جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چطور موکت‌های ساده را طرح دار کنیم؟ | طرح دار کردن موکت ساده

چطور موکت‌ ساده را طرح دار کنیم؟ | بهترین روش طرح دار کردن موکت ساده

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما شما هم از طرح ساده موکت خودتان خسته شده اید و به دنبال طرح دار کردن موکت ساده هستید. واقعیت این است که موکت‌های ساده می‌توانند گزینه خوبی برای خانه‌های مسکونی و فضاهای اداری محسوب شوند. اما گاهی ساده بودن آن ما را خسته می‌کند و به کمی‌تنوع بیشتر نیاز داریم.

دو راهکار ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. اولین راهکار این است که اقدام به خرید موکت طرح دار کنید و دیگر دردسر رنگ کردن موکت ساده خود را نداشته باشید. دومین راهکار هم این است که موکت ساده خود را طرح دار کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد این دو راهکار برای خلاص شدن از شر موکت ساده صحبت کنیم.

موکت ساده و طرح دار؛ گزینه‌هایی منحصر به فرد برای انواع فضاها

این روزها بسیاری از مردم به جای خرید فرش، به دنبال خرید موکت‌های متنوع جهت تکمیل دکوراسیون فضا هستند. خوشبختانه، تنوع بالای موکت‌های موجود در بازار هم باعث شده است که مردم بتوانند بر اساس نیاز و سلیقه خودشان، اقدام به خرید هر یک از انواع موکت‌های ساده و طرح دار کنند.

موکت‌های ساده و طرح دار، هر دو گزینه‌های خوبی برای پوشاندن کل فضا محسوب می‌شوند. اما گاهی موکت طرح دار به موکت ساده‌ترجیح داده می‌شود. به طور مثال، موکت‌های طرح دار می‌توانند گزینه خوبی برای فضاهای بزرگ محسوب شوند. این موکت‌ها به دلیل اینکه دارای طرح هستند، دیرتر کثیفی را نشان می‌دهند و نیاز کمتری به شستشو خواهند داشت. از طرفی موکت طرح دار می‌تواند گزینه بهتری برای تکمیل دکوراسیون فضاهای لوکس و خاص باشد. تمامی‌مزایای موکت‌های طرح دار باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال طرح دار کردن موکت ساده باشند.

موکت ساده و طرح دار و   طرح دار کردن موکت ساده

موکت ساده و طرح دار

طرح دار کردن موکت ساده

اگر سال‌هاست که موکت ساده خود را کف زمین پهن کرده اید، اما دیگر از آن خسته شده اید؛ نگران نباشید. شما می‌توانید با طرح دار کردن موکت ساده، این مشکل را هم برطرف کنید. البته توصیه ما به شما این است که به جای طرح دار کردن موکت ساده با رنگ، به دنبال خرید موکت طرح دار باشید. چون این روش یک روش دائمی‌برای تغییر رنگ موکت‌ها نیست و ممکن است پس از گذشت زمان شاهد تغییر ظاهر و رنگ موکت‌های طرح دار شده باشید.

برای اینکه اقدام به طرح دار کردن موکت ساده خودتان کنید، باید ابتدا وسایل مورد نیاز خودتان را آماده کنید.  برای این کار به یک شابلون با طرح دلخواه، غلتک یا قلموی رنگ، دستمال پارچه ای و حوله ای، سینی رنگ و یک پلاستیک برای قرار دادن در زیر موکت و چسب کاغذی برای فیکس کردن شابلون نیاز دارید. اگر این وسایل را آماده کردید، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود، موکت خود را طرح دار کنید.

  • قبل از شروع کار، بهتر است که یک نایلون بزرگ را زیر سطح موکت خودتان قرار دهید. چون احتمال اینکه رنگ روی پارکت و یا سرامیک شما بریزد وجود دارد.
  • رنگ اکریلیک مورد نظر خودتان را در سینی رنگ بریزید و با یک چوب هم بزنید تا کاملا یکدست و آماده استفاده شود. سعی کنید که از یک رنگ متفاوت برای رنگ کردن موکت خودتان استفاده کنید. به طور مثال، اگر موکت شما دارای رنگ تیره است، بهتر است که رنگ روشن و سفید را برای رنگ کردن انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی لازم است که شابلون مورد نظر خودتان را روی سطح موکت قرار دهید. دقت کنید که شابلون کج و یا نامتناسب نباشد. سپس، با چسب کاغذی شابلون را روی موکت فیکس کنید.
  • در این مرحله کافیست که قلمو یا غلطک رنگ مد نظرتان را داخل سینی رنگ اکریلیک قرار دهید. سپس، اضافه‌های رنگ را با کمک یک دستمال آشپزخانه و پارچه ای بگیرید تا مشکلی در هنگام رنگ کردن پیش نیاید.
  • با قلمو (به صورت ضربه ای) و یا با غلطک رنگ روی شابلون را رنگ کنید. بهتر است که به آرامی‌این کار را انجام دهید و عجله نکنید.
  • پس از رنگ موکت، شابلون را از موکت جدا کنید و روی یک بخش دیگر از موکت قرار دهید.
  • تا زمان تمام شدن موکت، شابلون را در مکان‌های مختلف موکت قرار دهید. در نهایت می‌توانید کمی‌صبر کنید تا رنگ از روی موکت شما خشک شود. پس از آن، موکت طرح دار شما آماده است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.
روش طرح دار کردن موکت ساده

روش طرح دار کردن موکت ساده

خرید موکت طرح دار به جای رنگ کردن موکت‌های ساده

طرح دار کردن موکت ساده، می‌تواند یک راهکار ساده و دم دستی برای راحت شدن از شر موکت ساده باشد. اما این روش چالش‌های مختلفی را پیش روی شما خواهد آورد. ممکن است در حین رنگ کردن موکت ساده، کمی‌دستتان بلرزد و رنگ روی موکت بریزد. از طرفی موکت شما دیگر قابل شستشو نخواهد بود و اگر آن را بشویید، احتمالا شاهد تغییر رنگ موکت و طرح قرار داده روی آن خواهید بود. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که طرح دار کردن موکت ساده برای انواع موکت‌ها به ویژه موکت‌های تافتینگ و پرزدار امکان پذیر نیست.

همه آنچه باید در مورد شستشوی موکت اداری بدانید

بنابراین، اگر می‌خواهید که یک موکت طرح دار زیبا داشته باشید، بهترین راهکار خرید موکت طرح دار است. محاسبه قیمت موکت طرح دار بسته به نوع موکت، کیفیت و برند موکت تعیین می‌شود. از این رو می‌توان این موکت‌ها را با قیمت‌های مختلفی خریداری کرد.

جمع بندی

اگرچه طرح موکت می‌تواند یک فضای بزرگ را کوچک‌تر نشان دهد، اما قطعا گزینه خوبی برای خانه‌های مسکونی، هتل‌ها و … می‌باشد. در این مقاله در مورد روش طرح دار کردن موکت ساده صحبت کردیم. طبق توضیحات داده شده، می‌توانید با کمترین هزینه موکت ساده خود را طرح دار کنید. اما فراموش نکنید که هیچ روشی بهتر از خرید موکت طرح دار نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!