جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای جامع خرید کفپوش ساختمانی

راهنمای جامع خرید کفپوش ساختمانی

کفپوش‌ها تاثیر بسیار زیادی روی سبک دکوراسیون داخلی منازل دارند. بنابراین، راهنمای جامع خرید کفپوش برای منزل و ساختمان‌ها، موضوعی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. کفپوش باید متناسب با مکان مورد نظر، سلیقه و بودجه شما انتخاب شود تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید. اگرچه تنوع بسیار زیادی از کفپوش‌ها در بازار کشور ایران وجود دارند و این موضوع ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در شما شود؛ اما اگر با ما در ادامه این مقاله همراه باشید با نکاتی آشنا می‌شوید که به شما برای خرید کفپوش کمک می‌کنند. پس با ما در ادامه همراه باشید.

نکات لازم جهت خرید کفپوش ساختمانی

اگر به بازار فروش کفپوش‌های ساختمانی سر زده باشید؛ حتما شاهد تنوع بالای محصولات بوده‎اید. محصولات چوبی، سنگی و پلاستیکی از جمله انواع کفپوش‌های ساختمانی هستند که هر کدام از آن‌ها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. حتما تا به حال برای خرید کفپوش ساختمانی مطالب زیادی را مطالعه کردید؛ اما در نهایت هیچ کدام از این مطالب شما را برای خرید بهترین کفپوش ساختمانی راهنمایی نکرده‌اند. فارغ از اینکه کفپوش‌های ساختمانی دارای چه نوعی هستند، باید در مورد نکات خرید کفپوش‌های ساختمانی اطلاعات کسب کنید.

نکته اول؛ برای چه مکانی قصد خرید کفپوش را دارید؟

قبل از خرید کفپوش باید بدانید که قرار است کفپوش را در چه مکانی مورد استفاده قرار دهید. پس اولین نکته راهنمای جامع خرید کفپوش را با این موضوع شروع می‌کنیم. اول از همه باید بررسی کنید که کفپوش قرار است برای چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد؟ بدیهی است که کفپوش مناسب آشپزخانه با کفپوش مناسب سالن پذیرایی متفاوت خواهد بود.

برای مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و …، می‌توانید از کفپوش‌های ضد آب استفاده کنید. کفپوش‌های PVC و سرامیک و کاشی‌ها، از جمله کفپوش‌هایی‌اند که مقاومت خوبی در برابر آب و نم و رطوبت از خود نشان می‌دهند. بدیهی است که یک کفپوش چوبی، نمی‌تواند گزینه خوبی برای مکان‌های مرطوب محسوب شود.

اما اگر قرار است کفپوش را برای یک مکان غیرمرطوب مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید گزینه‌های بیشتری را بررسی کنید. پارکت‌ها، موکت‌ها، سرامیک و کاشی‌ها، کفپوش‌های چوبی و سنگی و … همگی می‌توانند برای مکان‌های غیر مرطوب گزینه خوبی باشند.

نکته دوم؛ چقدر برای خرید کفپوش بودجه دارید؟

در بازار کشور ایران می‌توان اقدام به خرید کفپوش‌های لوکس و لاکچری کرد؛ اما آیا شما بودجه کافی برای خرید این کفپوش‌ها را دارید؟ واقعیت این است که جهت خرید کفپوش باید ابتدا بودجه خود را تعیین کنید. چون هر یک از کفپوش‌های موجود در بازار قیمت‌های متفاوتی دارند.

اگرچه کفپوش‌های چوبی و سنگی طبیعی، دارای کیفیت و طول عمر بالایی‌اند؛ اما احتمالا قیمت بسیار بالاتری نسبت به برخی از کفپوش‌های دیگر خواهند داشت. پس سعی کنید که قبل از انتخاب هر یک از انواع کفپوش‌ها، بودجه خود را تعیین کنید. در این صورت می‌توانید بر اساس بودجه خود، بهترین گزینه‌های پیش رو را انتخاب کنید.

نکته سوم؛ در خانه شما چه افرادی زندگی می‌کنند؟

آیا در خانه افراد مسن حضور دارند و یا کودک شما به تازگی راه افتاده است؟ اگر گروه‌های پرخطر مانند کودکان و افراد مسن در خانه شما زندگی می‌کنند، دور خرید کفپوش‌های سر و لیز را خط بکشید. کفپوش‌های برجسته و مات، می‌توانند گزینه بهتری برای این خانه‌ها باشند. به خصوص اگر نیاز به خرید کفپوش برای اتاق‌های این افراد داشته باشید.

