جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش ساخت دیوار سبز مصنوعی

آموزش ساخت دیوار سبز مصنوعی

این روزها برای زیباسازی محیط‌های مختلف از خانه تا شرکت‌های تجاری، از راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود. ساخت دیوار سبز مصنوعی به عنوان یکی از این راهکارها، امروزه مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. این دیوار که زیبایی بسیاری را به محیط می‌بخشد، برای ساخت خود نیازمند مراحل مشخصی است. مراحلی که درست و کامل انجام شده آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر به دنبال آموزش ساخت دیوار سبز مصنوعی هستید و می‌خواهید که آن را طبق اصول به پیش ببرید، این مقاله برای شما است. در ادامه با بیان نکاتی درباره چگونگی ساخت دیوار مصنوعی، به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی آن را پیش ببرید و از مزایای آن نیز بهره‌مند شوید.

اصول ساخت و نگهداری دیوار سبز مصنوعی

همان‌طور که به خوبی می‌دانید، ساخت و استفاده از یک دیوار سبز مصنوعی مانند هر سازه دیگری، نیازمند مراحل و اصول خاص خود است. در این بخش با بیان و بررسی هریک از مراحل ساخت دیوار مصنوعی به شما کمک خواهیم کرد تا این مراحل را به خوبی پیش ببرید. مراحلی که هرکدام می‌توانند مرحله‌ای اصلی از داشتن یک دیوار سبز مصنوعی تلقی شوند.

۹ مکان برای نصب دیوار سبز مصنوعی

۱.     تعیین مکان مناسب برای ساخت دیوار سبز مصنوعی

در اولین قدم برای داشتن یک دیوار سبز مصنوعی، لازم است تا مکان مناسب برای اجرای گرین وال را مشخص کنید. با مشخص کردن مکان مناسب خود، دیگر شرایط نیز برای شما ساده‌تر خواهد شد. برای این قدم، باید در نظر داشته باشید که دیوار مورد نظر شما توانایی تحمل سازه را داشته باشد و بتواند وزن آن را به خوبی تحمل نماید. ضمن اینکه نور تابیده شده بر روی دیوار نیز، باید به دقت بررسی شود. در صورتی که دیوار نور مناسبی را داشته باشد، امکان استفاده از گیاهان بسیاری فراهم می‌شود. در غیر این صورت، باید نسبت به گیاه انتخاب خود برای دیوار توجه داشته باشید.

تولید و ساخت گرین وال مصنوعی

۲.     اندازه گیری درست و اصولی مکان برای ایجاد دیوار سبز

در دومین قدم برای ساخت دیوار سبز مصنوعی، لازم است تا قاب مناسبی را برای مکان مناسب ایجاد دیوار سبز خود انتخاب کنید. انتخاب یک قاب مناسب نیازمند اندازه‌گیری دقیق و کاملی است. بر روی مکان انتخاب شده خود، اندازه گیری را انجام دهید. با استفاده از یک متر و مداد می‌توانید به سادگی و راحتی، اندازه‌ها و ابعاد مختلف دیوار را مشخص کنید. به این ترتیب فضای مشخص شده خود را اندازه خواهید گرفت و می‌توانید برای فضای مورد نظر خود تصمیم گیری بهتری را داشته باشید.

دیوار سبز مصنوعی چیست؟ مزایا و معایب آن

۳.     انتخاب قاب اصولی بر روی دیوار سبز مصنوعی

حال که قاب مورد نظر خود را به خوبی اندازه گرفتید، لازم است تا قاب مناسبی را برای نصب بر روی دیوار انتخاب کنید. با در نظر گرفتن قاب مناسب برای دیوار، به راحتی و سادگی می‌توانید ساخت دیوار سبز مصنوعی را پیش ببرید. شرکت‌های مختلفی هستند که در حال تولید قاب‌های دیوار سبز مصنوعی هستند. این شرکت‌ها با تولید قاب‌های مختلف و متفاوت، به شما کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

انواع مختلفی از قاب‌های پلاستیکی و چوبی مختلفی در بازار وجود دارند. این در حالی است که برای یک دیوار گچی، استفاده از یک قاب متحرک می‌تواند گزینه و انتخاب بهتری باشد.

ساخت گرین وال مصنوعی

۴.     استفاده از گیاهان مناسب برای پوشش دیوار سبز مصنوعی

در چهارمین قدم برای ساخت دیوار سبز مصنوعی، لازم است تا به سراغ انتخاب و استفاده از گیاهان مناسب برای پوشش دیوار مصنوعی بروید. این انتخاب لازم است تا براساس نور و فضای محیط شما باشد. براساس میزان نور و آبی که گیاه می‌تواند دریافت کند و محیط در نظر گرفته شده برای آن، می‌توانید گیاه مناسب را انتخاب کنید. سرخس، برملیان، کاکتوس ماری، زنبق و گل شیپوری از انواع مختلف گیاهان مورد استفاده برای ساخت گرین وال مصنوعی هستند. گیاهانی که هرکدام مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوتی را داشته و انتخاب خوبی برای یک محیط خاص رقم خواهند زد.

مزایای دیوار سبز چمن مصنوعی

۵.     توجه به نحوه درست آبیاری برای دیوار سبز مصنوعی

به عنوان آخرین مرحله از ساخت دیوار مصنوعی، لازم است تا به شکلی درست دیوار مورد آبیاری قرار گرفته شود. به این منظور زمانی که در حال نصب دیوار هستید، توجه داشته باشید که گیاه مصنوعی شما چه گیاهی است و تا چه میزانی آب نیاز دارد. برخی از انواع قاب‌های دیوار سبز مصنوعی خود دارای آبیاری هستند و نیازی به استفاده از قدرت آبیاری ندارند. این در حالی است که در برخی دیگر، لازم است تا با سنجیدن میزان خشکی در خاک، در زمان درست و مناسب، آبیاری را انجام دهید. البته دقت داشته باشید که در صورتی که از سیستم دستی برای آبیاری گیاهان دیوار سبز مصنوعی خود استفاده می‌کنید، حتما به تناسب گیاه با شرایط آب و هوایی محیط توجه کنید.

جمع بندی پایانی مقاله

زمانی که به دنبال ساخت دیوار سبز مصنوعی هستید، باید دقت داشته باشید که این دیوار نیازمند پیش بردن مراحلی اصولی و دقیق است. برای ساخت یک دیوار سبز مصنوعی، دقت داشتن به بسیاری از نکات می‌تواند موثر واقع شود. در این مقاله و آنچه که گذشت، سعی کردیم تا مراحل ساخت گرین وال مصنوعی را به خوبی آموزش دهیم. مراحلی که به شما کمک کند تا این ساخت و ساز را به راحتی پیش ببرید و بتوانید در نهایت از زیبایی آن استفاده کنید.

۲ دیدگاه برای “آموزش ساخت دیوار سبز مصنوعی”

  1. حدیثه یزدانی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

    • پیام اسمی گفت:

      چت آنلاین- واتس اپ تماس تلفنی و مراجعه حضوری امکان مشاوره داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!