جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

فقط کافیست که به فروشگاه‌های فروش انواع موکت سر بزنید تا شاهد تنوع بالایی از طرح، رنگ و مدل موکت در بازار کشور ایران باشید. این روزها، در کشور ایران برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید انواع موکت می‌کنند و این موضوع کارایی موکت‌های موجود در بازار را دوچندان و متفاوت کرده است. تفاوت در کارایی و کاربرد موکت‌هایی که در هتل‌ها، اداره‌ها و خانه‌ها استفاده می‌شوند، ایجاب می‌کند که افراد در هنگام خرید انواع موکت به تفاوت موکت‌ها نیز توجه داشته باشند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت موکت هتلی، موکت اداری و خانگی صحبت کنیم تا اگر قصد خرید هر یک از انواع این موکت‌ها را دارید، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پس به عنوان یک خریدار موکت، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

موکت هتلی، اداری و خانگی

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

زمانی که به دنبال خرید موکت هستید، اولین سوالی که باید ذهن شما را درگیر کند این است که قرار است موکت را برای چه جایی مورد استفاده قرار دهم؟ تمامی‌شرایط فضا مانند وجود الکتریسیته ساکن، رفت و آمد، نوع رفت و آمد، میزان رفت و آمد، وسیله‌هایی که در فضا استفاده می‌شوند و … می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب شما برای خرید موکت داشته باشند.

اینجاست که اهمیت بررسی تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی بسیار پررنگ‌تر می‌شود. هر یک از فضاهای ذکر شده، دارای خصوصیات خاصی‌اند. برخی از آن‌ها پررفت و آمد و برخی از کم رفت و آمد هستند. برخی از این فضاها نیازمند القای حس آرامش هستند و برخی دیگر باید فضای پرصلابت و پر از غرور را نشان دهند.

فارغ از سلیقه، باید به نوع موکتی که خریداری می‌کنید، توجه داشته باشید. در کشور ایران موکت‌های مختلفی از جمله موکت رول، موکت تایل، موکت نمدی، موکت تافتینگ و مدل‌ها و طرح‌های مختلف دیگری از موکت وجود دارند که شاید در هنگام مشاهده و بررسی آن‌ها، کمی‌گیج شوید. اما ما در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی صحبت کنیم تا هرگز بدون داشتن اطلاعات کافی، اقدام به خرید یکی از انواع این موکت‌ها نکنید.

بررسی ابتدایی؛ بررسی ویژگی‌های هر یک از انواع موکت‌ها

زمانی که قصد خرید موکت هتلی، موکت اداری و موکت خانگی را دارید، باید بدانید که این موکت‌ها باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند. آشنایی با خصوصیات هر یک از انواع موکت رول و موکت تایل برای این سه کاربرد، به شما کمک می‌کند تا بدانید که دقیقا باید دنبال چه چیزی باشید. پس برای بررسی ابتدایی و اولیه، سعی می‌کنیم که ویژگی‌های هر یک از انواع موکت هتلی، اداری و خانگی را بررسی کنیم.

موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

آشنایی با ویژگی‌های مختلف موکت هتلی

فضای هتل، باید فضایی سرشار از امنیت و احساس آرامش باشد. حتما شما هم تا به حال به هتل‌های مختلفی برای اسکان مراجعه کرده اید که هر کدام از نظر دکوراسیون، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. از نظر روانشناسی، طراحی داخلی هتل اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر هتل بتواند احساس آرامش را در ذهن مسافران القا کند، احتمالا می‌تواند انتخاب بعدی مسافران و یا پیشنهادی از سوی مسافران به دیگران باشد.

هتل داران همواره سعی دارند که با انتخاب بهترین موکت هتلی، اجازه دهند که مسافران احساس خوبی در اتاق‌های هتل داشته باشند. از طرفی موکت هتلی باید در کنار زیبایی منحصر به فرد، رنگ مناسب و همچنین، کیفیت خوب، امنیت خاطر مسافران را نیز فراهم کند. پس با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های مختلف موکت هتلی آشنا شوید.

