تزئین ستون خانه

تزیین ستون خانه با 15 ایده‌ خلاقانه و ساده

شاید برای شما هم پیش آمده که با ستون خانه خود که ظاهر ساده‌ای داشته و بدون استفاده مانده، ندانید باید چه کار کرد. تزیین ستون خانه ممکن است برای شما در ابتدا کار دشواری به نظر برسد، اما ستون‌های خانه علاوه بر استحکام خانه، کاربردهای مختلفی دارند. ستون‌های خانه در ابتدا ممکن است غیرقابل تزیین به نظر برسند، اما امروزه با ایجاد شرایط مناسب و ایده‌های جدید در دکوراسیون‌ها، می‌توانیم استفاده مفید و مناسبی از ستون خانه خود داشته باشیم. برای دیدن ایده‌های خلاقانه با ما همراه باشید.

روش‌های زیباسازی و تزیین ستون خانه؛ استفاده کردن از وسایل کاربردی

استفاده از ستون‌ها به عنوان محل نگهداری انواع وسایل خانه، از کاربردهای ستون‌ها است. درصورت قراردادن وسایل در نزدیکی ستون، جا برای دیگر اجسام باز می‌شود و محل زندگی شیک و کلاسیک‌تری خواهید داشت.

روشهای زیباسازی ستون در خانه

۱. تزیین ستون خانه با به کار بردن میز پذیرایی

با قراردادن میز پذیرایی نزدیک ستون و چساندن میز به آن، خانه ظاهر شیک‌تری گرفته و میز در محل مناسب‌تری قرار می‌گیرد.

۲. تزیین ستون خانه با گذاشتن گلدان و گیاه

استفاده از گیاهان مصنوعی، قرار دادن گلدان در نزدیکی ستون، کاشت انواع گیاه در نزدیکی ستون و یا استفاده از گلدان‌های دیوارکوب به ستون ظاهر زیباتری بخشیده و جلوه مدرنی را برای ستون ایجاد می‌کند.

۳. استفاده از کتابخانه برای تزیین ستون خانه

شما با استفاده از ستون به عنوان محل قرارگیری کتابخانه، می‌توانید استفاده مفیدی از ستون خانه خود داشته باشید. چنین ستونی علاوه بر زیبایی، بسیار کاربردی بوده و جلوه‌ای فرهنگی به منزل شما می‌بخشد.

تزیین ستون خانه با به کار بردن کابینت یا کانتر

۴. تزیین ستون خانه با به کار بردن کابینت یا کانتر

قراردادن کابینت در نزدیکی ستون، برای تزیین ستون خانه باعث استفاده مفید از ستون برای قرارگیری وسایل‌های شما شده و همچنین ایجاد فضای اضافی نگهداری در خانه شما می‌شود.

۶.استفاده به عنوان مبلمان 360 درجه برای تزیین ستون خانه

با استفاده از ستون‌های گرد به عنوان محل قرارگیری مبلمان 360 درجه، ظاهری بسیار شیک به خانه خود ببخشید و دکوراسیون به روزتری داشته باشید.

به طور کلی راهکارهای زیادی برای تغییر دکور ستون خانه وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از وسایل تزییناتی، اکسسوری‌های قیمتی و … طرح دلخواه خود را بر روی ستون ایجاد کنید.

_وصل کردن ستون به دیوار

۵. وصل کردن ستون به دیوار

در صورت استفاده از پارتیشن و یا قسمت‌بندی ستون، می‌توانید به راحتی از ستون خانه خود به عنوان محل قرارگیری وسایل تزیینی خود استفاده کنید. در این صورت میتوانید بدون نیاز به میز تلویزیون، می‌توانید از ستون خانه برای قرارگیری تلویزیون به صورت دیواری استفاده کنید.

دیگر روش‌های زیباسازی ستون‌های خانه

اگر تمایل به استفاده از وسایل خانه خود ندارید، می‌توانید با تزیین کردن سطح ستون به ظاهر خانه خود زیبایی ببخشید. استفاده از مواردی همچون رنگ، چرم، سنگ آنتیک، کاشی، پوستر، دیوارپوش و … می‌تواند در شکل دادن ظاهر مورد نظر به شما کمک کند. برای مثال می‌توانید از این وسایل استفاده کنید:

آیتم‌های زیادی برای کمک به شما در تزیین ستون وجود دارد. تنوع در رنگ، جنس، بافت، قیمت و… به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

۷. استفاده از آجر

از هوشمندانه‌ترین ایده‌ها برای تزیین، استفاده از آجر است، در صورت هماهنگ کردن رنگ آجر با رنگ کفپوش، می‌توانید یک هارمونی جذاب برای تزیین ستون خانه ایجاد کنید.

