جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین شوینده پارکت لمینت

بهترین شوینده پارکت لمینت را چگونه انتخاب کنیم؟

این روزها استفاده از پارکت لمینت رواج بسیار زیادی داشته است. یکی از چالش‎های بزرگ در خصوص این کف‏‎پوش‌ها، نظافت آن‎‌ها می‌باشد. در واقع انتخاب یک شوینده مناسب برای تمیز کردن کف‏‎پوش لمینت ضروری است و انتخاب مناسب می‎تواند جلوه زیبایی را به دکوراسیون داخلی شما ببخشد. بهترین شوینده پارکت لمینت شوینده‎ای است که حس تازگی و زیبایی را به این نوع کف‏‎پوش‎ها بدهد و در عین حال آسیبی به آن‎ها نرساند. اگر شوینده مورد نظر از این خصوصیات برخوردار باشد، عمر کف‏‎پوش لمینت افزایش می‎یابد.

فهرست مطالب

    چرا نظافت پارکت لمینت مهم است؟

    یکی از بزرگ‎ترین جذابیت‎های کف‏‎پوش لمینت، ظاهر چوبی و زیبای آن است. بدون تردید اگر مراقبت از پارکت لمینت را جدی نگیرید، زیبایی آن به مرور زمان از بین می‎رود و روز به روز کدرتر می‎شود. از سوی دیگر اگر این کف‏‎پوش‌ها به طور مداوم تمیز شوند، نیازی به تعمیر و یا تعویض آن نخواهید داشت. البته دقت کنید که استفاده از هر روشی برای نظافت کف‏‎پوش لمینت درست نیست؛ چرا که این نوع پارکت‎ها از خمیر چوب تولید می‎شوند و از این لحاظ حساسیت فراوانی به برخی از عوامل مثل رطوبت دارند.

    بهترین شوینده پارکت لمینت

    با توجه به جنس پارکت‎های لمینت که از چوب است، رطوبت و آب به این کف‏‎پوش‎ها ضرر می‎رسانند. از این رو شستن پارکت لمینت با آب باعث آسیب‎دیدگی آن می‏شود. استفاده از برخی شوینده‎های باکیفیت می‎تواند باعث زیبایی و افزایش طول عمر پارکت لمینت شود. علاوه بر این شما می‎توانید با استفاده از یک دستمال نم‎دار، به تمیز کردن این نوع کف‏‎پوش‎ها بپردازید. بهترین شوینده پارکت لمینت باید از خصوصیات متعددی برخوردار باشد.

    شوینده‎های پارکت لمینت چه انواعی دارند؟

    این خصوصیات عبارت‎اند از:

    • باعث براق شدن پارکت لمینت شود
    • استفاده از آن ساده و سریع باشد
    • قیمت مناسبی داشته باشد
    • بعد از استفاده سریعا خشک شود
    • بوی خوبی داشته باشد

    شوینده‎ های پارکت لمینت چه انواعی دارند؟

    این روزها در خانه‌ها، مغازه‎ها، کافه‎ها، رستوران‌ها، هتل‎ها و حتی دفاتر کار از پارکت لمینت استفاده می‎شود تا زیبایی محیط افزایش یابد. برای نظافت این کفپوش‌ها از دو گروه شوینده‌ها استفاده می‌شود که شوینده کف‏‎پوش لمینت خانگی و شوینده کف‏‎پوش لمینت شیمیایی نام دارند. در ادامه به معرفی و بررسی این دو شوینده می‎پردازیم.

    شوینده‌های خانگی

    شوینده‎ها و محلول‎های خانگی زیادی برای تمیز کردن کف‏‎پوش لمینت وجود دارند که برای مثال می‎توان به محلول سرکه اشاره کرد. اما این محلول باعث آسیب‏دیدگی کف‏‎پوش لمینت می‎شود و استفاده از آن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

    محلول آب و صابون هم از سایر شوینده‎های خانگی پارکت لمینت است. این محلول را باید در میزان کم برای تمیز کردن کف‏‎پوش لمینت مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه آب فراوان برای این کف‏‎پوش‎ها مضر است، بنابراین باید آن را بر روی قسمت‎های کثیف پارکت اسپری کرد. بعد از این کار با استفاده از یک دستمال نرم قسمت‎های نظافت‎شده را خشک کنید.

    مطمئن‎ترین و بهترین روش نظافت پارکت لمینت نیز یک دستمال نرم و نم‎دار است. در ابتدا کف‏‎ به کمک جاروبرقی ذرات بزرگ‎تر را جارو کنید و در نهایت برای نابودی آلودگی و همچنین گرد و غبار از یک دستمال نرم نم‎دار و یا یک تی باکیفیت استفاده کنید.