  • رنگ مناسب موکت هتلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت هتلی و تفاوت موکتی هتلی با دیگر موکت‌ها، رنگ است. واقعیت این است که از دید روانشناسی، رنگ موکت هتلی باید با دیگر بخش‌های اتاق هتل همخوانی داشته باشد. اما موضوع مهم‌تر، احساس آرامشی است که رنگ موکت هتلی در مسافرین ایجاد می‌کند.

بهترین رنگ موکت تایل و یا موکت رول برای هتل، صورتی، آبی، قهوه‌ای و یا سرمه‌ای است. این رنگ‌ها می‌توانند احساس آرامش را در مسافرین القا کنند. با این حال، رنگ موکت باید با دیگر بخش اتاق هتل نیز‌هارمونی وجود داشته باشد.

  • حفظ راحتی مهمانان و کودکان

موکت هتلی، باید راحتی مهمانان و کودکان آن‌ها را تضمین کند. سعی کنید که اقدام به خرید موکت هتلی کنید که دارای پرز نسبتا بلندی باشد تا مهمانان در هنگام راه رفتن روی آن، احساس راحتی کنند. البته موکت پرزبلند، نمی‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای هتل‌ها باشد؛ چرا که اولا قیمت زیادی دارد و دوما، نحوه نگهداری و نظافت از آن خیلی هم ساده نیست. اما شما می‌توانید با انتخاب موکت نرم، هم راحتی مهمانان را تامین کنید و از نگرانی مهمانان برای زمین خوردن کودکان، جلوگیری کنید.

  • ضد حریق بودن موکت هتلی

یکی دیگر از ویژگی‌های موکت هتلی خوب، ضد حریق بودن آن است. فرقی نمی‌کند که اقدام به خرید موکت رول یا موکت تایل می‌کنید، مهم این است که در مورد ضد حریق و الکتریسیته بودن موکت هتلی اطلاعات کافی کسب کنید.

  • ضد حساسیت بودن موکت هتلی

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در هنگام خرید موکت هتلی به آن توجه کنید، ضد حساسیت بودن موکت است. به‌هرحال مهمانان مختلفی به فضای هتل شما می‌آیند که هر کدام شرایط جسمی‌مختلفی دارند و ممکن است که نتوانند به راحتی با موکت خریداری شده شما کنار بیایند. پس از خرید موکت پرزبلند و پشمی‌که احتمالا باعث حساسیت می‌شوند، خودداری کنید.

  • تمیز شدن آسان موکت هتلی

هر روز مهمانان زیادی به هتل شما مراجعه می‌کنند و ممکن است که موکت هتلی شما، نیاز به تمیز شدن داشته باشد. موکتی را خریداری کنید که رنگ چرک تابی داشته باشد. بعد از آن نیز، حتما در مورد نحوه شستشو موکت اطلاعات کسب کنید تا در صورت نیاز، بتوانید آن‌ها را به راحتی تمیز کنید. مطمئن باشید که موکت‌های کثیف، می‌توانند احساس بدی به مسافران شما بدهند.

موکت اداری و خانگی

مقایسه موکت اداری و خانگی

آشنایی با ویژگی‌های مختلف موکت اداری

محیط‌های اداری، محیط‌های پررفت و آمدی هستند. هر روز تعداد زیادی از کارکنان و ارباب رجوعان به محیط‌های اداری مراجعه می‌کنند و روی موکت‌های اداری راه می‌روند. مهم‌ترین تفاوت موکت اداری با دیگر موکت‌ها، چرک تاب بودن آن است. چرا که به‌هرحال، هر روز بسیاری از مردم روی این موکت‌ها راه می‌روند و ممکن است رد پا و کفش‌های آن‌ها روی موکت بماند؛ اما ویژگی‌های مختلف موکت اداری، به همین جا ختم نمی‌شود!

