بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی

معرفی 3 مدل از بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب جنس کفپوش، توجه به شرایط محیطی است که قصد کف‌سازی آن را داریم. کفپوشی که برای محیط مرطوب انتخاب می‌شود با کفپوش مناسب محیط‌های پررفت و آمد متفاوت است. توجه به این فاکتور کیفیت کفپوش را افزایش داده و ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. به علاوه احتمال پوسیدگی و خرابی کفپوشی که با یک فضا سازگاری داشته باشد، نسبت به کفپوشی که صرفا برای زیبایی انتخاب شده باشد، کمتر است. در این مطلب قصد معرفی بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی که رطوبت ویژگی اصلی آن‌ها را داریم. برای آشنایی با بهترین متریال جهت کف‌سازی مدرن در این مناطق با ما همراه باشید.

بهترین کفپوش برای مکان های مرطوب

انتخاب کفپوش سازگار با مناطق مرطوب از مشکلاتی مانند پوسیدگی کفپوش، قارچ گرفتن یا کپک زدن فضای زیر آن جلوگیری می‌کند. انواع مختلفی از کفپوش‌ها وجود دارند که برای مناطق مرطوب گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند و کفپوشهای مقاوم در برابر رطوبت هستند. این کفپوش‌ها در مناطق مرطوب برای طراحی دکوراسیون ویلا، خانه‌ها، فضاهای اداری و… به کار می‌روند. از جمله مدل‌های مناسب کفپوش برای مناطق مرطوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سرامیک

سرامیک یکی از رایج‌ترین متریال برای کف‌سازی و انتخابی مناسب برای همه مناطق، به ویژه مناطق مرطوب است. سرامیک از تنوع طرحی و رنگی برخوردار بوده و به راحتی تمیز می‌شود. از طرفی نگهداری از آن سخت نیست و نیاز به تعمیر و رسیدگی ندارد. سرامیک به عنوان کفپوش مزایای دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بزرگ نشان دادن فضا اشاره کرد. این کفپوش در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید شده و متناسب با متراژ فضا می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به اینکه سرامیک کاملا به زمین چسبیده و برای نصب آن زیرسازی انجام می‌شود، احتمال ایجاد قارچ و کپک آن در مناطق مرطوب بسیار ناچیز است.

کفپوش پارکت لمینت

۲. کفپوش پارکت لمینت

از دیگر مدل‌های محبوب کفپوش که برای مناطق مرطوب هم انتخابی ایده‌آل است، می‌توان به کفپوش پارکت لمینت اشاره کرد. این کفپوش چوبی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به دلیل ظاهر زیبا، کیفیت خوب و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی دارد. ساختار این کفپوش از لایه‌های رزین و فیبر است، به همین دلیل ظاهری زیباتر از چوب طبیعی داشته و در عین حال مقاومت آن بیشتر است.

کفپوش وینیل یکی از بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی

در ادامه معرفی بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی، به یکی از گزینه‌های جدید اما مناسب این مناطق یعنی کفپوش وینیل می‌رسیم. این کفپوش که یکی از انواع محصولات رزینی است، بیش از صد سال قدمت دارد اما در سال‌های اخیر به گزینه‌ای محبوب در ساختمان‌سازی تبدیل شده است. این کفپوش، انعطاف‌پذیر و تشکیل شده از چند لایه است که مقاومت آن را بهبود می‌بخشد. تمیزکاری این کفپوش به راحتی انجام می‌شود و با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری، نگهداری آن نیز راحت و بی‌دردسر است.

کفپوش وینیلpvc

۳. کفپوش بتنی

کفپوش بتنی نیز یکی از انواع کفپوشهای ضد آب از بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی است. این مدل کفپوش به خصوص برای افرادی که به طراحی داخلی مدرن علاقه دارند، بهترین گزینه است. کفپوش بتنی علاوه بر ظاهر ساده اما شیک، مقاومت بسیار بالایی هم دارد و احتمال خرابی آن نسبت به دیگر انواع کفپوش، بسیار پایین‌تر است.

