جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین نوع پارکت برای منزل

بهترین نوع پارکت برای منزل بین نمونه‌های ایرانی و خارجی

یکی از راهکارهای موثر برای زیباسازی دکوراسیون منزل، خرید یک پارکت زیبا و البته باکیفیت است. نوع این آیتم باید براساس سبک طراحی منزل انتخاب شود و در واقع خانه را یک‎دست کند. خرید بهترین نوع پارکت برای منزل با توجه به تعدد برندها و همچنین تنوع مدل‎ها بسیار چالش‌برانگیز است. اگر قصد دارید با خرید یک پارکت زیبا با کیفیتی مناسب، یک محیط گرم و دلنشین را در منزل خود ایجاد کنید، این مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

    پارکت چیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

    یکی از لوکس‎ترین و البته گران‎ترین انواع کفپوش‎‌، پارکت‎ها هستند. جالب است بدانید که استفاده از پارکت در اواخر قرن ۱۷ میلادی رونق پیدا کرد و اکثرا طبقه مرفه و اشراف از این کفپوش‎ها استفاده می‎کردند. پارکت‎ یک نوع خاص از کفپوش است که با استفاده از چوب طبیعی تولید می‌شود.

    در حال حاضر بسیاری از افراد برای این که حس گرمای چوب را به خانه خود بیاورند، از بهترین انواع پارکت برای منزل خود استفاده می‎کنند. پارکت‏ها این روزها در بسیاری از رستوران‎ها، هتل‏‎ها، شرکت‏ها و اکثر مکان‎های دیگر کاربرد دارند. همچنین پارکت‌ها مزایای بسیار زیاد و متنوعی دارند.

    ویژگی های بهترین پارکت لمینت

    برخی از این مزایا عبارت‎اند از:

    • قابلیت استفاده در مکان‎‎های مختلف
    • تنوع در ابعاد و رنگ‏‎های گوناگون
    • کیفیت بالا و زیبایی منحصر‎به فرد
    • طول عمر زیاد
    • استحکام زیاد در مقابل پوسیدگی و نم
    • دوام بالا در برابر حرارت و ساییدگی
    • نظافت بسیار ساده و سریع
    • مقاومت بالا در برابر تغییرات دما
    • هماهنگی با انواع دکوراسیون

    انتخاب بهترین نوع پارکت برای منزل از برندهای ایرانی و خارجی

    برای خرید پارکت برای منزل، گزینه‌های فراوانی در فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی در دسترس شما قرار دارند. این پارکت‌ها توسط برندهای متعددی تولید می‌شوند. محصولات این برندها بر اساس کیفیت، نوع چوب، رنگ و موارد دیگر قیمت‌گذاری می‌شوند.

    یکی از نکات جالب در خصوص برند پارکت، هم‌سطح بودن تقریبی کیفیت تولیدات خارجی و ایرانی است و به هیچ عنوان نمی‎توان بین برندهای ایرانی و خارجی یکی را بهتر دانست. در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین برندهای ایرانی و خارجی پارکت را معرفی کنیم.

    برند ایرانی دکور فلورا

    یکی از بهترین برندهای تولیدکننده پارکت در ایران که از محصولات بسیار باکیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است، برند ایرانی دکور فلورا نام دارد. در محصولات این برند هیچ یک از نواقص ناخن‎گیرشدن، تاب داشتن، برآمدگی به مرور زمان، انقباض، انبساط و همچنین فاصله بین قطعات پارکت دیده نمی‎شود. جالب است بدانید که برند دکور فلورا از کلیک‌های پارکت AGT برخوردار است که یکی از بهترین و مشهورترین برندهای دنیا به شمار می ‎آید.

    برند ایرانی آیدا

    یکی دیگر برندهای داخلی موجود در بازار پارکت، برند آیدا است. این برند با تولید بهترین کفپوش اتاق کودک و کفپوش اتاق خواب توانسته است محبوبیت زیادی را کسب کند. پارکت‎های برند آیدا کلیکی هستند و از این رو نصب ساده‎ای دارند و حتی می‎توان مجددا از پارکت‎های این برند استفاده کرد. از مزایای پارکت‏‎های برند آیدا می‎توان به مقاومت بالا در مقابل اشعه فرابنفش خورشید، دوام مناسب در برابر ایجاد لکه و همچنین استحکام بالا در برابر حرارت اشاره کرد.