  • ضد الکتریسیته بودن موکت اداری

کدام اداره‌ای را پیدا می‌کنید که دارای سیستم کامپیوتری نباشد؟ همه اداره‌ها دارای سیستم‌های کامپیوتری، لپ تاپ و سیم‌های برق و الکتریسیته‌ای‌اند که قطعا هر کدام می‌توانند الکتریسیته ساکن به وجود آورند. برای جلوگیری از حریق در محیط‌های اداری، بهتر است که اقدام به خرید موکت اداری ضد الکتریسیته کنید.

  • مقاوم بودن در برابر ضربه

فقط کافیست که هر روز یکی از کارکنان خانم شما با کفش پاشنه بلند روی موکت پرزبلند راه برود. پس از آن می‌توانید شاهد فرو رفتن موکت اداری باشید. تفاوت موکت اداری با موکت هتلی نیز در همین است. شاید بتوانید یک موکتی که مقاومت زیادی در برابر ضربه و فشار را ندارد در اتاق‌های هتل استفاده کنید، اما موکت اداری باید مقاومت زیادی را از خودش در برابر ضربه و فشار نشان بدهد. پس موکت پرزبلند و پشمی، نمی‌تواند گزینه خوبی برای فضاهای اداری محسوب شود.

  • سهولت در شستشوی موکت اداری

مهم‌ترین تفاوت موکت هتلی با موکت خانگی، در اهمیت شستشو است. ممکن است شما حتی سال‌ها نیاز به شستشوی موکت خانگی نداشته باشید؛ اما موکت اداری گه گاهی نیاز به شستشو دارد. دلیل این موضوع هم پررفت و آمد بودن محیط‌های اداری است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

موکت تایل (موکت‌های سرامیکی) می‌توانند گزینه خوبی برای محیط‌های اداری محسوب شوند. دلیل این موضوع هم نحوه جابجایی فوق‌العاده ساده موکت‌های اداری است که به شما امکان شستشوی بخش‌هایی از موکت یا تمام موکت را می‌دهد.

  • ضد گرد و غبار و کثیفی بودن

موکت اداری باید ضد گرد و غبار و کثیفی باشد. افرادی که از موکت‌های اداری رنگ روشن استفاده می‌کنند، خیلی زود شاهد کثیف شدن موکت هستند. به‌هرحال محیط اداری، محیطی پررفت و آمد است و هر روز افراد زیادی به اداره وارد می‌شوند. شما نمی‌دانید که این افراد قبلا پا روی چه چیزی گذاشته‌اند! ممکن است کف کفش آن‌ها گلی یا خاکی باشد. به طوری که وقتی روی موکت راه می‌روند، آن را کثیف می‌کنند. پس سعی کنید که اقدام به خرید موکتی کنید که ضد گرد و غبار و کثیفی باشد.

  • عایق صوت و صدا

یکی دیگر از ویژگی‌های مختلف موکت اداری، ضد صوت و عایق بودن آن است. به‌هرحال هر یک از کارمندانی که در محیط‌های اداری ساکن‌اند و کار می‌کنند، نیاز به سکوت دارند. شما می‌توانید با خرید موکت اداری عایق، به آرامش آن‌ها احترام بیشتری بگذارید.

موکت خانگی با دیگر موکت‌ها

مقایسه موکت خانگی با دیگر موکت‌ها

آشنایی با ویژگی‌های مختلف موکت خانگی

رسیدیم به بخش جذاب خرید موکت، یعنی خرید موکت خانگی! تقریبا بخش اعظمی‌از مشتریان خرید موکت، اقدام به خرید موکت‌های خانگی می‌کنند. تفاوت موکت خانگی با موکت هتلی و اداری، بسیار زیاد است. این موضوع ایجاب می‌کند که افراد در مورد ویژگی‌های مختلف موکت خانگی مانند موکت هتلی و اداری آشنایی پیدا کنند تا بتوانند بهترین موکت را برای فضاهای مسکونی خریداری کنند. پس اگر به دنبال خرید موکت خانگی هستید، بیایید با آشنایی با ویژگی‌های مختلف موکت خانگی آشنا شوید.