تزیین ستون خانه با کناف و نورپردازی

۸. رنگ آمیزی و نورپردازی

راحت‌ترین و دردسترس‌ترین کار برای تزیین ستون، استفاده از رنگ است. شما با استفاده از رنگ‌های مختلف می‌توانید ظاهر ستون مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خلق کنید. نورپردازی دیوار به رنگ سبز، برای کسانی که به ایده‌های فانتزی و ویژه علاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است. استفاده از کناف همراه با نور مخفی، باعث ایجاد یک نمای بسیار زیبا و لوکس برای خانه شما می‌شود.

۹. کاشی، چوب و سنگ

قراردادن تکه‌های کاشی بر روی ستون‌ها باعث ایجاد یک اثر هنری ایرانی شده و به خانه شما ظاهری بسیار اصیل می‌بخشد. بنابراین اگر به طرح‌های ایرانی علاقه‌مند هستید، حتما از این ایده استفاده کنید. استفاده از چوب و سنگ برای تزیین ستون، ایده بسیار جالبی برای افرادی که علاقه به کارهای ساده و شیک دارند، است.

۱۰. پوشش pvc

استفاده از ورق pvc برای تزیین ستونی که در وسط خانه قرار گرفته، می‌تواند ایده جذاب و مدرنی برای خانه شما باشد.

تزئین ستون خانه با گرین وال

۱۱. گرین وال مصنوعی

اگر به دنبال کارهای شیک هستید، نصب دیوار سبز مصنوعی یا خزه مصنوعی برای شما به سادگی انجام می‌شود و یک فضای بسیار ساده و تمیز برای ستون خانه شما رقم می‌زند. ترکیب  ترمووال فومی و گرین وال برای تزیین ستون ایده بسیار جذابی است. استفاده از دیوارپوش فومی، دیوارپوش تک بعدی، پنل‌های سه بعدی و … می‌تواند باعث مدرن شدن ستون خانه شما شود.

۱۲. استیکرهای سه بعدی

امروزه استیکرهای مختلفی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار آمده است. شما می‌توانید از استیکرهای سه بعدی پرطرفدار که همانند نقاشی بر روی دیوار نصب می‌شوند، استفاده کنید.

۱۳. ورقه CNC و MDF

استفاده از ام دی اف‌های cnc شده در ابعاد مختلفی به سلیقه مشتری، برش داده می‌شوند و با ایجاد طرح‌های متنوع، می‌توانید از این ورقه‌ها برای نورپردازی نیز استفاده کنید. استفاده از طرح‌های مختلف تایلی به صورت عمودی، افقی و یا مورب می‌تواند ایده خوبی برای پوشش یک قسمت و یا کل سطح ستون باشد.

تزئین ستون با سنگ آنتیک

۱۴. اجرای گچ بری و سنگ آنتیک

اگر قصد تزیین ستون خانه خود را دارید و می‌خواهید قسمت‌هایی را مطابق با سلیقه خود دیزاین کنید، استفاده از گچ بری برای تزیین ستون خانه بهترین روش است. سنگ‌های آنتیک با طرح‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. با انتخاب یک سنگ آنتیک، مناسب با رنگ دیوار و تم خانه، می‌توانید یک ستون بسیار شیک و زیبا داشته باشید.MDF\

۱۵. آینه و تابلوهای هنری

استفاده از آینه‌ها در ستون خانه، می‌تواند باعث افزایش نور در خانه شما شده و ظاهر روشن و بازتری به خانه شما می‌بخشد. تبدیل ستون خانه به یک گالری هنری و استفاده از تابلوهای شیک و به روز، همانند یک تابلوی تقاشی، می‌تواند برای شما یک کنسول زیبا و جمع جور ایجاد کند.

جمع بندی تزیین ستون خانه

شما با استفاده از وسایل مختلف، می‌توانید به ستون خانه خود زیبایی ببخشید. این تزیین می‌تواند شامل ایجاد فضای زیبا برای ستون خانه با استفاده از گلدان، مبل، کابینت و… باشد. همچنین امکان اضافه کردن آیتم‌های تزیینی همانند رنگ، پوسترهای رنگی، کاغذ دیواری، مواد چوبی، استیکرهای دوبعدی و … بر روی سطح ستون نیز وجود دارد. پس از انجام این کارها شما می‌توانید از ستون خانه خود استفاده بهینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...