    شوینده‌های شیمیایی

    شوینده‏‎های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‏‎ها می‎توان به نظافت پارکت لمینت رسیدگی کرد. اما وجود مواد شیمیایی در این شوینده‎ها ممکن است برای کف‏‎پوش لمینت خطرساز باشد. به عنوان مثال شوینده‎هایی که دارای آمونیاک هستند را نباید برای نظافت کف‏‎پوش لمینت استفاده کرد. پس در زمان خرید از عدم وجود آمونیاک در شوینده مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید.

    نکات مهم در مورد مراقبت از پارکت لمینت

    برخی از بهترین برندهای شوینده پارکت لمینت به شرح زیر هستند:

    • گلوتوکلین
    • مکس نیت
    • رافونه
    • امسال
    • گانتر
    • لودویک
    • پولی

    نکات مهم در مورد مراقبت از پارکت لمینت

    برای مراقبت از پارکت لمینت باید نکات متعددی را مدنظر داشته باشید. برای مثال بعد از نظافت این کف‏‎پوش‎‌ها، رطوبت روی آن را به صورت کامل خشک کنید تا آسیبی به پارکت لمینت وارد نشود. علاوه بر این از دستمال‎ها و یا مواد پاک‌کننده‎ای که موجب سیاهی پارکت لمینت می‎شوند، خودداری کنید.

    سایر نکات مراقبت از پارکت لمینت به شرح زیر هستند:

    • پاک‏کننده‎های معطر مخصوص نظافت کاشی و سرامیک اثر خوبی روی پارکت لمینت ندارند، پس از آن‎ها به هیچ عنوان استفاده نکنید
    • هرگونه چربی را از روی کف‏‎پوش لمینت از بین ببرید به این دلیل که لایه‎های روغنی، آسیب شدیدی پارکت لمینت وارد می‎کند
    • برای نظافت هر چه بهتر پارکت لمینت کفش و جوراب به پا نداشته باشید
    • لکه‎های تیره روی کف‏‎پوش لمینت را به سرعت از بین ببرید، چون ممکن است این تیرگی‎ها وارد سطوح لمینت شوند
    • اگر حیوان خانگی دارید، ناخن‎های آن را کوتاه کنید؛ اگر رد ناخن حیوان خانگی شما روی پارکت لمینت بماند، زیبایی پارکت لمینت شما کاهش می‌یابد
    • مراقب باشید که کودکان سطح لمینت را خیس نکنند، چون با وارد شدن آب به این سطوح، کف لمینت به مرور زمان از بین می‎رود

    روش تمیز کردن پارکت لمینت

    ممکن است بسیاری از افراد با نحوه شستشوی پارکت لمینت به روش صحیح آشنایی نداشته باشند. استفاده از شوینده پارکت لمینت کار بسیار ساده‎ای است. برای  انجام این فرآیند کافی است که کمی از شوینده خود را در درون آب سرد یا ولرم بریزید. سپس مقداری از شوینده را بر روی یک تی و یا یک دستمال بریزید و شروع به تمیز کردن پارکت لمینت‎ کنید.

    روش تمیز کردن پارکت لمینت

    شما می‎توانید یک دستمال کاملا تمیز را کمی نم‎دار کنید و به آرامی روی کف‏‎پوش لمینت بکشید تا آلودگی‎ها از بین بروند. همچنین می‎توانید این دستمال را بر روی تی بگذارید و با استفاده از تی کار نظافت را انجام دهید. البته دستمال شما باید جنس نرمی داشته باشد تا تمامی آلودگی‎های پارکت لمینت مثل سیاهی، گرد و خاک، لکه، چربی و … نابود شوند.

    زیبایی پارکت لمینت با استفاده از بهترین شوینده‌ها

    در این مطلب نگاهی به موضوع بهترین شوینده پارکت لمینت انداختیم و با انواع آن آشنا شدیم. شما می‎توانید با رعایت نکات گفته‎شده در این مطلب به مراقبت صحیح از کف‏‎پوش لمینت خود بپردازید و دکوراسیون خانه خود را همواره زیبا و دلنشین‎‌تر کنید.

    سوالات متداول

    شوینده های پارکت لمینت را از کجا تهیه کنیم؟

    شما می‎توانید با مراجعه به فروشگاه‎های اینترنتی، فروشگاه‎ها زنجیره‎ای و همچنین فروشگاه دکور چوب بهترین شوینده پارکت لمینت را تهیه کنید.

    آیا از شوینده پارکت می‏‎توان برای تمیزکردن کف‏‎پوش لمینت نیز استفاده کرد؟

    با توجه به اینکه ترکیبات استفاده‎شده در شوینده‌های این دو مدل پارکت تفاوت‎های بسیار زیادی دارند، پس نمی‎توان از شوینده پارکت برای تمیز کردن کف‏‎پوش لمینت استفاده کرد.

    • محدثه شریفی
    • بهمن 7, 1402
    • 229 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!