  • هر چیزی که می‌خواهید را بخرید!

تعجب نکنید! نمی‌توانیم برای موکت خانگی ویژگی‌های مختلفی را بیان کنیم. چون واقعا خرید موکت خانگی یک موضوع سلیقه‌ای است. ممکن است شما به رنگ‌های روشن علاقه داشته باشید و فرد دیگری دوست داشته باشد که رنگ‌های تیره را برای موکت خانگی انتخاب کند.

ممکن است شما به موکت پرزبلند علاقه داشته باشید و یک فرد دیگر از موکت نمدی، بیشتر خوشش بیاید. یا اینکه حتی بودجه شما هم تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب شما برای خرید موکت خانگی، دارد. پس تلاش ما این است که به شما امکان خرید انواع موکت خانگی را بدهیم تا بر اساس سلیقه خودتان، بهترین موکت خانگی را خریداری کنید و از آن در خانه خودتان لذت ببرید.

با این حال، اگر می‌خواهید چند پیشنهاد اصولی برای خرید موکت خانگی از ما دریافت کنید، می‌توانید تا پایان مقاله همراه باشید. چرا که در پایان مقاله، چند پیشنهاد در مورد خرید موکت اداری به شما می‌دهیم.

مقایسه موکت هتلی با موکت خانگی

مقایسه موکت هتلی با موکت خانگی

بررسی دقیق‌تر؛ تفاوت موکت در انواع مختلف

حالا که با ویژگی‌های موکت هتلی، اداری و خانگی آشنا شدیم؛ بهتر است که کمی‌دقیق‌تر پیش برویم و در مورد تفاوت موکت صحبت کنیم. تفاوت موکت اداری و خانگی، تفاوت موکت هتلی و اداری و تفاوت موکت هتلی و خانگی، آنقدر زیادند که ممکن است بدون توجه به آن‌ها، کمی‌در هنگام خرید گیج شوید. پس با ما همراه باشید تا هر یک از انواع موکت‌ها را با هم مقایسه کنیم.

تفاوت موکت اداری چیست؟

موکت اداری چیست؟

تفاوت موکت هتلی با اداری

برای مقایسه موکت هتلی و اداری، باید به کاربردهای ظریف این دو نوع موکت اشاره کنیم. برای خرید موکت‌های اداری، باید بیشتر تمرکز خودتان را روی ضد الکتریسیته بودن آن‌ها بگذارید. چون به‌هرحال امنیت انواع موکت اداری اهمیت بسیار زیادی دارد. این در حالی است که بیشترین تمرکز شما برای خرید موکت هتلی باید روی زیبایی موکت و تاثیری باشد که روی مخاطب شما می‌گذارد.

موکت هتلی و اداری، هر دو باید به راحتی شستشو داده شوند و از طرفی ضد گرد و غبار و کثیفی باشند. رنگ موکت اداری، بهتر است که تیره‌تر از موکت هتلی انتخاب شود؛ اما شما می‌توانید در انتخاب خودتان جسارت بیشتری خرج دهید و رنگ‌های متنوع‌تری را انتخاب کنید.

برای مقایسه موکت هتلی و موکت اداری، باید بگوییم که موکت تایل می‌تواند گزینه بهتری برای موکت اداری محسوب شود. چرا که امکان نصب این نوع موکت در اداره بسیار ساده است و در صورتی که موکت کثیف شود، می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد. اما برای موکت هتلی، بهتر است که از موکت رول استفاده کنید. چرا که اولا اتاق‌های هتل همگی باید دارای یک نوع موکت باشند. دوما به دلیل متنوع بودن شکل و طرح اتاق‌ها، ممکن است موکت تایل گزینه خوبی برای این اتاق‌ها محسوب نشود.

