جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نصب گرین وال روی سرامیک

نصب گرین وال روی سرامیک | اصول اجرای دیوار سبز مصنوعی روی سرامیک

با توسعه صنعت طراحی دکوراسیون، استفاده از آیتم‌های طبیعی برای افزایش زیبایی فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها افزایش یافته است. گرین وال یا دیوار سبز از جدیدترین المان‌های دکوراتیو است که طراحان از آن‌ برای جذابیت بصری محیط‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌کنند. نصب این آیتم‌ به دلیل اندازه‌های مختلف و بافت متفاوت و نیز تفاوت سطوح زیر آن چالش بزرگی است که بسیاری از مجریان با آن روبه‌رو هستند. بر همین اساس شناخت مراحل نصب گرین وال روی سرامیک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین انواع مصالح ساختمانی، در ماندگاری پالت‌ها و افزایش طول عمر دیوارهای سبز نقش مهمی بر عهده دارد.

فهرست مطالب

    گرین وال؛ آیتمی برای تمام سطوح

    بسیاری از طراحی‌های جدید دکوراسیون‌های داخلی و خارجی به سمت استفاده از آیتم‌های طبیعی و الهام گرفته از طبیعت رفته‌اند. طراحی‌ المان‌های دکوراتیو داخلی و خارجی جدید با هدف کاهش استرس‌های زندگی شهری به امنیت روانی افراد کمک می‌کنند. به همین دلیل تاثیر گرین وال مصنوعی در کاهش استرس افراد باعث شده است تا اجرای این آیتم دکوراتیو به انتخاب اول طراحان برای انواع سطوح سرامیکی، بتنی، چوبی، فلزی و سنگی برای دیوارپوش‌ ساختمان‌ها باشد.

    بهترین مکان‌ها برای دیوارپوش برگ مصنوعی بر روی سرامیک

    سرامیک پوشش اصلی دیوارها در محیط‌های تجاری و بسیاری از سازه‌های مسکونی جدید است. نصب گرین وال روی سرامیک بیشتر در فضاهای داخلی سازه‌ها کاربرد دارد؛ اما می‌توان در بخش‌های مخصوصی از فضای خارجی نیز از این آیتم‌ها استفاده کرد.

    به‌طورکلی اجرای دیوار سبز در منزل، نمایشگاه‌ها، محیط‌های تجاری و صنعتی، گالری‌های نقاشی، سالن‌های تئاتر و سینما، موزه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌ها و … انتخابی مناسب، برای افرادی است که به دنبال افزایش جذابیت فضای داخلی سازه خود هستند. با توجه به ترندترین مدل‌های طراحی آیتم‌های دکوراتیو، نصب دیوار سبز مصنوعی در سالن زیبایی یکی از پرتقاضاترین گزینه‌ها برای جذب مشتریان و ایجاد فضایی آرامش‌بخش در این محیط‌ها است.

    مزایای استفاده از دیوار سبز بر روی‌ سرامیک

    مزایای استفاده از دیوار سبز بر روی‌ سرامیک

    استقبال از اجرای دیوارپوش برگ مصنوعی در کاربری‌های مختلف روزبه‌روز افزایش می‌یابد. سرامیک به دلیل سازگاری بالا با اجرای انواع مدل‌های مختلف دیوار سبز، شرایط مناسبی را برای نصب این آیتم به وجود می‌آورد. کاهش هزینه‌های نصب دکورهای حجیم، افزایش جذابیت بصری، متمایز کردن المان‌های دکوراتیو از یکدیگر، ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون، تجربه زندگی در فضایی طبیعی در دل شلوغی شهر و … از جمله دلایل این موضوع هستند.

    بر همین اساس مهم‌ترین مزایای نصب گرین وال روی سرامیک عبارت‌اند از:

    • تنوع بالا در اندازه و مدل‌ها و سازگاری با انواع رنگ‌بندی‌های سرامیک
    • راهکاری ارزان برای تغییر دکوراسیون داخلی و خارجی
    • اجرای آسان و بدون نیاز به تجربه بالا برای نصب
    • ماندگاری بالا بر روی انواع سرامیک‌ها
    • عدم آسیب‌رسانی به بافت سرامیک
    • قابل شست‌وشو

    مراحل اجرای دیوار سبز بر روی سرامیک

    سرامیک بهترین سطح برای اجرای دیوارپوش برگ مصنوعی است. برای اجرای دیوار سبز در منزل یا هر کاربری دیگری به تخصص بالایی نیاز ندارید. فقط کافی متناسب با هارمونی فضا و تناسب المان‌های دکوراتیو بهترین نوع گرین وال را انتخاب کنید.

