستمال مرطوب و بسیار خیس برای پاک کردن پارکت لمینت استفاده نکنید. اگر پارکت لمینت شما زیاد کثیف نیست، حتی نیازی به استفاده از مواد شوینده نخواهد بود. فقط کافیست که یک پارچه نرم خشک یا خیلی کم مرطوب را بر روی پارکت لمینت بکشید تا گرد و غبار و کثیفی‌ها از روی پارکت پاک شوند.

شما می‌توانید با جارو کردن منظم، خاک و گرد و غبار را بر از روی پارکت لمینت حذف کنید. این کار باعث می‌شود که پارکت لمینت شما عاری از گرد و غبار گردد.

نظافت حرفه‌ای پارکت لمینت

در صورتی که پارکت لمینت شما خیلی کثیف شده است، باید نحوه شستشوی پارکت لمینت حرفه ای را انجام دهید. می‌توانید برای نظافت حرفه ای پارکت لمینت، طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • برای تمیز کردن حرفه‌ای‌تر پارکت لمینت، از یک دستمال میکروفایبر یا تی کف با مایع تمیزکننده مخصوص استفاده کنید تا مطمئن شوید که پس از تمیز کردن کفپوش، باقیمانده مواد تمیز کننده خشک می‌شوند.
  • توصیه نمی‌شود که کف‌هایی که لبه‌های اریب یا شیارهای V دارند، با پارچه یا دستمال مرطوب تمیز شوند. چون این کار می‌تواند باعث جمع شدن کثیفی در شیارها شود که حذف آن دشوار است.
  • اگر موادی مانند موم و آدامس روی پارکت لمینت چسبیده‌اند، باید ابتدا آن‌ها را از روی پارکت پاک کنید. در این موارد، از یخ برای سفت شدن این مواد استفاده کنید. سپس با یک سوهان پلاستیکی این مواد را از روی پارکت لمینت پاک کنید. بعد از آن می‌توانید پارکت را با یک پارچه کمی‌مرطوب پاک کنید.

عوامل موثر بر هزینه نصب پارکت لمینت

بهترین محصولات پاک کننده برای پارکت لمینت

بهترین محصولات پاک کننده برای پارکت لمینت

چگونه لکه‌های مواد غذایی را از کفپوش لمینت پاک کنیم؟

حال که با نحوه شستشوی پارکت لمینت آشنا شدیم، خوب است که در مورد یکی از مشکلات رایج در این پارکت‌ها صحبت کنیم. ریختن لکه‌های مواد غذایی روی کفپوش‌ها، می‌تواند مضرات زیادی را داشته باشد. به همین خاطر، باید در سریع‌ترین زمان ممکن لکه‌های مواد غذایی از روی کفپوش لمینت پاک شوند. برای پاک کردن لکه‌های مواد غذایی، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. ۱ پیمانه از ماده شوینده را با ۱۰ پیمانه آب مخلوط کنید.

۲. محلول تمیز کننده را با اسفنج یا پارچه روی لکه بمالید.

۳. بگذارید تا کاملا محلول خشک شود.

۴. به ازای هر ۵ لیتر آب گرم، ۱۲۵ میلی لیتر آمونیاک را مخلوط کنید.

۵. مقدار کمی‌از مخلوط آمونیاک را روی محل دارای لکه بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

۶. به آرامی‌آمونیاک را با یک بر بسیار نرم روی لکه بزنید و سپس با آب بشویید و در نهایت خشک کنید.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 11, 1402
  • 1751 بازدید

۲ دیدگاه برای “نحوه شستشوی پارکت لمینت”

  1. سیدحسین نامور گفت:

    کار سختیه این همه مدت مطالب کاربردی بنویسید. ادامه بدین و موفق باشید.

    • پیام اسمی گفت:

      سلامت باشید سخت اما لذت بخشه با همراهی شما دوستان دلگرم میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!