انتخاب موکت خانگی

انتخاب موکت خانگی

تفاوت موکت اداری با خانگی

تقریبا می‌توانیم بگوییم که تفاوت موکت اداری و خانگی، از زمین تا آسمان است! چرا که کاربردها، میزان رفت و آمد و شرایط اداره و خانه تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. این موضوع ایجاب می‌کند که برای خرید موکت اداری و خانگی، کمی‌دقت بیشتری داشته باشید.

همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، برای خرید موکت خانگی، دستتان باز است. می‌توانید هر مدل از موکتی که دوست دارید را برای سالن پذیرایی، اتاق‌ها و … خریداری کنید. موکت پرزبلند، موکت رول و دیگر موکت‌های موجود در بازار، می‌توانند گزینه خوبی برای فضاهای مسکونی باشند. بسیاری از افراد به موکت تافتینگ برای نصب در خانه علاقه دارند که واقعا، این نوع موکت هم انتخاب خوبی است.

اما نه موکت پرزبلند، نه موکت پشمی، نمی‌توانند گزینه خوبی برای قرار دادن در محیط‌های اداری باشند. زیرا اولا این موکت‌ها به راحتی و در اثر قرار دادن پایه میز و …، فرو می‌روند و طول عمر آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. دوما اینکه قیمت نسبتا بالایی دارند و شاید به دلیل طول عمر پایینی که در محیط‌های اداری دارند، نتوانند گزینه مقرون به صرفه ای باشند.

همانطور که در مقایسه موکت اداری با موکت هتلی ذکر کردیم، تمرکز شما برای خرید موکت اداری باید ضد الکتریسیته بودن آن باشد. هر چقدر موکت اداری از این نظر کیفیت مطلوب‎تری داشته باشد، شما می‌توانید خیالتان را از ضد حریق بودن موکت راحت کنید.

در میان تمامی‌توضیحات ذکر شده، رنگ موکت اداری باید چرک‌تاب و تیره‌تر از رنگ موکت خانگی باشد. اگر شما به رنگ‌های روشن مانند صورتی، کرم، طوسی روشن و … علاقه دارید، می‌توانید اقدام به خرید موکت با این رنگ از فروشگاه‌های مختلف برای نصب در خانه‌ها کنید. ولی اگر به دنبال خرید موکت مناسب برای اداره‌ها هستید، توصیه ما به شما خرید موکت‌های اداری تیره‌رنگ و چرک‌تاب است.  

تفاوت موکت خانگی با هتلی

حتما شما هم تا به حال شنیده‌اید که هتل خانه دوم شماست! وقتی که به سفر می‌روید و یک اتاق هتل را رزرو می‌کنید، انتظار دارید که در هتل احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به همین خاطر انتخاب کفپوش هتل اهمیت بسیار زیادی دارد. تفاوت موکت خانگی با هتلی، زیاد محسوس نیست. چرا که به هر حال دو جزء مصارف مسکونی می‌باشند. اما باز هم میان موکت خانگی و هتلی تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

موکت خانگی، می‌تواند گران قیمت و خاص‌تر از موکت‌های هتلی باشد. هر چند که برخی از هتل‌ها با اتاق‌های لوکس، شاهد به کار رفته موکت‌های لوکس و گران قیمت هم هستیم. برای انتخاب موکت هتلی، باید به طول‌عمر موکت توجه بیشتری داشته باشید. هر چقدر عمر موکت بیشتر باشد، هزینه‌های کمتری در دراز مدت برای تعویض موکت‌های هتلی به شما تحمیل می‌شود.

تفاوت موکت خانگی با هتلی بیشتر در طرح و مدل است. اگرچه می‌توان برای موکت خانگی، از موکت پرزبلند استفاده کرد؛ اما‌ترجیحتان این باشد که برای موکت هتلی از موکت پرز کوتاه یا نمدی استفاده کنید. موکت نمدی، به دلیل اینکه طول عمر بیشتری دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای هتل‌ها محسوب شود. در کنار اینکه موکت نمدی را برای هتل انتخاب می‌کنید، توصیه ما این است که به رنگ و مدل موکت هم توجه داشته باشید. به‌هرحال مسافران شما حق سکونت داشتن در یک اتاق هتل با کفپوش و موکت زیبا را دارند.