کفپوش‌هایی که با سنگ طبیعی تولید می‌شوند، می‌توانند سر و لغزنده باشند. بنابراین، این کفپوش‌ها انتخاب خوبی برای خانه‌هایی که دارای افراد مسن و کودک هستند، نیستند. همچنین، خرید کفپوش سرامیکی براق نیز برای این منازل توصیه نمی‌شود. چون این کفپوش‌ها نیز حالت سر و لغزنده دارند. موکت‌ها و کفپوش‌هایی مانند پارکت لمینت یا کفپوش‌های PVC می‌توانند گزینه ایده آلی برای ساختمان‌های مسکونی که از حضور افراد مسن و کودکان بهره مندند، باشند.

۵ نکته درباره کفپوش‌ها

۵ نکته مهم برای خرید کفپوش ساختمانی

نکته چهارم؛ سلیقه شما برای خرید کفپوش چیست؟

اینکه فقط نکات حرفه‌ای را برای خرید کفپوش ساختمانی در نظر بگیرید، کافی نیست. شما باید بدانید که چه سلیقه ای دارید و به چه چیزهایی علاقه بیشتری نشان می‌دهید؟ در هنگام خرید کفپوش به زیبایی کفپوش از نظر خودتان توجه داشته باشید. اگرچه کفپوش‌های زیادی در بازار وجود دارند که از نظر مد زیبا و منحصر به فردند؛ اما لزوما این کفپوش‌ها نمی‌توانند برای شما گزینه ایده آلی باشند.

پس سلیقه خود و اعضای خانواده خودتان را برای خرید کفپوش در نظر بگیرید. اگر به طبیعت علاقه مندید، می‌توانید با خرید کفپوش‌های چوبی یا با طرح چوب، طبیعت را به خانه‌های خودتان بیاورید. اگر به سبک دکوراسیون مدرن علاقه دارید، کفپوش‌های ساده مانند PVC، پارکت و … گزینه‌های بسیار ایده‎آلی هستند. انتخاب هر کدام از این کفپوش‌ها با شماست؛ فقط باید کمی دقت و ذوق به خرج دهید.

بهترین رنگ کفپوش ساختمانی چیست؟

بهترین رنگ کفپوش ساختمانی چیست؟

نکته پنجم؛ چگونه بهترین رنگ کفپوش را انتخاب کنیم؟

به عنوان نکته آخر در راهنمای جامع خرید کفپوش، باید در مورد رنگ کفپوش صحبت کنیم. رنگ کفپوش تاثیر زیادی روی زیبایی یک مکان دارد. به طوری که اگر به درستی انتخاب نشود، می‌تواند باعث ایجاد تغییر ظاهری در یک مکان شود. بهترین رنگ کفپوش باید بر اساس کارایی یک مکان و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود. عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب بهترین رنگ کفپوش دخیل‌اند.

اگر به دنبال خرید کفپوش برای یک مکان کوچک هستید، توصیه می‌کنیم که کفپوش‌های رنگ روشن را انتخاب کنید. کفپوش‌های رنگ تیره نمی‌توانند برای مکان‌های کم‎نور گزینه بسیار ایده‎آلی باشند؛ چون به هرحال، نور را بازتاب نمی‌دهند. همچنین، کفپوش‌های تیره را نمی‌توان برای مکان‌های پر رفت و‎آمد مانند لابی و راهروهای ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد؛ چرا که به راحتی لک می‌شوند.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید کفپوش برای منازل و ساختمان‌های مسکونی هستید، حتما گزینه‌های زیادی پیش روی شما هستند؛ اما انتخاب این مدل از کفپوش‌ها، کار آسانی نیست. در این مقاله یک راهنمای جامع خرید کفپوش به شما ارائه کردیم. با خواندن این مقاله و ۵ نکته مهم جهت خرید کفپوش، می‌توانید با دقت بیشتری کفپوش مناسب خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که کیفیت کفپوش نباید فدای قیمت آن شود. پس حتما از یک فروشگاه معتبر جهت خرید کفپوش‌های باکیفیت اقدام کنید. در آخر ویدیو راهنمای خرید کفپوش pvc را باهم میبینیم.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 16, 1402
  • 1172 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!