    البته برای افزایش کیفیت نصب و جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به گرین وال، بهتر است با استفاده از زیرسازی مناسب، دوام سطح زیرین دیوار سبز را افزایش دهید. ظرافت در کار به جذابیت بصری فضا و ماندگاری پالت‌های گرین وال بر روی دیوار کمک می‌کنند.

    مراحل اجرای دیوار سبز بر روی سرامیک

    مراحل نصب گرین وال روی سرامیک عبارت‌اند از:

    • انتخاب طرح دلخواه متناسب با هارمونی فضا و نوع کاربرد
    • اندازه‌گیری ابعاد سرامیک برای نصب پالت‌ها
    • اجرای اولین پالت بر روی سرامیک در ابعاد مشخص شده
    • قرارگیری پالت دوم در کنار پالت اول بر اساس مدل آن
    • اتصال پنل‌های گرین‌ وال با بست‌های مخصوص به یکدیگر
    • محکم کردن پنل‌ها با استفاده از پیچ و رول پلاک بر روی سطوح سرامیکی
    • ادامه این روند تا پایان یافتن مراحل نصب گرین وال

    نکات ضروری در زمان نصب دیوار سبز روی سرامیک

    توجه به نکته‌هایی ظریف؛ اما مهم برای نصب گرین وال روی سرامیک، بسیار اهمیت دارد. این ترفندها ضمن افزایش ماندگاری دیوار سبز مانع از آسیب‌ رساندن به آن‌ها می‌شود و هزینه‌های شما برای خرید پالت‌های جدید را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    بر همین اساس مهم‌ترین نکات برای اجرای دیوار سبز مصنوعی در سالن زیبایی یا منازل عبارت‌اند از:

    • اگر قصد استفاده از پیچ را ندارید، جای پیچ‌ها را سوراخ کنید و درون آن‌ها رول پلاک قرار دهید
    • در صورت عدم امکان سوراخ کردن سطوح سرامیکی، بهتر است از سازه‌های پشتیبان پیش‌ساخته استفاده کنید. با کمک آن‌ها اجرای گرین وال بسیار آسان‌تر می‌شود
    • برای نصب گرین وال روی سرامیک نمی‌توان از چشم استفاده کرد. در صورت انجام این کار احتمال افتادن پالت‌ها و خرابی سطوح وجود دارد
    • در زمان جابه‌جایی پالت‌ها دقت داشته باشید که هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود تا در زمان اجرای آن‌ها بتوانید مراحل را به‌صورت اصولی پشت سر بگذارید
    • برای اجرای طرح مورد نظر امکان برش زدن بخش از پنل‌های گرین وال برای شما وجود دارد
    • اگر از کیفیت اجرای صحیح دیوار سبز بر روی سرامیک توسط خودتان اطمینان ندارید، حتما از مجریان ماهر برای این کار کمک بگیرید
    نصب گرین وال روی سرامیک دشوار نیست

    نصب گرین وال روی سرامیک دشوار نیست

    بسیاری از افراد تصور می‌کنند به دلیل سادگی نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی سرامیک، نیازی به رعایت پروتکل‌های اجرایی و استانداردهای مورد نیاز نیست. این یک باور اشتباه است. پالت‌های دیوار سبز با وجود سبک بودن و فرایند نصب راحت آن‌ها، بسیار حساس هستند. کوچک‌ترین آسیب به آن‌ها یا تغییر شکل در فرم گیاهان این آیتم‌های تزئینی، جذابیت بصری گرین‌ وال‌ها را از بین می‌برد. بنابراین باید در تمام فرایند اجرای دیوارپوش برگ مصنوعی روی سرامیک دقت و ظرافت بالایی را به کار بگیرید.

    سوالات متداول نصب گرین وال بر روی سرامیک

    آیا برای نصب گرین وال بر روی سرامیک به ابزار خاصی نیاز است؟

    خیر شما فقط باید جای قرارگیری آن‌ها را با دریل سوراخ کرده و با استفاده از بست‌های مخصوص پالت‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

    نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی سطوح سرامیکی چقدر زمان می‌برد؟

    اجرای گرین وال بر روی سرامیک بسیار آسان است و مدت‌زمان نصب آن به مهارت و دقت کار شما بستگی دارد.

    کدام نوع از انواع دیوار سبزها بر روی سرامیک قابلیت اجرا دارند؟

    متناسب با طرح مورد نظر می‌توانید از انواع گرین وال‌های شبکه‌ای، مدولار (دایره‌ای)، کابلی، نمد پلیمری، هیدروپونیک و … را با استفاده از سازه‌های نگهدارنده بر روی سرامیک استفاده کنید.

    ۲ دیدگاه برای “نصب گرین وال روی سرامیک | اصول اجرای دیوار سبز مصنوعی روی سرامیک”

    1. سید علی فاطمی گفت:

      خیلی کار جالبیه و خیلی مشتاقم تو دوره یا نمایندگی این کار شرکت کنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!