بهتر است که موکت هتلی، تمامی‌بخش‌های اتاق هتل را پوشش دهد تا هم امنیت کف افزایش پیدا کند هم اینکه نیازی به شستشوی کف اتاق هتل را به صورت مجزا نداشته باشید. به همین خاطر، نیاز به خرید موکت نمدی و هتلی با قیمت مناسب‌تری دارید تا بتوانید تمامی‌بخش‌های هتل را پوشش دهید.

به عنوان فضای بیرونی هتل یا حتی پاسیو و‌تراس هتل، می‌توانید از چمن مصنوعی به جای موکت استفاده کنید. اما‌ترجیح می‌دهیم که چمن مصنوعی را در میان انواع موکت‌هایی که برای هتل‌ها قابل استفاده‌اند، قید نکنیم.

تفاوت موکت‌ها باهم

مقایسه انواع موکت‌ها باهم

قیمت کدام موکت بالاتر است؟

حالا که با تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی آشنا شدید، شاید این سوال برای شما مطرح شود که قیمت خرید کدام نوع موکت بالاتر است؟ به‌هرحال بودجه‌ای که برای خرید موکت در نظر گرفته‌اید، محدود است و شما باید بدون اینکه نگران بودجه خودتان باشید، بتوانید یکی از انواع موکت‌های موجود در بازار را خریداری کنید.

واقعیت این است که هتلی، اداری و یا خانگی بودن موکت، نمی‌تواند تاثیر چندانی روی قیمت موکت داشته باشد. چرا که عامل اصلی ایجاد تفاوت در قیمت، چیزی فراتر از این موضوعات است. با توجه به تنوع بالای موکت نمدی و موکت تافتینگ، قیمت این موکت‌ها بر اساس کیفیت، مدل و نوع طرح آن‌ها تعیین می‌شود. بنابراین، برای اینکه متوجه قیمت تمام شده موکت‌ها برای اجرا در هتل، اداره و خانه شوید، باید ابتدا بدانید که موکت‌ها به دو دسته نمدی و تافتینگ تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • قیمت موکت نمدی موجود در بازار

موکت نمدی در واقع، همان موکت‌های قدیمی‌اند که در خانه‌های مادربزرگ‌ها هم شاهد آن‌ها بودیم. البته موکت‌های نمدی موجود در بازار کشور ایران تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و با داشتن گل‌ها و یا طرح‌های برجسته، زیبایی خاصی به فضای داخلی اداره، هتل و خانه می‌دهند.

موکت نمدی می‌تواند گزینه منحصر به فردی برای اداره و هتل محسوب شود. قیمت اکثر موکت‌های نمدی موجود در بازار، پایین‌تر از قیمت موکت‌های تافتینگ است. اما در میان خود مدل‌های موکت‌های نمدی موجود در بازار کشور ایران، شاهد تنوع زیادی هستیم.

برای اطلاع از قیمت موکت نمدی در بازار، بهتر است که مدل‌های مختلف این موکت را در فروشگاه‌های مختلف بررسی کنید و در نهایت، بر اساس بودجه خودتان، اقدام به خرید این نوع موکت نمایید.

  • قیمت موکت تافتینگ موجود در بازار

موکت تافتینگ، یکی دیگر از انواع موکت‌های موجود در بازار است که با زیبایی منحصر به فردی به فروش می‌رود. موکت‌های تافتینگ، در واقع همان موکت‌های پرزبلند و پشمی‌اند که در بازار کشور شاهد تنوع زیادی از آن‌ها هستیم.

موکت تافتینگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های مسکونی محسوب می‌شود. چرا که هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم ضربه‌گیر خوبی برای کودکان است. قیمت موکت تافتینگ (معمولا) نسبت به موکت‌های نمدی موجود در بازار کشور ایران، بالاتر است. دلیل این موضوع هم پرز بلند بودن این موکت است.

