جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نحوه پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت با ۵ روش کاربردی

سفید کننده‌ها از جمله شوینده‌های عالی برای تمیز و استریل کردن سطوح هستند. بهتر است که از سفید کننده‌ها برای تمیز کردن سطوح غیر متخلخل مورد استفاده قرار گیرند. چون به راحتی می‌توانند به سطوم متخلخل آسیب وارد کنند و رنگ آن‌ها را تغییر دهند. پارکت از جمله محصولات متخلخلی است که از تمیز کردن آن با یک سفیدکننده باید خودداری کنید. اما ممکن است به اشتباه از سفید کننده برای تمیز کردن پارکت استفاده کرده باشید و این موضوع برای شما دغدغه پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت را به وجود آورده است.

بنابراین، لازم است که اگر به صورت تصادفی سفیدکننده روی پارکت ریخته شد، خیلی سریع آن را از روی پارکت پاک کنید تا مشکلی برای پارکت شما به وجود نیاید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با روش‌های پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت آشنا کنیم.

کردن پارکت با سفیدکننده

تمیز کردن پارکت با سفیدکننده

آیا تمیز کردن پارکت با سفیدکننده بی‌خطر است؟

خیر! تمیز کردن پارکت با سفیدکننده نمی‌تواند بی‎خطر و ایمن باشد. سفیدکننده‌ها حاوی موادی به نام هیپوکلریت سدیم‌اند که بسیار خورنده و واکنش‌پذیر می‌باشند. هنگامی‌که از یک ماده سفیدکننده برای تمیز کردن پارکت استفاده می‌کنید، رنگ پارکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تغییر می‌کند. این اتفاق حتی برای چوب‌های طبیعی نیز صادق است. سفیدکننده‌ها می‌توانند رنگ چوب‌های طبیعی را تغییر دهند.

بنابراین، تمیز کردن سطح پارکت چوبی و غیرچوبی با کمک یک سفیدکننده، می‌توان باعث شود که پارکت در معرض تغییر رنگ قرار بگیرد. بنابراین، نباید از سفیدکننده‌ها برای تمیز کردن پارکت چوبی استفاده کنید.

نحوه پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

اگر به صورت اتفاقی سفیدکننده روی پارکت شما ریخته است، ابتدا باید آن را از روی پارکت پاک کنید. برای این کار از یک پارچه تمیز و یا یک حوله کاغذی کمک بگیرید و تا جایی که ممکن است، لکه سفیدکننده را از روی پارکت پاک نمایید. سپس، می‌توانید با کمک هر یک از تکنیک‌های زیر اقدام به پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت کنید.

تکنیک اول؛ پراکسید هیدروژن را امتحان کنید

یک روش ساده برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت، استفاده از پراکسید هیدروژن است. شما می‌توانید مقداری از پارچه و یا دستمال کاغذی را در پراکسید هیدروژن خیس کنید. سپس، حوله یا دستمال را روی محلی که سفیدکننده ریخته است قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند.

پس از گذشت چند دقیقه، می‌توانید پارچه را از روی پارکت بردارید و پراکسید اضافی را پاک کنید. این روش پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت، برای زمانی که هنوز لکه سفیدکننده تازه است، به خوبی عمل می‌کند.

تکنیک دوم؛ ناحیه تغییر رنگ‌یافته را دوباره رنگ کنید

اگر به دنبال یک راه حل ساده برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت هستید، می‌توانید از رنگ کردن کمک بگیرید. شما می‌توانید با کمک مداد شمعی و یا متریال‌های مختلف دیگر، اقدام به رنگ کردن پارکت کنید. سعی کنید که از رنگی استفاده کنید که نزدیک به رنگ پارکت‌های شما هستند. اگر در مورد رنگ کردن پارکت تخصص ندارید، می‌توانید از افرادی که در زمینه تعمیر پارکت فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید که این تکنیک برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت، یک تکنیک ساده است. اگر محل دارای لکه، محل عبور افراد مختلف باشد، این احتمال وجود دارد که رنگ پس از مدتی از بین برود. با این حال می‌توان از این تکنیک برای پنهان کردن جای لکه استفاده کرد.

پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

نحوه پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت

تکنیک سوم؛ پارکت خود را سنباده بزنید

یکی از بهترین روش‌های دائمی‌برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت، سنباده زدن آن است. البته سنباده زدن کفپوش چوبی به سادگی که فکر می‌کنید نیست. شما باید به صورت اصولی این کار را انجام دهید تا مشکلی برای پارکت شما به وجود نیاید. اگر در مورد نحوه سنباده زدن پارکت اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید.

تکنیک چهارم؛ جای لکه ماده سفیدکننده را بپوشانید

به هر حال ممکن است شما با هیچ یک از روش‌های پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت، موفق به حذف لکه از روی پارکت نشوید. در این زمان، بهترین کار این است که جای لکه را بپوشانید. اگر لکه در جای بسیار مهمی‌قرار نگرفته است و مشخص نیست، می‌توانید آن را با یک تکه فرش، پایه مبل و میز و … بپوشانید. در نظر داشته باشید که این کار فقط به منظور پنهان کردن جای لکه است؛ اما برای اینکه لکه به صورت کامل از بین برود، باید از روش‌هایی که ذکر کردیم، استفاده کنید.

نکته جالب برای این روش از حذف لکه از روی پارکت این است که دیگر نیازی نیست هزینه زیادی برای پاک کردن این لکه‌ها صرف کنید. شما می‌توانید با کشیدن یک فرشی که قبلا در یک جای دیگر خانه بوده است، به راحتی لکه سفیدکننده را از روی پارکت پنهان کنید.

پاک کردن لکه سفیدکننده از روی پارکت

نحوه پاک کردن لکه سفیدکننده از روی پارکت

تکنیک پنجم؛ یک تکنیک‌ترکیبی برای حذف لکه سفیدکننده از روی پارکت

ممکن است برای شما ناراحت‌کننده به نظر برسد؛ اما بسیار مهم است که بتوانید برای از بین بردن لکه سفید از روی پارکت، از سنباده نیز استفاده کنید. در بسیاری از مواقع، این بهترین راه حل برای پاک کردن سفیدکننده از روی پارکت است. برای اینکه کار سنباده زدن را به درستی انجام دهید، می‌بایست که ابتدا یک سنباده باکیفیت برای خودتان تهیه کنید. حتما از یک ماسک استفاده کنید چون گرد و غبار ایجاد شده در اثر سنباده کشیدن، می‌تواند معایب زیادی را برای تنفس شما و ریه‌ها به دنبال داشته باشد.

به آرامی‌سنباده را بر روی بخش دارای لکه بکشید تا آن بخش خراشیده شود. سعی کنید که این کار را به دقت انجام دهید تا آسیبی به بخش‌های دیگر پارکت شما وارد نشود. حتما کودکان را از محل کار خودتان دور نگه دارید که گرد و غبار وارد سیستم تنفسی آن‌ها نشود.

سپس، می‌توانید بخش سنباده کشیده را با کمک یک رنگ خاص رنگ کنید. این کار باعث می‌شود که یک پارکت زیبا و بدون نقص داشته باشید. در این روش دیگر نیازی به پنهان کردن لکه نیست. فقط برای اینکه رنگ استفاده شده برای حذف لکه سفیدکننده از روی پارکت از بین نرود، بهتر است که از یک لاک شفاف و براق کننده ناخن استفاده کنید. شاید نیاز باشد که هر یک از مراحل ذکر شده را چندین بار انجام دهید تا در نهایت به نتیجه مطلوب خودتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!