    انتخاب بهترین نوع پارکت برای منزل

    برند ایرانی امپریال

    امپریال از جمله برندهای تولیدکننده پارکت در ایران است که از خصوصیات متفاوتی مثل رنگ‎های مختلف، کیفیت بالا، مغز HDF محکم و … برخوردار می‎باشد. در ضمن قیمت کفپوش منزل تولیدی برند امپریال بسیار مناسب و مقرون‎ به‎ صرفه است.

    برند آلمانی ویگر

    برای خرید بهترین پارکت چوبی مثل پارکت برندهای آلمانی هم گزینه مطلوبی به شمار می‎آیند. یکی از برندهایی آلمانی معتبر که با استفاده از بهترین تجهیزات و مدرن‎ترین فناوری‎ها پارکت‎های خود را تولید می‎کند، برند ویگر نام دارد. محصولاتی که توسط این شرکت تولید می‏شوند علاوه بر زیبایی از طرح‎های متنوع، قابلیت حمل و نقل ساده، دوام بالا در برابر رطوبت، عمر طولانی و نگهداری آسان برخوردار هستند.

    برند کی پی ال (KPL)

    برند چینی کی پی ال (KPL) که تحت لیسانس آلمان است و یکی از بهترین تولیدکننده‎های انواع کفپوش منزل، کفپوش راه پله و کفپوش اتاق خواب به شمار می‎آید. انتخاب بهترین نوع پارکت برای منزل با برند کی پی ال بسیار ساده است؛ به این دلیل که طرح‌های متعددی دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است و همچنین ضدآب می‎باشد.

    برند ترکیه ای آکوا فلور

    یکی از برندهای ترکیه ای معتبر و مشهور، برند آکوا فلور نام دارد. پارکت‎های آکوا فلور قابلیت شستشو دارند و کاملا ضدآب هستند. از این نوع پارکت می‎توان در فضاهایی مثل آشپزخانه که به نظافت و شستشوی مداوم نیاز دارند، استفاده کرد. این نوع پارکت‎ها از ویژگی‎های زیادی برخوردار هستند.

    ویژگی‎های محصولات برند آکوا فلور به شرح زیر هستند:

    • ضد خش
    • ضد حرارت
    • مقاومت در برابر آلودگی
    • قیمت مناسب
    • نظافت سریع و راحت

    بهترین رنگ برای پارکت

    پارکت‎ها از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار هستند. تنوع طرح و رنگ در این نوع از کفپوش‎‌ها آنقدر بالا است که شما می‎توانید به راحتی رنگ پارکت را با دیگر آیتم‌های دکوراسیون ست کنید. برای مثال می‌توانید متناسب با رنگ زمینه فرش، رنگ پارکت لمینت را نیز انتخاب کنید.

    بهترین رنگ برای پارکت

    دو نکته مهم دیگر در این زمینه عبارتند از:

    • پارکت‎های تیره برای مکان‎هایی که در آن‏ها اهمیت بسیار زیادی به تشریفات داده می‏شود، گزینه مطلوبی به نظر می‎آیند
    • در مقابل پارکت‎های رنگ روشن با توجه به اینکه مکان را بزرگ‎تر نمایش می‎دهند و همچنین نور را دفع می‎کنند، برای اکثر منازل و … مناسب هستند

    بهترین نوع پارکت برای منزل باید کیفیت بالایی داشته باشد

    پارکت‎ها از مهم‎ترین اجزای دکوراسیون داخلی به شمار می‎آیند. در زمان خرید این محصولات باید به مواردی مانند اعتبار برند، گارانتی، کیفیت ساخت، قیمت مناسب و سازگاری رنگ و طرح پارکت با دکوراسیون منزل دقت کنید. شما همچنین باید مجموعه‎ای را برای خرید پارکت انتخاب کنید که محصولات خود را با قیمتی منصفانه به شما عرضه کند.

    سوالات متداول بهترین نوع پارکت لمینت برای منزل

    پارکت یا کفپوش لمینت، کدامیک طبیعی‌تر به نظر می‎رسند؟

    کفپوش لمینت با استفاده از خمیر چوب ساخته می‌شود اما پارکت‌ها دارای لایه‌هایی از چوب طبیعی هستند. بنابراین پارکت‎ها جنس و ظاهر طبیعی‎تری دارند.

    نحوه نصب پارکت چگونه است؟

    برای نصب پارکت از یک نوع چسب خاص استفاده می‎کنند. پس از خشک شدن چسب، سطح پارکت را باید ساب زد و سپس یک لایه لاک بر روی پارکت اعمال می‌شود.

    • محدثه شریفی
    • بهمن 8, 1402
    • 243 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!