با این حال، با توجه به تنوع طرح‌های موکت تافتینگ موجود در بازار کشور ایران، امکان خرید این موکت در قیمت‌های مختلف وجود دارد. فقط کافیست که بر اساس نیاز خودتان، اقدام به خرید این موکت کنید و دیگر نگران زمین خوردن کودکان و عدم زیبایی موکت نباشید!

تفاوت موکت تافتینگ خانگی

موکت تافتینگ خانگی

چند پیشنهاد برای خرید موکت برای خانه

حال که با تفاوت موکت خانگی با موکت اداری و هتلی آشنا شدید، بسیار مهم است که برای انتخاب موکت خانگی به یک سری نکات هم توجه داشته باشید. می‌دانیم که تا به حال زیاد در مورد خرید موکت خانگی و نکات مربوط به آن آشنا شدید. به همین خاطر، می‌خواهیم یک سری نکاتی را به عنوان پیشنهاد به شما بگوییم که قطعا برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک در خانه به شما کمک می‌کنند.

  • توصیه می کنیم که رنگ و مدل موکت اتاق و سالن پذیرایی را به صورت متفاوت انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که فضای داخلی خانه شما، زیباتر به نظر برسد.
  • اگر قرار است که روی موکت خانه خودتان فرش قرار دهید، موکت نمدی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همینطور بهتر است که با فروشنده در مورد لیز بودن یا نبودن موکت صحبت کنید تا در صورت قرار دادن فرش روی آن، هر بار فرش جابجا نشود.
  • اگر قرار است که روی موکت خانه، فرش قرار ندهید؛ توصیه ما خرید موکت پرزبلند است. موکت پرزبلند، می‌تواند یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای اتاق‌های خواب باشد. چون هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم ایمنی کودکان را حفظ می‌کند.
  • اگر فضای اتاق خواب، سالن پذیرایی و یا هر مکانی که قرار است با موکت رول یا تایلی پوشیده شود، کوچک است؛ بهتر است که رنگ روشن را برای موکت خود انتخاب کنید.
  • به طور کلی موکت تافتینگ مدل دار می‌تواند گزینه خوبی برای مکان‌هایی باشد که نیازی به قرار دادن فرش در آن جا نیست.
آشنایی با تفاوت موکت هتلی با دیگر موکت‌ها

آشنایی با تفاوت موکت هتلی با دیگر موکت‌ها

چند پیشنهاد برای خرید موکت هتلی

اگر جزء هتل داران عزیز در کشور ایران هستید، باید به دکوراسیون داخلی هتل خودتان اهمیت زیادی بدهید. چرا که این روزها، بسیاری از مردم اهمیت زیادی به دکوراسیون داخلی هتل‌ها می‌دهند. به طوری که اگر یک هتل به زیبایی دکوراسیون خود توجهی نکرده باشد را رزرو نمی‌کنند.

موکت به عنوان کفپوش هتل، تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی آن دارد. به همین خاطر، چند پیشنهاد اصولی برای داشتن موکت‌های جذاب در هتل‌ها را به شما می‌دهیم.

  • حتما قبل از خرید موکت هتلی، به رنگ موکت و همخوانی آن با دیوارهای هتل توجه داشته باشید. هر چقدر رنگ موکت هتلی با دیوارها همخوانی و‌هارمونی بیشتری داشته باشد، می‌توانید شاهد بیشتر شدن مشتریان خودتان باشید.
  • یکی از بهترین رنگ‌های موکت هتلی، رنگ قهوه‌ای مایل به کرم رنگ است که نه خیلی تیره بوده که فضای اتاق را تیره نشان دهد نه خیلی روشن است که زود کثیف شود.
  • بهتر است که موکت هتلی انتخاب شده طرح دار باشد. دو دلیل برای انتخاب موکت طرح دار برای هتل وجود دارد. اولین دلیل این است که موکت‌های طرح‌دار، چرک تاب‌تر هستند. دومین دلیل هم زیبایی منحصر به فردی است که به فضای داخلی اتاق‌ها می‌دهند.
  • اگر فضای هتل شما مدرن است، می‌توانید موکت طوسی را امتحان کنید که هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم چرک تاب می‌باشد.

