طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دكوراسيون ادارى | 6 نکته کاربردی برای دفتركار مدرن

انتخاب یک طراحی دکوراسیون مناسب برای محیط‌های اداری و دفتر کار از جمله مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند بر روی میزان تمرکز کارمندان اثرگذار باشد. به همین دلیل است که همواره تأکید بسیار زیادی بر روی انتخاب عناصر دکوارسیون مناسب برای چنین فضاهایی وجود دارد. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات مربوط به طراحی دكوراسيون ادارى را واکاوی کنیم.

منظور از طراحی دكوراسيون ادارى

طراحی داخلی اداری چیست؟ منظور از این عبارت، تصمیم‌گیری در مورد نحوه چینش المان‌های گوناگون در درون یک دفتر کار یا اداره است. علاوه بر این، همین موضوع گزینه‌های دیگری همچون رنگ انتخابی برای پوشش دیوارها و یا حتی نوع کفپوش‌ها را نیز در بر می‌گیرد. این امر کاملاً طبیعی است که دکوراسیون یک محیط اداری باید با فضاهای فروشگاهی، منازل و … متفاوت باشد، زیرا این موارد کاربردها و اهداف متفاوتی از یک‌دیگر دارند و نمی‌توان آن‌ها را یکسان دانست.

طراحی داخلی شیک و ارزان برای دفاتر اداری

طراحی داخلی شیک و ارزان برای دفاتر اداری

بسیاری از افراد به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به طراحی داخلی هستند. برخی دیگر به دلیل محدود بودن بودجه‌شان دكوراسیون اداری ارزان را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر می‌گیرند. به منظور دستیابی به هر دوی این موارد، بهتر است سبک دكوراسیون دفتر اداری به صورت مینیمال انتخاب شود. در این مدل به خصوص، بر روی مواردی همچون کاهش عناصر بدون فایده تمرکز کرده و از شلوع شدن بیش از حد فضا جلوگیری می‌کنیم.

۱. چه رنگی برای دفتر کار مناسب است؟

انتخاب اصولی رنگ دفتر کار یکی دیگر از مواردی به شمار می‌آید که حتماً باید مدنظر داشته باشیم. بدین منظور باید تصمیم نهایی خود را بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها بگیریم. این دانش به ما اعلام می‌کند که رنگ‌هایی همچون آبی و سفید بهترین انتخاب جهت رنگ‌آمیزی بخش‌های مختلف دفتر کار محسوب مي‌شوند. علاوه بر این، می‌توان از رنگ‌های متفاوت‌تری همچون نارنجی و یا طوسی نیز بهره گرفت. هر یک از این موارد می‌توانند بر آرامش کارمندان اثر بگذارند و توانایی‌های فکری آن‌ها را بهبود دهند.

۲. استفاده از سبک لاکچری

به طور کلی، به کارگیری سبک لاکچری یا طراحی دكوراسيون ادارى شیک در دفاتر اداری چندان مرسوم نیست. این موضوع تنها هزینه‌های نهایی شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. به هر روی، نحوه طراحى ديوار دكوراسيون لاكچرى برای دفاتر کار باید به گونه‌ای باشد که در عین جذابیت، تمرکز افراد حاضر در محیط را به هم نزند. به عنوان مثال، نباید از پوشش‌هایی برای دیوار استفاده کرد که نور را به طور کامل بازتاب می‌کنند و یا حالت اکلیلی دارند.

۳. بهره‌گیری از گیاهان و رنگ سبز در طراحی دكوراسيون ادارى

استفاده از گیاهان و رنگ سبز در دکوراسیون فضاهای اداری یکی از بهترین پیشنهاداتی است که می‌توانیم به شما ارائه کنیم. این ایده به خصوص در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و حتی برندهای بزرگ بین‌المللی نیز به سمت آن رفته‌اند. ترکیب این دو عنصر در کنار یک‌دیگر، فضای اداره و دفتر کار را صمیمی‌تر و گرم‌تر می‌کند. حضور چنین مواردی در کنار هم نشان‌دهنده اهمیت بالای محیط‌زیست برای شما و همچنین کسب‌و‌کارتان است و جلوه برندتان را بهبود می‌بخشد.

استفاده از گرین وال

در پاره‌ای از موارد، امکان به کارگیری گیاهان در دفتر کار و یا اداره وجود ندارد و باید به دنبال راهکارهای جایگزین بود. به عنوان مثال، می‌توان از ديوار سبز مصنوعى کمک گرفت که همان ویژگی‌ها را به ما ارائه می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این دیوارها آن است که امکان تهیه آن‌ها در ابعاد گوناگون وجود دارد. همین امر باعث می‌شود تا بتوان بر حسب نوع طراحی دکوراسیون، یک دیواره کاملاً کاربردی و متناسب را سفارش داد. شایان ذکر است که این دیواره‌ها در طیف‌های رنگی مختلف به فروش می‌رسند. این موضوع در رابطه با طراحی دكوراسيون ادارى باید مورد توجه قرار بگیرد.

