جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تاثیر موکت بر گرمای اتاق

قبض گاز خود رو با این روش کاهش دهید

اخیرا با افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی در فصل زمستان به ویژه در اقلیم های سرد کشورمان، هزینه قبض گاز افزایش چشمگیری داشته است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه استفاده از موکت به گرمتر شدن فضای زندگی و کسب و کار کمک کرده و سبب کاهش اتلاف انرژی می‌شود. با ما همراه باشید تا تاثیر موکت بر گرمای اتاق را بررسی کنیم.

موکت چه تاثیری بر دمای اتاق دارد؟

یک موکت با الیاف و بافت مرغوب با حفظ گرما و کاهش اتلاف انرژی از کف، به گرم شدن دمای اتاق کمک کند. علاوه بر جنس، نحوه نصب موکت نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. در بافت موکت، میلیون ها الیاف وجود دارد که هوا و گرما را در خود نگه داشته و این موضوع گرمای اتاق را به بیشتر حفظ میکند.

آیا موکت می تواند مانند یک عایق عمل کند؟

انواع موکت از جمله موکت اداری یک عایق عالی است، که می تواند به ویژه برای کلاس درس، اتاق کنفرانس و مدارس مفید باشد. کفپوش چوبی، موزائیک یا سرامیک، هوای محیط را خنک نگه می دارند، در حالی که موکت برعکس عمل می کند. علاوه بر این، موکت به عنوان مانعی بین هوای اتاق و کف زیر آن عمل می کند و درست مانند یک پتو مانع از اتلاف انرژی میشود.

مهدکودک

علاوه بر این، در دماهای پایین، راه رفتن روی موکت حس مطلوب گرما را به پاهای شما القا می کند. پس شاید بتوان گفت موکت بهترین کفپوش برای محیط هایی مثل مهدکودک است. کفپوش مهد کودک بهتر است موکت باشد زیرا که کودکان مدت طولانی باید روی زمین بنشینند و تنها موکت می تواند سرمای کف را به آنها انتقال ندهد.

آیا موکت به کاهش هزینه های گرمایشی کمک کند؟

حفظ گرما در ساختمان یکی از راه‌های کمک به بهره‌وری انرژی است. بنابراین، با نصب موکت مناسب می‌توان کمتر از وسایل گرمایشی استفاده کرد تا در هزینه ها صرفه جویی کنید. در واقع، ۱۰ درصد از گرمای اتاق که از طریق کف‌پوش‌های سخت از دست می‌رود با استفاده از موکت میتوان از این اتلاف انرژی جلوگیری کرد. ممکن است با خود فکر کنید که این مبلغ زیادی نیست، اما در قبوض محیط های بزرگ مانند مدارس و ادارات می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

تاثیر موکت در کاهش هزینه ها در دراز مدت

به صورت میانگین ساختمان‌هایی که موکت یا فرش شده‌اند، بین هشت تا سیزده درصد (در ماه) کمتر هزینه گرمایش می پردازند. اغلب کسانی که از موکت به عنوان کفپوش استفاده می کنند، سیستم گرمایشی خود را خیلی دیرتر از کسانی که کفپوش سخت دارند، روشن می کنند. علاوه بر این، این امر باعث کاهش انتشار کربن در محیط می شود که می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

امیدواریم که این مطلب به هر سوالی که در مورد تاثیر موکت بر گرمای اتاق داشتید پاسخ داده باشد و بتوانید بهترین تصمیم برای انتخاب کفپوش محل زندگی و کار خود بگیرید.

  • محدثه شریفی
  • اسفند 5, 1402
  • 147 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!