چند پیشنهاد برای خرید موکت اداری

محیط اداری محلی برای رفت و آمد ارباب رجوعان و کارمندان است. شاید ارباب رجوعان، اهمیت زیادی به طراحی اداره ندهند؛ اما کارمندان به دلیل اینکه مدت زمان زیادی را در اداره سپری می‌کنند، به ظاهر اداره و دکوراسیون آن اهمیت زیادی خواهند داد.

برای خرید موکت اداری، در هر نوع مثل موکت نمدی، باید به یک سری موضوعات توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد آن‌ها صحبت کردیم. اما فارغ از این موضوعات، می‌خواهیم چند پیشنهاد اصولی را برای شمایی که به دنبال خرید موکت اداری هستید، توضیح می‌دهیم.

  • اگر به دنبال مدرن‌تر کردن فضای دکوراسیون اداری، شرکت و اداره خودتان هستید؛ توصیه ما به شما انتخاب موکت نمدی اداری با مدل ساده است. فضای اداری باید سرشار از سادگی باشد و موکت نمدی ساده این کار را برای شما انجام می‌دهد.
  • اگر فضای اداره و شرکت شما کلاسیک است، موکت‌های اداری تایل شکل می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای شما باشند. برعکس موکتی که برای فضای مدرن مناسب است، بهتر است که برای فضای کلاسیک از موکت‌های لوکس‌تر و با جزئیات‌تر استفاده کنید.
  • توصیه ما به شما خرید موکت‌های نمدی طرح‌دار برای محیط‌های اداری است که هم زیبایی منحصر به فردی دارند و هم می توانند به زیبایی فضای اداره شما بیافزایند. اما دقت کنید که طرح موکت زیاد شلوغ نباشد.
  • موکت تایل، به دلیل اینکه به صورت مربعی برش زده شده است، نصب بسیار ساده‌ای در اداره‌ها دارد. اما این نوع موکت یک عیب هم دارد و آن هم این است که نصب آن‌ها برای فضاهایی که کمی‌شکل خاصی دارند، سخت است.
  • اگر فضای اداره شما تاریک است، بهتر است که اقدام به خرید موکت‌های ساده‌تر و روشن‌تر کنید. به خصوص اگر علاوه بر تاریک بودن فضا، شاهد فضای کوچک اداره هم هستید!
تفاوت موکت و مقایسه کاربردهای مختلف آن‌ها

تفاوت موکت و مقایسه کاربردهای مختلف آن‌ها

جمع بندی

با توجه به اینکه کاربرد موکت هتلی، اداری و خانگی با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند، لازم است که در هنگام خرید آن‌ها نیز به یک سری موضوعات مهم توجه داشته باشید. شاید تا به حال در مورد تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی فکر نکرده‌اید؛ ولی به هر حال این نوع موکت ها به دلیل داشتن مدل های متنوع، دارای تفاوت‌های زیادی اند. پس قبل از خرید موکت هتلی، اداری و خانگی، باید مدل‌های مختلف این موکت را در فروشگاه‌ها بررسی کنید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی بیشتر صحبت کنیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله، توانسته باشید اطلاعات خوبی در این مورد کسب کنید و انتخاب بهتری نیز داشته باشید. به عنوان نکته آخر، توصیه می‌کنیم که برای خرید موکت اداری، خانگی و هتلی، اقدام به خرید این موکت از فروشگاه ها و برندهای معتبر کنید. چرا که قطعا کیفیت موکت نمدی و موکت تافتینگ، تحت تاثیر برند تولید کننده این موکت‌ها قرار می‌گیرد.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 11, 1402
  • 1369 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!