۴. لزوم استفاده از متریال‌های باکیفیت

انتخاب متريال مناسب براى محيط ادارى یکی دیگر از استراتژی‌های بسیار مهم جهت طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. چنانچه عناصر مدنظر شما با استفاده از متریال‌های مقاوم و باکیفیت‌تری ساخته شده باشند، قاعدتاً از عمر مفید بیشتری برخوردار خواهند بود و به سادگی خراب نخواهند شد. شما می‌توانید از متریال‌هایی همچون چوب، سنگ، فلز و شیشه به منظور طراحی بخش‌های مختلف فضای اداری مدنظر خود استفاده ببرید. میزان به کارگیری هر یک از این متریال‌ها بستگی به نیاز و همچنین بودجه‌تان دارد.  

۵. بهترین کفپوش برای طراحی دكوراسيون ادارى

همواره پرسش‌های متعددی در مورد انتخاب کفپوش مناسب برای دفتر کار مطرح می‌شود، زیرا این بخش نیز یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. خوشبختانه مدل‌های گوناگونی از کفپوش برای محیط‌های اداری در دسترس است که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. دو مدل بسیار محبوب در این زمینه که باید به آن‌‌ها اشاره کنیم عبارت‌اند از: کفپوش‌های اپوکسی و کفپوش‌های لمینیت. هر دوی این کفپوش‌ها می‌توانند به خوبی نیاز شما را برطرف کنند، زیرا در اشکال و ابعاد مختلف به فروش می‌رسند.

کفپوش دفتر کار مدرن

به کارگیری کفپوش‌های چوبی در اداره

استفاده از كفپوش چوبى یکی دیگر از راهکارهایی به شمار می‌آید که می‌توانید از آن کمک بگیرید. هزینه خریداری و نصب این دسته از کفپوش‌ها نسبت به دو مدل دیگر کمی بیشتر است، اما زیبایی و دوام آن‌ها در سطح بالاتری قرار دارد. کفپوش‌ چوبی می‌توانند یک انتخاب عالی برای افرادی باشند که قصد دارند فضای محیط کار خود را بر اساس اصول کلاسیک طراحی کنند. این دسته از کفپوش‌ها نیز مقاومت بسیار خوبی دارند و حتی پس از چندین سال شکوه و جذابیت اولیه خود را به طور کامل حفظ می‌کنند. برای ساخت این دسته از کفپوش‌ها از چوب گردو و بلوط استفاده می‌شود. برای طراحی دكوراسيون ادارى می‌توان به این محصولات تکیه کرد.  

۶. توجه به رنگ‌بندی موکت در طراحی دكوراسيون ادارى

بهتر است رنگ بندی موکت اداری باید با سایر عناصر موجود در محیط هماهنگ باشد. البته، امکان به کارگیری رنگ‌های متضاد نیز وجود دارد. به عنوان، چنانچه دیوارهای داخلی را با رنگ‌های روشن همچون سفید و یا کرم پوشش داده‌اید، بهتر است به سراغ موکت‌هایی بروید که دارای رنگ تیره هستند. 

استفاده از موکت‌های تایل

موکت تایل ادارى محصولی مقرون‌به‌صرفه و کاربردی برای زیباتر کردن این نوع فضا به شمار می‌آید. از این نوع محصولات با نام‌های دیگری همچون موکت‌های ماژولار نیز یاد می‌شود، زیرا ساختاری مربعی و مستطیلی دارند و همانند کاشی در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند. امکان تهیه موکت‌های تایل در رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های گوناگون وجود دارد و از این نظر با مشکل خاصی روبرو نخواهید بود.

فرق بین موکت مسکونی با موکت اداری

تفاوت موكت مسكونى با موكت ادارى را می‌توان به میزان ضخامت آن‌ها ارتباط داد. محیط‌های اداری معمولاً از ترافیک انسانی بالاتری نسبت به فضاهای مسکونی برخوردار هستند. به همین دلیل، بهتر است از موکت‌هایی استفاده کنید که ضخامت بیشتری دارند. این موضوع می‌تواند بر روی دوام کلی موکت و ماندگاری آن اثرگذار باشد. خبر خوب این است که امروزه برخی از برندها یک دسته‌بندی جداگانه از محصولات خود را به موکت‌های اداری اختصاص داده‌اند تا بتوانید به راحتی از بین آن‌ها گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. 

سخن پایانی

طراحی و اجرای دكوراسیون ادارى باید بر اساس اصولی که به آن‌ها اشاره کردیم صورت بگیرد. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که تمامی کارمندان با نهایت تلاش و تمرکز اموری که به آن‌ها سپرده شده است را انجام می‌دهند. انتخاب موکت‌های باکیفیت، کفپوش‌‌های مرغوب و همچنین به کارگیری مواردی همچون گیاهان، انتخاب‌های بسیار مناسبی برای طراحی دكوراسيون ادارى شیک محسوب می‌شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...