این کفپوش در برابر ضربه و رطوبت مقاوم بوده و احتمال شکستگی، خط و خش و… در مورد آن بسیار کم است. کفپوش بتنی در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود و حتی این امکان را هم دارند که قبل از خشک شدن آن‌ها را قالب زد و طرح‌های جذابی برای آن‌ها ایجاد کرد. مشکل بزرگ کفپوش‌های بتنی، سخت تمیز شدن آن‌ها است. لکه چربی روی این کفپوش‌ها باقی می‌ماند و پاک کردن آن نیاز به پرداخت مجدد دارد.

چه کفپوشهایی برای مناطق شرجی نخریم؟

همان‌طور که گفته شد، همه کفپوش‌ها برای مناطق مرطوب مناسب نیستند و بعضی مدل‌های کفپوش در مناطق مرطوب دچار خرابی می‌شوند. یکی از متریال محبوبی که به عنوان کفپوش استفاده شده اما در لیست بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی جایی ندارد، کفپوش چوب طبیعی است. چوب طبیعی جزو گران‌ترین متریال برای کف‌سازی است اما به دلیل مقاومت پایین نسبت به رطوبت و احتمال بالای خرابی و پوسیدگی، استفاده از آن در محیط‌های مرطوب اصلا به صرفه نیست.

موزاییک از دیگر متریالی است که در ظاهر نسبت به رطوبت مقاوم است اما احتمال جمع شدن رطوبت زیر آن و ترک خوردن موزاییک‌ها وجود دارد. یکی دیگر از متریالی که برای کف‌سازی استفاده می‌شود، بامبو است. کفپوش بامبو شباهت زیادی به پارکت و کفپوش چوبی داشته و نسبت به چوب مقاوم‌تر است اما مانند چوب، نسبت به رطوبت ضعیف عمل می‌کند.

بهترین کفپوشها برای زندگی در شمال ایران

برای ساخت و ساز در شمال ایران که یکی از شرجی‌ترین مناطق کشور است، می‌توان انواع گزینه‌های مقاوم به رطوبت را استفاده کرد. انواع کفپوش‌های لمینت، وینیل، بتنی و… برای طراحی و فضاسازی ویلاها و ساختما‌ن‌های شمالی مناسب هستند. دیگر گزینه مناسب برای طراحی دکوراسیون ویلاهای شمالی، موکت تایلی است. موکت های تایلی جدیدترین انواع کفپوش هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده و ظاهری شیک به فضا می‌دهند.

این کفپوش‌ به راحتی نصب و اجرا می‌شود و در صورتی خرابی یا بروز مشکل می‌توان قسمت آسیب‌دیده را جدا و تعویض کرد. موکت‌های تایلی در مناطق مرطوب، طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. کفپوش پی وی سی دیگر گزینه مناسب برای اجرا و نصب در مناطق شرجی است. این کفپوش نیز نسبت به رطوبت مقاومت خوبی داشته و احتمال خرابی و آسیب‌دیدگی آن در مناطق مرطوب بسیار ناچیز است.

سخن پایانی درباره بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی

در این مطلب به معرفی بهترین کفپوشها برای مناطق شرجی پرداختیم. همان‌طور که گفتیم انواع مختلفی از مصالح و متریال کف‌سازی وجود دارند که می‌توان در مناطق مرطوب از آن‌ها استفاده کرد. نکته مهمی که در انتخاب کفپوش برای مناطق شرجی باید در نظر داشت، طول عمر کفپوش و احتمال پوسیدگی آن در اثر رطوبت است. با استفاده از کفپوش‌های مقاوم به رطوبت در مناطق شرجی می‌توان از هزینه‌های تعمیر و تعویض دوره‌ای کفپوش جلوگیری کرد. کفپوش‌های مقاوم به رطوبت، نه تنها در مناطق شرجی بلکه در بخش‌هایی مانند آشپزخانه هم کاربردی هستند. شما کدام گزینه‌ را برای مناطق شرجی مناسب می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...